Betadine aanbrengen bij hond

07-09-2012 18:15 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond is vandaag (alweer) aangevallen door een andere hond.

Dierenarts heeft gezegd dat ik meermaals per dag betadine op de wond moet doen, maar hij gaat meteen aan zijn poot likken.

Heeft de betadine dan nog wel nut?



Anders zorg ik dat ik er strax iets anders op verzin.
Dik de betadine erop doen en dan even een dun gaasje eroverheen doen. Ik heb standaard zo'n rol gaasverband met een pleisterrol in huis. Dat is het enige dat bij mijn hond werkt.



Vervelend dat hij is aangevallen. Ik hoop dat het mee valt. voor jou en je hond!
Als de wond aan zijn voet zit, wil een schoentje nog wel eens helpen, of een sok. Maar meestal wil de hond dat dan gelijk uitdoen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Ladyziva, helaas is het amper nog schrikken als het zo vaak gebeurd



Beter.laat, het is een Dwerg Pincher ik kan hem bijna helemaal in een sok stoppen
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet zo'n kraag lenen bij de dierenarts? Die had onze hond ook toen ze aan haar poot was geopereerd.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk zeg dat hij al meerdere keren aangevallen is!
Alle reacties Link kopieren
Nou zon kraag is lichtelijk overdreven. Hij mag gewoon even niet aan zijn poot likken nadat de betadine erop zit.



Ik heb hem gisteren als afleiding gewoon een snoepje gegeven waar hij altijd wat langer over doet.



Ja om een of andere reden is hij altijd de lul, dit was echt al de 4e x. En het is zo jammer want het verste wordt er zelf ook steeds schuwer van.
Alle reacties Link kopieren
Sok kapot knippen en het elastiek gedeelte om zijn poot wikkelen. Zit strak maar niet te strak en geeft geen voelbare hinder bij mijn hondjes!
Alle reacties Link kopieren
Haha, helemaal in een sok stoppen is natuurlijk ook een goed idee. :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven