Hoe werkt mijn e-reader?

07-09-2012 15:05 25 berichten
Ik heb een e-reader gekregen, een Sony Prs-t2. Erg blij mee, maar ik kom er niet uit hoe ik er boeken op zet of hoe hij überhaupt werkt. Er zit maar een heel beperkte handleiding bij, en via de helpfunctie van de readersoftware kom ik ook niet verder.

De e-reader is nu aan het opladen (voor het eerst) en op het schermpje staat de mededeling dat het apparaat wordt herkend door de computer. Als ik op de knopjes op het apparaat druk, krijg ik ook geen ander scherm te zien. Hoort dat zo, of staat hij gewoon uit?

Op mijn pc heb ik een hele lijst boeken in mappen, die ik van een kennis heb gekregen. Van ieder boek staat er een .epub bestand en een .jpg bestand in (die laatste is de cover). Volgens de helpfunctie van Reader moet je de bestanden en/of mappen kopiëren naar de Readermap in je verkenner. Dat heb ik gedaan, maar dan vindt ik in de e-reader alleen de .jpg bestanden (onder de tab 'foto's'. De epub-bestanden, die ik wel in de Verkenner zie, kan ik niet in Reader vinden.

Ik hoop dat iemand me kan en wil helpen. Het lijkt wel of ik een digibeet ben en dat is toch echt niet zo
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig van de week van iemand gehoord die ook een sony reader had (weet niet welk type) dat hij alleen boeken erop kon zetten via het programma digital editions van Adobe. Volgens mij kan je dit gratis downloaden. Gewoon kopieren ernaar of of een kaartje werkte daar ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet kopiëren lees ik in de Engelse handleiding, maar slepen. Drag and drop.



For Windows users, click on the “Start” menu 

“Computer” (“My Computer” for Windows XP

users  double-click the “READER” drive, and

then drag and drop your data onto the

“READER” drive.

For Mac users, double-click the “READER” drive, and

then drag and drop your data onto the “READER”

drive.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Drag en drop is toch hetzelfde als kopiëren?
Alle reacties Link kopieren
als ik mijn ereader aansluit zie ik een een Z en ene Y schijf. op een van die twee staat een setup programmaatje. even installeren. dan krijg je een soort bibliotheek waar je boeken aan toe kan voegen en kan verplaatsen naar je ereader.
Alle reacties Link kopieren
Mijn e-reader moet ik eerst contact met de computer laten maken door met het pennetje te drukken op de balk boven in het scherm van de e-reader (die waar ook het batterij plaatje opstaat)
Ik heb inmiddels het goede schermpje op de e-reader. Was een kwestie van loskoppelen van mijn pc

Ik heb dus op mijn pc de reader software staan. Het is de bedoeling dat je daarin de bestanden plaatst, en dan moeten ze verschijnen in je schermpje met boeken (daar staan nu alleen 4 boeken die er gratis bij zaten). Daar is waar het mis gaat, want of ik nu kopieer/plak of drag/drop, ze worden niet zichtbaar in de readerapplicatie.

Als ze er eenmaal in staan, vermoed ik dat ik ze op mijn e-reader krijg met de synchroniseerfunctie (die ik al heb gevonden), maar bij die stap ben ik dus nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een sony prst1. Daar kun je niets opzetten zolang die nog aan het opladen is. Dus mss bij jou ook?

Bij mij zit er een usb kabeltje bij, als je de reader aansluit op de pc krijg je 2 mappen (F en H geloof ik). Dan kun je die map openen (bestanden weergeven). Ik sleep mijn boeken dan daarnaar toe. Sinds kort heb ik een geheugenkaartje en dat werkt ook goed.



Dus eerst opladen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 07 september 2012 @ 15:44:

Ik heb inmiddels het goede schermpje op de e-reader. Was een kwestie van loskoppelen van mijn pc

Ik heb dus op mijn pc de reader software staan. Het is de bedoeling dat je daarin de bestanden plaatst, en dan moeten ze verschijnen in je schermpje met boeken (daar staan nu alleen 4 boeken die er gratis bij zaten). Daar is waar het mis gaat, want of ik nu kopieer/plak of drag/drop, ze worden niet zichtbaar in de readerapplicatie.

Als ze er eenmaal in staan, vermoed ik dat ik ze op mijn e-reader krijg met de synchroniseerfunctie (die ik al heb gevonden), maar bij die stap ben ik dus nog niet.





Ik heb er niet veel verstand van dus ik zal het proberen uit te leggen hoe ik het doe, want wat jij hebt lukte bij mij ook niet.

Je hebt dan een mapje waar je ze naar toen kan slepen maar er zat bij mij ook weer een submapje in. En toen ik ze daar naar toe gesleept had kon ik ze wel openen.



Ik heb wat zitten schelden op dat ding in het begin...
Alle reacties Link kopieren
Sony heeft ook een programma waarmee je de boeken makkelijk erop kan zetten, misschien even downloaden van hun site? Zo doe ik het meestal ook. Soms rechtstreeks in de verkenner, maar dan moet je idd weten in welke map je ze moet zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat er al een prst-2 was. Lees uit de recensies dat de accu langer mee gaat en dat de bladerknoppen iets anders zijn. Dat is wel mooi, ik heb nog van die rvs kleurige knopjes en die zijn al kaal. Vind ik wel jammer, maar ja om daar nu een andere voor te kopen....

Nee hoor, ik ben heel blij met m'n e-reader, vooral op vakantie was het ideaal!
Welke map is dat? Ik had ze al in de map 'books' gezet, leek mij wel logisch, maar dat was hem niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook deze week een prs-t2 gekocht. Op de Sony-website kun je een uitgebreide handleiding downloaden, evenals een update voor de firmware. Je kunt ook de epubs naar de e-reader slepen, op een micro sd-kaartje zetten of de Sony software gebruiken(die ik niet zo handig vind).
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 07 september 2012 @ 15:55:

Welke map is dat? Ik had ze al in de map 'books' gezet, leek mij wel logisch, maar dat was hem niet...



Setting F en bij mij staan de boeken niet in books maar in het mapje sony reader.

Ik hoop dat het je lukt.

Een sd kaartje is nog handiger!
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft ze niet eens in een mapje te zetten.
Ik heb hier nog een oude sony, is wel zo dat als hij op pc aangesloten is doet hij niets met de knoppen, je kunt hem dan niet besturen.Als ik er boeken op wil zetten moet ik dus reader aanzetten voor ik hem op pc aansluit. Bij deze sony is het zo dat je dan op het programma een "knopje" reader krijgt. Daar kun je de boeken naar toeslepen om ze op de reader te zetten.
Ja, het is gelukt!

Ik was alleen maar een heel klein beetje blond, want ik dacht dat je ook in de software op je pc een lijst met boeken moest krijgen. E.e.a. maar eens geprobeerd met de e-reader aangesloten, en de documenten gekopieerd naar de map 'Sony reader' en nu staan ze op mijn apparaat. Het is nog wel een rommeltje en alles staat op datum i.p.v. netjes gesorteerd, maar hobbel 1 is genomen.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!



Nog 1 vraagje. Hoe zet je hem actief op de energiebesparende stand? Gewoon op het aan/uitknopje drukken?
Alle reacties Link kopieren
Ja, kort indrukken. Hij gaat ook zelf na enige tijd in de standby stand.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 07 september 2012 @ 16:56:

Ja, het is gelukt!

Ik was alleen maar een heel klein beetje blond, want ik dacht dat je ook in de software op je pc een lijst met boeken moest krijgen. E.e.a. maar eens geprobeerd met de e-reader aangesloten, en de documenten gekopieerd naar de map 'Sony reader' en nu staan ze op mijn apparaat. Het is nog wel een rommeltje en alles staat op datum i.p.v. netjes gesorteerd, maar hobbel 1 is genomen.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!



Nog 1 vraagje. Hoe zet je hem actief op de energiebesparende stand? Gewoon op het aan/uitknopje drukken?



Gelukkig!! Ik zat steeds al te kijken of het gelukt was.



Bovenaan je boekenlijst staan pictogrammen, daarmee kun je ze ook op alfabet ed zetten.

En idd, aan/uitknopje kort indrukken is slaapstand. Gaat ook na 10 min automatisch.



Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel
Alle reacties Link kopieren
Het sorteren kun je zelf op de e-reader doen. Op auteur of titel van het boek.
Alle reacties Link kopieren
Ouder topic, maar misschien toch een tip: Gebruik Calibre als bibliotheek op je computer. Heel makkelijk om dingen te zoeken en ook makkelijk om op je reader te zetten. Zelfs als die aan het laden is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde e-reader en ik sleep ze altijd gewoon naar de map alsof het een usb is. Ik heb helemaal de software niet op mn computer staan :P
Alle reacties Link kopieren
De gebruiksaanwijzing staat als het goed is gewoon op je Ereader hoor



EN anders. google doet de rest



http://pdf.crse.com/manuals/4445804413/NL/index.html
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips in dit topic.

Het is me eindelijk gelukt om iets van buiten de Aldiko-winkel op mijn tablet te krijgen. Kan ik ook iets anders lezen dan de Engelse klassiekers. :-)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
ik heb een prs 350, T1 en T2



ik gebruik calibre om boeken erop te zetten.. werkt veel makkelijker.

gratis te downloaden.



De gebruiksaanwijzing van je T2 staat gewoon op je e-reader.



Aanzetten, en dan het menu volgen. Kom je er vanzelf uit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven