Wat moet ik ??

05-09-2012 13:28 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik even helemaal kwijt ben hoe ik dit aan moet pakken vraag ik jullie toch maar om advies...

Een tijdje terug heb ik een topic geplaatst met daarin dat ik een jongen op de sportschool ontmoet heb, een super leuke jongen maar verder geen aantrekkingskracht of verliefdheidsgevoelens.

We hebben toen toch nog afgesproken en dat was super gezellig!! Toen ben ik op vakantie gegaan en ik had het gevoel dat het toch wat werd.. Ik dacht ik ben gewoon gek, het moet groeien..

Op vakantie hebben we veel contact gehouden, dagelijks mailen.

Afgelopen weekend hebben we elkaar gezien , we zijn naar de bios geweest en daarna in wat kroegjes wat gedronken. Heel gezellig.. maar toch niet op de manier van een relatie. Het voelt gewoon echt niet goed! Zo stom... en nou zit ik er in verwikkeld. Had ik direct maar naar mijn gevoel geluisterd! Hij brengt mij thuis en hij zoent me. Dat voelde al zo onnatuurlijk! En was al een afknapper op zich. Zondags wou hij met me mee naar de kerk.. Iedereen is welkom dus ik kon daar geen nee tegen zeggen. Maar ik kon hem daar niet zeggen hoe ik er over dacht.

Gister smste hij om komende weekend weer wat te gaan doen, ik geef hem dan alleen maar hoop en ik zit er op het moment heel erg mee. Want ik wil geen relatie met hem aangaan. Hoe pak ik dit nou aan? Ik kan moeilijk op de sportschool tegen hem zeggen hoe ik er over denk, dat is echt super lullig! En als ik nu zeg ja, we spreken van 't weekend af dan hebben we weer een date. Kan ik het maken om hem te mailen waarom ik liever niet meer afspreek?? Het voelt zo laf.. maar ik weet even niet hoe ik het aan moet pakken. Echt erg dat ik er deze keer niet zelf uit kom... Voel me laf. Want het is een prima jongen ..
Wat dacht je van gewoon bellen?
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar heb jij moeite om "nee" te zeggen, anders had je hem wel kunnen zeggen dat je in je eentje naar de kerk gaat.



Stuur een bericht (e-mail of SMS) dat je geen afspraak wilt maken.

Dat is niet elegant, maar het belangrijkste is dat je hem de boodschap stuurt.



(Een jongen die voor jou naar de kerk gaat, wil blijkbaar best moeite doen)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk zijn!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen: Ik vind het heel gezellig, maar dan vriendschappelijk. Een relatie zit er niet in.



Even moeilijk misschien, maar beter dan die jongen valse hoop te geven.
Alle reacties Link kopieren
@ Haarklover, je hebt gelijk. Hij wil moeite doen.. En dat waardeer ik ook. Maar ik kan toch niet met iets doorgaan omdat iemand een goed persoon is? Al het niet goed voelt dan voelt het niet goed.. Maar omdat hij niets heeft misdaan wil ik het ook goed naar hem toe doen. En hem ook niet aan het lijntje houden...

Klopt het dat als ik wel toezeg om van 't weekend met hem af te spreken dat ik het alleen maar verder laat gaan en het moeilijker maak...
Alle reacties Link kopieren
@ Sweetcandy.. zo is het ook. Het voelt vriendschappelijk en daardoor voelt het zo onnatuurlijk om met hem arm in arm te lopen of te zoenen. Maar ik kan niet op de sportschool tegen hem zegen dat het vriendschappelijk is en als ik weer met hem afspreek hebben we weer een date. Of zie ik dat verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem eerlijk in een mail schrijven dat je niet hetgeen voelt wat hij wel voor jou voelt. Eerlijk zijn dus.

Als je het van je af hebt geschreven en het hoogste woord is eruit dan weet hij ook waar hij aan toe is.

Nu hou je hem aan het lijntje en geef je hem valse hoop.
Alle reacties Link kopieren
tja. Gewoon antwoorden, en zeg eventueel dat je hem later even belt. In dat telefonische gesprek kan je gewoon aangeven dat je niet 'op die manier' wat met hem wilt.
Alle reacties Link kopieren
Als je gewoon eerlijk bent dan ben je zo van dit probleem af. Gewoon zeggen; "Je bent een prima vent maar ik voel niks voor je. Daarom wil ik er graag volledig mee stoppen".



Niet beginnen over vrienden blijven, niet beginnen over andere dingen. Gene kloten smoes (ik heb nogal eens gezegd dat ik nog niet over ene ex was en zo, en dat viel altijd verkeerd) maar gewoon eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien je hem nog maar een paar keer hebt 'gedate', kan je dit nog prima via de mail doen (al is het gewoon zeggen natuurlijk veel netter en beter, zo zou je zelf ook behandeld willen worden toch?)



En waarom kan zoiets niet in de sportschool vermeld worden? 'Joh, heb je even een momentje? ik wil geen verkeerde verwachtingen wekken, een relatie (en nog meer daten) zit er voor mij niet in' .
Alle reacties Link kopieren
@ Sweetcandy , dat ben ik met je eens. Maar hij wil het weekend op date! Dat kan ik niet maken!!! En wil ik ook niet. Dan zou ik moeten zeggen dat ik niet kan of een smoes verzinnen. Ondertussen dagelijks door blijven smsen en hem over een dan weer eens de vraag krijgen om af te spreken en elkaar dan weer eens tegen komen op de sportschool volgende week of die week erna.
Alle reacties Link kopieren
heel simpel, want het weekend is pas over 3 dagen. Alle tijd dus!

Geen smoesjes bedenken, maar NU die mail de deur uit doen.



En tegenkomen op de sportschool hoeft geen probleem te zijn toch? Als hij het goed opvat is er niks aan de hand en kun je elkaar gewoon normaal blijven tegenkomen en 'goeiedag' wensen
Ik zou een mail willen, in dit geval. Vertel hoe je je voelt maar probeer het niet 'aardiger' te maken dan het is als dat alleen maar is om hem niet te kwetsen. Kwetsen moet je toch. Wat betreft de omgang met elkaar, je hoeft het wiel niet uit te vinden, dat wijst zich vanzelf wel. Wees duidelijk in je signalen, verbaal en nonverbaal, hoe hard dat ook kan voelen. Afwijzen is geen schande, het doet even pijn maar des te eerder herpakt hij zich en kan jij verder naar iemand bij wie je het wel voelt, en hij naar iemand die het voor hem voelt. Plain and simple.
Alle reacties Link kopieren
quote:suhke schreef op 05 september 2012 @ 13:41:

Eerlijk zijn!Dit!
Alle reacties Link kopieren
De keren dat ik tegen iemand niet duidelijk was ontstond vaak een nog vele vervelender situatie. Gewoon meteen zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vertellen, hoe langer je wacht hoe vervelender het wordt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening; als je oud genoeg bent om te daten, ben je ook oud genoeg om hem re vertellen dat je zijn gevoelens of interesse om te kijken waar het toe leidt niet deelt.



Waarom zou je het niet kunnen vertellen op de sportschool? Hij zal er na een paar dates niet helemaal kapot van zijn lijkt me.
quote:maria19 schreef op 05 september 2012 @ 14:14:

@ Sweetcandy , dat ben ik met je eens. Maar hij wil het weekend op date! Dat kan ik niet maken!!! En wil ik ook niet. Dan zou ik moeten zeggen dat ik niet kan of een smoes verzinnen. Ondertussen dagelijks door blijven smsen en hem over een dan weer eens de vraag krijgen om af te spreken en elkaar dan weer eens tegen komen op de sportschool volgende week of die week erna.Waarom bel je hem dan niet ipv te sms-en? Zoiets vertel je niet via mail/sms, maar toch 'n beetje persoonlijker. Het idd niet op zijn werk vertellen, dat is hartstikke lullig als hij 't daar moeilijk mee heeft en klanten/collega's onder ogen moet komen. Bel 'm na werktijd als ie alleen thuis is, dan kan ie tenminste zonder gezichtsverlies zijn wonden likken. Dat zo'n man bereid is voor jou naar de kerk te gaan, lijkt me dat hij wel veel voor je over heeft, dus ook al waren 't maar 'n paar dates, doe het niet op 'n lullige manier afkappen.
Je kunt natuurlijk ook bellen dat je vanavond als ie thuiskomt even langs wil komen omdat je 'm iets wil vertellen. Dan voelt ie wellicht al wel aankomen wat 'm te wachten staat en is het niet helemaal 'n klap in z'n gezicht.
Alle reacties Link kopieren
"Ik kan moeilijk op de sportschool tegen hem zeggen hoe ik er over denk, dat is echt super lullig! En als ik nu zeg ja, we spreken van 't weekend af dan hebben we weer een date. Kan ik het maken om hem te mailen waarom ik liever niet meer afspreek?"





Euhhhh, ik weet niet hoor, maar met hem op dates blijven gaan terwijl je hem niet eens leuk vind en niks voor hem voelt is nóg lulliger! En JA je kan het maken om hem te laten weten dat je liever niet meer wilt afspreken, waarom niet, wat is er mis met eerlijk zijn? Ja hij zal er niet om staan te springen, maar als je niks zegt ben je nog lulliger bezig. Dus wees gewoon eerlijk tegen hem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven