Nieuwe vriend, maar.... laag libido?

05-09-2012 19:17 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben een forumfossiel maar heb voor dit 'probleempje' even een anoniem acount aangemaakt....



Ik heb een nieuwe vriend, heel pril nog. We zijn net in de fase voorbij het daten en hebben uitgesproken dat we elkaar wel heel leuk en lief vinden en samen te ontdekken wat dit gaat worden.



Maar, vanaf het begin heeft hij niet zo`n hoge seksdrive. De allereerste keer seks ging ook wat moeizaam. De klik is er zéker, het is fijn, lekker en leuk.... maar 1 keer is wel de max, `s ochtends 'lukt' het niet... Als we naar bed gaan met seksintenties zegt hij bij voorbaat 'als het lukt hoor'..

Wat hij doet, doet hij opzich goed, hoewel hij wat passief is. Dit is overigens alleen in bed.



Heeft hij altijd, zegt hij. Hij is een wat onzeker type, we hebben ook best lang gewacht met seks (wilde hij, hij sekst pas met een vrouw als er echt wat is) hij kroelt heel erg graag. Ik heb nog nooit een vriend gehad die zo graag kroelt en knuffelt. Laatst kwam hij weer bij mij en hebben we alleen maar geknuffeld. Geen seks dus. Prima, maar toch vraag ik me af.... is dit wel goed? Als je nog maar kort samen bent wil je toch alleen maar seksen met elkaar? Ik ben gewend dat ik door de slaapkamer gesmeten word, in 24 uur wel 4 keer seks, en dit is zo....tam... Ook 1 keer seks gehad waarbij hij niet klaarkwam (ik wel), wel lang seks gehad en hij vond het fijn en lekker, lange bedsessie met wat pauzes, en op een gegeven moment viel hij in slaap



Hij heeft het wel super-superdruk en is blij als hij bij mij niks hoeft, lekker knuffelen en slapen.



Maar toch bekruipt het gevoel, zit het wel goed bij hem, vindt hij me dan wel leuk genoeg? Qua fysieke aantrekkingskracht. Ik weet dat jullie dit niet kunnen beantwoorden, maar het maakt me wat onzeker.



Ik heb er nog niet over gesproken met hem, wil het niet beladen maken. Ik dacht eerst hier eens wat meningen peilen
Ik durf alles!
Fijn dat er passie is, dat is belangrijk. Mogelijk komt er alleen maar meer passie als jullie samen ontwikkelen op seksueel gebied met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 06 september 2012 @ 15:46:

[...]





Ik heb een tijdje veel gewerkt maar toen ik merkte dat mijn vriendin liefde en aandacht te kort kwam, ben ik minder gaan werken. Relatie heeft bij mij hogere prioriteit dan werk.



Staat jullie neus wat dit betreft dezelfde kant op?Ja absoluut, hij heeft een bijzonder beroep dat altijd druk zal zijn en dat accepteer ik ook, dat wist ik van te voren en heeft hij me ook voor 'gewaarschuwd', veel vrouwen trekken het niet. Nu is even extreem, maar hij probeert regelmatig een weekend vrij te plannen. Maar ik heb er begrip voor, en snap het ook en wil ook dat hij doet waar hij gelukkig van wordt.
Ik durf alles!
Alle reacties Link kopieren
quote:cm_89 schreef op 06 september 2012 @ 15:47:

Fijn dat er passie is, dat is belangrijk. Mogelijk komt er alleen maar meer passie als jullie samen ontwikkelen op seksueel gebied met elkaar.



Ik hoop het!



Dit topic heeft me wel geholpen het een beetje op een rijtje te zetten, wat gebeurt er nou eigenlijk, wat dat het met mij. Toch fijn hè, zo`n forum!!



Ik kon het echt niet onder mijn normale nick doen, omdat ik sommigen in real life ken, en zij hem ook ontmoet hebben. Vandaar mijn schuilnick.
Ik durf alles!
Alle reacties Link kopieren
Weet je ?



Iedereen heeft het maar of wel normaal of niet normaal,

Maarja het is maar net wat je normaal of niet normaal vind hé,



Hij heeft het gewoon druk, weinig zin in seks. en jij daarin tegen wel, als jij door hem belemmerd word zou ik na gaan denken, als je er tevreden mee bent zie ik geen probleem.



Zijn ook vrouwen die nooit willen, maar goed! mannen willen vaak wel, misschien heeft het een lichamelijk/psychisch probleem? Je zou het er eens met hem over kunnen hebben, En heeft hij dit altijd, of maar met tijden? ( dat hij bijv: druk is op zn werk )
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Fijn dat dit topic ervoor heeft gezorgd om bepaalde dingen op een rijtje te zetten. Je moet ook niet vergeten dat hetgeen wat jij beschrijft niet snel besproken wordt.



Zo hebben mijn vriend en ik in het begin ook (in plaats van dat het direct spettert, kleren van elkaar afscheuren, 4 keer op een dag etc.etc.) moeten wennen aan elkaar wat betreft seks. Wat hier heel fijn aan was dat we elkaar al best snel dieper hebben leren kennen op seksueel gebied, dieper dan bij mijn vorige relaties.



Dit heb ik nooit met anderen mensen besproken.
anoniem_640b754743689 wijzigde dit bericht op 06-09-2012 18:20
Reden: stukje aangepast
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, dit is zeker geen onderwerp om met anderen te bespreken. Maar omdat ik er toch wel onzeker van word (ligt het niet aan mij?) en me afvraag of het geen teken aan de wand is in een beginnende relatie. Ik associeer spetterende knallende seks toch wel met 'zo hoort het' en ook 'als dit niet helemaal gaat zoals het hoort, zal het wel niet goed zitten', maar dat is natuurlijk onzin.



Ik hoef geen 4 keer in 1 bedsessie, zeker niet, maar tot op zekere hoogte toch wel vanzelf gaan. Dit is even nieuw voor me, een man die me niet bespringt? Huh? Dus als de frequentie lager ligt, maar de seks prima is, vind ik het helemaal prima. En de seks die we hebben is echt okee, ook al verbaas ik me dus over dit nieuwe fenomeen.



Mijn voorgaande relaties waren allemaal knallend qua seks, maar dat zegt natuurlijk niks over de levensverwachting van de relatie, hoewel ik blijkbaar in mijn hoofd toch die koppeling maak.



Mooi om te lezen dat het bij jullie goed heeft uitgepakt, het is een soort extra hobbel, en als je daar samen diepgang en voldoening in kunt vinden op een zeker moment is dat echt heel mooi.



Ik bespreek het verder maar niet met hem, over dat ik me onzeker voel, want eigenlijk weet ik best dat het daar niet aan ligt. Ik ga gewoon lekker met hem knuffelen en kroelen en genieten van de seks die we hebben.
Ik durf alles!
Ik heb het trouwens wel met vriend besproken, aangegeven dat ik mij heel erg onzeker voel (Doe ik iets verkeerd? Ben ik niet sexy genoeg? Is er ergens toch iets mis in de relatie?).



Hij begreep mijn onzekerheid zeker, gaf aan dat hij zich best rot voelt en dat hij al helemaal niet wil dat ik onzeker er van word omdat het waarschijnlijk te maken heeft met een soort angst.



We hebben toen afgesproken dat we het gewoon blijven proberen als het niet lukt dan stoppen we gewoon. Uiteindelijk ging het steeds vaker vanzelf (nu wel al maanden geleden) en nu is het eigenlijk niet anders dan wat ik gewend ben, er is geen totaal sprake meer van dat het niet meer lukt of dat het onwennig verloopt.



Voor mij was het ook echt heel erg raar, toch beschrijf je het mooi het was echt een extra hobbel en ik ben blij dat ik niet weg ben gegaan omdat ik onzeker werd maar dat we er samen uit zijn gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: GAAN!!!!

Het zal niet verbeteren..........Wat jou ten deel zal vallen is onzekerheid, twijfel over jezelf, over je lijf, over van alles, en uiteindelijk een hoop ergernis over het gebrek aan seksdrive zijnerzijds, aan seksuele aandacht én het gemis aan seks. Sorry, heb geen beter nieuws voor je. Als je eenmaal weet hoe het óók kan, dan is dit terug naar af.



Sterkte! Het is heel lastig als je iemand leuk vind en je je seksueel wel tot hém aangetrokken voelt!
Ik weet het niet hoor. Alles moet maar mooi en leuk zijn en soepel lopen zeker in het begin. Tsja.

Ik las toevallig vandaag in de psychologie, die een onderzoek hebben gehouden onder 500 respondenten uit een divers publiek en absoluut anoniem dat de gemiddelde frequentie in nederland ligt op 1x per week.

Nu is dat misschien weinig in het begin maar wie weet wordt het wel meer bij jullie en wie is het ook wel genoeg.



al die spetterende mannen die je eerder had waren geen blijverdjes dus blijkbaar is het ook niet genoeg.



maar the bottom line is dat jij het moet zien zitten met hem en dat is een gevoel, daar kunnen wij je ook niet bij helpen. Dat hoef je nu niet te beslissen voor altijd, dat kun je gewoon per afspraak bekijken. Misschien vind je hem wel zo leuk dat je je verwachting mbt sex ook wel bij wilt stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwallenbal schreef op 05 september 2012 @ 19:26:

Hoe oud zijn jullie? Als jullie wat ouder zijn vind ik het niet zo verrassend, wanneer jullie jong zijn, 20-30 jaar wel.Ik heb maar tot hier gelezen maar vind dit zelfs niet normaal voor 60-jarigen hoor! Eerder voor 70-80-jarigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rrinkje schreef op 06 september 2012 @ 20:59:

Ik las toevallig vandaag in de psychologie, die een onderzoek hebben gehouden onder 500 respondenten uit een divers publiek en absoluut anoniem dat de gemiddelde frequentie in nederland ligt op 1x per week.

Nu is dat misschien weinig in het begin maar wie weet wordt het wel meer bij jullie en wie is het ook wel genoeg.



..Ik denk dat het bijna niet voorkomt dat de seks na een tijdje meer wordt, mijn ervaring is dat het alleen maar afneemt, (en soms in dramatische mate). Wat overigens niet erg hoeft te zijn, zolang de frequentie voor beiden nog acceptabel is.
Alle reacties Link kopieren
quote:showw schreef op 05 september 2012 @ 19:17:

Prima, maar toch vraag ik me af.... is dit wel goed? Als je nog maar kort samen bent wil je toch alleen maar seksen met elkaar? Wie zegt dat dit zo is? Is dit een algemene waarheid die voor iedereen van toepassing is? Is dat omdat het zo hoort? En wanneer is iets goed?



Volgens mij bestaan er geen algemene richtlijnen voor dit soort dingen. Het gaat er om wat jij zelf wilt. Wat voor jou prettig voelt. En dat is breder dan alleen seks natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Over het taboe... De sterren van de hemel seksen als je net bij elkaar bent is geen taboe. Dat is dus het verhaal wat je vaak hoort. Opstartproblemen hebben in de beginfase, dat is een taboe. Daar hoor je dus ook weinig over. Daarom denk je misschien dat je afwijkt als het niet direct in het begin lampslingerende seks is. Ik denk dat het vaker voorkomt dan je denkt.
Dat denk ik inderdaad ook incognia. Ook ik heb dat taboe in stand gehouden. Gewoon omdat ik niet wilde dat er anders naar onze relatie gekeken word. Als ik de reacties hier lees word dit bevestigd en dat terwijl ik dus zeker wel heb ervaren dat dit een relatie niet hoeft te benadelen. Sterker nog ik heb nog niet eerder in een relatie zo fijn gesekst.
Alle reacties Link kopieren
Precies cm_89. Hier hetzelfde verhaal. Mijn vriend had in onze beginperiode last van de spanning, waardoor het soms niet lukte. Dit maakte hem onzeker waardoor het ook steeds minder vaak gebeurde. Is uiteindelijk helemaal goed gekomen en ik heb nu de beste seks die ik ooit gehad heb. Ik ben ontzettend blij dat ik toen niet afgehaakt ben, al bracht het mij ook aan het twijfelen omdat ik er van overtuigd was dat het niet zo 'hoorde'.
Precies! Wat dat betreft hebben mannen het ook niet altijd zo makkelijk als wij denken. Van een vrouw word een onzekerheid vaak nog getolereerd zeker in het begin. Terwijl de vrouwen toch vaak hoge eisen stelt aan de man, alles moet direct perfect anders zit de relatie niet goed. Hier ook heel blij dat we er samen uit zijn gekomen. Ik heb hem in zijn waarde gelaten en het probleem verdween niet lang daarna als sneeuw voor de zon.
Alle reacties Link kopieren
Fijn zo'n forum, ik leer bij! Ik had nog nooit eerder gehoord van 'opstartproblemen'.
Alle reacties Link kopieren
@ Reiger: Is ook niet iets om trots van de daken te schreeuwen natuurlijk. Ik heb dit zelf ook nooit aan iemand verteld. Dan is zo'n forum wat anoniem is toch ook wel weer prettig.
Misschien toch het taboe dat er voor zorgt dat je er nog nooit van gehoord hebt
Ik vind het niet zo heel gek (en eigenlijk best logisch) dat je ook in bed elkaar nog moet leren kennen. Nieuw persoon, nieuw lichaam, en allebei heb je je eigen ervaring op seksgebied. Daar moet je samen een modus in zien te vinden en ik vind het niet raar dat het niet direct perfect op elkaar aansluit.

Net als met zoenen, je moet elkaar daarin leren vinden. Bij de een wat sneller dan bij de ander. Maar het lijkt me wel dat er "groei" in moet zitten gaandeweg.
Alle reacties Link kopieren
ik herken veel in je verhaal, mijn relatie is ook zo begonnen. Nu heb ikzelf ook niet zo'n enorm libido (en genoeg uitgeprobeerd om te weten dat seks om de seks lang niet zo leuk is als seks met iemand van wie je houdt), dus in het begin tilde ik er niet zo zwaar aan omdat hij me verzekerde dat het niet aan mij lag en me op vele manieren liet merken om me te geven. Het was weliswaar geen kwantiteit maar wel kwaliteit. Hij was en is wel altijd bereid om lipservice te verlenen maar daar voel ik me toch ongemakkelijk bij, het voelt zo egoistisch. In de loop der tijd is het alleen maar minder geworden. Zo lang we samen druk zijn en veel aandacht voor elkaar hebben mis ik het niet erg, maar als er dan ook niks meer gebeurt als we een weekend geen plannen of afspraken hebben...Nauwelijks of geen seks op de lange duur is toch een probleem geworden. Uitmaken wil ik niet, erover praten is moeilijk en de oplossing buiten de relatie zoeken is natuurlijk laf en verdomd egoistisch en een bom onder mijn relatie...ik weet het. ..
DramaQueen mag ik vragen waarom erover praten moeilijk is?
Alle reacties Link kopieren
Libido zit in jezelf.. trek dat dus niet naar jou toe, of je wel aantrekkelijk genoeg bent of zo. Heb de reacties niet gelezen overigens, alleen je OP..



Bij mij hangt het niet zozeer samen met de persoon van de partner, maar liggen oorzaken van hoog of laag libido in mijzelf. Hoe ik in mijn vel zit. En ook met voorgaande ervaringen..

Ik merk zelf (als single) heel goed hoe dat op en neer gaat, dus onafhankelijk van een (wisselwerking met een) partner al..



Kortom: er zijn zoveel dingen die het libido beinvloeden, trek dat niet naar of je aantrekkelijk bent of niet. Ondertussen is het wel vervelend als jij andere dingen verwacht. Maar het is echt niet zoals alle clichees het willen (zoals: in het begin kan je niet van elkaar afblijven..), niet iedereen zit clichee in elkaar (en gelukkig maar).. en het hoeft dus niks te zeggen over jullie relatie. Er ligt hier duidelijk wat op zijn bordje..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven