gekruide kippenbouten uit de oven

28-09-2012 13:19 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoe maken jullie gekruide kippen bouten met een oven klaar en wel met een lekker krokant velletje?
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je precies? Welke kruiden of hoe lang in de oven?
Alle reacties Link kopieren
met Braadstomen van Maggie :P Jum!
Alle reacties Link kopieren
idem!
Alle reacties Link kopieren
Krijg je met braadstomen en lekker krokant velletje? Had ik niet gedacht.



Ik maak nooit bouten klaar, maar soms wel een hele kip.



Die smeer ik dan in met kruiden en olie en zet ik in de oven. Als de oven klaar is is het velletje krokant en de kip gaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik trek het velletje van de kippenbout voorzichtig los en smeer hier een kruidenpasta tussen. Vervolgens leg ik ze in een overschaal in de oven en 40 minuten later zijn ze heerlijk knapperig
Alle reacties Link kopieren
hi, toevallig gisteren nog gemaakt :-). ik doe het al jaren als volgt.



mengsel maken van olijfolie en flink wat geperste knoflook, citroensap, peper en zout uit de molen. vel van de bout terugslaan tot het gewricht. onder het vel insmeren met bovengenoemd mengsel en het vel weer terug klappen.



daarna overig mengsel in ovenschaal, de bouten aan twee kanten insmeren met het mengsel. ongeveer 3 kwartier in een oven van 185 graden, af en toe keren. laatste keer met velzijde omhoog. het vel wordt dan zeker knapperig. mijn oven heeft ook een crispfunctie, laatste 5 minuten, dan zeker gegarandeerd knapperig, maar hoeft eigenlijk niet. ik doe er overigens vaak ook wat gepelde sjalotten bij.
Alle reacties Link kopieren
Olijfolie, knoflook en rozemarijn.

Meestal samen met aardappelen.
Alle reacties Link kopieren
hoe lang en met boter, olie , zonder of wat?



ik gebruik gewoon kipkruiden, maar heb het al een hele tijd niet gemaakt van daar de vraag
Alle reacties Link kopieren
Dan doe ik iets verkeerd met die braadstoom zakken, krijg dan echt geen lekker knapperig velletje.



Wat ook heel lekker is vind ik, is even in de frituur.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavando schreef op 28 september 2012 @ 15:29:

hoe lang en met boter, olie , zonder of wat?



ik gebruik gewoon kipkruiden, maar heb het al een hele tijd niet gemaakt van daar de vraagIk ook met peper, zout, knoflook en rozemarijn. Dat inspuiten met bakspray en dan 50 minuten de oven in.
Alle reacties Link kopieren
vel afstropen met cajunkruiden bestrooien rol de vel daarna weer terug min. 3 uur laten intrekken, in een sauteuse bruin aanbraden , vervolgens in een voorverwarmde oven plaatsen bij 200 © en na ongeveer 45 min. uit de oven halen.



Probeer ook een de marinades van Faja Lobi. Echt heerlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven