Gezondheid alle pijlers

Wratjes zelf behandelen?

19-09-2012 08:32 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan met salicylzuur, ik heb verder alle huis, tuin en keukenmiddeltjes van aardappel tot urine, schuurpapier, ductape, formule W, wratner al uitgeprobeerd. Ook tot in den treure aanstippen bij de dokter (bevriezen) en zeker 5 keer al weg laten snijden. Ik heb een voetwrat die er al een jaar of 11 zit.



Ik ben nu in de weer met salisylzuur dus. Elke avond erop doen, pleister erop en af en toe het weekgeworden eelt wegsnijden. Dit zou uiteindelijk moeten werken. Alleen doet het best zeer.. typische wrattenpijn als ik erop loop. Is dat normaal? De behandeling zou pijnloos moeten zijn (hoewel het smeren en wegsnijden idd geen pijn doet).



Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Salicylzuur werkt goed en is ook nog erg goedkoop, 2,60 euro per flesje. Als je de wrat aanstipt dan kan het pijnlijk zijn als deze poreus is tot op het normale weefsel. Misschien een idee om een soort eksteroog kussentje te gebruiken om de pijn met lopen te verlichten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de huisarts ook salicylzuur gekregen maar dit moet in mijn geval ook icm aanstippen bij de huisarts. Ik heb ook een wrat onder mijn voet die er al jaren niet weg wil. Nu moet ik dus beide dingen doen en tot nu toe lijkt het erop dat ie weggaat. Misschien voor jou ook een optie? Die behandeling is ook met een soort zuur dus niet bevriezen
Alle reacties Link kopieren
Heb jij al stinkende goude geprobeert? Dit is een plantje, en de beste tip die ik ooit heb gekregen (liep al jaar of 5 met een wrat) Ik heb hm 4 maanden elke dag aangestipt met het goedje en ja hoor, weg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf duofilm gebruikt bij een zeer hardnekkige wrat, behandelde hem op dezelfde wijze als jij dat nu doet. Alleen trok ik met een pincet het week geworden hoornweefsel eraf. En ja, dat deed zeer, of het ging gigantisch jeuken. Maar hij is nu wel weg! Even doorbijten dus.
Alle reacties Link kopieren
bij mij werkte dat juist niet, maar het aanstippen bij de huisarts wel. Moest het wel 4-5 keer achter elkaar laten aanstippen, met een tussenpoos van 3 weken.
Alle reacties Link kopieren
Hey Blauwbloempje,

wat je zeker eens moet proberen en wat absoluut geen kwaad kan, zijn zink-tabletten!

Mijn dochter had er ook serieus last van, zelfs op haar handen kwamen ook wratten door. De dermatologe zei toen dat er een nieuw onderzoek was geweest naar de behandeling van wratten met zinktabletten. Het zou alleen maar voordelen hebben, zeker voor dochter aangezien we eigenlijk daar waren voor haar puistjes en acné.

De zink-tabletten zouden de wratten doen verdwijnen én haar huid (gezicht) zou er alleen maar beter op worden. Dus twee problemen in één keer opgelost!

Wel, ze heeft dus 3 maanden zinktabletten ingenomen (ze nam 3x 2 tabletten van 10mg) en raad eens???? Al haar wratten, ja ook die hardnekkige, grote onder haar voet, waren verdwenen!



Ik zou zo zeggen: zeker eens proberen, niet?
Alle reacties Link kopieren
Wou nog even meegeven, al dat spul, is voor de buitenkant, maar met de pilletjes, worden de wratten langs binnen aangepakt!
Alle reacties Link kopieren
Zinktabletten heb ik ooit al geslikt tegen puistjes maar dat hielp niks helaas. Enne, bij de huisarts aanstippen met een ander zuur heb ik nooit gedaan idd, wel salicylzuur, het losgeweekte weefsel wegsnijden en dan direct bevriezen bij de dokter maar dat heeft allemaal nooit nut gehad ;(
Alle reacties Link kopieren
Dat bevriezen hielp bij mij ook niet. Had alleen maar ruim een week last van mijn voet. Ik raad je echt aan om met zuur aan te laten stippen
Ducktape erop plakken en lang laten zitten. Het schijnt de wrat week te maken.
Alle reacties Link kopieren
Vraag een verwijzing naar de dermatoloog voor verdere behandeling. Daar hebben ze nog diverse methoden om wratten te verwijderen, bijvoorbeeld met een laser
Alle reacties Link kopieren
Vervelende is dat ik in het buitenland woon.. tis allemaal net even anders :(
Ik ben fan van Duofilm! Dat deed ik dan dagelijks na douchen. Na 1,5 week die vervelende motherfucker die er inmiddels al jaren zat ondanks vele andere middelen weg! En het deed ook nauwelijks zeer.
Alle reacties Link kopieren
Duoflim werkte hier ook erg goed! Na twee weken was de wrat weg en is ook nooit meer teruggekomen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens tape geprobeerd? Daardoor krijgt de wrat geen zuurstof en wordt het minder.



Klinkt misschien raar, maar ik heb zelf veel last gehad van wratten op mijn handen (zeg maar meer dan 30 tegelijkertijd en er kwamen er steeds meer bij). Ben aantal keer bij de huisarts geweest om ze weg te stippen, hielp uiteindelijk niks, toen naar de dermatoloog gegaan die kwam met het idee om tape te proberen. Uiteindelijk zijn al mijn wratten door de combinatie tape en bevriezen weg gegaan. Ben nu al ongeveer 1,5 tot 2 jaar wrat vrij.
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
Duofilm? Wat is dat?



Ductape ja leuk maar dat laat al na 2 dagen los en stinken dat het gaat doen :X
Alle reacties Link kopieren
Hahaha stinken doet het wel ja, maar het helpt! En dat vond ik toch wel heel fijn. Je moet ook de ducktape elke dag verversen en soms zelfs 2x op een dag. Tenminste dat werd mij aangeraden en heb ik ook gedaan.
What you do today, can improve all your tomorrows.
duofilm is een aanstipvloeistof met salicylzuur en melkzuur. Het vormt een soort laagje en daaronder werkt het goed in. Werkt het beste op huid die van te voren een beetje verweekt is, zoals na een bad of na douchen. Dagelijks aanbrengen, eerste paar keer paar laagjes achter elkaar. Dan wordt de wrat na 2-3 dagen bruin en merk je dat om of boven de wrat dode huid is. Die huid kun je wat wegvijlen, ik heb het ivm plaats wat weggeplukt met een pincet (tja smakelijk is het niet) en dan weer nieuwe laag Duofilm erop. Totdat alle bruine plekjes losgelaten zijn.....
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor de uitleg! Ik ben heel wat gewend hoor, naast die 5 keer wegsnijden bij de dokter ben ik ook regelmatig zelf aan de gang gegaan met een stanleymes en pincet :D
Alle reacties Link kopieren
Bijna alle tips geprobeerd maar voor mij werkte alleen (een aantal keren):

weken in warm water, 1 a 2 laagjes duofilm erop, laten drogen en pleister erop. Na 2 dagen: weken in warm water, voorzichtig met een mesje of veiltje laagjes vd wrat af halen (pas op met besmettingsgevaar en voorkom bloeden!) dan betadinescrub erop, met pleister.

Betadinescrub is een stroperige betadine die schimmels en virussen doodt. De betadinescrub 1 dag laten zitten en deze cyclus van duofilm/laagje verwijderen/virus doden met betadinescrub blijven herhalen tot de wrat verdwenen lijkt. Ga dan nog een aantal dagen door met de betadinescrub om het virus 100% te vernietigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven