Resus c negatief

01-01-2012 19:24 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment 17 weken zwanger en tijdens het bloedprikken bij 10 weken zwangerschap is gebleken dat ik resus c negatief ben. Dit kan betekenen dat ik anti-stoffen tegen het bloed van mijn kindje aan ga maken en daarom moet ik in week 27 opnieuw bloedprikken. Wanneer blijkt dat er anti-stoffen aangemaakt worden, moet de baby goed in de gaten gehouden worden en kan het zijn dat er in de baarmoeder al een bloedtransfusie moet plaatsvinden. De vk die mij hierover vertelde, zei dat deze complicaties maar heel zelden voorkomen maar dat de mogelijkheid er dus wel is.



Bij mijn vorige zwangerschap was er nog niet op deze factor getest, dat schijnt pas sinds juli 2011 te gebeuren. Bij mijn dochter wist ik dus van niks en ben ik niet extra gecontroleerd. In eerste instantie nam ik het daarom voor kennisgeving aan en maakte ik me niet druk. Nu ik er wat meer over lees, zit het me toch niet helemaal lekker. Ook omdat er nog weinig over bekend lijkt te zijn. Zijn hier vrouwen bij wie ook is ontdekt dat ze resus c negatief zijn? (dus geen D!) Heeft er iemand enig idee hoe groot de kans is dat je werkelijk antistoffen aan gaat maken? En of het kans op complicaties bij de bevalling kan geven? De eerstvolgende keer bij de vk (volgende week) ga ik dat natuurlijk zelf ook navragen, maar wellicht zijn er hier al ervaringsdeskundigen.
Alle reacties Link kopieren
Up!



Zijn er al meer positieve uitslagen bekend bij de bloedtest met 27 weken? Of weten er al mensen wat er gedaan wordt als je wel antistoffen aan maakt met 27 weken?

Ik ben nu 13 weken zwanger en ook Rhesus c negatief getest. Met 27 weken weer prikken, maar de verloskundige kon mij maar weinig vertellen over het gevolg ervan.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren bloed geprikt voor de rhesus C, dus kan je nu nog niets vertellen. Volgende week zal de uitslag er wel zijn, dan kan ik je misschien meer vertellen...
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dit topic wat ik indertijd had geopend ineens weer bovenaan staan. Ik ben inmiddels al 8 weken geleden bevallen van een zoontje. Het bloedprikken met 27 weken heeft niets raars uitgewezen. Schijnt ook inderdaad maar in héél weinig gevallen mis te gaan (zie de post van Zeelinde). De kans is heel groot dat er niets aan de hand is, komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dat je mij op de hoogte houdt Zeelinde!
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws Lispeltuutje! En nog gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niks gehoord van de verloskundige, ga er stiekem van uit dat het wel goed is... Ik moet volgende week pas weer voor controle naar de VK, dan kan ik het je met zekerheid vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Geen nieuws is goed nieuws toch!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er helemaal niet mee bezig ben. Ben ook pas 15 weken dus dat bloedprikken duurt nog wel even.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is er met 27 weken ook niks uitgekomen. Het schijnt inderdaad dat dat maar weinig voorkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen dinsdag ook bloed moeten prikken voor de rhesus c. (28 weken zwanger)

Hopelijk krijg ik geen telefoontje volgende week en krijg ik over 2 weken gewoon goed nieuws te horen.

Nog even afwachten dus, maar de kans is erg klein.
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen anti-stoffen, dus dat is goed nieuws. Wat de procedure is bij anti-stoffen kan ik je dus niet vertellen. Ik hoop dat bij jullie ook alles goed is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerdere reacties niet gelezen...



Ik heb ook C, momenteel 37,4 zwanger.... In mijn 38ste week dus.... Helemaal geen problemen gehad, toen ik het hoorde schrok ik wel even hoor, maar achteraf niets om zorgen over te maken....



Ben een keer extra geprikt om te kijken of ik antistoffen aanmaakte, maar dat was niet het geval, mocht dat wel t geval zijn konden ze nog weinig maar was er extra controle....



Tot vorige week lag de baby in de stuit, bij de gyn in t ziekenhuis laten draaien, zou Miss een prik moeten maar dat hoefde ook niet eens....



Dus al met al nier iets om je erg druk om te maken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven