Gezondheid alle pijlers

Gerookte zalm met salmonella?

02-10-2012 12:40 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd eet ik vaak tussen de middag een salade met gerookte zalm. Nu blijkt dat één van de merken te zijn die inmiddels uit de winkels is gehaald i.v.m. salmonellabesmetting waar veel mensen ziek door zijn geworden. Ik heb de gerookte zalm van dit merk de afgelopen weken wel 3x per week gegeten, maar ben er niet ziek van geworden. Nu heb ik nog een restje in de koelkast waar ik 2 dagen geleden een deel van heb opgegeten, ook daar heb ik geen last van gehad. Kan ik nu wat er over is ook gewoon opeten omdat ik er eerder ook geen last van had? Of is het beter van niet?
Alle reacties Link kopieren
Twee dagen open ?

Weg ermee.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Zalm hoort sowieso niet zo lang open in de koelkast bewaard te worden. Niet eten dus.
Ik bewaar zalm hooguit 1 dag in de koelkast. In een tuppertje. Daarna eet ik het niet meer. En als het het merk is van de salmonellabesmettingen zou ik het al helemaal niet meer eten.

Al schijnt die van de Griekse tak te komen.
Ik zou het inderdaad ook niet zolang bewaren en nu dus sowieso niet meer opeten.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het denk ik alleen opeten als je het warm maakt, door de pasta ofzo met roomsaus. Rauw zou ik het niet eten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
En welk merk was dat? Ik heb nog gerookte zalm in de koelsat liggen en zou het net gaan eten



Overigens bewaar ik de zalm altijd in een ziplockje en gewoon tot de uiterste datum.
Later is nu
Even googlen op Fokken(s) zalm en salmonella. Dan krijg je een lijst te zien.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, als je naar www.ah.nl gaat, krijg je meteen een schermpje met om welke zalm van AH het gaat. Van de andere winkels weet ik het niet...



Ik zie nu op de verpakking staan dat je het na openen binnen 24 uur moet consumeren, ik denk dat ik dan veel geluk heb gehad (ik at het soms na 3 dagen nog wel...). De zalm ligt inmiddels in de vuilnisbak. Bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 02 oktober 2012 @ 12:56:

Even googlen op Fokken(s) zalm en salmonella. Dan krijg je een lijst te zien.Foppen heet die visfabrikant.
Ach, bijna hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 02 oktober 2012 @ 13:04:

Ach, bijna hetzelfde Ik weet alleen niet of Dreamer het dan kan vinden.
Google geeft vast een suggestie...
Alle reacties Link kopieren
Ha, ze leveren niet aan de Lidl.. mooi, kan ik met een gerust hart eten
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Aaqua , doe maar niet hoor! Better safe than sorry .....
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op nieuws dat het er nog steeds is sinds ik dit op nieuws had gezien over salmonella eet ik geen zalm meer.
Alles is al uit de winkels gehaald, dus was je nu vers koopt is niet besmet hoor Shockinblue.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven