Gezondheid alle pijlers

Last van broze nagels

28-08-2012 10:10 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb last van broze nagels. Het is super vervelend. Ik kan nooit mijn nagels lang laten groeien, want ze breken af of scheuren in. Hebben jullie misschien tips wat ik hier tegen kan doen?

Ik had al wat vitaminepillen geslikt, zodat mijn nagels sterker zouden worden. Dit helpt niet. Melk drinken zou ook helpen, maar helaas ben ik daar allergisch voor.



XXX Ilse
Alle reacties Link kopieren
nailhardner halen. Als je budget t toelaat van herome zo niet dan die van de hema oid.



Ik wissel af. Kuurtje nailhardner, tijdje mooi gelakte nagels en als ik t verwijder dan goed schoonmaken en mn nagelriemen verzorgen met nagelriemolie.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Dan neem je calcium bruistabletten, want het gaat om de calcium. Vitamine B is ook goed en geduld... gezond eten en een nagelverharder op je nagels smeren.
Alle reacties Link kopieren
Bijt of sabbel je aan je nagels? Dat maakt ze namelijk dunner en breekbaarder. Verder helpt het mij om een dikke laag nagellak te gebruiken om ze te laten groeien, ze breken dan minder snel af. Als ze dan lang zijn, ga ik mijn nagels verzorgen met verstevigende gels en met nagelhardener. En knip ze steeds af als je merkt dat ze weer dunner worden/slijten, tot het punt waar ze stevig zijn. Zo groeien ze steviger uit.
Alle reacties Link kopieren
O.P.I Nail Envy halen. Dat is echt de allerbeste!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
het schijnt dat vijlen beter is dan knippen omdat je nagels dan splijten (alhoewel ik meestal knip moet ik bekennen)

en inderdaad nagelverharder gebruiken (en om de paar dagen even een dagje zonder nagellak inlassen) en ook je nagelriemen/ huid om de nagel goed verzorgen.



was je veel met de hand af? daar worden je nagels ook broos van, handschoenen zijn dan de oplossing;)



verder kost het wel even tijd voor je nagels sterk en gezond zijn. het is niet zo dat met 1keer nagellakverharder erop je probleem weg is. dus een beetje geduld kan ook geen kwaad;)
Alle reacties Link kopieren
Deze Nagelverharder is ook erg goed.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven