Vriendin gaat ineens iets doen met ex - ''scharrel''?

04-10-2012 17:07 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal, ik heb een situatie en ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hierop moet reageren..



Ik wil niet jaloers / claimerig zijn, maar heb toch wel bepaalde grenzen. Voor mijn gevoel gaat dit iets over de grens, maar misschien stel ik me wel vreselijk aan, wat vinden jullie?



De situatie:



Mijn vriendin had kennelijk voor mij een paar maanden een ''scharrel''. Heb hem nooit echt als concurrentie beschouwd, omdat hij degene was die nogal achter mijn vriendin aanzat ( voordat wij hadden ) , maar mijn vriendin is op een gegeven moment achter mij aangegaan, waaruit ik de conclusie trek dat ze mij dus kennelijk meer zag zitten dan hem..



Maar gisteravond vroeg ik haar wat ze aan het doen was, en kreeg ik het bericht dat ze die avond met ''Erik'' naar de film was geweest.

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik me daar niet zo comfortabel mee voel eigenlijk..



Hij is vrijgezel, en mijn vriendin uiteraard niet. Wij hebben nu ruim een half jaar een relatie, en ik zou me zo kunnen voorstellen dat bij mij de nieuwigheid er vanaf is, en dat ze bijvoorbeeld eens met hem afspreekt om te kijken hoe ze zich bij hem voelt, geen idee..



Heb het er ook al met mijn vriendin over gehad, en zij zegt dat er niets aan de hand is, en dat ze gewoon als ''vrienden'' hebben afgesproken. Enerzijds geloofwaardig, anderzijds heb ik in het afgelopen halfjaar vrijwel nooit iets over die jongen gehoord, en naar mijn weten hadden ze ook geen contact met elkaar. En dan nu opeens naar de film, samen? Waarom niet met mij?



Wat feedback hierover is welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster_ schreef op 04 oktober 2012 @ 18:21:

En wie bepaalt wat normaal is?



Want je mag enkel met je partner of heteroseksuele vrienden van hetzelfde geslacht, of homoseksuele vrienden van het andere geslacht naar de film?



Nee maar over het algemeen bestaat er imo, gewoon geen behoefte om out of the blue met een oud-scharrel die je al in geen maanden hebt gesproken, opeens naar de film te gaan..



Tenzij er al die tijd gewoon nog vriendschappelijk contact is geweest, maar dan vraag ik me weer af waarom het nodig is geweest dat ik hier kennelijk niets van mocht weten?
quote:jop22 schreef op 04 oktober 2012 @ 18:24:



Ergens is het haar zaak, maar dit soort dingen zijn volgens mij nooit incidenteel van : Na 6 maanden elkaar weer eens zien, dan een avond naar de film, en dan weer een jaar elkaar niet zien...Zou het niet naief zijn om zo te denken?Geen idee, maar dat merk je vanzelf denk ik. Dan kan het vervolgens vriendschappelijk contact worden of er kan meer spelen, maar daar is nu nog niet veel van te zeggen vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:jop22 schreef op 04 oktober 2012 @ 18:26:

[...]





Nee maar over het algemeen bestaat er imo, gewoon geen behoefte om out of the blue met een oud-scharrel die je al in geen maanden hebt gesproken, opeens naar de film te gaan..



Tenzij er al die tijd gewoon nog vriendschappelijk contact is geweest, maar dan vraag ik me weer af waarom het nodig is geweest dat ik hier kennelijk niets van mocht weten?



Die behoefte bestaat dus wel als je reacties van sommigen hier leest.

En misschien speelt dat bij je vriendin ook wel zo.



Verder moet je dit echt een plaats geven. Anders blijft dit gevoel van wantrouwen sudderen en plaats je een bom onder je relatie.



Je kan jezelf gek maken door allerlei dingen in twijfel te trekken en jezelf af te vragen.

Ga zo door en een volgende stap is dat je haar telefoon eens checkt. Want een smsje zal nooit meer een gewoon smsje zijn.



Ik herzie mijn mening ook een beetje: vraag haar in 1 gesprek alle vragen die je nog hebt. En trek op basis daarvan je conclusies. Ik zeg dit omdat ik niet denk dat je het zomaar kunt laten rusten nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:strike schreef op 04 oktober 2012 @ 18:26:

[...]





Tussen onzekerheid en jaloezie is niet zelden een verband.



Anders gezegd: iemand die 100% zeker is van zijn zaak zal minder snel jaloers gedrag vertonen.





Wat maakt dat iemand 100 procent zeker van zijn zaak is?





Ik geloof niet in de ie absolute zekerheid. Je hebt dan óf een bord voor je kop, óf last van grootheidswaanzin want niets in het leven is zeker. Ja, dat je ooit dood gaat, ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:hawkeye_jane schreef op 04 oktober 2012 @ 18:33:

[...]





Wat maakt dat iemand 100 procent zeker van zijn zaak is?





Ik geloof niet in de ie absolute zekerheid. Je hebt dan óf een bord voor je kop, óf last van grootheidswaanzin want niets in het leven is zeker. Ja, dat je ooit dood gaat, ja.



Nee, absolute zekerheid bestaat niet. Die 100 procent moet niet al te letterlijk worden genomen. Maar ik ben in mijn huidige relatie gewoon zeker.

Niet dat ik aan grootheidswaanzin leidt, maar dat er echt voor mij gekozen is en dat ik leuk genoeg ben.

Ik ben niet de leukste mens ter wereld, maar als het mislukt komt dat niet omdat ik niet leuk ben.

Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
quote:jop22 schreef op 04 oktober 2012 @ 18:26:

[...]





Nee maar over het algemeen bestaat er imo, gewoon geen behoefte om out of the blue met een oud-scharrel die je al in geen maanden hebt gesproken, opeens naar de film te gaan..



Tenzij er al die tijd gewoon nog vriendschappelijk contact is geweest, maar dan vraag ik me weer af waarom het nodig is geweest dat ik hier kennelijk niets van mocht weten?In jou opinion dus niet, voor mij is dat echt niets abnormaals ofzo hoor! Ik spreek mijn exscharrel soms inderdaad 4 maanden niet, dan zie ik hem lopen of hoor ik van iemand iets vna hem, bel ik even en gaan we wat doen samen. En dat is regelmatig de film, of een kroeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 04 oktober 2012 @ 17:27:

Lastig hoor.



Ik drink wel eens een kopje koffie met een ex-scharrel die nog steeds fors achter me aan zit. Niet om de aandacht, maar omdat ik het verder een leuke man vind en het hem echt heel duidelijk is dat we nooit meer iets met elkaar zullen krijgen en daar ben ik volkomen eerlijk over tegen mijn vriend. Hij weet dus dat het onschuldig is en dus vindt hij het prima..Dat zou ik dus ooit doen, omdat je dan valse verwachtingen schept.
Alle reacties Link kopieren
quote:strike schreef op 04 oktober 2012 @ 18:35:

[...]





Nee, absolute zekerheid bestaat niet. Die 100 procent moet niet al te letterlijk worden genomen. Maar ik ben in mijn huidige relatie gewoon zeker.

Niet dat ik aan grootheidswaanzin leidt, maar dat er echt voor mij gekozen is en dat ik leuk genoeg ben.

Ik ben niet de leukste mens ter wereld, maar als het mislukt komt dat niet omdat ik niet leuk ben.

Zoiets?





Ja, mooi genuanceerd.



Als relaties stuk gaan wil dat inderdaad niet zeggen dat de verlaten partij niet leuk of lief genoeg zou zijn, het is meer een combinatie van factoren, zoals dat je uit elkaar gegroeid bent, andere verwachtingen hebt, of dat de vlam in de pan is geslagen met een ander.
Alle reacties Link kopieren
Jop, ik zou er toch wel met haar over praten als je elkaar weer ziet, niet over de telefoon. Gewoon eerlijk en duidelijk zijn, en als er niks aan de hand is, dan kan zij jou daarin gerust stellen. En als er meer speelt, dan merk je dat gauw genoeg aan haar reactie.



Want straks gaat dit tussen jullie instaan, en dat lijkt me ook de bedoeling niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:hawkeye_jane schreef op 04 oktober 2012 @ 18:39:

[...]





Ja, mooi genuanceerd.



Als relaties stuk gaan wil dat inderdaad niet zeggen dat de verlaten partij niet leuk of lief genoeg zou zijn, het is meer een combinatie van factoren, zoals dat je uit elkaar gegroeid bent, andere verwachtingen hebt, of dat de vlam in de pan is geslagen met een ander.



Ja, precies. Het heeft mij ook wat tijd gekost voor ik zover was. Maar uiteindelijk viel het kwartje wel.



Ik merk bij TO impliciet een hoop onzekerheid. Dat lijkt me niet zo handig, hoe menselijk het ook is.



En zijn door mij veronderstelde jaloezie zit hem in kleine dingen. Zoals de opmerking dat zijn vriendin 'kennelijk' een scharrel had voor hem.

Alsof dat niet mocht ofzo. Kan mijn vinger er niet op leggen, maar zit een merkwaardige toon in.
Alle reacties Link kopieren
Ja Strike, die toon inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Joh, ze heeft helemaal niets verzwegen, in haar ogen was het wellicht niet belangrijk genoeg om je van tevoren in te lichten, kan toch?



In jouw geval zou ik gewoon even aan haar vragen waar dat vandaan kwam, of ze vaker contact heeft met hem etc, als je dat wil weten. Daar is het toch je vriendin voor, dat je zulke vragen gewoon kunt stellen?



En stel ik ben in de stad waar ex-scharrel woont en ik loop hem tegen het lijf zou het goed kunnen dat we samen wat gaan drinken of een filmpje pakken. Ga ik ook niet eerst m'n vriend smssen. Dat maakt het veel te beladen, alsof het iets ernstigs is dat hij direct moet weten...
quote:zammm schreef op 04 oktober 2012 @ 18:38:

[...]





Dat zou ik dus ooit doen, omdat je dan valse verwachtingen schept.

Ook als je zeer vaak en overduidelijk hebt gezegd dat er niet meer dan vriendschap in zit en hij zegt dat te accepteren?



Dat zou ik erg jammer vinden, want het is altijd erg gezellig met hem als ik hem zo nu en dan eens een keertje zie.
Alle reacties Link kopieren
[quote]iris1969 schreef op 04 oktober 2012 @ 18:56:

[...]



Ook als je zeer vaak en overduidelijk hebt gezegd dat er niet meer dan vriendschap in zit en hij zegt dat te accepteren?



Dan proberen ze het vaak toch weer, want ze hopen dat ik van gedachten verander.
quote:zammm schreef op 04 oktober 2012 @ 19:17:

[quote]iris1969 schreef op 04 oktober 2012 @ 18:56:

[...]



Ook als je zeer vaak en overduidelijk hebt gezegd dat er niet meer dan vriendschap in zit en hij zegt dat te accepteren?



Dan proberen ze het vaak toch weer, want ze hopen dat ik van gedachten verander.Dat is waar.
Alle reacties Link kopieren
quote:strike schreef op 04 oktober 2012 @ 18:13:

[...]





Waarom wel?



Maar TO heeft het er al over gehad met zijn vriendin. Die heeft tekst en uitleg gegeven. Dan is de kous daarmee toch af?



Jij ervaart dat misschien zo, maar dat geldt niet voor iedereen. Persoonlijk heb ik liever dat dit soort dingen uitgesproken worden, in plaats van dat mijn partner zich af gaat zitten vragen of er meer aan de hand is. Dat hoeft niet gepaard te gaan met verwijten en dat soort ellende. Blijkbaar heeft TO het gevoel dat er iets niet goed is, en ook al is dat totaal ongegrond, dan nog hoeft hij die gevoelens niet te onderdrukken omdat dat beter zou zijn voor zijn relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven