Gezondheid alle pijlers

5jaar koperspiraal en nu overtijd toch ongesteld

23-09-2012 19:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi dames,



ik ben net nieuw ik zit ergens mee en dat is ,dat ik bijna 5jaar een koperspiraal heb en in agustus ongeveer 11of 14 begon me ongesteld en nu in september 20 werd ik weer ongesteld maar alleen donker dikke bloed en geen 1dag rood bloed en ik heb pijn me onder buik voelt zo zwaar en me rug doet echt pijn en ik vroeg me af is het tijd om die spiraal weg te halen of heeft het met zwangerschap te maken ik raak van in de war wand ik heb al twee kinderen als ik geen spiraal had wist ik het wel maar ik vroeg me af wat jullie van denken ?? ik hoop dat er iemand hier op reageer alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Neem morgenvroeg eerst even contact op met je huisarts, dat lijkt me voor nu het belangrijkste!
Alle reacties Link kopieren
Ík zou ook morgenvroeg even de huisarts raadplegen.

Als het goed is, krijg je een brief van het ziekenhuis als het tijd is om je spiraal eruit te laten halen toch? Als die echt te lang zit, kan dat ook pijn veroorzaken en dan is het ook niet veilig meer hé, dus het kan dat je misschien zwanger bent.



Ik weet het niet zeker hoor!

Maar ik zou even de huisarts raadplegen, zolang er verder geen gekke dingen gebeuren ( bloed verlies, ziek voelen ,koorts ) e.d zou ik me voor nu geen zorgen maken!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
oh sorry, de openingspost niet goed gelezen, je bent ongesteld geweest dus niet zwanger haha!

Ik denk gewoon dat het tijd is om de spiraal eruit te laten halen, en dat je dat zo snel mogelijk moet laten doen.. dat gaat problemen geven als dat niet optijd gebeurd.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
mijn huisarts heeft me verteld dat de koperspiraal na 5 jaar moet worden verwijderd, en dan een nieuwe plaatsen voor weer 5 jaar. Dit kan het beste in je laatste dagen van je ongesteldheid
Alle reacties Link kopieren
Een koperspiraal verliest z'n werking niet na 5 jaar, heeft geen hormonen ofzo. Wel kan er na verloop van tijd irritatie ontstaan en kan je baarmoeder er sterker op reageren dan voorheen. Daarom adviseren ze ook om 'm na 5 jaar te vervangen.

Heb zelf 7,5 jaar lang 1 koperspiraal gehad en niet zwanger geworden. Wel het laatste jaar veel problemen.



Maar de enige die kan beoordelen wat er precies met JOU aan de hand is, is de huisarts. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang mag je koperspiraal maximaal zitten?



Ik heb ook een koperspiraal (multiload van 3 jaar), nu bijna een jaar, en had 2 maanden geleden ook een soortgelijke menstruatie met alleen een beetje donkerrood bloed. Pas de volgende maand was het weer een normale menstruatie.



Ik maakte me geen zorgen en ben ook niet naar huisarts gegaan.
Alle reacties Link kopieren
thx dames,



ik ga zekker naar de huisarts ik ga zo naar toe ,en ik denk ook niet dat ik zwanger ben ik denk ierder dat de spiraal eruit moet het geef zo`n druk op me aderen en ik ben nog steeds ongesteld maar het is nu aan het afbouwen en het is nog steeds supper donker en pijn in me onder rug nou succes voor de dames die ook last hebben van een spiraal wand het is echt geen pretje en als het eruit moet dan laat ik het echt doen en blijf ik ook even zonder wand een koperspiraal is eigelijk de eennige oplossing voor mij door dat ik trombose heb gehad mag ik geen hormoon dus dat is wel jammer maar ja ,zo zie je dat ierderen toch iets anders mee maakt met een spiraal nou dames jullie horen nog van me ciaooo!!
quote:wished- schreef op 23 september 2012 @ 19:18:

Als het goed is, krijg je een brief van het ziekenhuis als het tijd is om je spiraal eruit te laten halen toch?Ik ben met mijn derde mirena bezig en heb werkelijk nog nooit een brief gekregen van het ziekenhuis over vervanging. Ik zou er niet op rekenen en het gewoon zelf in je agenda zetten wanneer het tijd is voor een nieuwe spiraal!
Alle reacties Link kopieren
Een koperspiraal voorkomt geen bevruchting, wel de innesteling. De spiraal zorgt dan voor een vroege miskraam. Je bloedt dan extra hevig. Het kan zijn dat dat deze maand gebeurd is. Maar bel de huisarts even, lijkt me niet onverstandig.
Alle reacties Link kopieren
hey jussan je heb me wel na laten denken om naar de huisarts te gaan dat leek mij ook het beste bedankt voor je snele reactie .



ik ben vanochtend gegaan ik vind dat altijd zooo niet prettig maar het moest en de dokter kon eigelijk nog niks zin dus kreeg ik zwangerschaptest en het is negatief maar warscheindelijk een blaas onsteking ik moet maar antiebiotica proberen en als ik nog last heb krijg ik een echo maar eerst aan staande woensdag een baarmoederhalskanker uitstreksel gaan laten doen,nou jullie horen nog van me ciaooo!
Alle reacties Link kopieren
hey pyridine,



ik dacht ook eerst een miskraam of zo maar ik bloede niet hevig en de huisarts zei ook dat je menstruatie kan veranderen maar ze weet ook niks zekker van daar al die onder zoekjes omdat ik ook rare pijn heb aan me rechtekant van me buik en me rug plus die donkere bloed en elf dagen overtijd nou ik weet het ook niet meer na die onder zoeken wil ik het gewoon eruit klaar even rust,maar je heb wel een goeie punt dat lijkt me ook te kunnen zijn. thx !
Alle reacties Link kopieren
quote:pyridine schreef op maandag 24 september 2012 17:33 Een koperspiraal voorkomt geen bevruchting, wel de innesteling. De spiraal zorgt dan voor een vroege miskraam. Je bloedt dan extra hevig. Het kan zijn dat dat deze maand gebeurd is. Maar bel de huisarts even, lijkt me niet onverstandig.Is dit echt waar? Dan heb je een paar miskramen per jaar!? Ik vind dit een heel akelig idee.
Ik geloof in leven voor de dood
Alle reacties Link kopieren
TO, als je even wat enters/witregels in je posts zet, is het beter leesbaar en te volgen,



Verder: een koperspiraal voorkomt voor 99% bevruchting. Het is een groot misverstand dat het alleen een innestelling voorkomt. (*)

Het koper is nl zaaddodend. Gaat dat voor 1 zaadje mis, dan is er de backup van innesteling voorkomend.

Net als de pil meerdere werkingen heeft



Een koperspiraal gaat zeker 10 jaar mee (NHG standaard) , huidige onderzoeken wijzen zelfs naar 15 jaar.



Met een koperspiraal heb je je eigen cyclus, die is niet altijd gelijk.

Wel is het van belang dat na het inbrengen na de 1ste menstruatie wordt gecontroleerd of het er nog inzit (grootste kans op expulsie), maar ook naderhand is het goed om regelmatig te controleren of je de draadjes nog voelt zitten



Als je last van deze klachten als in je openingspost blijft houden dan gewoon terug naar de ha, er kan iets anders aan de hand zijn.



Een Mirena is echt op na 5 jaar, is een ander soort spiraal.



* zo wordt ook gedacht dat een koperspiraal altijd heftigere menstruaties geeft (=meer bloedverlies en pijn).

Bij < 50% van de vrouwen met een koperspiraal is dit zo en bij deze vrouwen zakt het ook nog grotendeels af naar normale (oorspronkelijke) menstruaties na 6 mnd.

Vrouwen die een koperspiraal langer hebben dan 1 jaar vloeien minder dan vrouwen zonder (en hormonale ac)

Bij vrouwen die van nature al bovengemiddeld vloeien en pijn hebben is een koperspiraal geen optie.

Maar ander"s: hoe langer de spiraal hoe minder vloeien.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven