Uitgerekend 15 t/m 31 dec 2012

16-04-2012 20:25 2575 berichten
Wie is er nog meer uitgerekend eind december 2012? Praat hier lekker mee!

Opmerkingen voor in de tabel graag dikgedrukt.

Naam Leeftijd UD KindjeGeslacht Bijzonderheden Goldmember 32 7 dec1e en 2e jongen en meisje verkorte bmh Chloe84 28 15 dec1e jongen Sproet 32 15 dec2e jongen Esther-1984 26 16 dec1e jongen Nysyma 27 19 dec1e Welhello 28 19 dec1e meisje 29 okt groeiecho Frutje 32 20 dec 1e en 2ejongen en meisje verkorte bmh, 23 okt gyn, Famke1984 27 21 dec 1e xxxFamke 31 21 dec1e meisje Namaste2 34 21 dec1e meisje Uggla 30 21 dec2e jongen Mommy123 27 24 dec1e verrassing Italiagirl 28 24 dec 1e jongen Oueddanielle 27 25 dec 1emeisje rust nemen Drzttrtje 35 25 dec1e jongen Max6 35 28 dec1e meisje 25 okt vk, 26 okt 2e pretecho Sasssa 29 28 dec 1ejongen Rasoptimist 38 29 dec1e jongen 26 okt vk Ginger 30 29 dec 1e jongen Julia76 36 30 dec1e jongen Kuzu 24 31 dec1e jongen Elinaa 37 1 jan 2e verrassing 22 okt gyn
Alle reacties Link kopieren
@Welhello: Ik las net jouw topic 'Help mijn kind is lelijk'.. moest wel lachen want daar had ik het laatst ook met een vriendin over. Fijn dat je het helemaal weer ziet zitten Gaat alles goed verder?
Alle reacties Link kopieren
Fijn Wellhello dat de cesartharapie zo goed bevallen is!



Ik ben de hele dag al bezig met een schoonmaakaanval.

Heb ik normaal niet zo, gewoon schoon is goed.

Maar ben al sinds vanochtend vroeg bezig.

Nu even uitrusten, moet zo even werken. Op donderdagavond wordt de vracht aangevuld in de winkel, is maar een paar uurtjes, vind het niet zo erg om daarvoor terug te komen.

Mijn vader is nu bezig met de water af en toevoer naar het kamertje, dan moet het schuifraam er nog in en een standaard voor het hemeltje boven het bed, en dan is de kamer klaar.

Ben er wel blij van haha.
Hallo allemaal



Kuzu

Ik stond gisteren opeens de bovenkant van de droger schoon te maken met een sopje! Die staat vrij hoog en niemand kijkt erop, dus echt belangrijk is het niet. Zou het al nesteldrang zijn?



Welhello

Wat fijn dat de cesartherapie zo goed bevalt. Hoe voel je je de day after?

Ik vind die Stokke-stoel ook prachtig, maar hoop een goedkopere variant te vinden. Het idee van een meegroei-stoel vind ik wel erg goed.



Xxxfamke

Voelde jij je ook zo voor l*l lopen met dat Etos-pakket. Wat een gevaarte! Wat voor pakketten zijn er eigenlijk nog meer aan te vragen?



Italiagirl

Laten we vooral niets aantrekken van die zeurende types! We doen het gewoon lekker op onze eigen manier en voor ons is dat ‘beter te vroeg dan te laat’. Het geeft mij veel rust.

Ik voel de kindjes ook altijd ’s nachts nadat ik naar de wc ben geweest. Grappig. En wat leuk van al die kleding van je zus! Hier geen vocht uit de tepels, wel soms wat witte schilfertjes erop.



Uggla

Ik neig ook naar geen winterjas. Vind dat ook wel een beetje ‘hard’ voor zo’n klein baby’tje. Dan doe ik liever een extra, dik en zacht vestje aan of een extra dekentje in de wagen. Wat knap dat je zelf kunt naaien! Ik ga niet naar de vk, maar wel naar de verpleegkundige (zelfde rol volgens mij) en de gyn in het ziekenhuis. De gyn vraag ik meer medische dingen zoals: kunnen de kindjes last hebben van mijn voorliggende placenta (ik was bang dat die zwaar op hen drukt als ik op mijn rug ligt, op termijn kan dit idd zo zijn) en wanneer moet ik verwachten dat ik moet stoppen met werken. Bij de verpleegkundige vind ik het ook wat lastiger. Ze heeft aangegeven dat we het de volgende keer over de bevalling gaan hebben, dus ik denk dat ik ter voorbereiding maar op papier zet wat ik graag wil en belangrijk vind.



Iemand vroeg wat voor doek ik had die in de Maxicosi kon, nou die link van babyrug die Sproet dus plaatste (zoiets).



Elinaa

Fijn dat alles goed was bij de gyn!



Rasoptimist

Ik ben er ook nog niet uit hoor, wat nou precies een harde buik is. Volgens mij duren die geen hele dag. Dus misschien heb je je buikspieren iets teveel gebruikt tijdens het sporten? Ah, ik zie dat Italiagirl een duidelijk antwoord heeft gegeven.



Max6

Waah, dat zou grappig zijn! Doe jij yoga in de stad T?



Esther

Hoe was het deze week bij de vk?



De controle bij de gyn was prima. Alles zag er goed uit, al was mijn bloeddruk wel iets gestegen (maar die was ook vrij laag de vorige keer). Verder moet ik mijn verwachtingen qua werken toch wat bijstellen (eerder stoppen en afbouwen). Dat valt me toch wat tegen, maar we zullen zien hoe het loopt.
Alle reacties Link kopieren
@ Frutje. Fijn dat je controle goed was. Zo te lezen was je bloeddruk nog niet te hoog. Te laag is ook niet goed, dat heeft een vriendin van me op dit moment (7 maanden zwanger).





Ik heb naast het pakket van de Etos het pakket van de Prenatal opgehaald. Van de Kruidvat heb ik geen kaart, en ga die niet aanvragen voor alleen een pakket.



Wij hebben wel een winterjasje gekocht. Een hele snoezige, zachte, net een dik vest met handschoentjes eraan. Door de honden zullen we er toch regelmatig uit moeten en ik weet niet of onder een dekentje dan voldoende is. Waarschijnlijk kan dat ook prima, maar deze vonden we allebei heel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Frutje fijn dat alles goed was bij de controle.

Je moet het maar nemen zoals het is (qua werk), wij allemaal natuurlijk. Als het op een gegeven moment niet meer gaat, dan gaat het niet meer ;)

En heel goed hoor, je poetsbui. Haha.

Vandaag geen last meer van, ben MOE. Heb mijn ogen nog steeds half dicht, wou vanochtend vroeg naar de markt maar toen ik de regen hoorde heb ik me lekker weer omgedraaid.
Alle reacties Link kopieren
Tjongejonge, mijn buik groeit echt als kool! Ik kon mijn laarzen amper uit krijgen, kon er gewoon niet meer goed bij. Dat wordt nog wat tot eind december... (ik woon alleen). Moet 'slimme' schoenen gaan kopen, die makkelijk aan- en uitgaan. Hoe gaan jullie buiken?
Alle reacties Link kopieren
Mijn buik heeft ook een groeispurt gehad Rasoptimist. Op m'n buik liggen is nu echt niet fijn meer. Ik hoor in mijn omgeving nog wel vaak de opmerking dat ik een bescheiden buikje heb, dus misschien valt het vooral mij op



Frutje, die TripTrap stoel van Stokke is het geld echt meer dan waard! Niet alleen zit mijn zoontje er denk ik nog wel 2 jaar op, ze nemen ook weinig ruimte in omdat je ze goed aan kunt schuiven aan tafel (als die baby-beugel eraf is). Wij kopen er in elk geval straks nog eentje bij.



Nog 2 nachtjes en we verhuizen al! Kijk er best naar uit om straks voor beide jongens een gezellig kamertje te maken
Alle reacties Link kopieren
@harde buik (ervaringsdeskundige); dit voelt alsof je buik een bowlingbal is en naar beneden wil vallen. Lastig uit te leggen maar echt geen pretje dus.... Het kan tot een paar minuten aanhouden. Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap erg veel gehad en het begint nu weer! Beetje rust nemen dus!



@schoonmaakwoede; had ik vorig weekend last van. De zolderkast en de keukenkastjes uitgezocht en gesopt. Tja, normaal heb ik niet zo'n last van schoonmaakwoede, dus prima!



@moe; ben al een paar dagen erg moe. Vanavond zelfs even een tukkie gedaan



@ buik; de ene zegt dat mijn buik groot is de ander zegt een bescheiden buik (en dat op dezelfde dag). Buik groeit nu wel heel hard. In 2 weken 2 cm in buikomvang gegroeid!

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Buik hier gaat ook goed.

Net even bij mijn schoonouders geweest, ik had schoonpaps 5 weken niet gezien (hij is deze week uit Turkije teruggekomen) dus voor hem was het heel duidelijk, het buikverschil.

Gelijk allemaal foto's maken haha.



Echt super leuk, hij heeft een gouden armband meegenomen voor de baby, met de naam erin gegraveerd.

(Bij bruiloften en geboortes is het traditie dat er goud gegeven wordt, vaak in de vorm van muntjes).

Ben ik echt blij mee, is zo'n klein schattig ding. En als aandenken voor later.

Ook heeft hij de stickers meegenomen (van nazar boncuk, 'het boze oog' ) die ik wou gebruiken voor de bedankjes. Dus die ben ik in elkaar aan het maken nu.. Heb vanmiddag een paar uur geslapen, ben nu fitter dan normaal rond dit tijdstip ;)
Alle reacties Link kopieren
Frutje: ja! Haha, dat is te toevallig! Ik was die zwangere in black die na de les haar yogaoutfit wisselde voor een polkadot jurkje. Ik heb trouwens de pretechodatum verkeerd doorgegeven , het moet zijn: 11 oktober



Buik: Mijn buik groeit ook hard, lastig met schoenen en sokken aan- en uitdoen inderdaad.



Schoonmaakwoede: gisteren op de zolder begonnen. Ik had veel energie, maar de dag eindigde in vermoeidheid en een flinke huilbui om niets. Ben sowieso erg moe de laatste dagen!



Welhello: hoera voor cesartherapie!



Kuzu: wat leuk van je schoonouders! Weet iedereen bij jullie de naam al? Hoe laat ben je naar bed gegaan? Jij doet het beter dan ik... ik kon niet slapen en lag woelend in bed te bedenken hoe vroeg mijn wekker weer zou gaan, dan kun je beter met iets nuttigs bezig zijn.



xxxfamke: krijg je een afhaalbericht van Prénatal? Ik heb me aangemeld, maar behalve spam heb ik nog niets gehoord.



Sproet: nog één nachtje nu! Alvast veel succes met de verhuizing en goed delegeren, hè! Doe rustig aan!



Vandaag het ledikantje en de commode ophalen, ik ben zo benieuwd. Verder begint de babykamer in mijn hoofd een beetje vorm te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Morning mede zwangeren!



Wat gaat iedereen lekker zeg! Met groei, schoonmaak woede en kamertjes!

Mijn buik heeft echt van die groei spurten, ineens in een week tijd lijkt hij wel verdubbeld!

Mijn buik begint sinds twee dagen precies onder mijn middenrif, oef! Ik krijg ook heel vaak te horen dat ik een kleine buik heb, zeker voor een tweeling zwangerschap. Maar, denk ik dan, ik moet nog bijna drie maanden!



Wat leuk Max en Frutje! Samen op yoga!! Kleine wereld is het toch!



Hoeveel kilo's zitten er bij jullie inmiddels bij? Ik heb mezelf vanmorgen gewogen en weeg 9 kilo meer dan toen ik net zwanger was. Ik heb nog nooit meer dan 55 gewogen bij een lengte van 1.75 en nu komt de 65 dus in zicht. Soms voel ik me een soort zeekoe, en soms vind ik mezelf mooi. Ligt een beetje aan mijn hormonale bui. Mijn borsten zijn echt enorm en dat oogt niet zo mooi vind ik zelf.

Wat vinden jullie goede bh's? H&M zit bij mij nooit lekker. Draag nu wat vaker sport bh's.



En dragen jullie een ondersteunende band om jullie buik? Ik draag hem als ik veel moet lopen/doen en ik vind het wel fijn. Jullie nog een merk waar jullie heel tevreden mee zijn?



Frutje: ik ga ook eens informeren over de bevalling. De baby's liggen beide met hun hoofdjes naar beneden, dus als ze zo blijven liggen is de kans op een natuurlijke bevalling best groot. Ik wil het ook heel graag zelf doen. Alleen komt het jongetje sowieso eerst en als die echt veel kleiner blijft dan wordt het nog een zware dobber om het meisje er daarna uit te persen vrees ik.

Whaaaaaa! Als ik er aan denk dan word ik ineens zenuwachtig!! De tijd gaat ook zo snel!!

Vanaf vandaag zijn de baby's officieel levensvatbaar. Toch weer een mijlpaal!



Ik ben blij dat het over het algemeen zo goed met iedereen gaat!



Nog een gênante vraag, om het leuk af te sluiten

Hebben jullie nog sex?

Mijn buik is dus echt groot en het is toch ineens een beetje raar ofzo. Mijn vriend staat niet echt meer te springen en dat vind ik best jammer. Maar als we dan een poging doen worden we ook een beetje lacherig want dan schopt er ineens een baby, of ik kan amper draaien.

Maar als ik denk aan de aankomende 5 maanden geen sex (want na de bevalling mag je ook een tijd niet, en waarschijnlijk vinden we dat helemaaaaaal niet erg!!), dan word ik ook een beetje triest.

We knuffelen wel veel maar ik mis toch dat stukje intimiteit. Hoe gaat dat bij jullie?



Rasoptimist: makkelijke schoenen, ik heb ze niet, en dat probeer ik zo lang mogelijk zo te houden, haha! Misschien lage gympen of laars zonder rits??
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies, ik ben er ook weer even.



Leuk om te lezen over schoonmaakwoede en nesteldrang. Ik heb er nog niet zo'n last van. Ik ga even reageren op de laatste pagina.



@italia: ik verlies soms ook al vocht uit mijn tepels, bij mij gebeurt dit ook 's nachts. Ik zie 's ochtends soms opgedroogd vocht op mijn tepels zitten. Gelukkig lekt het overdag niet.



@uggla: ik heb tot nu toe ook nog niet echt vragen gehad aan de vk, de laatste keer alleen wel over mijn klachten bij het sporten. Als je geen vragen hebt, dan heb je ze niet toch?



@elinaa: fijn dat alles weer goed was. Moeheid herken ik ook...soms voel ik me weer even alsof ik in de eerste drie maanden zit...dutjes kunnen dan heerlijk zijn....



@rasoptimist: leuk dat je gaat beginnen met het kamertje. Wij hebben het kamertje ook nieuw gekocht, maar wel met spullen die we nog lang kunnen gebruiken. Ik vind het ook wel heel fijn om nieuw te kunnen beginnen. Harde buiken heb ik niet, maar ik moet mezelf ook betere manieren om op te staan etc. gaan aanwennen. Het is nog zeker geen routine bij mij....

Buik gaat hier ook goed, al krijg ik nog steeds vaak te horen: wat een bescheiden buikje zeg....om gek van te worden af en toe!



@wellhello: wat fijn dat de cesartherapie zo goed is bevallen!



@frutje: lastig he, als je je plannen moet wijzigen? Ik blijf het moeilijk vinden om soms een tandje terug te doen, ook al weet ik dat het beter zou zijn....



@sproet: succes met de verhuizing!



@kuzu: dan was je inderdaad nog actief, vannacht om 1 uur! Wat gaaf dat jullie een gouden armbandje hebben gekregen van je schoonvader.



@max: heerlijk, het ledikantje en de commode ophalen.



@goldmember: ik ben 6 kilo aangekomen sinds ik weet dat ik zwanger ben. Toevallig vanochtend weer eens op de weegschaal gestaan, wat ik heel vaak vermijd...

Ik heb vaak BH's van Hunkemoller en die vind ik wel fijn.

Ik draag nog geen ondersteunende band om mijn buik, maar wil dit wel gaan doen. Het geeft toch meer stevigheid (heb weleens een buikband geprobeerd).

En ik ben het met je eens dat de tijd enorm hard gaat!

Wij vrijen ongeveer nog elke week, maar het wisselt nogal. Soms hebben we even wat langer geen zin en soms wat vaker. Mijn buik zit wat dat betreft niet in de weg nog. Ik zou me niet te druk maken als ik jou was. lekker knuffelen kan ook heel fijn zijn en als je er samen nog om kunt lachen zit het wel goed Misschien andere standjes proberen?



@hier: met mij alles goed. Ben alleen de laatste tijd weer wat sneller moe. Denk toch dat mijn lijf harder moet werken dan ik soms in de gaten heb/wil geloven...vandaag weer zo'n dag om tegenop te zien....we hebben een bruiloft van een vriendin van mij. Enorm veel zin in! Maar wel het vooruitzicht dat ik vannacht pas om 03.00u thuis ben.....ai! Vanmiddag ga ik met vriendinnen naar de trouwplechtigheid en dan tussendoor naar huis. Ik probeer dan nog even een dutje te doen, want anders ga ik het einde niet redden denk ik...hoe gaat dat bij jullie als jullie lang 'moeten' doorhalen?

Morgen gelukkig niks gepland en lekker een dagje met man waarop we precies gaan doen waar we zin in hebben! Heerlijk!



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Mommy: knuffelen is ook fijn inderdaad, maar ik ben ondanks mijn zwangerschap niet van steen, haha!



Dat wordt een lange dag voor jou!! Ik zou proberen jezelf gewoon op 1 te zetten. Dus voel je je moe? Even zitten. En fijn als je tussendoor naar huis kan. Bovendien moet je jezelf niet verplicht proberen te voelen om persé tot het einde te blijven en gezellig mee te doen met de rest. Je bent nou eenmaal zwanger en je energie gaat voor een groot deel naar je kindje.



Ik had echt last van mijn rug, voelde me erg gespannen en prikkelbaar en doodmoe. Dat was voor mij een teken dat ik echt rustiger aan moest doen. Sinds mijn verhuizing (sterkte vandaag Sproet!!!) gaat het een stuk beter. Ik vond het ook moeilijk om een stapje terug te doen, ik heb normaal zoveel energie en ik zit nooit stil, maar nu moest het echt. En sinds ik dat tegen mezelf heb gezegd gaat het ook makkelijker. Ik voel me niet meer schuldig als ik weinig doe, of even op de bank ga liggen. Ik ben waarschijnlijk maar 1x zwanger en ik probeer er echt van te genieten ipv mezelf alleen maar voorbij te lopen.

Combi van streng en lief tegen jezelf zijn!



Geniet van de bruiloft!
Alle reacties Link kopieren
Max, ik ben om 2 uur naar bed gegaan. Nadat ik nog had zitten Facebooken met mijn schoonzus die zei dat ik nu écht moest gaan slapen want de baby had ook rust nodig. Oja.

De naam hebben we alleen aan onze familie verteld.

Van Prenatal krijg je inderdaad een afhaalbericht. Ik kreeg er eentje per mail en later nog per post. Maar zo spectaculair was die doos ook weer niet.



Ik heb wel een buikband maar draag hem alleen als hij bij mijn kleren past haha. Wel fijn om te lezen dat jullie ook het schoenen/sokken 'probleem' krijgen, ik vond mezelf al een beetje een aansteller haha. Maar het is dus normaal.



Sex, hebben we niet zoveel. We zaten laatst Gooische vrouwen te kijken en toen ging het over die zwangere Linda de Mol, dat haar man ook geen sex meer wou. Omdat het toch 'raar' voelde, en dan die buik.. Ik vroeg aan mijn man of hij dat ook zo ervaarde, ja een beetje wel. Maarja je hebt van die buien, dat je die buik maar even weg moet denken haha.



Mommy heel veel plezier vandaag en denk aan je rust!!!



Gold, pas je goed opjezelf!! We moeten allemaal nog een tijdje, dus nu vooral je rust pakken als je het even niet trekt.



Sproet, veel succes vandaag en ook voor jou geldt, rustig aandoen en niet gaan lopen sjouwen he! Dat is niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Seks, hoe meer hoe beter, haha. Mijn libido is juist omhoog gegaan sinds ik zwanger ben. Maar het is inderdaad wel een beetje 'zoeken' naar het juiste standje. Van het idee dat je baby in je buik zit terwijl je seks hebt, hebben wij niet echt last. Ik heb er veel over gelezen en je baby merkt er echt niks van en kan er nul schade van ondervinden. Seks geeft je een fijn gevoel, DAT voelt je baby wel, je ontspant ervan en er wordt een geluksstofje in je lichaam aangemaakt tijdens orgasmes. Dus ik ben van plan het nog tot ver in mijn zwangerschap te blijven doen :-D Maar dat geldt voor iedereen anders hoor, ik ben geen graadmeter. Het libido is een ongeleid projectiel, de hoogte ervan is voor iedereen anders. Misschien een tip voor voor minder zin in seks met haar partner heeft en het toch gek vindt seks met die buik enzo: mastrurbatie geeft natuurlijk ook een heel fijn gevoel :-D Enjoy!
Alle reacties Link kopieren
Goldmember, ik vind H*&M bh's ook vreselijk zitten. Heb ze nu van G*AP, die zijn heel erg fijn maar ik denk niet dat je die makkelijk in NL: kunt krijgen (of via hun website misschien).



Ben nu 1 kilo aangekomen, of eigenlijk 4, want eerst 3 eraf. Volgens de Amerikaanse richtlijnen had er nu al 8 kilo aan moeten zitten, ze hameren hier erg op een steady gewichtstoename, maar ik vind het wel prima zo. Eet gezond, dus het zal allemaal wel.



Ik heb gisteren natuurlijk toch te veel lopen sjouwen. Al het werk van mijn fysio van donderdag in een paar uur teniet gedaan. Eigen schuld dikke bult. Maar vandaag een dagje relaxen voordat we morgen in het vliegtuig stappen.



Kuzu, wat lief van je schoonvader dat hij dat armbandje heeft meegenomen.



En Max en Frutje in dezelfde yoga groep?! Wat leuk!!!



Rasoptimist, wanneer begin jij bij de guru?



Mommy, tot 03.00 nog uit gaan? Dat trek ik echt niet meer hoor! (al 3 jaar niet meer )
Alle reacties Link kopieren
Je leest het vast later, maar een goede reis Sproet!

En NU echt rustig aandoen.





O gisteravond had ik zo'n gespannen buik. Echt helemaal niet leuk, en zere borsten, niet normaal. Heeft echt een tijd geduurd voor het over was. Net alsof de huid veel te strak stond.

Heb maar wat zitten smeren met olie, dat het in elk geval soepel blijft. Herkennen jullie dat gevoel?

Heb het niet eerder gehad, mijn buik is gewoon zonder slag of stoot gegroeid.

Ik ga morgen weer aan het werk, na 2 weken thuis geweest te zijn. Zal wel weer even wennen zijn.
Hello!



Xxxfamke

Ah, de Prenatal. Die heb ik nog niet aangevraagd!



Kuzu

Je hebt gelijk hoor, ik moet het maar nemen zoals het komt qua werk. Inmiddels is alles gezakt en voel ik me er wel weer goed bij. Als het echt niet gaat, kan ik altijd werk overdragen aan andere freelancers. Het is niet anders.

Ben jij weer wat fitter inmiddels?

Die strakke buik herken ik héél erg. Ik heb hier soms het gevoel dat mijn baarmoeder sneller wil groeien dan mijn buik aankan. Heel ongemakkelijk.



Rasoptimist

Deze buik groeit ook flink! Ik heb gisteren nieuwe schoenen gekocht (lage laarsjes zonder rits oid met een platte zool voor het najaar) en wat een gedoe was het om die krengen te passen. Ik ben een paar winkels afgeweest en moest elke keer schoenen aan- en uitdoen. Dat belooft nog wat.



Sproet

Ja, die stoel lijkt me dus ook echt ideaal. Alleen ben je voor 2x zo’n stoel dus 300 euro kwijt. En dat vind ik toch bestwel veel. Succes met de verhuizing!



Elinaa

Grappig hè die schoonmaakwoede. Ik vind het ook niet zo erg, ons huis ziet er beter uit.



Max6

Waah, wat grappig! Ik vond je jurkje trouwens erg leuk. Ik was dus die ene van die tweeling haha. Nou, tot woensdag dan maar! Ben je vandaag weer wat fitter? En is het gelukt met het ledikantje en de commode?



Goldmember

In die drie maanden blijven onze buiken nog flink groeien hè. Ik vraag me ook wel eens af waar dat naartoe gaat. Ik zit nog steeds op +5 kilo. Het viel me op bij de yoga hoe anders iedereen zwanger is. De een heeft echt al een grotere buik bij hetzelfde aantal weken dan de ander. Grappig om te zien.

Waar heb je zo’n steunband gekocht? Ik denk er ook aan om er eentje aan te schaffen. En die bevalling, die is ook pas over drie maanden. Komt goed .

Wat betreft seks: hier is het ook bagger. Ik vind het geen ramp, het komt wel weer en hoort erbij. Denk ik.



Mommy

Hoe is de bruiloft gegaan? Lang doorhalen doe ik gewoon niet meer, dan ga ik eerder naar huis. Ik houd het gewoon niet vol.
Alle reacties Link kopieren
@frutje: bruiloft ging goed, lag om kwart voor drie in bed en vandaag uitgeslapen. Ik heb wel veel op een kruk gezeten, had last van mijn rug bij lang staan. Ik vind het erg moeilijk om tegen mezelf en anderen te zeggen dat iets me niet meer lukt. Maar de komende tijd zal ik dat toch echt vaker moeten gaan zeggen...

Wat grappig zeg dat max en jij bij elkaar in de yoga zitten. De wereld is klein!



Kuzu, rustig aan weer beginnen met werken meid!



Goldmember: nee, van steen zijn we zeker niet!
Alle reacties Link kopieren
Frutje ik heb een "keizersnede herstelband" besteld. Hoewel ik natuurlijk geen keizersnede heb gehad werd deze mij aangeraden omdat hij echt goede steun geeft. Ik ben er wel blij mee!



Gespannen buik: check! Ik heb dat trouwens ook, alsof mijn baarmoeder harder groeit dan mijn buik. Kan echt pijnlijk zijn af en toe!



Mommy: je moet jezelf echt aan gaan leren om je grenzen aan te geven. Je hebt er alleen jezelf maar mee. Ik ben net als jij "nee hoor, t gaat wel!" om vervolgens daarna helemaal uitgeblust te zijn met een fijne rugpijn op de koop toe. Nu ben ik echt wat strenger naar mezelf en ik merk echt verschil in hoe ik me lichamelijk voel.

Was het een mooie bruiloft?



Sproet: goede reis en welkom thuis!!
Alle reacties Link kopieren
Goldmember: je hebt helemaal gelijk!! Ik ga dat ook echt doen, maar vindt het nog lastig. Daarnaast merk ik aan sommige vriendinnen dat ze het ook niet helemaal begrijpen. Als ik bijvoorbeeld zeg dat ik nu slechter en onrustiger slaap, dan doen ze het snel af met: ja dat heeft iedereen weleens of dat ligt aan de tijd van het jaar...dan zakt de moed alweer in mijn schoenen om mijn grenzen aan te geven...

De bruiloft was erg mooi en heel gezellig!!
Alle reacties Link kopieren
O Mommy ik snap je helemaal!! Mijn vriendinnen zijn bijna allemaal zelf al moeder en die zijn één en al begrip. Mijn vriendinnen die geen kinderen hebben val ik er niet teveel mee lastig, en ik merk dat ik mezelf ook wat groter/sterker voordoe dan ik me daadwerkelijk voel. Omdat ik niet wil overkomen als een zeur. Dus herkenbaar ja! Maar sinds ik zelf echt fysieke klachten had ben ik echt harder geworden. Dan vinden ze me maar een zeikerd. En volgens mij vinden ze dat niet eens!



Ik vind je een bikkel dat je zo lang op de bruiloft bent geweest!
Alle reacties Link kopieren
Poehe, kantoor leeg gehaald vandaag, de eerste stap naar de babykamer is gezet! Nu staat mijn hele huis vol zooi, moet allemaal weer een plekje vinden. En ook komen nu zo langzamerhand de ideeën voor de babykamer tot stand. Ik wil aardetinten, taupe-kleuren en dan als eyecatcher mooie blauwe gordijnen. OMG, de nesteldrang is officieel begonnen, haha!
Alle reacties Link kopieren
Mommy: ik trek dat echt niet meer, lang doorhalen. 1 uur is de max, en dan heb ik daar de dagen erna nog last van ook.



Goldmember: je hebt gelijk met wat je zegt over op tijd nee zeggen. Ik heb besloten hetzelfde te doen, al vind ook ik dat lastig! Ik heb het er even met mijn vriend over gehad en die gaf me groot gelijk. Het was fijn het er met hem over te hebben. Die huilbui en onredelijkheid van mijn kant een paar dagen terug kwamen behalve door de hormonen waarschijnlijk ook doordat ik te veel hooi op mijn vork had genomen...



Gewicht en buikband: Ik ben nu 7 kilo aangekomen. Ik draag geen buikband, daar ben ik niet zo van - al kan ik me voorstellen dat het wel prettig is voor je buik.

Seks: minder dan voorheen, we vrijen ongeveer een keer in de week nu. Ik merk dat ik echt zin moet maken, maar als we seks hebben, is het wel fijn.



Sproet: Lekker uitgerust vandaag? Goede reis!



Kuzu: ik heb soms ook een gespannen buik en het idee dat mijn buik snel groeit. Werk ze weer morgen!



Frutje: tot woensdag! Ik vond dat jij er stralend uitzag! Het ledikantje en de commode zijn opgehaald. Beide gaan we schilderen. Het ledikantje blijft wit, de commode wordt zachtroze of grijs met roze-witte polkadot knopjes. Vandaag heerlijk rustig aan gedaan! Hoe was jouw weekend?



Rasoptimist: Goed bezig met de babykamer! Succes met opruimen. Als de kamer leeg is, kun je je beter een voorstelling maken, vind je niet? Al kom ik er op dit moment niet uit welke muren ik wel wil behangen en welke niet, waar welke meubels komen, etcetera.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ben weer back in town. Heb wel alles op vakantie bijgelezen, maar niet meer echt onthouden wie en wat. Ga vanaf nu weer gewoon lekker bijhouden en reageren op iedereen hoor!



Heerlijke vakantie gehad, al ben ik wel blij weer thuis te zijn. Merkte duidelijk dat ik de warmte minder goed trok dan normaal... En ik kon ook echt niet lang liggen op het strand (terwijl ik ook echt geen zin had om verder iets te doen haha). Handdoek op het zand veel te hard dus of pijn in buik of pijn in rug en op zo'n bedje kreeg ik echt een houten kont en pijnlijke stuit. Maargoed, toch heerlijk genoten. Elke dag gewoon lekker een siesta gehouden en zo kwamen we de dag wel door. Heeeeerlijk!



@Babykamer. Net bezig geweest in het kamertje. Staat nu nog vol troep van de verhuizing (vorig jaar......dit was echt het 'oh zet daar maar neer kamertje'). Net de laatste dozen uitgezocht en een hoop weggegooid. Hoop mag ook naar de vliering. Staat ook nog een hoop gereedschap wat ik weg wil hebben, maar vriend wil het pas opruimen allemaal als al het kluswerk klaar is (CV ketel wordt deze maand naar de zolder verhuisd, hij gaat nog een salon en eettafel maken). Dus net een heerlijke discussie over dat gereedschap, dat dat weg MOET uit die kamer, dan zet hij het maar op een andere kamer... Hij was het er niet mee eens. Bleek het achteraf gewoon een miscommunicatie. Ik denk dat de nesteldrang begint toe te slaan hier



@Kinderwagen. Wij hebben de Mutsy 4rider single spoke via marktplaats gekocht. Eerst even wezen testen in de winkel welke ons wel beviel en daarna gewoon op zoek gegaan via marktplaats en deze stond om de hoek voor een leuke prijs.



@Buik. Die is hier ook hard gegroeid! Merkte vanmorgen met schoenen aan doen dat dat ook niet meer zo soepel ging! En op vakantie stond ik te douchen en had ik mijn oksels even geschoren, dus ik had het mesje omgespoeld en stond dat lekker even droog te schudden, haal ik hem zo langs mijn buik. Ratsjjj een snee Toch even wennen zo'n gevaarte die voor uitsteekt haha! Zit bij mij nu trouwens ongeveer 6 kilo aan... En om maar even te laten zien dat ik echt zwaarder begin te worden knalde ik zo door een ligbedje heen op het strand. Kon echt wel janken Maar bleek dat er al een scheur in zat en aangezien ik mezelf altijd lekker op die bedjes neer laat ploffen ging dat niet goed Gelukkig was het al vrij laat en zaten er niet echt meer mensen om ons heen. En vriend maar lachen. Jeeeezus ik schaamde me kapot!



@Seks. Vriend heeft er echt nog geen moeite mee! En ik heb sowieso al nooit een heel hoog libido gehad (door de pil) en dat heb ik nu nog steeds niet eigenlijk. En laatst dat we het deden begon het ook echt pijn te doen in mijn buik. Echt een soort steken ofzo. Nog maar eens even kijken hoe we dat nu gaan aanpakken...



@Kraampakket. Ik las op internet over een kraampakket, maar weten jullie of je dit krijgt van je verzekeraar? Ik heb gezocht bij mijn verzekeraar maar kon er niks over vinden. En zag dat andere verzekeraars het wel opsturen... Nu ben ik echt verzekerd bij zo'n stomme low budget verzekeraar (zwangerschap zat niet in de planning, anders had ik zeker een andere verzekering afgesloten aangezien deze niks verzekerd behalve wat in het basispakket zit). Zal ze anders eens bellen.



@Bekken. Weet iemand of de bekkenklachten erger kunnen worden door warmte ofzo? Ik heb er zoveel last van (gehad) op vakantie. We kwamen aan op de eerste dag en voelde het gelijk. Nou is de hele dag op het strand liggen natuurlijk ook niet de allerbeste houding, dus ik hoop dat het hier weer minder wordt. Anders toch maar eens langs een fysio ofzo? Of kan je dan beter naar een bekken specialist ofzo?



@wiegje/ledikantje. Wij hebben een wiegje gekregen, heel schattige. Ga hem wit schilderen. Het is een schommelwiegje. En voor daarna hebben we een gewoon ledikantje. Als we dit wiegje niet hadden gekregen hadden we gelijk het ledikantje gebruikt. Maar, gaan jullie die kleine/tjes allemaal eerste tijd bij jullie op de kamer laten slapen? Ik heb het daarover gehad en wij hadden allebei zoiets van najah waarom niet gelijk op het eigen kamertje? En ook gevraagd hoe mijn ouders en schoonouders dat vroeger deden en die legden de kinderen ook gelijk op het eigen kamertje ( maarja dat is natuurlijk ook al weer even gelezen dat die in de luiers zaten...). Maar ik hoor ook van veel mensen dat ze de kleine de eerste tijd bij de ouders op de kamer hadden. Wij hebben daar niet echt veel plek voor. Maar is dat dan vanwege nachtvoeding? Gewoon om het makkelijker te maken dat je je kamer niet uit hoeft ofzo? Of is het ook echt beter voor het kindje?



Verder zag ik nog Frutje en Max in hetzelfde groepje. Wat grappig! Hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie elkaar eigenlijk al kenden via dit topic dan? Tijdens de les ofzo? Echt leuk!



En verder weet ik echt niet meer waar het allemaal over gegaan is! Zal het vanaf nu weer wat netter bijhouden!



Fijne avond alvast allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven