Ingewikkeld pil verhaal

31-08-2012 23:42 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik heb een vraag over mijn pil.

Ik ben ongeveer 3 maanden geleden begonnen met de diane 35 pil. Toen heb ik hem meteen 3 maanden achter elkaar doorgeslikt, omdat mijn menstruatie steeds niet uitkwam met op vakantie gaan e.d.

Tijdens de 3e strip kreeg ik opeens een doorbraakbloeding. En niet zomaar een, maar een van 2 weken lang en ook echt hevig. De ene dag erger dan de ander. Vlak voor deze lange doorbraakbloeding heb ik 1 keer seks gehad.

Mijn pil heb ik 3 maanden lang netjes iedere dag geslikt, op 1 dag na, die ik de dag erna samen met de pil van die dag heb geslikt.



Mijn vraag is of ik me zorgen moet maken of ik misschien zwanger zou kunnen zijn. Ik heb er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht, tot ik er vandaag ineens aan dacht. Eigenlijk had ik steeds een beetje de gedachte van: ach, ik heb de pil 3 maanden achter elkaar geslikt, 1 dag vergeten, 1 keer seks gehad. Moet wel een wonder gebeuren mocht ik zwanger zijn. Maar nu slaat toch een beetje de stress toe!!

Ik zit nu (eindelijk) in een stopweek, maar ik weet niet of ik mijn menstruatie wel mag vertrouwen aangezien ik eigenlijk nonstop ongesteld ben geweest tot nu toe.

O ja nog een vraagje: betekent mijn doorbraakbloeding niet gewoon dat ik niet zwanger ben? Het is toch een soort van menstruatie...



alvast bedankt, X
testje doen?

en een doorbraakbloeding kan heel normaal zijn bij de pil....daar zou ik me geen zorgen over maken, bel anders voor de zekerheid de huisarts ff maandag....die kan je vast goed helpen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Je zal op 30 maart 2013 bevallen van een jongetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissDificil schreef op 31 augustus 2012 @ 23:45:

Hoi,



Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Je zal op 30 maart 2013 bevallen van een jongetje.Dankje
Alle reacties Link kopieren
Tja, je topic is verplaatst naar de Zwanger pijlert, dus dat zegt al wel een heleboel..
Alle reacties Link kopieren
nee joh, mensen zijn onschuldig tot het tegendeel is bewezen....en jij bent pas zwanger als dit blijkt uit een testje....

niet zoveel zorgen maken .... komt goed, adem in en uit....

en morgen als een speer naar de drogist.... dan weet je het zeker...en na twee weken nog eens doen, weet je nog meer zeker dat je jezelf niet druk hoeft te maken....

Anders was ik al tig keer zwanger geweest... (moet er niet aan denken) maar telkens niets aan de hand (overigens neem ik de pil altijd in, deel van slaap ritueel, maar heb met tijden ook doorbraak bloedingen..)
Alle reacties Link kopieren
Misschien naar de dokter en een ander pil vragen? want 3 maanden geleden was je voor 4 maanden gestopt met dezelfde pil, omdat die andere klachten gaf.

Soms past een pil niet bij je en heb je een ander soort nodig.
Alle reacties Link kopieren
Diane 35 mag toch al heel lang niet meer voorgeschreven worden ivm ernstig trombosegevaar ? Daar zou ik me meer druk om maken als ik jou was eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je gedaan toen je die doorbraak bloeding kreeg? Doorgaan met de pil, of een gewone stopweek van max 7 dagen? Dan is er niets aan de hand. Zo'n doorbraakbloeding kan gebeuren.

Als je daarna langer bent gestopt is het niet meer veilig.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet ik me ook maar druk gaan maken dan. ik slik hem nu al 15 jaar. Is nog nooit iemand geweest die heeft gezegd; goh, al zo lang?
Alle reacties Link kopieren
Nou zo ingewikkeld vind ik het niet hoor.....testje -klaar en volgende keer gewoon met condoom doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven