Mode & Beauty alle pijlers

Kleding van mijn moeder verkopen, graag advies

21-04-2008 23:22 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende: Een tijdje geleden is mijn moeder plotseling overleden. Ze had ontzettend veel mooie kleding, en ze zei altijd tegen me, kind, als ik er niet meer ben, probeer die kleren te verkopen, dan heb je er nog wat aan. Ik heb al gezocht op google naar inkopers van tweedehands kleding, maar ik kan niks vinden, 1 winkel in Amsterdam, maar das wel ver weg voor mij, ik woon in Arnhem. Ik zal ook proberen via marktplaats, maar dat gaat meer per stuk, dat wordt een te gigantisch werk voor me. Wie weet er misschien hoe ik dit aan kan pakken? Er zit veel merkkleding bij, en het zijn allemaal grote maten. Lieft zou ik iemand vinden de de hele partij voor een schappelijke prijs meeneemt.

Groetjes, Dagdroomster
Alle reacties Link kopieren
Nog gecondoleerd!



In 1 partij krijg je altijd minder. Mocht je geen haast hebben dan zou ik toch van alles een foto maken en bij marktplaats zetten. Mijn ervaring is dat overal minder krijgt. Je hebt ook 2 e handszaken waar je het kan brengen en zij verkopen het voor je maar ja, zij vragen toch een redelijk deel van de opbrengst. En ze zijn erg zeikerig wat ze wel en niet voor je willen verkopen.



Dus particulier zal je het meest kunnen ontvangen maar het kan ook lang duren. En je moet toch af en toe je advertentie weer opnieuw erop zetten omdat je anders naar pag. tig bent gezakt.



Zelf zou ik daar voor kiezen mits het kan in jouw situatie.



Sterkte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Hier in Arnhem zit een winkel voor tweedehands kleding in de buurt van de Eusebiuskerk, geen idee hoe het ding heet, maar ook geen idee of je er dan nog wat voor krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd :flower:



Ik dacht ook gelijk aan 2e handszaken maar idd die vragen ook een deel.

Maar goed ze verkopen het natuurlijk ook voor jou...kan me voorstellen dat marktplaats lastiger is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook gedaan, toen mijn moeder overleden was. Ik heb zelfs de gelegenheid aangegrepen om ook mijn eigen kleding eens rigoreus op te ruimen. En ik wil je niet bang maken, maar ik was daarna zwaar gedesillusioneerd. Voor 3 enorme verhuisdozen vol kleding, waarvan zeker 60% dure merkkleding (Miss Sixty, Replay, Indian Rose, Betty Barclay, Armani, Anti Flirt, Claudia Sträter, Max Mara, Mexx, Esprit, dat soort merken, zowel van mezelf als van mijn moeder) kreeg ik ... 50 euro.



Bij een tweedehands winkel die ook inkopen. Het was teveel om het allemaal stuk voor stuk te verkopen, maar die mevrouw zei "tja, het is het verkeerde seizoen he" over alle winterkleding enzo. Ik was te emotioneel en overdonderd en het was sowieso erg veel werk geweest om alles uit te zoeken en daarheen te krijgen, dus mijn vader zei "laat het maar, het staat ons in de weg", maar ik voelde me daarna slechter dan ooit.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd, trouwens, ik weet wat je meemaakt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dagdroomster, ten eerste gecondoleerd met je verlies.



Ik heb zelf geen ervaring met het verkopen van kleding, wat ik wel weet van een vriendin is dat zij bewust de kleding van haar man niet in haar eigen woonplaats heeft verkocht omdat ze bang was er iemand in tegen te komen (te confronterend). Ik weet niet of jij dat ook zo zou voelen, wil het niet moeilijker maken namelijk.

Maar als je daar rekening mee wil houden is het misschien juist een voordeel om het te verkopen in Amsterdam (als ze een goede prijs bieden) of een andere plaats? Lijkt mij de reis wel waard en dan ben je ook sneller klaar. Sterkte in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Ehmm gecondoleerd :-$ helemaal vergeten in mijn bericht :-$
Alle reacties Link kopieren
Oh, en ik heb het bij die winkel in Amsterdam verkocht, die jij bedoelt denk ik. Geen aanrader dus. Ik heb ook andere winkels geprobeerd maar daar mocht je alleen kleding van het juiste seizoen brengen en daar gingen ze het dan proberen te verkopen, als ze het niet verkochten moest je het weer komen ophalen. Dus daarom had ik daar niet voor gekozen, ik wou gewoon van de hele partij af.



Wat ik trouwens heel erg vond, ze verkochten daar ook kinderkleding. En ik zag daar rompertjes hangen die mijn eigen kind ook had, die je in de aanbieding bij het Kruidvat ofzo kon kopen voor 5 euro per 2 ofzo. Die krengen hingen daar voor 4 euro per stuk, tweedehands!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
even via google gezocht voor het geval je wel gebruik wilt maken van een 2e handswinkel..



Arnhem





Benjamin

J.P. Heijestraat 3

6822 LD Arnhem

026-4420732

www.benjaminarnhem.nl/



Leuk winkeltje, bestaat al bijna twintig jaar. Het is net door iemand overgenomen en ze zit nu in een aanloop fase. Wordt vast nog gezelliger. Openingstijden staan op haar website. [Floris, Arnhem]



Adema 2e hands

suikerland ranonkelstraat 59

6833AN Arnhem - Malburgen oost

026 3212551

adema2ehands.nl



Geopend: donderdag 14.00 - 18.00

vrijdag 14.00 - 18.00

zaterdag 10.00 - 17.00 [W. Adema, Arnhem]



Carla's 2e Hands

Groene Weide 29

6833 BB Arnhem - Zuid

(026) 321 92 05

www.carlastweede.nl



De beste tweedehands kinderkleding-winkel van Gelderland. Leuke prijsjes en ook volw. kleding (grote maten). [Petra, Arnhem]



Kledingrijk

Groeneweide 29

6833 BB Arnhem

026-3219205

www.kledingrijk.nl/



Nadat Francis Rodermond de winkel Carla's Tweede heeft overgenomen in Arnhem Zuid is het een ontzettend leuke tweedehandskledingwinkel geworden. Ik denk zelf de mooiste en gezelligste van Arnhem en de kwaliteit van het aanbod is ongelovelijk voorruit gegeaan [mw. Visser, Huissen]



't Winkeltje

Raapopseweg 72

6824 AH Arnhem - Arnhem-Noord

026-4439578

www.hetwinkeltjearnhem.nl



't Winkeltje is een nieuwe gezellige winkel voor tweede hands kinder en dameskleding. Heel speciaal is de ruime opzet in combinatie met de kwaliteit. Ook veel merk- en positiekleding. Je kunt ook inbrengen. Openingstijden van dinsdag t/m zaterdag van 9.00 - 17.00. [Joke Pingen, Miriam Jans]



Benjamin

J.P. Heyestraat 3

6822 LD Arnhem - Klarendal

(026) 442 07 32



Twee etages vol tweedehands kinderartikelen. Kleding in alle kindermaten van 50 t/m 176, schoenen, ondergoed, sokken, sportkleding, speelgoed, meubels, bedjes, boxen, fietsjes, fietszitjes, autostoelen, badjes, kruiken, potjes, etc. Openingstijden: dinsdag t/m zaterdag van 9.30 -14.30.

Tevens verhuur van ooievaars en andere geboorteborden. [Mevrouw M. A. Broekhoff, Giesbeek]



Kringloopbedrijf 2Switch

Westervoortsedijk 120

6827 AX Arnhem

026-4432940

www.2switch.nl/



Mooie grote winkel met leuke wisselende etalages en gezellige sfeer. Open: maandag 13 tot 18 uur, dinsdag t/m vrijdag 10 tot 18 uur, zaterdag 10 tot 16 uur. [Ruud Schmidt, Arnhem]
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik je een tip mag geven: ik zou het aan een goed doel geven, ik wou dat ik dat gedaan had. Dan weet je in ieder geval dat het terecht komt bij mensen die er echt blij mee zijn, en niet bij oplichters die er zelf grof geld aan verdienen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Soundpost schreef op 21 april 2008 @ 23:40:

Hoi Dagdroomster, ten eerste gecondoleerd met je verlies.



Ik heb zelf geen ervaring met het verkopen van kleding, wat ik wel weet van een vriendin is dat zij bewust de kleding van haar man niet in haar eigen woonplaats heeft verkocht omdat ze bang was er iemand in tegen te komen (te confronterend). .
vind ik wel een goede opmerking..
Alle reacties Link kopieren
Switch geeft geen geld bij verkopen voor zover ik weet (kom zelf uit Arnhem)

't Winkeltje kwam ik net ook tegen, die geven ook geen geld.
Alle reacties Link kopieren
Pff FV, inderdaad schandalig hoe sommige mensen handelen, kan ik echt woest om worden. Bij mijn beide oma's hebben we het idd aan een goed doel gegeven, dat lag ook in hun 'geest' en geeft een beter gevoel dan verkopen voor veel te weinig.

Dagdromer, is er anders niet iemand in je omgeving die het op zich wil nemen en het op MP wil zetten voor je?
Alle reacties Link kopieren
Mocht je het aan een goed doel willen geven: er bestaan van die winkels waar arme mensen een outfit mogen lenen of krijgen voor een sollicitatiegesprek ofzo, moet je maar eens op googlen, das net zoiets als de voedselbank maar dan voor kleding. Ik baalde dat ik mijn moeders kleding niet aan zoiets had gegeven, mijn moeder had allemaal mooie pakjes voor haar werk, ik had liever gezien dat ze daar postuum nog iets goeds mee had gedaan voor mensen die het minder hebben.



Dan krijg je er geen geld voor, maar wel een goed gevoel en bij tweedehands winkels krijg je er ben ik bang ook geen drol voor. Ik ben toen ook dagen bezig geweest om een winkel te vinden, ik heb half Nederland afgebeld maar de meeste winkels werken met dat systeem dat je er geen geld voor krijgt, pas als het verkocht wordt. Of ze geven je dus heel erg weinig, als ik er nog aan denk word ik weer pissig.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken één winkeltje waar je een deel van het geld krijgt waar ze het voor verkopen (althans dat was zo) maar dat zit in Winterswijk dus een eindje weg. Maar hoeveel je krijgt van het geld weet ik niet, ook niet of het nog bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die organisatie voor je gevonden:



http://www.dressforsuccess-nederland.nl/
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Op Ebay, dan vang je er denk ik meer voor dan via een tweedehands winkel. En bewaar ook een paar hele mooie stukken, goede merkkleding (couture??) neemt alleen maar in waarde toe
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de snelle reacties! Inderdaad, het zou helemaal niet fijn zijn om iemand in mijn mama's mooie jas tegen te komen! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! En fashionvictim, jee dat je zo weinig kreeg voor je mooie kleren..bah bah..misschien moet ik inderdaad de tijd nemen en het via marktplaats doen, ik heb wel een vriendin die me wil helpen. Ik ben inderdaad ook nog erg emotioneel en overdonderd, ook omdat mn moeder zo heel erg plotseling is overleden, het is nog maar kort geleden, maar de partner van mn moeder wil nu al beginnen met opruimen...
Alle reacties Link kopieren
o, niks overhaasten joh, gewoon op een plekje op zolder en pas wegdoen als jij er aan toe bent.

Ik zou niet via marktplaats verkopen, ebay heeft een iets groter bereik (ook buitenland) en zeker bij mooie stukken wordt er soms flink tegen elkaar opgeboden. Door de feedback ben je enigzins beschermd tegen charlatans
Gecondoleerd met het verlies van je moeder.



Het is bijna 30 april. Ik kan me voorstellen dat je zelf geen zin hebt om met de kleren van je moeder vrolijk op de vrijmarkt te gaan staan. Maar misschien ken je iemand die het tegen een percentage voor je wil verkopen?

Dan ben je alles in één keer kwijt.
dagdroomster schreef op 22 april 2008 @ 00:18:

Ik ben inderdaad ook nog erg emotioneel en overdonderd, ook omdat mn moeder zo heel erg plotseling is overleden, het is nog maar kort geleden, maar de partner van mn moeder wil nu al beginnen met opruimen...
Nu ik dit goed lees zou ik zeggen, alles in een doos stoppen en volgend jaar weer kijken. Nu lekker laten rusten. Die kleren lopen echt niet weg.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd ,dat is altijd ook zo moeilijk om de spulletjes van een dierbare op te ruimen.Maar wordt er in je woonplaats wel eens een kledingbeurs gehouden hier in een nabij gelegen dorp wordt 2 keer per jaar een kledingbeurs gehouden .Zowel voor kinderen als volwassenen,en je bepaald de prijs dan zelf ,en wat je niet verkoopt kun je nog altijd achterlaten voor het goede doel.Of wegbrengen naar de kledingbank.
Alle reacties Link kopieren
ik ga op vakantie naar de antillen en wil mij netjes kleden maar kan niks vinden ik heb advies nodig

wie weet hoe ik dat moet aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
en daar voor heb je dit topic opgediept? Denk dat je het beste een eigen topic kunt openen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven