angst voor spinnen en insecten

19-09-2012 19:58 35 berichten
Ik vraag me af of hier meer mensen zo extreem last ervan hebben.



Ik ben doodsbang voor spinnen en insecten. (vliegjes gaan nog wel)



Zo heb ik 2 cavia's, ben ik niet bang voor. En ik woon in een flat. Ik koop altijd zo'n megagroot pak zaagsel, want beneden in de berging heb ik daar genoeg ruimte voor, en het is voordeliger.



Nou staat mijn raam in de berging altijd open, dus genoeg beestje kunnen en komen binnen. Helaas.



En vandaag ging ik de kooi van de cavia's verschonen, en ik ga dus naar mijn berging om wat zaagsel te halen. Ik had nog maar een klein beetje. Maar ik zie ineens op het plastic van het pak zaagsel een heel groot beest zitten. Het leek wel op een kakkerlak of een tor. Heel goed keek ik niet, ik vond hem eng genoeg. Hij zat op de buitenkant van het pak. Maar ik durfde zo geen zaagsel te pakken. Dus ik moest het beest weg halen, voor ik verder kon. Maar daar stond ik dan, hoe ga ik dat beest weg halen? Ik pakte een skistok, en dacht, zo kan ik hem wel weg laten lopen. Maar ik durfde gewoon niet! Terwijl zo'n skistok vrij lang is. Ik vond het zo eng! Ik stond daar nog even en was aan het nadenken wat ik nu toch kon doen, ik had wel zaagsel nodig. En terwijl ik na dacht hoopte ik ook dat er toevallig iemand ook in zijn/haar berging moest zijn, zodat hij/zij hem even voor me weg kon halen. Maar helaas, dat gebeurde niet. Ondertussen keek ik nadenkend rond. En het viel me ineens op hoeveel spinnen daar zaten. (Ik vind het trouwens prima als lange hooiwagens op afstand stil op de muur zitten). Het werd er dus niet beter op. Uiteindelijk, heb ik het nieuwe pak gepakt en heb dat open gemaakt om toch zaagsel te pakken. Had ik ook wel direct kunnen doen, maar ik vond van mezelf dat ik eerst dat oude pak op moest maken.



Ik vraag me ook wel eens af waar die angst vandaan komt. Ik ben opgegroeid op het boerenland. Mijn ouders zijn niet bang daarvoor en hebben ook altijd laten blijken dat ze niets doen. En ondanks dat ik daar sta en weet dat zo'n beest niets doet, ben ik er toch bang voor. Het is zo stom!



Hier zullen ongetwijfeld toch nog meer mensen last van hebben?

En wie erover heen is gekomen, mag mij vertellen hoe zij dit gedaan heeft.



En nou niet zeggen hoeveel beestjes je tegen kan komen in zaagsel. En hoe vaak je een dode kikker tegen bent gekomen in hooi..
Alle reacties Link kopieren
quote:snoesje666 schreef op 19 september 2012 @ 23:56:

Mijn enige tip is:

Koop zo'n vliegenmepper op batterijen (elke maand verse batterijen), verman je en elektrokuteer die rotbeesten.Je kunt ze ook gewoon in een glas doen, papiertje eronder en buiten zetten. Hoef je ook niets dood te maken.
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:lilaemme schreef op 19 september 2012 @ 23:58:

[...]





Je kunt ze ook gewoon in een glas doen, papiertje eronder en buiten zetten. Hoef je ook niets dood te maken.



No f*cking way.



Mijn voorouders komen uit Nederlands Indië, ik denk dat ik in een vorig leven (als mens of mug) ben vermoord door een spin. Ik ben echt panisch, en vind mezelf inmiddels stoer dat ik ze op een meter benader.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:mopshond schreef op 19 september 2012 @ 21:07:

Herkenbaar, ik ben ook heel bang. Met de stofzuiger weghalen gaat nog wel, voel ik me in ieder geval beter bij dan laten zitten als ik alleen thuis ben.Doe dan wel een prop papier in de uitgang waar de slang zit,anders kruipt de spin er weer vrolijk uit.
Alle reacties Link kopieren
Ze overleven blijkbaar lang in de stofzuiger.



Zodra je de zak vervangt wandelen ze eruit.....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nee maar ff serieus... Als je zo bang bent voor iets waar je totaal niet bang voor hoeft te zijn - we hebben het hier over huis-, tuin- en keukenspinnen, geen zwarte weduwes of iets dergelijks - dan ga je toch in therapie?!? Schijnt dat dit ontzettend makkelijk te verhelpen is. In een paar uur ben je ervan af. Dan ga je toch niet de rest van je leven lopen gillen en beven voor zo'n beestje? Ik snap het écht niet!
Alle reacties Link kopieren
Dankzij de therapie op dit forum (en ik schrijf al heel lang mee) durf ik ze nu te elektrokuteren, dus therapie helpt inderdaad.



Met name de afbeeldingen van "portia spider" helpen behoorlijk.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:lilaemme schreef op 20 september 2012 @ 00:13:

Nee maar ff serieus... Als je zo bang bent voor iets waar je totaal niet bang voor hoeft te zijn - we hebben het hier over huis-, tuin- en keukenspinnen, geen zwarte weduwes of iets dergelijks - dan ga je toch in therapie?!? Schijnt dat dit ontzettend makkelijk te verhelpen is. In een paar uur ben je ervan af. Dan ga je toch niet de rest van je leven lopen gillen en beven voor zo'n beestje? Ik snap het écht niet!Als je er zelf geen last van hebt vált zoiets ook niet te snappen...en als je er wel last van hebt weet je zelf ook wel dat het nergens op slaat. Ik heb het zelf wel en ik begrijp heus wel dat die beesten me niet naar de keel gaan springen of met z'n allen lekker een complot tegen me bekokstoven zijn....maar toch, ik sla helemaal in de paniek hoor. Een fobie is niet voor niks een ONGEGRONDE extreme angst voor bepaalde dingen (kan vanalles zijn btw) En ja, ik heb al eens gedacht aan therapie maar als ik dan bedenk dat ik dan serieus met die mormels in de weer moet gaan...no thanx.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook extreem bang voor spinnen. Heb mezelf eens met kids en al een middag op de zolder, zgn om spelletjes te doen, opgesloten. Ik durf ook sommige dierenwinkels niet in omdat ik bang ben dat er een spin rondloopt (v die winkels die ook reptielen enzo verkopen,brrrr).

Ik heb weleens gedacht aan therapie, maar ben zo bang dat die therapeut een spin in zijn la heeft liggen als confrontatie of zoiets. Zo ben ik nu dus ook bang voor therapie.

Ik durfde dit topic zelfs eerst niet te openen omdat ik bang was dat er een plaatje zou zijn geplaatst.

Ik vind het waardeloos dat ik zo bang ben. Ik durf er ook niet zo goed door te reizen naar zuidelijke landen, ik ben gek op reizen, cultuur, natuur, alles maar spinnen zijn echt een ramp. Ik woon gelukkig in een koud land (Canada) en hier hebben we iets minder last van grote spinnen.



In NL vlakvoor onze emigratie, tijdens het inpakken, kwam er nog een joekel uit een doos, ik heb toen mijn ribben gekneusd omdat ik door een halfgeopende deur heen rende.



Het slaat inderdaad nergens op, totale ongegrondheid inderdaad. Ben niet bang voor muizen, en zelfs sprinkhanen en andere insecten vind ik minder eng, 't zijn echt spinnen die ik doodeng vind.
Optimist tot in de kist!
O wat fijn om te lezen dat iemand ook bang is voor therapie! Ben ik niet de enige gek die zo extreem fobisch is

(ik schreef er vanmiddag al wat over in dat topic of je rekening houdt met de fobie van andere mensen haha)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven