wanneer weer sporten na bevalling?

02-09-2012 18:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het in principe vanaf een week of 6 na de bevalling weer mag, maar vroeg me af wanneer jullie weer begonnen.



Ik was een vrij actieve sporter (dansen) voor de zwangerschap. Helaas door verschillende klachten tijdens de zwangerschap nauwelijks gesport. Ik wil het graag weer oppakken, maar weet niet of het te snel is (een week of 8 na de bevalling, over een week of 6 dus ongeveer). Wil het wel rustig opbouwen, beginnen met een uurtje per week en later uitbouwen naar de 4/5 uur van voor de zwangerschap.
Dat zal er ook wel aan liggen hoe zwaar debevalling is, toch? Bijvoorbeeld, als je uitscheurt zal je de komende paar maanden nog niet heel erg veel zin hebben in een lesje pilates.....
Ik zou het heel rustig aan doen en ook met een rustige sport weer beginnen. Toen mijn oudste 6 weken was stapte ik weer op een paard, dat viel ontzettend tegen. Na 15 min. deed mijn rug zo veel pijn. Ik heb dat echt weer op moeten bouwen.
quote:SeptemberGirl schreef op 02 september 2012 @ 18:46:

Dat zal er ook wel aan liggen hoe zwaar debevalling is, toch? Bijvoorbeeld, als je uitscheurt zal je de komende paar maanden nog niet heel erg veel zin hebben in een lesje pilates.....Van uitscheuren of knip heb ik geen last meer gehad na een week of 6 (al zal dat ook verschillen per vrouw), maar vooral de spieren in mijn onderrug en buik en bekken waren heel slap geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen hele zware bevalling gehad. Herstel gaat ook goed. Wil zowiezo lekker gaan wandelen de eerste tijd, om weer wat meer in beweging te komen, maar wil zeker mijn oude sport weer oppakken omdat ik dat gewoon erg leuk vind!



Zal absoluut niet te hard van stapel lopen .
Als je het rustig aan doet en luistert naar je lichaam kan je toch lekker weer gaan opbouwen. Dat is alleen maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat na een week op mn gewone fiets (heel klein stukje naar de supermarkt) en na 6 weken op mn spinfiets. Na 8 weken gaf ik weer les geloof ik.

Ik heb tot kort voor mn bevalling nog gesport, dus dat helpt uiteraard. Bevalling van 5 uurtjes, dus ook niet zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Te vroeg volgens gynaecoloog . Ik was 6 weken te vroeg bevallen ( ik dans ook en had paar dagen ervoor nog gewoon les meegedaan) lerares geloofde ook niet dat ik al in ziekenhuis lag toen ik belde om les af te zeggen.



Na 4 weken ben ik weer begonnen. Drijfveer was wel een groot optreden 5 maanden later. Maar zoals gezegd kreeg ik op mijn donder omdat ik eerst de controle af had moeten wachten. Was ook niet echt een makkelijke bevalling.



Bij de 2 de heb ik dan ook braaf gewacht tot 6 weken na bevalling. Ook deze bevalling ging niet volgens boekje maar wel stukje sneller. Trainen ging prima alleen onthouden was eerste tijd een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Belangrijkste luister naar arts en vooral ook naar je lichaam !
Alle reacties Link kopieren
Zware zwangerschap, zware bevalling en het duurde wel een week of 12 voordat ik een rondje van 3km in de buurt kon lopen. Sporten pas na een paar maanden (4-5maanden).
Alle reacties Link kopieren
Het enige waar je op moet letten is je buikspieren, maar volgens mij mag je na 8 weken eigenlijk alles al weer doen, als je lijf dat toestaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven