EMDR therapie

07-09-2012 09:53 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Gisteren heb ik mijn eerste EMDR therapie gehad.

Dit omdat ik de bevalling van mijn zoon en dochter nog niet goed verwerkt heb. Ik dacht dat ik het wel alleen (met man, familie en vrienden) kon, zonder professionele zorg.

Maar het lukte me niet en heb bij de huisarts een verwijzing naar de psycholoog gevraagd en zij vond dit een heel goed idee.



Dus na het intakegesprek gister dus de eerste keer EMDR gehad en ik weet niet zo goed wat ik er van vond.

Ik had van tevoren gedacht dat ik me heel goed kon inleven in de situatie die we terug haalden, maar het lukte me dus niet goed om me er op te concentreren.

Ik werd eigenlijk gewoon afgeleid ook door die tikjes, terwijl dat juist zou moeten helpen.

En ik moest tijdens die minuut tikjes luisteren aan van alles denken.

Van die situatie tot aan wat ik ging koken die avond.



Nu is mijn vraag: is er iemand die ervaring heeft met deze manier van therapie. Is je ervaring positief/negatief en heb je tips voor mij?



Bedankt voor het lezen!
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 07 september 2012 @ 22:05:

Knap van je Nolleke. Ik vind je een dapper ding.Ik ook
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
En Mattje is gewoon narrig omdat er voor kleine pikkies geen EMDR bestaat.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Nolleke, even on topic: ik heb ook positieve ervaringen met EMDR. De eerste keer weet je nog nog niet goed wat te verwachten, dus dan is het ook moeilijker om je te concentreren.

Misschien dat het de volgende keer beter gaat.



Maar veel sterkte, want het kan best zwaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ha Nolleke, het is juist de bedoeling dat de piepjes je afleiden van het trauma. Het is ook de bedoeling dat je gedachten afdwalen. Als jij denkt aan de boodschappen wanneer de therapeut vraagt 'wat komt er in je op?', kun je dat gerust noemen. De therapeut zal dan ook zeggen 'richt je daar op. Steeds wordt je gevraagd hoe naar het is om terug te denken op een schaal van 1 tot 10. Als het goed is zal die spanning dalen. Laat het maar gewoon gebeuren. Heel goed dat gisteren dat verdriet er uit kwam. Dan gebeurt er dus echt wel wat.

Heel veel sterkte. Heel heftig wat jij hebt moeten meemaken.
Alle reacties Link kopieren
Oja, als je de piepjes niet prettig vindt, kun je vragen om oogbewegingen of tikjes op je handen. Maakt niet echt uit qua effectiviteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 07 september 2012 @ 22:03:

Snoesje ik vind jouw een na laatste posting ook niet echt gepast hier.Verwijderd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook emdr gehad ivm bdd. Nu 2 jaar geleden denk ik en had ook geen idee wat ik er van verwachten kon. Het leek mij te mooi om waar te zijn máár wat een heerlijk resultaat. Het werkt écht dus. En inderdaad, verwacht niet meteen resultaat. Geef het de tijd zodat je je er ook prettig bij voelt.



Sterkte en succes!
Alle reacties Link kopieren
Nolleke
Alle reacties Link kopieren
quote:anna761 schreef op 07 september 2012 @ 22:14:

Oja, als je de piepjes niet prettig vindt, kun je vragen om oogbewegingen of tikjes op je handen. Maakt niet echt uit qua effectiviteit.De laatste onderzoeken laten zien dat oogbewegingen het meest effectief zijn. Of met de handen van de therapeut, of met een lichtbalk.
Ik heb jaren geleden EMDR geprobeerd voor PTSS. Het was de eerste keer dat die psych het deed, was net nieuw in Nederland toen.

Bij mij werkte het helaas niet, ik werd misselijk van het gezwaai voor mijn ogen en beelden naar voren halen ging niet (te sterke dissociatie). Ik heb het op een andere manier moeten aanpakken (en dat is gelukt gelukkig).



Ik hoop dat jij er baat bij hebt, lijkt me heerlijk als het wél lukt om op zo'n manier de pijn wat te verzachten. Heel veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven