Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.



Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten



Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.



Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kuzu schreef op 30 augustus 2012 @ 15:21:

Ik koop op mijn werk (drogist) veel spullen met korting, die ik aan familie geef. Vraag ik geen geld voor.

Een andere keer krijg ik namelijk een leuk jurkje of een mooie vaas van mijn schoonmoeder, of komt mijn moeder met een stapel tijdschriften aan.

Die dingen doe je toch gewoon omdat je elkaar waardeert en het leuk vind om te delen?Hartstikke lief van je, maar dat kost jou toch ook niets extra's?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nikkie79 schreef op 30 augustus 2012 @ 16:03:

[...]





Hartstikke lief van je, maar dat kost jou toch ook niets extra's?

Ik spreek even voor Kuzu

Kost haar misschien niets extra's maar dit topic gaat juist over mensen die zo asociaal en gierig zijn dat ze hier zeker wel een slaatje uit zouden slaan. Bijv. als Kuzu 10% korting krijgt, dat ze maar 5% korting doorberekent en de rest als winst opstrijkt.

En het gaat gewoon om de mentaliteit: een ander iets gúnnen. Of je dat nou iets heeft gekost of niet, of je er winst op had kunnen maken of niet.
Alle reacties Link kopieren
Hulp bij het kerst/paasontbijt: een moeder neemt standaard de restjes mee naar huis (kinderen hebben die nog weken in hun trommeltje)..en nee...daar komt genoeg geld binnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage_ schreef op 30 augustus 2012 @ 16:17:

[...]



Ik spreek even voor Kuzu

Kost haar misschien niets extra's maar dit topic gaat juist over mensen die zo asociaal en gierig zijn dat ze hier zeker wel een slaatje uit zouden slaan. Bijv. als Kuzu 10% korting krijgt, dat ze maar 5% korting doorberekent en de rest als winst opstrijkt.

En het gaat gewoon om de mentaliteit: een ander iets gúnnen. Of je dat nou iets heeft gekost of niet, of je er winst op had kunnen maken of niet.



Ah, op die manier.

Het klinkt voor mij gewoon te logisch om daar natuurlijk geen slaatje uit te slaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage_ schreef op 30 augustus 2012 @ 16:17:

[...]



Ik spreek even voor Kuzu

Kost haar misschien niets extra's maar dit topic gaat juist over mensen die zo asociaal en gierig zijn dat ze hier zeker wel een slaatje uit zouden slaan. Bijv. als Kuzu 10% korting krijgt, dat ze maar 5% korting doorberekent en de rest als winst opstrijkt.

En het gaat gewoon om de mentaliteit: een ander iets gúnnen. Of je dat nou iets heeft gekost of niet, of je er winst op had kunnen maken of niet.Ik heb eerder de indruk dat ze niets doorberekent, dus gewoon die spullen koopt voor haar familie. Ik zou mijn familie ook geen geld terug gaan vragen als ik iets voor ze koop.
Alle reacties Link kopieren
quote:draaiorgel schreef op 24 juli 2012 @ 20:18:

Dagje sauna. Lekker jezelf laten verwennen. Voor sommigen kennelijk erg prijzig.... Ik zag namelijk een stel hun zelf meegebrachte boterhammetjes opeten....in de kleedkamer. Lekker relaxed!Even een flesje drinken en een pakje koekjes (twee Liga's ofzo) en ene appel neem ik vaak wel mee. De rest koop ik gerust. Laatst met het hele gezin naar een pretpark. Drie kinderen en drie volwassenen. Nou, mooi dat we wel wat te drinken en te eten bij ons hadden, ook omdat het allemaal fastfood is wat ze er verkopen, maar ook (JA) omdat het anders zo duur wordt!!
Alle reacties Link kopieren
quote:gember999 schreef op 30 augustus 2012 @ 19:36:

[...]



Ik heb eerder de indruk dat ze niets doorberekent, dus gewoon die spullen koopt voor haar familie. Ik zou mijn familie ook geen geld terug gaan vragen als ik iets voor ze koop.

Vroeg ik me ook al af hoor, zou goed kunnen.

In elk geval gaat het om een bepaalde mentaliteit die sommigen missen. Waardoor wij weer een leuk topic hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n gierige vriendin en iedere keer trap ik er weer in, ze heeft een leuk inkomen, paar honderd euro meer als ik verdien en daar schept ze over op.



Voorheen gingen we altijd buiten de deur lunchen, en spraken af de rekening te delen, in praktijk besteld ze dan het duurste gerecht, en bij bv 30 euro betaalde ik 20 en zij 10 omdat ze helemaal vergeten was te pinnen. Ook nooit betaalde ze mee aan benzine of parkeergeld.



We spreken nog weleens af en lunchen dan thuis, haal ik voor 10 euro broodjes, salades en lekker beleg en ben ik klaar. Maar ga ik bij haar luchten dan is het altijd ik heb nog geen boodschappen gedaan dus krijg je oud brood en restjes smeerkaas en hagelslag.



Morgen heb ik met haar afgesproken, na lunchtijd want ik begin er niet meer aan. Stuurt ze net een berichtje, kan ik wat eerder komen? Waarop ik heb geantwoord dat ik dan nog niet thuis ben.



Stuurt ze terug ok dan zie ik je morgen, eet ik meteen gezellig een broodje mee!



Wat moet ik daar nu mee? Ik denk dat ik van te voren zelfs iets eet en daarna wat crackers en smeerkaas en hagelslag op tafel zet?
Alle reacties Link kopieren
quote:esmeetje23 schreef op 30 augustus 2012 @ 21:42:



Wat moet ik daar nu mee? Ik denk dat ik van te voren zelfs iets eet en daarna wat crackers en smeerkaas en hagelslag op tafel zet?



Ik zou het gewoon doen. Ook al druist het tegen je gastvrouwprincipes in. Gewoon een keer met gelijk munt terugbetalen. Twee verdroogde bruine boterhammen en een pot nutella met harde korsten op de rand. En ze kan kiezen uit water of thee .



Laat je even weten hoe het is afgelopen ?
Gewoon zeggen dat ze niet mee kan eten omdat je al gelunched hebt als ze komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmeetje23 schreef op 30 augustus 2012 @ 21:42:

Wat moet ik daar nu mee? Ik denk dat ik van te voren zelfs iets eet en daarna wat crackers en smeerkaas en hagelslag op tafel zet?Strak plan! En ruim je koelkast en keukenkastjes even uit. Ik begrijp uit dit topic dat sommige mensen hondsbrutaal zijn. En last but not least: kom morgen hier even vertellen hoe het ging.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tweede deel aangemaakt omdat we boven de 3.000 postings zitten (daar zijn we nu niet gierig in )



Hier is het tweede deel:



Onvoorstelbare gierige acties II
Alle reacties Link kopieren
quote:gember999 schreef op 30 augustus 2012 @ 19:36:

[...]



Ik heb eerder de indruk dat ze niets doorberekent, dus gewoon die spullen koopt voor haar familie. Ik zou mijn familie ook geen geld terug gaan vragen als ik iets voor ze koop.



Dat dus.

Ik koop als de douchegel in de aanbieding is een aantal flessen en die geef ik weer door. Of als de scheermessen goedkoop zijn (laatst een actie, apparaat van Gilette voor 2,50), koop ik er een paar voor mijn man, mijn vader en m'n zwager. Scheelt hen weer kopen, zijn toch dingen die in de kast niet bederven.

Maar ik heb ook collega's die aparte bonnetjes willen omdat ze een flesje shampoo voor hun moeder kopen. Dan denk ik wel, waarom maak je je druk om die 2 euro.



Zie het aan de kassa ook heel vaak. Moeders met hun dochter die dan allebei een shampoo afrekenen. Moet echt apart hoor!

Als ik met mijn moeder of schoonmoeder ben betaald een van ons gewoon alles. We kijken dan later wel wat voor wie is.

Maar ik ga niet lopen kutten met bonnetjes en geld vragen of geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nellebelletje schreef op 30 augustus 2012 @ 17:29:

Hulp bij het kerst/paasontbijt: een moeder neemt standaard de restjes mee naar huis (kinderen hebben die nog weken in hun trommeltje)..en nee...daar komt genoeg geld binnen.





Vaak is dat zo. Hoe meer er binnenkomt hoe gieriger ze worden.



Zelf kom ik vaak bij mensen over de vloer, en dan is het ook zo. Hoe minder de mensen hebben, des te meer koffie/fris e.d. krijg je. In tegenstelling met de rijker mensen uit Bloemendaal/Aerdenhout.
Alle reacties Link kopieren
quote:oesjeinnl schreef op 27 augustus 2012 @ 23:31:

Ik woon sinds kort weer in NL, maar als ik ze hoor zeggen dat die hollanders zuinig zijn.... Ik ken er nog wel een paar uit het buitenland!



Onze buurman reageerde heel verbaasd toen mijn man toentertijd vertelde dat hij 3 dagen thuis ging werken in plaats van op kantoor. Want zo duur! Al die koffie die je dan zelf moet betalen en al dat naar het toilet gaan en doortrekken en de afwasmachine die dan elke dan aan zou moeten in plaats van om de dag...?



En dat waren dus 2verdienders, 2 ingenieurs. Tja, ook zo'n gevalletje van de rijken en hoe ze rijk (zijn ge-)worden... -> door bij de baas koffie te drinken en het bij de baas er weer uit te pissen.



Zelfde buurman ging als we 's avonds eens borrelden in zijn of onze achtertuin (waren open met elkaar) bij ons naar het toilet al zaten wij bij hun in de tuin...

Dat is toch ernstig! hahahahahaa!

(wc is zogenaamd elke keer verstopt als zij komen, moeten ze wel naar eigen plee xD)

Of een bijdrage vragen, want je kan het water niet meer betalen nu je man thuiswerkt; al die extra doorgespoelde toiletten, potten koffie etc) xD
Alle reacties Link kopieren
quote:wasdroger schreef op 28 augustus 2012 @ 20:20:

Ik had een vriend ( gewoon een vriend) die had ik ooit eens leren kennen via het internet. Hij stelde voor om mekaar te ontmoeten in het echt dmv naar de bios te gaan. Maar dan wel de ochtend film want die was de helft goedkoper.



Na een aantal keer kwam ik er snel al achter dat hij behoorlijk gierig was ( en hij had een behoorlijk salaris, hoefde niks aan pa of ma te betalen). Maarja zn 1 x in de maand spraken we af om naar de bios te gaan ( en meer zat er niet in, kon ik niet mee omgaan). Meneer ging altijd mee en zat er dan met zijn rolletje snoep van thuis meegenomen. En ik maar drankjes kopen. Dit is jaren 'goed' gegaan todat mijn pc op een dag niet wilde opstarten en ik al zoekende naar een windows cd die niet kon vinden. Dus ik belde hem op ( hij was een behoorlijke computernerd). Heb jij toevallig een kopietje? Ja natuurlijk had hij die, hij zou hem opsturen. En idd na een aantal dagen ontving ik een kopie. Na een week krijg ik via de email een gespecificeerde rekening van 2 euro die ik over moest maken op zijn bankrekening (was voor het kopietje, envelop en postzegel). Nooit overgemaakt en de vriendschap heb ik snel laten doodbloeden. Nu 8 jaar later krijg ik nog regelmatig (2x per jaar) een emailtje of hij heeft mij via mijn gebruikersnaam gevonden op een site en meld zich zelf dan ook aan. Waar die 2 euro blijven hhahaha zal dan echt de neiging hebben om hem een 2 euro munt toe te sturen in een envelopje en daarna een gespecificeerde rekening sturen van de postzegel en de envelop. En natuurlijk van de gespecificeerde rekening:het papier, de inkt, de postzegel en de envelop. Kan hij ook weer 2 euro overmaken
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijd mee en echt, ik bescheur me iedere keer weer!

Zo waren mijn ouders en ik eens bij vrienden van mijn ouders op bezoek, zo'n 2 uur rijden.

Er werd ons gevraagd of wij mee wilden eten s' avonds omdat het zo'n eind rijden was en wij anders vroeg moesten gaan i.v.m. etenstijd.

Prima, afgesproken!

Na een leuke dag met wat borrelnootjes en meer van dat gingen we dan avond eten.

Er werden twee mega kleine (je had net geen loep nodig) quiche opgediend.

We dachten eerst nog; lekker voorgerecht, maar nee, dit was alles en we moesten het ook nog delen door 7!
Do or do not. There is no try-Jedi master Yoda
Er is inmiddels een deel II van dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Linkje ?? (mobiel rot vinden nl)
nou vooruit (ben ook mobiel )



gierig topic deel II
Alle reacties Link kopieren
Oh er is al een Linkje
Alle reacties Link kopieren
2 linkjes ik kan dat echt niet met mijn mobiel Lotteke.

Wat heb jij voor één ?
Ja, stond al beneden.



Maar klik nou maar op mijne, na al die moeite mobiel





Edit: een HTC, net een nieuwe, dus extra moeilijkheidsgraad
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven