vriendin wil geen seks tijdens en na zwangerschap

18-08-2012 15:50 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee. En wat mij opvalt is dat als een man geen seks wil dat er geen begrip is maar andersom moet de man maar geduldig zijn en/of beter zijn best doen.



Dit is geen trol oid!



We zijn al jaren bezig met het krijgen van een baby en alle medische dingen gedaan waardoor ons seksleven mechanisch was. Alleen op het juiste moment of in een potje en elke keer een spanning of het gelukt was en dan toch weer een tegenvaller.



Seks was dus geen passie. Uiteindelijk opgegeven en we zouden weer passie in de relatie brengen. Vervolgens krijgt zij een schimmelinfectie en willen ze geen seks... Na 3 maanden weer gestart en werd ze zwanger. (positief natuurlijk) Maar direct heeft zij besloten geen seks meer te willen en nu geeft ze ook aan dat ze na de zwangerschap geen behoefte te hebben en zeker geen rare dingen (pijpen is voor haar nu al raar)



Ik ben nu redelijk gefrustreerd maar wat kan ik nog doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 19 augustus 2012 @ 20:16:

Tja, ik zou dus al niet willen settelen met jaren duffe en saaie seks.

En al helemaal niet wanneer er geen kinderen zijn.My thoughts
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben een man en raak erg boos als ik dit lees.

- Nee, een relatie draait niet alleen om sex, absoluut niet: in dat geval is er iets grondig MIS maar vooraf besluiten na de zwangerschap geen sex te hebben is belachelijk. En gebasseerd op slechts 1 ding: je bent GEBRUIKT als donor. Sorry, iets anders kan ik er niet van maken. Hoe kun je nou zoiets zeggen tijdens de zwangerschap;

- Met hormonen heeft dit niets te maken, pure onzin. Wat wel met hormomen te maken kan hebben is TIJDENS de zwangerschap geen sex te willen maar ERNA is echt iets anders. Hier is dus meer aan de hand;

- Buit is binnen, misschien mag je als je geluk hebt er nog een tweede keertje op als ze een tweede wil. Bah bah bah...

En nu ben jij de boosdoener als JIJ besluit de relatie te beëindigen. Weer een gebroken gezinnetje...



Conclusie: ik vind het ultra-egoïstisch als binnen een relatie een van beide partijen (kan me niet schelen welke) gewoon eenzijdig een slot op sex zet en dat dus gewoon even beslist. In 9 van de 10 gevallen betekent dit: einde relatie in zicht. Maak je borst maar nat voor straks want het volgende wordt: dat je niets goed (genoeg) kunt doen, alleen maar kritiek krijgt en de lat voor jou steeds hoger en verder wordt geplaatst. Ik zou dus een gesprek aangaan, eisen dat er professionele hulp komt en heel heel erg eerlijk de keuze maken of dit is wat je wil. Het is vreselijk om naast de vrouw van je dromen te liggen en niets te mogen doen, behalve die ene keer dat het madam uitkomt. Nee, ik ben niet gefrustreerd (voordat ik allemaal pissige reacties krijg), ik spreek uit ervaring. Ik heb dit ook SAMEN willen oplossen en het was een onmogelijk iets. In een relatie besluit je niets eenzijdig maar praat je overal over en anders is het duobak-tijd voor de relatie!



Kinderen is het mooiste wat er is!!! Maar het is geen compensatie voor geen-sex hebben. Dat is echt waanzin. Sex houdt je dicht bij elkaar, is nodig om de band in stand te houden, houdt de pit en frisheid in een relatie, is gewoon nodig. Een sexloze relatie is GEEN relatie, althans: knap als je het volhoudt; gelukkig word je er zeker niet van!



Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 18 augustus 2012 @ 21:55:

Doordat ze aangeeft dat ze ook na de bevalling geen seks meer wil, heb ik het idee dat ze eigenlijk geen behoefte heeft aan seks,en nu is het niet meer 'nodig' , omdat ze toch al zwanger is. Als dat het is, vind ik dat heel erg. Hoe is dat verder in jullie relatie, is zij wat de overheersende/bepalende van jullie twee? Kan me anders nl niet echt voorstellen dat iemand dit gewoon mededeelt als een feit, en dat de partner dan zegt; O, oke dan.Totaal en woord voor woord mee eens! Ben dus echt heel benieuwd wat haar reacties is/zal zijn. Je kunt iemand zeker niet dwingen, mag ook zeker niet. Maar zij dwingt jou dus tot het leven van een non. Kan en mag ook zeker niet...
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf 2 kids, en net na de geboortes had ik ook niet echt de behoefte om meteen van bil te gaan. Normaal gesproken komt dit gevoel wel weer (snel) terug. TO zegt dat zn vrouw al tijdens de zwangerschap aangeeft geen seks meer te willen..ook niet NA de bevalling. Ik denk niet dat ze dit meent, maar juist zegt omdat ze er nu (zwanger zijn tijdens zulk warm weer is geen pretje, kan er over meepraten. je hebt geen fut en puf om iets te doen) totaal geen behoefte aan heeft.

Uiteraard is het hebben van seks op commando (door heel die medische mallemolen waarin jullie terecht zijn gekomen) niet bevordelijk voor de passie, maar het geeft wel aan dat jullie er alles, maar dan ook alles aan hebben willen doen om SAMEN een kindje te krijgen. Denk hier samen over na, heb het erover, vertel elkaar dat het kind echt uit jullie liefde geboren is en reken maar dat zij die oude passie weer terug vindt!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat Tamara1234 gelijk heeft, want in dat geval is er niets aan de hand. Ik vind het een goede reactie maar: PRAAT erover! Ga dat gesprek aan en ga niet zitten afwachten of wat dan ook. Heeft geen zin. Opengooien, alles open en bespreekbaar maken. Indien zij alles gewoon als een volwassen meid bespreekt, is er niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Je kan van het ergste uitgaan maar de vraag is of je hier goed aan doet. De afgelopen jaren heeft veel van jullie geëist en sex is waarschijnlijk voor haar heel beladen geworden. Er hebben zich enorm veel spanningen en emoties rondom heen opgebouwd en waarschijnlijk heeft ze zich vastgebeten in het doel, een baby. Ik kan me voorstellen dat ze de verplichte sex absoluut niet als een pretje ervaren heeft. Op dit moment richt ze zich waarschijnlijk helemaal op de baby en wil ze alle andere ellende vergeten. Het heeft tijd nodig om weer anders naar sex te kijken met zo'n geschiedenis.

Heb begrip hiervoor. Dat hoeft niet te betekenen dat je je weg moet cijferen. Ik denk zelf dat het goed is het bespreekbaar te maken en wat het met jouw doet. Echter blijf uit de verwijtende sfeer. Kom dus niet met zoals in andere reactie aangehaald wordt "nu de buit binnen is". Ze reageert gewoon extreem op haar emotie en de vraag is of ze het uiteindelijk allemaal zo bedoeld.
It's never too late start living!
Ik begrijp de keuze van je partner wel, hoe vervelend het ook kan zijn als je niet dezelfde behoeftes hebben op seksueel gebied... het is iets wat je een ander niet tegen zijn of haar zin moet laten doen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel dat ze het meent, jammergenoeg. Ik snap echt wel dat verplichte sex het niet leuk maakt, en dat je zelfs wat weerstand kan opbouwen, en dat je bv in het begin van de zwangerschap ook ff geen zin hebt. Maar TO schrijft dat het al veel langere tijd zo is. En als ze het niet meende, zou ze later wel weer wat kunnen relativeren, en dit bv uitspreken, of aangeven dat dit is hoe ze er NU in staat. Of open blijven staan voor het gesprek. Wat wel jammer is, is dat ik die vragen vaker heb gesteld aan TO, maar hij geen antwoord geeft en vervolgens pissig word als wij iets gaan invullen, wat dus gebeurt als je geen antwoorden krijgt.

Dus TO, zou wel fijn zijn als je hier nog leest, dat je ook op wat zaken terugkomt..

Zo komt het dus op mij over uit wat TO schijft in de OP.

Naar aanleiding daarvan vind ik dat TO niet weer moet afwachten en teveel ruimte moet geven, omdat ik denk dat ze het meent, en TO zijn behoeftes weer een tijdlang aan de kant kan schuiven.

Dan kan je mijns inziens net zo goed een kind krijgen met je beste vriend/vriendin/huisgenoot/buurman, en gewoon samenwonen, voor mij hoort seks bij een relatie. (ja, mits er sprake is van tijdelijk iets/ziekte/zaken die niet te verwijten zijn, etc) Maar in een langdurig geval van 'Ik wil geen seks en daarmee uit' zou ik weg zijn, om meerdere redenen.
Alle reacties Link kopieren
Verschil in behoeftes/libido, vind ik nog weer wat anders. Kan ook lastig zijn/parten gaan spelen,maar hierin zegt 1 partner; Ik ga langdurig GEEN sex met je hebben, en je daarin ook niet tegemoet komen en daarmee uit.
Alle reacties Link kopieren
"Ik ga langdurig geen sex met je hebben" zonder reden, betekent bij mij: einde relatie. Ik zou dan ook tot iets gedwongen worden wat ik niet wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:hellas4ever schreef op 21 augustus 2012 @ 16:46:

"Ik ga langdurig geen sex met je hebben" zonder reden, betekent bij mij: einde relatie. Ik zou dan ook tot iets gedwongen worden wat ik niet wil.



Maar ik neem aan dat je dit eerst duidelijk aangeeft bij je partner of stap je per direkt op?

Wanneer je uit boosheid handelt kom je in conflict en dat lost niets op. Natuurlijk hoeft TO dit niet te pikken maar hij moet wel duidelijk zijn wat dit voor hem betekend en dat het consequenties heeft voor hun relatie. Het kan zijn dat zij dit niet overziet en er vanuit gaat dat hij zich er bij neerlegt. En daar moet TO dan duidelijk zijn grens aangeven. Het is best mogelijk dat zij overtuigt is van haar gelijk en vindt dat hij zich aan te passen heeft, het is aan hem om haar duidelijk te maken dat zij juist degene is die de hem benadeelt en kwetst.

Dus TO niet alleen hier spuien, maar een goed gesprek aan gaan met je vrouw! En dan ook met de billen bloot. Haar heel eerlijk vertellen wat jij vindt en hoe je er over denkt.

Ondanks dat ze zwanger is vind ik dat ze hiervan op de hoogte moet zijn anders ligt er een tijdbom onder je relatie (die zij daar heeft neergelegd).
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 22 augustus 2012 @ 11:22:

[...]





Maar ik neem aan dat je dit eerst duidelijk aangeeft bij je partner of stap je per direkt op?

Wanneer je uit boosheid handelt kom je in conflict en dat lost niets op. Natuurlijk hoeft TO dit niet te pikken maar hij moet wel duidelijk zijn wat dit voor hem betekend en dat het consequenties heeft voor hun relatie. Het kan zijn dat zij dit niet overziet en er vanuit gaat dat hij zich er bij neerlegt. En daar moet TO dan duidelijk zijn grens aangeven. Het is best mogelijk dat zij overtuigt is van haar gelijk en vindt dat hij zich aan te passen heeft, het is aan hem om haar duidelijk te maken dat zij juist degene is die de hem benadeelt en kwetst.

Dus TO niet alleen hier spuien, maar een goed gesprek aan gaan met je vrouw! En dan ook met de billen bloot. Haar heel eerlijk vertellen wat jij vindt en hoe je er over denkt.

Ondanks dat ze zwanger is vind ik dat ze hiervan op de hoogte moet zijn anders ligt er een tijdbom onder je relatie (die zij daar heeft neergelegd).



Ben je gek...zomaar opstappen, nee, natuurlijk niet! Ik bedoel: precies wat jij bedoelt. Een gesprek, met de billen bloot, heel correct en eerlijk zijn!!! Daarna rustig afwachten, hoewel dat voor TO niet makkelijk zal zijn en indien er actie uitblijft is het klaar. Met actie bedoel ik: samen eraan WILLEN werken, ieder zijn/haar best doen op een gelijkwaardige manier. Eenzijdig het sexslot erop doen (sorry, wil niemand beledigen maar dat doen veel vrouwen, deed mijn ex ook) is per definitie ongelijkwaardig en dan is het gewoon klaar. Vooral: als er niks te praten valt.



Een sexloze relatie is voor mij geen relatie. Klaar. Is er niks aan te doen, dan is het wat anders (medisch) maar zit het tussen de oren en 'is het allemaal zo moeilijk' dan: erover praten, blijven praten en er samen gelijkwaardig aan werken. Al het andere is voor mij geen optie. Trouwens, het is puur psychisch: net als mannen willen vrouwen ook gewoon lekker flink genomen worden, alleen is alles eromheen vele malen ingewikkelder. Geeft niet! Maar gewoon het slot erop: NEE.
Alle reacties Link kopieren
ik wil wel sex met je :P
Alle reacties Link kopieren
haha, hoezo wil jij sex met mij? :P
Alle reacties Link kopieren
Over een jaar kunnen we misschien de verhalen van soonmama hier lezen; mijn man heeft een minnares en ik snap er niks van !



Sorry hoor, maar soonpapa je bent genaaid ( sorry voor de woord keuze, maar kan er niks anders van maken ).

Hormonen ???

Heb zelf 2 kinderen en was juist mega in de stemming tijdens mijn zwangerschappen !

Natuurlijk was het toen ze klein waren wel eens komkommertijd, maar om nu bij voorbaat al te zeggen; je staat ook droog na de bevalling vind ik echt not done !



Sterkte....
Tja joh, ziet er niet best uit.

Maar je was er zelf bij hoor, deze situatie duurt waarschijnlijk al jaren, je kon elke dag er mee stoppen, het aankaarten, in therapie gaan dus gooi het nu niet alleen op je vrouw.



Dat de seks mechanisch was, kwam dat ook door jou of had zij gewoon geen zin? "Alleen op het juiste moment"? En de rest van maand geen seks? Na een schimmelinfectie drie maanden geen seks en bij begin zwangerschap gelijk aangeven in feite twee jaar geen seks meer te hebben is natuurlijk erg egoïstisch. Ik vrees dat je een goedzak bent die niet bij de eerste signalen aan de bel trekt, ben ik juist?



Als je nu niet tegen haar zegt wat je hier allemaal zegt, gaat je kindje snel opgroeien in een gescheiden gezin. Je kan niemand dwingen tot seks maar je partner er volledig van onthouden geeft jou de positie om conclusies te trekken. Als jullie relatie verder helemaal een roze wolk is met onvoorwaardelijke liefde zal ze moeten accepteren dat je het lichamelijk aspect buiten de deur gaat zoeken. Misschien wil ze met haar gedrag je daartoe zelfs aanzetten, bewust of onbewust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven