Mode & Beauty alle pijlers

Goede anti rimpelcreme voor 30 plusser?

23-09-2012 00:29 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een fijne anti rimpelcreme, wie kan mij adviseren? Ik ben 30 jaar en heb een normale huid zonder fijne rimpels. En dat wil ik natuurlijk graag zo lang mogelijk zo houden :-)
Een UV-filter is het enige wat echt werkt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Is dat zo? Bedoel je alleen anti rimpelcremes me UV filter?
10 tips tegen rimpels

1. Vermijdt de zon

De nummer 1 oorzaak van rimpels is de zon. In zonnestralen zitten onzichtbare UV(ultraviolet) stralen welke ervoor zorgen dat onze huid sneller veroudert. Er zijn twee soorten UV straling, UVA en UVB straling. De UVA stralen penetreren tot diep in de huid en tasten de lederhuid aan. In de lederhuid wordt collageen en elastine aangemaakt, de twee belangrijkste stoffen die de huid jong en gezond houdt. De UVB stralen weerkaatsen op de opperhuid, deze stralen veroorzaken huidkanker. Daarnaast droogt de zon de huid ook uit waardoor ze snel veroudert.

Kan je het zonnen toch niet laten, probeer dan zo weinig mogelijk te zonnen tussen 11uur tot 15uur, wanneer de zonnestralen het schadelijkst zijn voor de huid.

2. Gebruik zonnecreme

Het werd al besproken in de vorige tip dat zonnen niet gezond is, maar wil je toch zonnen, gebruik dan altijd zonnecreme! Breng deze 30 minuten alvorens het zonnebaden aan voor maximale bescherming. Koop een zonnebrandcreme met titanium en zink in.

3. Draag een zonnebril

Zonnebrillen zijn de beste manier om de gevoelige huid rondom de ogen te beschermen. De huid rond de ogen is dunner dan elders en dus kunnen er sneller rimpels ontstaan. Koop een goede zonnebril met UV-bescherming.

4. Rook niet

Onderzoek heeft aangetoond dat de huid van rokers tot 40% dunner is dan bij niet-rokers. Dit komt omdat roken de aanmaak van collageen vermindert, één van de twee belangrijke basisstoffen van onze huid. Roken vermindert ook de bloedstroom waardoor minder bloed de huid bereikt en deze dus sneller veroudert. Stoppen met roken is makkelijker dan je denkt!

5. Vermijd stress

Stress is nooit goed, en de negatieve gevolgen van stress zijn zeker niet te onderschatten voor onze huid. Bij stress komt cortisol vrij, ook wel het stresshormoon genoemd. Cortisol is een krachtig hormoon dat de huid in sneltempo veroudert.

6. Slaap op je rug

Slapen op je rug is niet enkel beter voor je ademhaling, maar ook voor het tegengaan van rimpels. Wanneer je met je gezicht op je kussen slaapt, komen er door je gewicht slaapstrepen op je gezicht. Na verloop van tijd kan dit rimpels geven. Op je zij slapen verhoogt rimpels op je kin en kaak. Met het gezicht plat op het kussen slapen verhoogt de kans op rimpels op het voorhoofd. Slaap je toch graag op je buik of je zij, slaap dan op een kussensloop van zachte stof, zoals satijn.

7. Eet meer fruit en groente

Fruit en groenten zitten boordevol anti-oxidanten. Dit zijn stoffen die veroudering vertragen en vrije radicalen onschadelijk maken. Vrije radicalen zijn cellen die onze huid aantasten. Grote hoeveelheden anti-oxidanten vindt je terug in broccoli, spinazie, thee, noten, bessen en pruimen.

8. Was je gezicht niet te vaak

Onze huid heeft een natuurlijke beschermingslaag bestaande uit olie. Deze zorgt ervoor dat onze huid soepel en elastisch blijft. Wanneer je je gezicht te vaak wast met zeep verwijder je deze laag. Je huid droogt sneller uit waardoor er sneller rimpels ontstaan. Gebruik een goede hydraterende creme.

9. Gebruik preventief anti-rimpelcreme

Ook wanneer je nog geen rimpels hebt is het verstandig reeds te starten met het gebruik van anti-rimpelcremes. Hierdoor bescherm je je huid preventief. Anti-rimpelcremes bevatten anti-oxidanten die veroudering van de huid tegen gaan.

10. Sport regelmatig

Sport is uitstekend voor onze huid. Door te sporten stroomt ons bloed beter en dieper door onze aderen. Hierdoor wordt de huid beter gevoed met de voeding die men inneemt en komen de werkende stoffen helemaal tot hun recht. Daarnaast is sporten ook goed voor het gewicht, hart en onderhuid.
Of de mijne nu echt helpt, geen idee. Ben tot op heden nog rimpel- en lijnvrij (33). Ik smeer iedere dag een sunblocker van biotherm als basis, daarover gaat momenteel de antirimpelcreme van garnier overheen (de rode potjes).

Maar ik denk dat de beste 'bescherming' (naast sunblocker, smeer ik al sinds mijn 22e) toch nog altijd het genetische lotje uit de loterij is. Mijn moeder is ook nog verrassend 'gladjes' voor haar 58 jaar.
Goede genen helpt inderdaad.
Adn vegetal van yves is erg prettig vind ik, na ele uitgeprobeerd te hebben.
Je zou 't niet zeggen, maar de anti-rimpelcrèmes van de Lidl zijn ook erg goed.
Geen antirimpelcreme gaan gebruiken. Als ik het goed begrijp zit daat collageen in. Dit is de stof die je huid aanmaakt om de boel soepel te houden. Als je te vroeg gaat smeren maak je je huid lui en krijg je sneller!! rimpels.

Ik ben ook 30 en ik smeer aqualia (lichte variant) van vichy. Heerlijk verfrissend en prettig als mn huid wat droger is. Vraag op verschillende plekken advies (apotheek, paar drogisten) vraag proefjes van verschillende merken. Probeer welke je het fijnst vind en koop dan pas n potje.

En vochtinbrengende dagcreme van de aldi schijnt ook goed te zijn.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alles anders dan bescherming tegen de elementen en hydrateren is gelul onzin. Massa's niet-productieve mensen die in de 'cosmetica-industrie' werken worden slapend rijk van jouw onzekerheid.

Wat mrsstanleywalker zegt dus (m.u.v. punt 9)
http://www.e-gezondheid.b ... rimpelcremes/actueel/1352

Zoals ik al zei Preventief smeren is erg onverstandig.
Been there, done that, got the T-shirt.
Preventief met hele dure antirimpelcremes smeren is vooral onverstandig voor de portemonnee.
Ik gebruik alles van Sisley en ben er heel erg tevreden over. Nu gebruik ik Hydra Global dag en nacht en de Sislya oogcreme (en daaronder de Ecological Compound). Laatst kreeg ik een miniatuur van de Supremya La Nuit en die was helemaal fantastisch! Mijn huid was na een paar dagen echt aanzienlijk gladder en zag er mooi uit. Helaas is de prijs ook fantastisch hoog (hier zo'n 600 euro ) Daar wacht ik dus nog even mee

Een goedkoper alternatief voor Sisley is Clarins. Dat heb ik vroeger veel gebruikt en werkt ook goed. Sisley gebruikt alleen duurdere werkstoffen en ingrediënten dus daardoor ook hoger in prijs.

En verder inderdaad zo veel mogelijk uit de zon blijven, goed insmeren met een zonnecreme met hoge beschermingsfactor, een zonnebril dragen tegen het samenknijpen van de ogen (waardoor je eerder rimpels rondom je ogen krijgt) en uiteraard niet roken.
Ik gebruikte altijd van alles en reageerde van de zomer ineens heel heftig (allergisch) op een gezichtcreme met factor 30 van Clinic, gele tube. Het ging heel erg mis en ik reageerde zelfs niet meer op antihistamine.

Ik gebruik nu in de zomer een creme met een natuurlijk zonnefilter (15) en gebruik nu nivea soft. Ik ben verbaasd over nivea, het is goedkoop en houdt mijn huid vrijwel de hele dag gehydrateerd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt inderdaad dat dure smeersels niet helpen. Gewoon simpel spul met UV-filter werkt het best. Ik kies daarom altijd iets dat goedkoop is en lekker ruikt. O ja, en dat niet op dieren is getest. Komt meestal neer op Hema of Etos.
Als je pas 30 bent heb je dat helemaal nog niet nodig, als je de rest van de tips van mrsstanleywalker toepast . . . .

Niet roken vind ik zelf een heel belangrijke om je huid goed te houden, hij houdt dan iig zijn natuurlijke kleur, ipv de grauwsluier die je bij veel rokende vrouwen ziet!
Inderdaad, vooral goede zonbescherming gebruiken en gezond leven.

Verder gebruik ik sinds kort de producten van Etat Pur (heb geen aandelen) en dan tegen rimpels de Q10 en Argan.
het is hier al gezegd, maar anti-rimpelcreme werkt absoluut niet liftend en zal rimpels ook niet weghalen of zo.

In een antirimpelcreme zit wel wat meer vocht (dat is ook het anti rimpel..), dus die cremes zijn wel wat voller.

Als je huid wat droger is is dat wel prettig.

als je huid verder heel makkelijk is (niet allergisch of zo) dan zou ik gewoon een simpele goedkope creme nemen, desnoods die van de Aldi (die is als winnaar uit zo'n test gekomen, echter het is precies hetzelfde verhaal. die lijntjes en rimpels worden puur 'opgevuld' door vocht. is dus oppervlakkig en tijdelijk. daar is verder niks mis mee, een creme kan nou eenmaal niet toveren)

als je wat meer 'luxe' wil en een wat dikkere, vollere creme zou ik eens een kijkje nemen bij de parfumerie...
quote:missviva01 schreef op 23 september 2012 @ 04:30:

Ik gebruik alles van Sisley en ben er heel erg tevreden over. Nu gebruik ik Hydra Global dag en nacht en de Sislya oogcreme (en daaronder de Ecological Compound). Laatst kreeg ik een miniatuur van de Supremya La Nuit en die was helemaal fantastisch! Mijn huid was na een paar dagen echt aanzienlijk gladder en zag er mooi uit. Helaas is de prijs ook fantastisch hoog (hier zo'n 600 euro ) Daar wacht ik dus nog even mee

Een goedkoper alternatief voor Sisley is Clarins. Dat heb ik vroeger veel gebruikt en werkt ook goed. Sisley gebruikt alleen duurdere werkstoffen en ingrediënten dus daardoor ook hoger in prijs.

En verder inderdaad zo veel mogelijk uit de zon blijven, goed insmeren met een zonnecreme met hoge beschermingsfactor, een zonnebril dragen tegen het samenknijpen van de ogen (waardoor je eerder rimpels rondom je ogen krijgt) en uiteraard niet roken.Sisley gebruikt juist de allergoedkoopste grondstoffen en is daardoor bespottelijk geprijsd.
quote:Ksenija schreef op 23 september 2012 @ 14:18:

[...]

Sisley gebruikt juist de allergoedkoopste grondstoffen en is daardoor bespottelijk geprijsd.Ben reuze benieuwd naar je bron of link.
Van de site Beautypedia van Paula Begoun. Zij onderzoekt de zin en ook vooral onzin van cosmeticaproducten.

Sisley Paris At-A-Glance

Strengths: Most of the sunscreens offer sufficient UVA protection; a unique lip balm; impressive foundations; good loose powder, blush, and eyeshadows; their most expensive mascara provides beautifully defined results.

Weaknesses: Exceedingly expensive, and the prices are not justified; several products contain irritating plant extracts or fragrant oils, most of which have no substantiated proof of benefit for skin; no AHA or BHA products; no products to address acne or oily skin (at least without causing irritation); jar packaging; poor concealer; standard eyeliner and brow options (at Sisley’s prices, they should raise the bar); mostly average lipsticks.

Flaunting its French pedigree and self-proclaimed expertise in the field of Phytocosmetology (an unregulated term that simply means using natural extracts in beauty products, something that hundreds of cosmetics companies do), Sisley Paris offers consumers incredibly expensive products that, for the money, amount to a whole lot of nothing. More than any other line reviewed on Beautypedia, Sisley Paris makes some of the most outrageously false claims, presumably to convince their clientele that not only are they more than just a cut above the rest, but that they deserve to be on their own natural pedestal, too.

Here are some of the more far-fetched claims this company makes, with my responses in parentheses. “The Botanical Floral Mist can help skin sustain the effects of the sun.” (No way, it doesn’t even contain appreciable amounts of antioxidants.) Another claim is that their All Day All Year moisturizer, which carries a paltry SPF 8 rating, blocks “90% of UVA and UVB rays for 8 hours.” Another is that their sunscreen products protect skin while allowing a tan to develop “gently and gradually.” (I guess they don’t know or won’t acknowledge that any amount of a tan is a sign of skin damage and isn’t the least bit healthy.)

The company also claims that all of their products are subject to strict research to measure their efficacy, but of course, the results of the “research” are not available to the public, and Sisley’s counter personnel are quick to rebuff any questions about the validity of their claims. That’s not surprising, as there is no way most of the claims can be legitimately proven and, for the most part, Sisley salespeople are accustomed to well-heeled women simply believing everything they have to say about the products, pricing be damned.

What is perhaps most distressing is that the Sisley formulations are some of the most embarrassingly ordinary and insultingly overpriced I’ve seen. I can emphatically state that there is nothing in these products you can’t find at the drugstore from lines such as Nivea, Pond’s, Neutrogena, Dove, and Olay. Actually, those lines have products with far more interesting formulations than this one does. For those who prefer shopping in upscale department stores where Sisley resides, there are several other companies at the counters in those lofty areas that offer far better products than Sisley. For example, Chanel’s skin-care products are assuredly expensive, but at least some of their formulas approach state-of-the-art. The Lauder-owned lines seem cheap in comparison to Sisley, yet most of the Lauder products are far more advanced and formulated with current skin-care research in mind.

You may indeed find some Sisley products to love, but those who cannot afford this line needn’t worry for a second that their wrinkles are not getting the crème de la crème. In fact, most of Sisley’s skin care is the equivalent of a plain doughnut, with empty calories, and nothing worth savoring.

Note: All Sisley products contain fragrance, and I mean a lot of fragrance, unless otherwise noted.

For more information about Sisley Paris, call (914) 251-0032 or visit www.sisley-cosmetics.com
Ecological Compound, for Day and Night

by Sisley Paris

Sub-Brand:

Category:

Moisturizer without Sunscreen

Price:

$239.00/4.2 fl. oz.

<< Back to search results

Claims:

An all-purpose formula that works to stimulate and regulate the skin. Ecological Compound is formulated with a complex of plants specially selected for their protective, moisturizing and revitalizing action.

Review:

Ecological Compound, for Day and Night contains a mostly small amount of plant extracts, none of which can protect or revitalize skin. This is a basic, water- and mineral oil–based moisturizer that contains an impressive amount of one antioxidant (skin needs more than one beneficial ingredient for it to be healthy and to function optimally), but that doesn’t begin to come close to justifying the price.

Ingredients:

Water, Mineral Oil, Centella Asiatica Extract, Propylene Glycol, Stearic Acid, Triethanolamine, Glyceryl Stearate, Fragrance, Stearyl Alcohol, Benzoic Acid, Phenoxyethanol, Carbomer, Methylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Equisetum Arvense Extract, Humulus Lupulus (Hops) Extract, Rosemary Extract, Panax Ginseng Root Extract, Isobutylparaben, Propylparaben, Octoxynol-13, Citral, Linalool, Coumarin, Limonene, Benzyl Benzoate
Je kunt met welke creme dan ook, het krijgen van rimpels niet tegenhouden.

De aanleg om rimpels te krijgen is helaas erfelijk.

Maar met een gezonde leefwijze kun je huid zo lang mogelijk glad proberen te houden.

Mrs. Stanley Walker heeft ze al genoemd, maar ik wil daar nog aan toevoegen:

Eet niet te schraal, zorg dat je de goede vetten binnenkrijgt. Veel vette vis, volle yoghurt, avocado's, noten en plantaardige olie zorgen voor een mooie huid.
jetskeultee.nl

beautypedia.com

paulaschoice.nl

En vooral geen potjes kopen, maar afgesloten pompflacons.
Die sites ga ik van de week dan maar eens doorspitten en dan misschien toch overstappen op een ander merk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven