Emoties van anderen overnemen

28-09-2012 00:24 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik van sommige mensen boos of verdietig kan worden. Als ik die mensen niet zie is t opeens gewoon heel rustig en kalm in mn hoofd. Ben erg hooggevoelig, dus weet wel dat t zo werkt, maar heb er laatste tijd veel last van. Wie herkent dit en hoe kun je dit beter van je afhouden??
quote:marcellav schreef op 29 september 2012 @ 13:14:

Ik herkende ook veel uit het lijstje. In een ander forum las ik iets over 2 groepen mensen. Een groep laadde zichzelf op in gezelschap en voelde zich leeg en niet comfortabel wannneer ze alleen waren. De andere groep had het net andersom.

Ik hoor ook bij de groep die best moe worden van bla bla gesprekken, en kan ook heerlijk alleen zijn zonder me eenzaam te voelen.Ik voel me (intussen) in een groep prima en heb er ook geen enkel probleem mee om alleen te zijn. Een van mijn beste vriendinnen is geen groepsmens en voelt zich eenzaam als ze alleen is. En ik ken er meer voor wie dat geldt. Vindt bovenstaande dus iets te kort door de bocht.
quote:qwerttu schreef op 29 september 2012 @ 19:03:

[...]





Relativeren is prima, maar TO wordt in het begin van het topic best wel belachelijk gemaakt. En dat lijkt me dan weer nergens voor nodig.



En dank voor je bezorgdheid, maar met mijn gevoeligheid valt het verder wel mee hoor. Heb ik immers die dure cursus voor gevolgd. Dat was niet tegen jou, maar TO. En misschien is het inderdaad wat ongelukkig dat de eerste 6 mensen die reageren op zo'n topic altijd de skeptici zijn. Maar ik vind niet dat ik iets lulligs heb gezegd, het is misschien meer de kwantiteit. Rode lap op een stier, HSP. Maar niet lullig bedoeld dus.
quote:Murdoch schreef op 29 september 2012 @ 12:53:

Nou zeg, doe eens niet zo gevoelig. Nee, hou daar allemaal vanaf vandaag mee op.( Best handig, zo'n advies).
Volgens mij zegt ze juist bedankt voor de reacties en de tip over het specifieke forum ;).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven