wie weet er leuke kinderboeken

26-07-2012 11:46 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ik heb twee jongens (12 en 16) Ze zijn allebei geen echte lezers en ik ook niet zo. Maar ik wilde in de vakantie toch een paar leuke boeken voor ze meenemen. Wie weet een paar leuke jongens boeken?
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
Harry Potter, Carry Slee, de griezelbus (of een ander boek van Paul van Loon).

Boeken van Geronimo Stilton zijn ook leuk, maar ik weet niet precies voor welke leeftijd die precies zijn.



Strips (Suske en Wiske, Donald Duck, Lucky Luke, Asterix) zijn vaak wel aantrekkelijk voor kinderen die niet zo van lezen houden.
Alle reacties Link kopieren
Het leven van een loser.

Geschreven door:Jeff Kinney

Er zijn meerdere delen te koop.

De kinderen hier vinden dat leuke boeken makkelijk leesbaar en staan vol humor.

In Amerika is het De New York Times bestsellerlijst.

Ook worden de boeken op school vaak gebruikt.



16 jaar en Geronimo Stilton weet ik niet of dat wel bij de leeftijd past.
Alle reacties Link kopieren
Vegeefse moeite, als ze niet van lezen houden gaan ze gewoon niet lezen.

Kun je beter een voetbal meenemen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 26 juli 2012 @ 12:45:

Vegeefse moeite, alz ze niet van lezen houen gaan ze gewoon niet lezen.

Kun je beter een voetbal meenemen.

Daar ben ik het niet mee eens.

Lezen is super belangrijk het ene kind vind het leuk en het andere kind niet maar dan moet je ze toch positief blijven stimuleren.

Lezen doe je je hele leven lang of je het nu wil of niet en daarom blijven stimuleren.
Alle reacties Link kopieren
Is je oudste niet gewoon al aan de Payboy toe? Staan goeie interviews in, zeggen ze...
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
quote:panadol schreef op 26 juli 2012 @ 12:53:

[...]



Daar ben ik het niet mee eens.

Lezen is super belangrijk het ene kind vind het leuk en het andere kind niet maar dan moet je ze toch positief blijven stimuleren.

Lezen doe je je hele leven lang of je het nu wil of niet en daarom blijven stimuleren.Lezen is belangrijk ja, en mij kon je als kind niet van n boek afhouden(en nog niet makkelijk) maar ik ken er ook een, die verplicht 5 of 10 blz moest lezen. Na de verplichte blz, doet hij boek dicht en zegt dat het best spannend is. Op de opmerking van moeder dat hij best verder mag lezen, zegt hij : nee hoeft niet. Want zijn "taak"zat er op. Hij ging liever buiten spelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Verplicht lezen lijkt me niet goed.

Maar lekker maken met een mooi boek is wel de moeite waard. En als je eenmaal een leuk boek hebt, kan het wel heerlijk zijn.

Maar aangezien ik niet zoveel leuke boeken weet wil ik graag ervaingen van anderen. Playstation is er allang, maar er is toch meer dan dat?

Bedankt pop1980 en panadol.

Geronimo stilton is idd te makkelijk voor 16, maar vind mijn 12 jaige wel leuk. Maar die hebben we al.

Leven van een loser ken ik ook/.

Vonden ze heel leuk. Ik wist niet dat er meerdere delen waren.

Ik ga eens opzoek.
Don't worry be happy
Hou het bij stripboeken.
Lezen is heel goed voor je algemene ontwikkeling dus ik zou dat zeker stimuleren. Leuke boeken voor die leeftijd zijn schrijvers als Thea Beckman, Roald Dahl en de schrijver van Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
waarom probeer je de grijze jager niet eens voor je jongste. het is van Flanagan. hij is de serie gaan schrijven omdat zijn zoon ook niet van lezen hield. inmiddels dus wel en is Flanagan met een tweede serie begonnen broederband



voor je oudste zou ik mirjam mous adviseren met boy 7, password of als hij van geschiedenis houdt boeken van john marsden



succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja, Thea Beckman. Haar boeken lezen lekker weg. Maar ook boeken van Snuf de Hond zijn leuk :-) En Evert Hartman :-)
Alle reacties Link kopieren
Oja de grijze jager. Daar had ik aleens over gehoord. Dat is een goeie tip. De boeken van thea beckman slaan hier niet aan. Alhoewel ik het nog weleens kan proberen. Ik vond ze zelf super.

Dank jullie wel voor het meedenken allemaal.
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
Kameleon.

En de stripboeken van Roel dijkstra, gaat over een voetballer
een jongen van 16 is wel rijp voor de afdeling volwassenenboeken. hiermee bedoel ik echt niet meteen de playboy of dostojevski, maar gewoon een spannende detective, of iets van Giphart.
Alle reacties Link kopieren
Giphart op je 16e?? Lijkt me iets te voortvarend
Alle reacties Link kopieren
Willen ze niet mee naar de bibliotheek of boekwinkel om zelf te kijken?



Anders misschien de Gone serie van Michael Grant (voor de 16 jarige), Twilight of Harry Potter?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde eerst neerzetten dolfje weerwolfje, maar ik denk dat je eerder met Roald Dahl aan kunt komen. Misschien in het Engels als een echte uitdaging. Of een stripboek zag ik laatst over kruijf.
Alle reacties Link kopieren
Of carry slee, maar dat is misschien eerder voor meiden. Confetti conflikt of zo. Of Jaap ter haar berend lighthart, maar dan moet je bij de sleghte gaan kijken die is er geloof ik alleen nog tweede hands. Schippers van de bonte koe, kruimeltje dik trom.Kuifje donald duck.
Alle reacties Link kopieren
Boeken van ; Marly van Otterloo zijn super makkelijk en leuk om lezen..
Op deze leeftijd vond ik 'De Voorspelling' van Evert Hartman echt een schitterend boek!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst iets van Thea Beckman herlezen en wow, haar schrijfstijl is echt enorm slecht eigenlijk. De verhalen zijn fantastisch hoor, daar niet van, maar ik snap wel waarom jongeren er nu niet veel meer aan vinden.



Ik denk dat je het beste je zoons mee kunt nemen naar de bibliotheek, zodat ze zelf de boeken uit kunnen kiezen. Dan neem je op een lijstje de boeken mee die je hier als tips krijgt en kjk je of ze in de bibliotheek zijn. Je zoons kunnen dan meteen kijken welke boeken hen het leukst lijkt door even de flaptekst te lezen en er even in te bladeren en zo.



Tips:

- Leven van een loser & Grijze jager (beide al genoemd)

- Superhelden.nl van Marcel van Driel

- Boem! - Mark Haddon

- Max (en de Wild Things - Dave Eggers

- Hongerspelen - Suzanne Collins

- Alles van Jacques Vriens (voor de jongste dan)



Misschien dat ze in de bieb nog wel meer tips hebben
Alle reacties Link kopieren
Puk van de petteflat. Otje. De kinderen van bolderburen. Kan zijn dat het al genoemd is, niet alles gelezen namelijk
Alle reacties Link kopieren
O ze zijn ouder dan ik dacht. Sorry!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven