Mode & Beauty alle pijlers

Zonnebank: hoe en wat

20-04-2008 18:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik wil graag onder de zonnebank om wat minder bleek te worden (ik wil dus niet bruin worden, gewoon wat minder wit ;-)) Ik heb dit nog nooit gedaan en heb er absoluut geen verstand van. Misschien kunnen jullie mij helpen.



Hoe vaak ga je onder de zonnebank?

Waar moet je je voor-/achteraf mee insmeren om je huid te beschermen?

Kun je beter vooraf insmeren of achteraf of allebei?

Zijn er bepaalde dingen waar je op moet letten, of beter wel/niet kan doen?



Ik heb geen gevoelige huid o.i.d. word in de zomer snel en makkelijk bruin en verbrand niet zo snel. Ik zou nu natuurlijk ook kunnen wachten op het mooi weer, maar ik wil eigenlijk iets minder wit zijn voordat ik in topjes en rokjes moet verschijnen :)



Hopelijk hebben jullie tips en advies! Bedankt alvast :-d
Alle reacties Link kopieren
Ga je naar een centrum of wil je er zelf een aanschaffen?



Sowieso is het belangrijk dat je gaat opbouwen. Dus de eerste keer ga je tien minuutjes, dan een kwartier, dan 20 minuten, enzovoort. Tot max. een half uur. Je kan je insmeren maar dat is niet noodzakelijk, zeker niet als je een 'makkelijke' huid hebt zoals jij. Wat je beter niet kan doen? Bepaalde kledingstukken aanhouden, er te lang / te vaak onderliggen. Oh en doe zo'n brilletje op he, om je ogen te beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo'n zonnebank-expert, maar ga met dezelfde reden als jou voor de bijl: ik wil er bij de eerste zon niet al te wit uitzien met een topje en rokje aan.



Ik ga zelf in de lente om de 14 dagen eens onder de zonnebank, ben er vorige week pas weer mee begonnen (in de winter ga ik niet). Ik ga in een zonnecenter en 15 min onder een gewone zonnebank (dus geen zonnekanon of iets dergelijks). Ik smeer mezelf thuis alvast in met een speciale zonnebankbeschermer (van Bodysol of Vichy, maar bestaat in verschillende merken, de mijne is beschermend en bruinversnellend). Ik neem ook altijd een i-pod mee, anders lig je daar zo maar te liggen (verveel me dan al snel).



Thuis douche ik (vind mijn huid altijd zo'n naar luchtje hebben na een zonnebankbeurt) en dan smeer ik mijn lichaam helemaal in met een hydraterende bodylotion met zelfbruiner (die van Nivea). De volgende dag zie ik er al meteen een stuk minder bleek uit! Zo snel gaat het dus (maar ik bruin ook wel heel makkelijk). Die bodylotion gebruik ik verder om de 2 à 3 dagen en na 14 dagen plan ik dus weer een zonnebankbezoekje. Tegen dan is het hopelijk buiten ook al zonnig genoeg en dan ben ik er helemaal klaar voor ;-)



Succes en geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga bij mij op de sportschool (zit bij mijn abonnement inbegrepen)
Alle reacties Link kopieren
Dat opbouwen hoor ik ook vaak als tip, maar voor mij (!) is dat dan al snel te veel. Als ik bijvoorbeeld elke week zou gaan (10 min, een kwartier,..) dan ben ik al snel veel te bruin (vind ik dan). 1 zonnebankbeurt van 15 minuten geeft bij mij al direct resultaat, zeker in combinatie met zelfbruinende bodylotion.



Goed opletten hoe je eigen huid reageert, dus!
Alle reacties Link kopieren
Blijft het er bij jou dan 14 dagen opzitten?!!!!! Als ik ga moet ik meteen meerdere keren per week gaan, na een halve week is alles eraf.
Alle reacties Link kopieren
muis80 schreef op 20 april 2008 @ 18:42:Blijft het er bij jou dan 14 dagen opzitten?!!!!! Als ik ga moet ik meteen meerdere keren per week gaan, na een halve week is alles eraf.
Ja, eigenlijk wel.... MAAR: ik blijf wel die zelfbruinende bodylotion smeren! Misschien maakt dat het verschil? Na zo 1 zonnebankbeurtje kan ik in ieder geval makkelijk 14 dagen wachten, ik lijk de dagen nadien ook altijd nog een beetje verder te bruinen (doorgaren, noemt m'n man het ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Brr...ik word gek van dat gesmeer met zelfbruinende lotions dus dat doe ik liever niet :) Laten drogen anders zit je kleding eronder, handen supergoed wassen erna (en dan weer met iets anders insmeren omdat ze anders droog worden), vreemde vlekken, plekken waar ik niet bij kan.....



Bedankt voor de goede tips verder!
Alle reacties Link kopieren
Die zelfbruinende bodylotion gebruik ik ook, ideaal. Ik had altijd die van Dove, maar vond die erg plakkerig. Heb nu die van nivea en moet zeggen dat ik die veeeel prettiger vind, totaal niet plakkerig en het trok lekker snel in.



Oh ja, scrubben vóór het zonnen is goed, en ná het zonnen moet je eigenlijk minsten 20 minuten wachten met douchen.
Alle reacties Link kopieren
ik ga bij sundays en dan krijg je een schema, afhankelijk van je huid. ik ga omdat ik er energie van krijg en fijn voordeel is dat ergste wit er ook af is. meestal ga ik van de herfst tot de lentezon echt doorbreekt. ik krijg daar een after sun en heb zelf een smeersel speciaal voor onder de zonnebank van de etos. ik draag altijd het brilletje en kan daar de muziek aanzetten en evt luchtblaasding. achteraf drink ik groot glas limo (staat zo'n machine)

het is best wel duur, maar ik kan met rentepunten van de postbank met korting een bon bestellen en rond de kerst is altijd een actie met extra tegoed.

vind het wel professioneel, ze waarschuwen bijv ook als de lampen vervangen zijn en het dus harder kan gaan. en het wordt goed schoon gemaakt.

tussendoor ga ik nog wel eens bij de sportschool maar das wel een wereld van verschil.
Alle reacties Link kopieren
als je heel wit bent moet je de zonnebank vermijden. In veel landen (helaas in NL nog niet) is de zonnebank voor huidtype 1 en 2 verboden. Dit vanwege het (niet te onderschatten) grote risico op huidkanker. Als een zonnestudio in engeland bijv. toch deze mensen op de zonnebank laat gaan wacht ze een flinke boete.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook naar Sundays en dat in het voorjaar en dan ga ik in het begin de eerste 2 keer vlot achter elkaar.BV ga op Dinsdag en dan op Vrijdag nog een keer en dan 14 minuten op de lichtste bank.En vervolgens sla ik weer 3 weken over en ga dan nog eens maar dan 20 minuten.Dan heb ik al een aardig kleurtje erop zitten dan is het witte eraf zeg maar.Van te voren heb ik me ingesmeerd met chicky brown van Australian .De rest van het jaar lig ik er dan ook niet meer onder dan hoop ik het van de buitenlucht het bij te kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen huidtype 1 of 2 :)
Alle reacties Link kopieren
VivaMarlies schreef op 20 april 2008 @ 18:46:

[...]





Ja, eigenlijk wel.... MAAR: ik blijf wel die zelfbruinende bodylotion smeren! Misschien maakt dat het verschil? Na zo 1 zonnebankbeurtje kan ik in ieder geval makkelijk 14 dagen wachten, ik lijk de dagen nadien ook altijd nog een beetje verder te bruinen (doorgaren, noemt m'n man het ;-) )
Ja, die lotions gebruik ik ook. Zonnebank doe ik eigenlijk alleen als ik iets speciaals heb, doordat ik zo vaak moet voor resultaat. Mijn man en zoon blijven ook lang een kleur houden, zal wel met je huidtype te maken hebben!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb huidtype 2, maar ik moet sowieso veel vaker onder de zonnebank dan jullie aangeven (om de dag), daarom volg ik bijna nooit een kuur. Heftig dat je dan eigenlijk helemaal niet onder de zonnebank mag, dacht dat dit alleen voor type 1 gold. Ik moet zeggen dat ze daar bij mijn zonnestudio daar best onverantwoord mee omgaan, vaker zie ik daar mensen met een bleke huid gewoon 20 minuten onder een zonnekanon gaan. Ik ga altijd onder de gewone zonnebank maar ik ben één van de weinigen daar die dat doet.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



zelf heb ik een hele bleke huid, rossig haar en veel sproeten. Huidtype 1 dus zou je zeggen... Vroeger verbrande ik dan ook best veel en heel snel. In de loop van de jaren werd ik wel wat gekleurder (nooit echt bruin), en ben ik minder snel gaan verbranden. Daarom ben ik dit jaar voor het eerst gaan zonnebanken. Ik ben eerst een week lang om de dag 5 minuten voorkant en 5 minuten achterkant gegaan. Na die week ging ik 10 minuten. Na n dag of 10 zag je echt al verschil en was het echte witte eraf. Wel heb ik elke keer van te voren gesmeerd met australian gold zonnebank gelee accelerator en erna goed insmeren met aftersun!

En niks meer verbrand!



Wel heb ik nog als tip; als je in een zonnestudio gaat, vermijd dan de zonnebank die ook waternevel sproeit, hieronder verbrand je zonder dat je het merkt heel snel... verder goed insmeren en zeker erna iets van aftersun om je huid te hydrateren....

En als je geinteresseert bent in de australian gold producten (echt hele goeie spullen, beetje prijzig maar je doet er lang mee en het is supergoed spul!`) dan moet je een kijken op www.tropischbruin.nl voor een uitgebreid assortiment en fijne prijzen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven