Gezondheid alle pijlers

pap3b ervaringen?

20-03-2012 22:08 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
.....
anoniem_147807 wijzigde dit bericht op 18-04-2012 15:57
Reden: ..
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yezka dat neem ik ook aan, er stond alleen in de brief dat er geen afwijkingen waren gevonden, geen pap-score maar dat moet dan wel 1 zijn. Sterkte met wachten mto2e!
Ja sterkte met wachten! Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ondertussen alweer bij de gyn geweest, de uitslag was tussen CIn 2 en # in dus advies was wel om het weg te halen met een lis. DIt is gedaan, en nu nog even aan het bijkomen van alles! Hoe lang kun je hier goed bloedverlies van hebben? En hoe lang zijn de verdere klachten??



Over 2 weken weer terug voor de verdere uitslag trouwens...
Hoi mto2e,



Fijn dat je het inmiddels achter de rug hebt! Hopelijk is t meegevallen en blijken de snijranden schoon over 2 weken! Duim voor je!



Ikzelf heb ook een lis gehad, volgende dag geen bloedverlies meer en geen pijn. Wel na een paar dagen een nabloedinkje gehad, even terug naar t zhs en dichtgebrand met zilvernitraat, na 10 min weer buiten.

Hoop voor je dat jij er ook weinig last van hebt, ligt een beetje aan de grootte en aan de reactie van je eigen lichaam natuurlijk. Gewoon even rustig aan met alles ( vrijen, sporten en geen tampons)



Sterkte hoor! En we vernemen graag hoe t met je gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ik ben weer terug van vakantie!



Mto2o, ik weet niet meer hoelang ik bloedverlies had. Een paar dagen, denk ik? Ik weet wel dat ik echt een week of 5 (of 6) wondvocht heb gelekt. Yuk.



Hoe gaat het nu met je?
Welkom thuis Yezka!
Alle reacties Link kopieren
quote:hopen schreef op 21 juli 2012 @ 18:01:

Welkom thuis Yezka! Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Uitslag terug, CIN 2 en 3. Onderste laag CIN 1.

Over half jaar weer komen.... Hopelijk is het weg!!!!
Fijn dat alles achter de rug is! Half jaar wegblijven is ook gunstig!

Heb je er nog last van nu of is alles genezen inmiddels?



En Join the club! Yezka en ik mogen ook over een half jaar weer, dus als we nou allemaal voor elkaar duimen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb pap3b als uitslag van het uitstrijkje gehad. Heb een lisexcisie gehad wat me eigenlijk best wel vies tegenviel (de behandeling is onder plaatselijke verdoving gedaan en voelde het wegschrapen behoorlijk)

Nu moet ik eind deze maand (de 24e) terug voor de 1e controle. Wat kan ik verwachten? Een colposcopie? Of gewoon weer een uitstrijkje?

Ik heb wel nog steeds tussentijds bloedverlies en veel afscheiding (ben 4 mei geholpen) Is dat normaal?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Biancaatjuh. De eerste controle na mijn lis is er alleen even gekeken, dus zonder uitstrijkje of colpo.

Ik vind je herstel trouwens wel lang duren en heb even voor je rondgekeken. Dit vond ik in een digitale ziekenhuisfolder:



U kunt tot 4 weken na de ingreep nog vaginaal bloedverlies hebben.

Is het bloedverlies ruimer dan een normale menstruatie, neemt u dan

contact op met de poli Gynaecologie.

U mag de eerste 4 weken geen tampons gebruiken, maar wel maandverband.

Tijdens deze periode mag u geen geslachtsgemeenschap hebben

en niet baden maar douchen.

U kunt waarschijnlijk al snel weer aan het werk, maar vermijd te grote

inspanning of sport gedurende 1 week.

Waarschuw uw arts bij:

- hevige pijn;

- onbegrepen koorts;

- buitensporig, lang bloedverlies.



En dit op de site van een ander ziekenhuis:

WAT U NA DE INGREEP KUNT VERWACHTEN

De eerste dagen heeft u nog bloederige

afscheiding. Deze gaat daarna over in een

geelbruine, soms riekende afscheiding.

Dit komt door het wondoppervlak van de

baarmoedermond. Deze afscheiding kan een

week tot 10 dagen duren. Vaak blijft er gering

bloedverlies of afscheiding tot aan de volgende

menstruatie.

BELANGRIJKE ADVIEZEN

De baarmoedermond moet enkele weken de tijd

en de rust krijgen om te genezen. Zolang er nog

bloedverlies is raden wij aan om:

geen tampons te gebruiken;

niet te vrijen waarbij er iets in de schede komt;

niet te baden of te zwemmen.

Douchen is geen probleem. Als u de pil gebruikt

kunt u hier gewoon mee doorgaan.



Heb je trouwens nog niet eerder een controle gehad? Meestal moet je terug na 4 tot 6 weken na een lis.
Alle reacties Link kopieren
quote:yezka schreef op 05 augustus 2012 @ 15:43:

Hoi Biancaatjuh. De eerste controle na mijn lis is er alleen even gekeken, dus zonder uitstrijkje of colpo.

Ik vind je herstel trouwens wel lang duren en heb even voor je rondgekeken. Dit vond ik in een digitale ziekenhuisfolder:





U kunt tot 4 weken na de ingreep nog vaginaal bloedverlies hebben.

Is het bloedverlies ruimer dan een normale menstruatie, neemt u dan

contact op met de poli Gynaecologie.

U mag de eerste 4 weken geen tampons gebruiken, maar wel maandverband.

Tijdens deze periode mag u geen geslachtsgemeenschap hebben

en niet baden maar douchen.

U kunt waarschijnlijk al snel weer aan het werk, maar vermijd te grote

inspanning of sport gedurende 1 week.

Waarschuw uw arts bij:

- hevige pijn;

- onbegrepen koorts;

- buitensporig, lang bloedverlies.



En dit op de site van een ander ziekenhuis:

WAT U NA DE INGREEP KUNT VERWACHTEN

De eerste dagen heeft u nog bloederige

afscheiding. Deze gaat daarna over in een

geelbruine, soms riekende afscheiding.

Dit komt door het wondoppervlak van de

baarmoedermond. Deze afscheiding kan een

week tot 10 dagen duren. Vaak blijft er gering

bloedverlies of afscheiding tot aan de volgende

menstruatie.

BELANGRIJKE ADVIEZEN

De baarmoedermond moet enkele weken de tijd

en de rust krijgen om te genezen. Zolang er nog

bloedverlies is raden wij aan om:

geen tampons te gebruiken;

niet te vrijen waarbij er iets in de schede komt;

niet te baden of te zwemmen.

Douchen is geen probleem. Als u de pil gebruikt

kunt u hier gewoon mee doorgaan.



Heb je trouwens nog niet eerder een controle gehad? Meestal moet je terug na 4 tot 6 weken na een lis.Ik heb ook ongeveer 4 weken bloed/vochtverlies gehad en daarna een maand niets. Pas toen begon het weer te slijmen en te stinken en had ik weer last van tussentijds bloeverlies enzo. Dezelfde klachten als ik had voor de lis..... Vrij apart

Ben nog niet eerder op controle geweest, ook de uitslag van t materiaal wat ze hebben weggehaald (vrij groot gebied zei de gyn) is niet aan mij verteld. Alleen als het erg afwijkend zou zijn zou ik gebeld worden..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het een goed idee is dat je de gyn even belt over de klachten die je hebt. Anders moet je nog 2,5 week wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:yezka schreef op 06 augustus 2012 @ 12:38:

Ik denk dat het een goed idee is dat je de gyn even belt over de klachten die je hebt. Anders moet je nog 2,5 week wachten.



Die 2,5 week wacht ik ook nog wel ;) Zal vast niks ernstigs zijn anders was ik wel gebeld.. En die klachten zijn niet zo erg dat ik niet nog 2 weken wil wachten.

Mijn gyn is sowieso een beetje een botterik. De uitslag van het biopt zou me telefonisch medegedeeld worden. Hij belde me om kwart voor 5 en zei : Goedemiddag, de uitslag van je biopt is cin 3 en we gaan een lisexcisie uitvoeren. Mijn assistente neemt contact met je op, fijne pasen en tot ziens.

Toen hing ie op, kon geen vragen stellen, niets.....

Moest alle informatie van internet halen, kreeg niet eens een folder over de behandeling toegesuurd.

Tijdens de ingreep was hij trouwens wel erg aardig en meelevend. Kon ik hem van alles vragen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Getver, wat een boer zeg!

Maar je hebt vast wel gelijk. Die 2,5 week zal niet veel meer uitmaken....
Alle reacties Link kopieren
Getipt door een andere forum bezoeker dat ik hier ook mijn verhaal kwijt kon...

Heb nog niet zoveel verstand van het viva forum.



In juli werd ik 30 dus opgeroepen voor het landelijke uitstrijkje. Ik dacht maak een afspraak doe ik ff dan ben ik daar vanaf.

Echter werd ik woensdag gebeld door de huisarts dat ik een PAP3b heb.Ik ben me natuurlijk dood geschrokken. Donderdag lag er een brief klaar met een verwijzing voor de gyn. Gelukkig kon ik donderdag middag al terecht. De Gyn heeft meteen een kolposcopie gedaan. Hierbij zag ze te veel slecht weefsel dat ze geen biopt wilde afnemen. Ook omdat het heel erg bloedde. Nu kan ik aanstaande donderdag al terecht voor een Lisexsie. Dan haalt ze meteen al het slechte weefsel weg.

Echter lees ik nu dat er wel vaak vrouwen zijn die lang nabloedingen hebben.

Wij gaan 15 september voor 3 weken naar indonesië. Betekend het dan daar niet zwemmen?

Dat zou wel zuur zijn....

Vakantie stond al gepland en dit kwam tussendoor,helaas.

Was gisteren en eergisteren erg verdrietig en geschrokken.

Nu denk ik meer haal die elende er maar uit. Maar hoop niet dat ik er heel veel last van krijg.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Zonnebloem. (Ik ben degene die je getipt heeft).

Wat fijn dat je zo snel terecht kunt voor die lis! Dat is dan een week of drie voordat je weggaat? Ik denk dat de kans groot is dat je dan al niet meer bloed hoor.



Deze info kreeg ik:

WAT U NA DE INGREEP KUNT VERWACHTEN

De eerste dagen heeft u nog bloederige

afscheiding. Deze gaat daarna over in een

geelbruine, soms riekende afscheiding.

Dit komt door het wondoppervlak van de

baarmoedermond. Deze afscheiding kan een

week tot 10 dagen duren. Vaak blijft er gering

bloedverlies of afscheiding tot aan de volgende

menstruatie.



Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen (zoals je ook in dit topic kunt lezen), maar dat heten niet voor niets uitzonderingen! Het komt vast goed. Probeer er vertrouwen in te hebben. Je kunt de genezing bevorderen door nu al gezond te eten, niet te roken en voldoende rust te nemen. Veel lachen schijnt ook te helpen (echt waar!), dus afleiding zoeken en leuke dingen doen is sowieso goed.
Alle reacties Link kopieren
[Dat is dan een week of drie voordat je weggaat? Ik denk dat de kans groot is dat je dan al niet meer bloed hoor.



Ik maak me erg veel zorgen en druk over dat bloeden. Dus ga maandag de gyn bellen. Zou het kwaad kunnen die lis pas na mijn vakantie te hebben?

Ik wil er natuurlijk ook zo snel mogelijk van af. Maar indonesie is niet echt een schoon land....

Baal,Baal,Baal!
Alle reacties Link kopieren
Overleg met de gyn is natuurlijk altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Zo vandaag voor mijn lis geweest. Ik vond het geen pretje. Heb nu nog wel wat pijn in mijn onderbuik. Een soort heftige menstruatie pijn.

Over 2 weken terug voor de uitslag. Nu even 2 weken rustig aan doen zei de gyn.

Hopelijk is het over 2 weken dicht en kunnen we over 3 weken onbezorgt op vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem, ik duim voor je dat je lekker snel hersteld en dat het hiermee klaar is!
Hallo Zonnebloem!

Fijn dat de lis achter de rug is!

Veel succes met wachten, altijd een beetje spannend! Hoop ook voor je dat je snel opknapt en een super mooie vakantie gaat hebben!

En yezka geeft goede tips: veel lachen idd!

Groetjes, hopen
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de uitslag gehad van de gyn. En ja zoals verwacht een cin3. Gelukkig heeft ze het weefsel 2 weken geleden al weggehaald met een lis. Nu moet ik over een half jaar weer terug komen dat maakt me wel een beetje onzeker. Wil eigenlijk over een maand of 2/3 ook wel weten hoe het er dan voor staat.

Maar wat haar betreft kunnen we volgende week lekker op vakantie.

Dus daar gaan we dan ook maar van genieten.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem, het weefsel van je cervix moet eerst echt helemaal genezen zijn, anders zien cellen er altijd een beetje afwijkend uit. Dus over een half jaar krijg je de meest zuivere uitslag.

Heeft je gyn ook verteld of de randen van het weggesneden stukje schoon waren? Ik denk van wel, anders zou ze wel met je hebben afgesproken om eerder weer een lis te doen.

Geniet lekker van je vakantie en laat het maar gewoon los tot je volgende uitstrijkje. Kans is het grootst dat het dan weer gewoon PAP1 is!
Alle reacties Link kopieren
[

Heeft je gyn ook verteld of de randen van het weggesneden stukje schoon waren? Ik denk van wel, anders zou ze wel met je hebben afgesproken om eerder weer een lis te doen.

]



De Gyn heeft het niet gehad over of de randen schoon waren? Van haar mocht ik gewoon over een half jaar terug komen. Zou dat geen probleem zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven