plafond schoonmaken

22-09-2012 16:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand een idee hoe ik het plafond kan schoonmaken? Ik heb de lamp eraf gehaald en het kleurverschil van de verf valt reuze mee. Wel is er een grijze/zwarte rand zichtbaar en deze wil ik dus weg proberen te krijgen. kan dan eventueel altijd nog het plafond witten. Iemand een idee?
Ammoniak of St Marc. Als het een groot oppervlak is gebruik ik de dweil:

Hej, dankjewel! Dat heb ik nog in huis ook. Het is een klein stukje. Ben benieuwd of het lukt
Of als je gaat vegen wordt alles erger omdat het hele plafond vies is en je dat niet ziet.
Wat heb je voor plafond? Niet alle materialen lenen zich voor een behandeling met een natte dwijl...
Dweil....

Ik zou er eerlijk gezegd ook niet zo aan beginnen. Het zou zomaar erger kunnen worden. Ik zou met een doekje deppen en niet wrijven. Laat je nog even weten of het is gelukt?
Ik zweer zelf bij sierpleisterreiniger van HG, al vele mensen in mijn omgeving heb ik die tip gegeven en zijn net zo fan als ik. Je kan er met een roller overheen gaan, spul gaat schuimen en je ziet het gewoon opbleken en alles weer wit worden. Kijk wel uit, oude kleren aan en alles afdekken, het is op chloorbasis. Ik gebruik trouwens voor vlekken op de muur zo'n sprayfles schimmelreiniger, dat heb je ook van HG, maar ook bij de action en zeeman, daar is het veel goedkoper en net zo goed.
quote:netniet schreef op 22 september 2012 @ 20:37:

Ik zweer zelf bij sierpleisterreiniger van HG, al vele mensen in mijn omgeving heb ik die tip gegeven en zijn net zo fan als ik. Je kan er met een roller overheen gaan, spul gaat schuimen en je ziet het gewoon opbleken en alles weer wit worden. Kijk wel uit, oude kleren aan en alles afdekken, het is op chloorbasis. Ik gebruik trouwens voor vlekken op de muur zo'n sprayfles schimmelreiniger, dat heb je ook van HG, maar ook bij de action en zeeman, daar is het veel goedkoper en net zo goed.

Oh, wát ben ik het met jou eens! Superspul!!

De stucadoor welke een maand geleden de hele heisa boven heeft gestuced en gespachteld en 3 jaar geleden de gehele benedenverdieping idem was stomverbaasd dan de muren beneden nog zó mooi waren..

Sierpleisterreiniger dus

In mijn strakke keuken strakke muren maar wél gevoelig voor vergeling ... even dat schuimrollertje met SPR er over heen en weer klaar voor een jaar.

En mijn haarbal op vier poten strijkt heel haar beeldige gestalte nog al eens af op mijn spachtel, allemaal bruine vlekken van madam de hond dus maar even dat rollertje en klaar .

Mijn meesterstucknappert heeft een foto gemaakt van die fles en adviseert nu elke klant dit e gebruiken. Hij was blij.

(en nee, ik heb ook geen aandelen in die zooi , het is echt geweldig en je doet in één middag heel je kamer die je dat gewoon tegenmoed straalt )
Ja echt hé daorchid, grappige van alles is dat ik regelmatig mensen heb moeten overtuigen, die geloofden niet dat dit spul zo goed werkt en het lijkt alsof je de hele hut opnieuw hebt gesausd.

In mijn vorige huis had ik een open haard en altijd roetaanslag op de muur boven de open haard, zo nu en dan even met een schuimrollertje met hg sierpleisterreiniger er overheen en alle roet was weg.Ik had in het vorige huis op een kinderkamer een doorgeslagen muur, binnen 3 dagen was de hele muur onder de zwarte schimmelplekken, juist op een soort muurschildering behang, met losse bomen en andere dingen die je er los op moest plakken. Na dat de doorgeslagen muur was verholpen ben ik er met sierpleisterreiniger overheen gegaan ( dus over behang) en de muur zag er weer als nieuw uit. In dit nieuwe huis heb ik alle muren laten spuiten en heb voor de kleine klusjes tussendoor een fles schimmelreiniger in de aanslag, die van action is heel goedkoop en heeft een goede vernevelkop. Bijvoorbeeld vlekken op de muur bij de vuilnisbak en een kind wat het nodig vond om spaghettisaus tegen de muur te gooien... even spuiten,..... en weg! Groot voordeel van niet hoeven sauzen is dat je niet beetje bij beetje de structuur wegsaust. Ik ben ook van plan om in dit nieuwe huis gewoon standaard 1 keer per jaar alles met sierpleisterreiniger te gaan doen, dan blijft het er mooi wit en als nieuw uit zien.
Ik neem aan vanwege de blekende werking dat je het alleen op spierwtiire muren kan gebruiken?
Hier zijn alle muren ral 9010 en dat blijft gewoon 9010.

Kennisje heeft het geprobeerd op een lichtroze muur en die is lichtroze gebleven.

(maar voor elk schoonmaakmiddel geldt: altijd even op een onzichtbare plaats proberen)

Er staat op de fles dat je het niet moet gebruiken op geverfde muren maar geverfd of niet, het werkt op beiden en de verf blijft zitten hoor.

Dat zetten ze enkel op de fles om zich in te dekken just in case.

Maar het is inderdaad een doodzonde spachtelputz dicht te verven en daarbij is het met spr in no time gedaan

(hele woonkamer verven vóór de verbouwing kostte me altijd een dag of 3, inclusief alle voorbereidingen. Nu ben ik in minder dan 1 dag helemaal klaar én alles weer opgeruimd)

Netniet, zullen we samen een reklamespot gaan maken
in plantenspuit 1/3 bleek en 2/3 water en dat op plekken die vies zijn spuiten.

of met roller heleplafond kan ook.

kan ook op gekleurd stuukwerk gespoten worden, bijvoorbeeld inderdaad waar huisdieren steeds langs schuren.

alleen de vlekken zullen verdwijnen, stuukwerk is kleurvast.

(zegt mijn stukadoor hier op de bank)
Het was nog eenvoudiger dan gedacht! Ik heb het met een gum weg gekregen. Gelukkig! Zag er tegen op om alles in de kamer af te dekken en hele plafond te witten. Nu volgende maand niet weer lamp verhangen
quote:thaorchid schreef op 23 september 2012 @ 11:58:

Netniet, zullen we samen een reklamespot gaan maken Laten we het dan wel zakelijk houden, we krijgen zo totaal geen profit, Laten we dan die flessen van HG overlabelen met onze namen er op Thaorchid& Netniet, en er dan 2 euro bovenop gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven