Hoe zit dit precies?

13-09-2012 08:42 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je een ex hebt, en die wil je geen nieuwe kans meer geven nadat ze je heeft gedumpt, is de relatie dan minder echt geweest dan wanneer je ex het toch nog weer een keer wil proberen?



Valt me op hoeveel stelletjes om mij heen uit elkaar gaan, maar daarna toch nog aan elkaar blijven plakken en weer ( al is het maar voor even ) bij elkaar komen...



Maar mijn ex heeft mij een paar maanden geleden ''gedumpt'', maar eigenlijk nooit meer open gestaan voor een nieuwe poging. Ze zei wel lieve dingen als ''we blijven vrienden'', je mag me gewoon blijven sms'en, etc etc, maar toen de weken vorderden kwam ik er eigenlijk toch achter dat ze het liefst gewoon van het contact afwilde.. Nu is het al 3 maanden volledig stil...



Het voelt voor mij op de een of andere manier een beetje als dubbel gedumpt worden. De meeste stelletjes blijken toch niet in een keer afscheid van elkaar te kunnen nemen, maar bij mijn ex was het : Je bent de beste, geweldig, ik hou van je, droomvriend... Toen was er even een mindere periode, ze maakt het uit, om vervolgens alles helemaal af te kappen..



Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Als je een ex hebt, en die wil je geen nieuwe kans meer geven nadat ze je heeft gedumpt, is de relatie dan minder echt geweest dan wanneer je ex het toch nog weer een keer wil proberen?Nee.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dan is je ex gewoon verstandig en standvastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je met dat plakken elkaar alleen maar meer pijn gaat doen. Wat dat betreft vind ik je ex een sterk persoon, dat ze dat zo kan.



Maar ik begrijp je wel. Dat is hard als jij het nog wél zou willen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe het precies zit, is niet te zeggen. Elke situatie is anders.

Je ex heeft je vriendelijk laten vallen, je gevoelens gespaard. Maar uit=uit
Alle reacties Link kopieren
Ja het is zeker verstandig van haar, maar ik heb dit ook ooit meegemaakt, en toen was mijn gevoel groter dan mijn verstand. Was ook niet slim, duurde nog 2 maandjes met een hoop gezeur, maargoed..



Heb ook sowieso het idee dat mijn ex een beetje anders met relaties omgaat dan de ''gemiddelde'' mens. Ze is enorm open en spontaan, en iedereen die ze nog maar net een paar minuten kent vertrouwt ze meteen volledig..



Ze heeft ook een aantal ''beste vriendinnen'' gehad voor een paar maanden. Dan is het echt samen alles doen, bij haar en haar familie eten etc, en dan is het op een gegeven moment over, en dan heeft ze binnen een maand weer een nieuwe beste vriendin...



Ergens heerlijk als je zo bent, maar ik voel me af en toe wel echt een kneus, ben toch wel behoorlijk hard gedumpt !
Alle reacties Link kopieren
Juist beter zo. Duidelijkheid.

Bij mij is het altijd geweest dat als het uit was, het ook echt uit was.



Met 1 ex ben ik vrienden gebleven, de rest spreek of zie ik nooit meer. Uit is uit, dat is duidelijkst en het makkelijkst voor iedereen
Alle reacties Link kopieren
Uit = uit. Opnieuw proberen (of daar van uit gaan dat dat standaard is) geeft alleen maar onduidelijkheid en valse hoop.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het punt met uitmaken als je toch weer bij elkaar komt? Onzinnig lijkt me.



Mijn vriend is ook zo: uit is uit. Weet ik tzt iig waar ik aan toe ben. Al hoop ik dat t bij ons niet uit gaat natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Jup... Je bent een kneus..

Zeker als je er zo over gaat nadenken en gaat vergelijken.. Gast, laat t los en leef!!

You only live once, so make it count!!
Alle reacties Link kopieren
De meid waar ik gek op was ben ik al lang niet meer gek op omdat ik haar nu goed ken. En daarom hoef ik ook niet echt meer contact met haar, toch altijd hetzelfde verhaaltje.



Misschien is het net zo met jou, roze bril af en meer ergernis dan lol.



Oja, over het ''we blijven vrienden''
Alle reacties Link kopieren
its over... lik je wonden en ga verder met je leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 13 september 2012 @ 09:00:

Uit = uit. Opnieuw proberen (of daar van uit gaan dat dat standaard is) geeft alleen maar onduidelijkheid en valse hoop.Fame, ik ben het helemaal met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Let wel, er is geen manier hoe dat moet, hoe dat hoort.



Maar zelf vind ik afscheid nemen = loslaten. Pa als dat loslaat proces goed is afgerond kun je weer eens koffie gaan drinken.



Anders noem je het maar een time-out ofzo.
Ik denk dat aan en weer uit misschien een teken is van een bijzondere band... maar als het vaak gebeurt is het gewoon een teken van een behoorlijk ongezonde band.



Het lijkt heftiger, intenser. Maar een ex die je terugneemt, of jij die een ex terugneemt, het heeft volgens mij weinig te maken met 'hoe bijzonder/speciaal' de teruggenomene is.
quote:jop22 schreef op 13 september 2012 @ 08:42:





Maar mijn ex heeft mij een paar maanden geleden ''gedumpt'', maar eigenlijk nooit meer open gestaan voor een nieuwe poging. Ze zei wel lieve dingen als ''we blijven vrienden'', je mag me gewoon blijven sms'en, etc etc, maar toen de weken vorderden kwam ik er eigenlijk toch achter dat ze het liefst gewoon van het contact afwilde.. Nu is het al 3 maanden volledig stil... En hier ben je ongelukkig mee? Dit is volslagen gezond en congruent gedrag. Het gaat misschien een tikkie snel zo, dat dan weer wel. Maar ze houdt zich met andere dingen bezig, voor haar gaat het proces sneller dan jou. Misschien kut voor jou dat het uit is en zij duidelijk is. Als ze ambivalent en incongruent zou zijn is dat veel gemener voor jou. Trek conclusies, move on, zou ik zeggen.
anoniem_158748 wijzigde dit bericht op 13-09-2012 15:11
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:jop22 schreef op 13 september 2012 @ 08:49:

Ja het is zeker verstandig van haar, maar ik heb dit ook ooit meegemaakt, en toen was mijn gevoel groter dan mijn verstand. Was ook niet slim, duurde nog 2 maandjes met een hoop gezeur, maargoed..



Heb ook sowieso het idee dat mijn ex een beetje anders met relaties omgaat dan de ''gemiddelde'' mens. Ze is enorm open en spontaan, en iedereen die ze nog maar net een paar minuten kent vertrouwt ze meteen volledig..



Ze heeft ook een aantal ''beste vriendinnen'' gehad voor een paar maanden. Dan is het echt samen alles doen, bij haar en haar familie eten etc, en dan is het op een gegeven moment over, en dan heeft ze binnen een maand weer een nieuwe beste vriendin...



Ergens heerlijk als je zo bent, maar ik voel me af en toe wel echt een kneus, ben toch wel behoorlijk hard gedumpt !Mmmm, dus zij gedraagt zich eigenlijk gewoon zoals altijd, niet echt verrassend dus, of wel?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik hoef ook geen contact met een ex als ik eerlijk ben.

Zeker niet als hij nog van me houd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven