Leukste plaats op Tenerife
woensdag 22 augustus 2012 om 15:41
Deze week heb ik afgesproken om met mijn moeder en misschien ook mijn zusje eind oktober nog een weekje op vakantie te gaan. Waarschijnlijk naar Tenerife. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nou de leukste plek om naar toe te gaan? We zoeken geen massatoerisme met allemaal toeristentorenflats (á la Playa del Ingles op GC), maar er mag wel wat te doen zijn, dus restaurantjes en winkeltjes, zodat we 's avonds lekker over een boulevard kunnen wandelen en uit eten kunnen gaan. Een leuk strand ter plaatse zou fijn zijn, maar is geen must aangezien wij altijd elke dag uitstapjes maken en dan meestal onderweg een strandje opzoeken. Ter vergelijking, ik vond Puerto de Mogan op Gran Canaria een heel leuk plaatsje, zoiets zou geweldig zijn.
We boeken waarschijnlijk vlucht, autohuur en een appartement los omdat dat goedkoper is dan een pakketreis.
We boeken waarschijnlijk vlucht, autohuur en een appartement los omdat dat goedkoper is dan een pakketreis.
..

woensdag 22 augustus 2012 om 22:31
Op Gran Canaria zaten we ook in het noorden. De omgeving was ook daar mooier en groener dan in het zuiden. Nadeel vond ik wel dat het weer daar wat wisselvalliger was. Dan hadden wij bijv. de hele dag miezerregen, gingen op stap richting het zuiden en dan was het in het zuiden gewoon stralend mooi weer. Dat was in februari trouwens, dus ook niet in hoogzomer net als oktober.
..
woensdag 22 augustus 2012 om 22:33

woensdag 22 augustus 2012 om 23:50
Ik zou ook voor Puerto kiezen. Daar is het toerisme nog schattig. Beetje blijven hangen in de jaren '80. En een prima uitvalsbasis voor Santa Cruz, El Teide, de Orotavavallei en die mooie studentenstad waar ik even de naam van kwijt ben. En ja, meer kans op wolken dan in het zuiden. Daarom is het er ook zo mooi groen en niet zo massaal als Los Christianos en Costa Adeje.

donderdag 23 augustus 2012 om 11:16
Als je een auto hebt maakt het niet zoveel uit waar je zit.
In Oktober kun je best nog wel in het noorden boeken, dan is het nog hoogzomer hier. Het is er echt prachtig!
In het zuiden heb je meer keus qua accomodatie. Los Cristianos is heel gezellig, Costa Adeje is leuk richting Playa del Duque/La Caleta.
In Oktober kun je best nog wel in het noorden boeken, dan is het nog hoogzomer hier. Het is er echt prachtig!
In het zuiden heb je meer keus qua accomodatie. Los Cristianos is heel gezellig, Costa Adeje is leuk richting Playa del Duque/La Caleta.

donderdag 23 augustus 2012 om 11:30
Wij zijn twee jaar geleden (toen ik bijna zeven maanden zwanger was) op Tenerife geweest, en hebben toen getwijfeld of we een rustige plek wat verder van het strand zouden gaan zitten, of in de drukte op loopafstand van het strand. Omdat we op vakantie gingen met een peuter kozen we voor het laatste, zodat we ook even kort met hem naar het strand zouden kunnen gaan. Wel kozen we voor een hotel dat zelf redelijk rustig was en geen entertainment bood. Waar we alleen geen rekening mee gehouden hadden, was dat in Playa de las Americas en Los Cristianos de hotels zo dichtbij elkaar staan dat we 's avonds op ons balkon wel heel erg goed konden meegenieten met de disco, karaoke en bingo van de buren ... Achteraf was ik toch liever voor een rustigere plek gegaan.
Het noorden is zeker een stuk mooier dan het zuiden, maar toen wij er waren (eind april/begin mei) was het er wel veel vaker bewolkt.
Het noorden is zeker een stuk mooier dan het zuiden, maar toen wij er waren (eind april/begin mei) was het er wel veel vaker bewolkt.

donderdag 23 augustus 2012 om 13:00

donderdag 23 augustus 2012 om 14:10
Kale, Costa Adeje is de verzamelnaam voor alles wat onder Adeje valt.
Half Playa de las Américas, San Eugenio, Torviscas, Fañabé zijn dus ook Costa Adeje en daar is het heel toeristisch.
Vanaf Playa del Duque tot aan La Caleta is het mooiste stukje.
TO, het noorden is prachtig, maar kijk wel goed naar de accomodatie want er is ook veel meuk.
Half Playa de las Américas, San Eugenio, Torviscas, Fañabé zijn dus ook Costa Adeje en daar is het heel toeristisch.
Vanaf Playa del Duque tot aan La Caleta is het mooiste stukje.
TO, het noorden is prachtig, maar kijk wel goed naar de accomodatie want er is ook veel meuk.

donderdag 23 augustus 2012 om 18:43
@gemelitos Ja inderdaad, La Laguna!quote:chicha schreef op 23 augustus 2012 @ 11:16:
Dat zou ik niet willen zeggen. Er ligt alleen een stukje snelweg tussen het toeristische zuiden en Santa Cruz, verder ben je doordat het zo bergachtig is al snel lang onderweg. Zeker naar de mooie, stillere plekken.
De Anaga schijnt trouwens ook een prachtig gebied te zijn. Dan is Puerto de la Cruz een prima uitvalsbasis, maar vanaf de zuidkust is dat echt uren rijden.
Dat zou ik niet willen zeggen. Er ligt alleen een stukje snelweg tussen het toeristische zuiden en Santa Cruz, verder ben je doordat het zo bergachtig is al snel lang onderweg. Zeker naar de mooie, stillere plekken.
De Anaga schijnt trouwens ook een prachtig gebied te zijn. Dan is Puerto de la Cruz een prima uitvalsbasis, maar vanaf de zuidkust is dat echt uren rijden.

vrijdag 24 augustus 2012 om 16:30
Bedankt voor alle tips!
Ja, dat een auto ook niet alles oplost weet ik nog van Gran Canaria. Daar hadden we ook een auto, maar alles was zo lang rijden, doordat het zo bochtig en bergachtig was in het noorden. Zelfs de supermarkt was al een half uur kronkelen.
Ik denk dat we toch maar gaan voor een appartement in het zuiden, beter weer en dan gewoon een paar keer een dagje naar het noorden rijden. Ik ben tegen die tijd zelf ca 30 weken zwanger, dus ik vind het ook wel lekker om gewoon te kunnen strandhangen, deze keer, vrees ik.
Ja, dat een auto ook niet alles oplost weet ik nog van Gran Canaria. Daar hadden we ook een auto, maar alles was zo lang rijden, doordat het zo bochtig en bergachtig was in het noorden. Zelfs de supermarkt was al een half uur kronkelen.
Ik denk dat we toch maar gaan voor een appartement in het zuiden, beter weer en dan gewoon een paar keer een dagje naar het noorden rijden. Ik ben tegen die tijd zelf ca 30 weken zwanger, dus ik vind het ook wel lekker om gewoon te kunnen strandhangen, deze keer, vrees ik.
..

dinsdag 28 augustus 2012 om 13:21

zondag 2 september 2012 om 13:21
Ik denk dat het Puerto de Santiago gaat worden, met dank aan dit topic voor alle info over de verschillen tussen de regio's. Mijn moeder vond het idee van rondreizen te vermoeiend en ik wilde niet naar de grote toeristencentra in het zuiden. En we hebben vlakbij Puerto de Santiago een appartement met een prachtig groot terras en zeezicht gevonden dat nog vrij is. Het lijkt me ook handig dat je daarvandaan makkelijk alle kanten uit kunt voor dagtochtjes. Ik wil zelf in elk geval graag met een boot walvissen bekijken, naar de Teide, naar Puerto de la Cruz, en wat markten/leuke kleine stadjes bezoeken, dus als iemand nog meer tips heeft.....
..