Schoenenkast voor laarzen

26-09-2012 13:30 20 berichten
Momenteel heb ik zo'n schoenenkast met kleppen waar je je schoenen in schuift. Maar daar kan ik mijn laarzen niet in kwijt. Nu staat alsnog alles naast de kast.



Ik heb me al suf gegoogled (vooral otto heeft een groot assortiment op dit gebied) maar ik kan niets vinden.



Wat ik zoek:

- een kast waar minstens 20 paar schoenen in kunnen (een deel met kleppen mag).

- Waar ook een stuk of vijf paar laarzen inpassen

- Ondiepe kast (omdat het in de hal moet staan)

- Maximale afmetingen (120 hoog x 150 breed x 25 diep)

- prijs maximaal 200-250 euro



Op maat laten maken is vanwege de deurtjes/kleppen veel duurder, dus dat is geen optie.



Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Bij ikea kan je een PAX kast zelf indelen; oa met planken etc voor schoenen
quote:Jirelle schreef op 26 september 2012 @ 13:40:

Bij ikea kan je een PAX kast zelf indelen; oa met planken etc voor schoenenDie zijn geloof ik min 40 cm diep, dus waarschijnlijk geen optie.
Die zijn helaas te diep (58 cm). Aangezien de kast in mijn hal staat, moet ik er nog wel langs kunnen.
Ik herken het probleem en heb ook nog niets kunnen vinden. Is het geen optie om iets anders te gebruiken om je laarzen in op te bergen? (Bijv een dekenkist oid)?
@nummerzoveel: nou ja, ik heb ze vaak boven in mijn kledingkast staan. Maar het zou zo handig zijn als ik gewoon bij de voordeur de boel kan opruimen. Het is gewoon raar dat die kasten hier niet op berekend zijn.
Alle reacties Link kopieren
En zo'n billy-boekenkast waar je ook deurtjes voor kan zetten? Dan kan je zelf bepalen waar de planken moeten komen.

Net even gekeken, zonder deurtjes zijn die kasten 28cm diep.
Als je googelt op "schoenencarrousel" dan vind je wel opbergsystemen voor schoenen + laarzen. Misschien is het een idee om op zoek te gaan naar een ondiepe gewone kast en dan zo'n carrousel (of 2) daarin te plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenelfje schreef op 26 september 2012 @ 14:00:

En zo'n billy-boekenkast waar je ook deurtjes voor kan zetten? Dan kan je zelf bepalen waar de planken moeten komen.

Net even gekeken, zonder deurtjes zijn die kasten 28cm diep.Ik heb mijn schoenen ook in een billy boekenkast staan. Echt ideaal!!
Hmm, misschien is dat een optie. Goed idee voor mijn volgende Ikea bezoek.
Ophangen net zoals sommige winkels doen, klem met kledinghangerhaak eraan en dan aan een railing op hangen. Ik heb die dingen ooit in Engeland gekocht. Eventueel kun je een kledinghanger voor rokken en pantalons met twee klemmen ook gebruiken
. Eventueel kun je een kledinghanger voor rokken en pantalons met twee klemmen ook gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een cheap ass kastje op MP kopen (of een halfhoge Billy van Ikea). Roede erin hangen en je laarzen ophangen aan klemmen.







klik
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Kun je geen planken in je meterkast maken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren




Altijd handig, een paar planken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet welke maat schoen je hebt, maar passen je laarzen wel in een kast van 25 cm diep?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Hier ook een billy. Mijn uggs steken iets uit, maar het staat er goed in verder.
@Blijfgewoonbianca: helaas heb ik een piepkleine meterkast. Daar past niets in.



Verder heb ik maat 37, dus die zouden wel in zo'n smal kastje passen.
Alle reacties Link kopieren
Schoenenrek van de Blokker



't Is dan wel geen kast, maar je kunt wel zelf kiezen hoe hoog je de rekjes hangt! Wij hebben dit ding en de onderste 'plank' is extra hoog voor laarzen.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een Billy. Ideaal. Per plank staan er 4 paar schoenen op.
I choose happy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven