Gezondheid alle pijlers

Pink Ribbon financiert vooral zichzelf

06-10-2012 10:04 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.spaink.net/2011/11/17/pink-ribbon/



Ben ik nou de enige die niet wist dat KWF de samenwerking met Pink Ribbon heeft opgezegd eind 2011?



Is toch best raar dat Pink Ribbon gewoon doordraait, incasseert en niks bijdraagt aan de strijd van vrouwen tegen kanker?



En dat al die goedbedoelende, gul gevende vrouwen hun euro's doneren zonder te weten dat er zo goed als niks in onderzoek wordt geïnvesteert? Maar wel in marketing, Quinty Trustful (en haar kapper en visagist), gala's en happenings en die roze armbandjes niet te vergeten? Wat heb je daaraan als je kanker hebt??



Krijg er een vieze smaak van in mijn mond....
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 06 oktober 2012 @ 11:58:

[...]





Tang....varken....Inderdaad
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:katelin schreef op 06 oktober 2012 @ 12:33:

Wat is er meer bijzonder aan deze vorm van kanker dan aan andere vormen?Omdat het volgens mij de meest voorkomende kankersoort onder vrouwen is, dat maakt de ziekte belangrijk.
Stressed is just desserts spelled backwards
De geluksarmband die ik heb dateert van 2 jaar geleden. Daarna niets meer gekocht, en maar goed ook, zo blijkt.

Zonde, er zou zoveel geld in onderzoek naar kanker gestoken moeten worden, en niet alleen naar borstkanker! En dat zoveel van dat geld in topsalarissen en bonussen gaat zitten, vind ik zeer, zeer kwalijk



Edit; dat van die salarissen+bonussen was me al eeuwen bekend trouwens, dat is bij zowat ieder goed doel zo, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo tegen dat er topmensen bovenaan een organisatie staan. Als ze hun werk maar goed doen. Ik val er ook absoluut niet over dat artsen meer verdienen dan de Balkende norm. Zij redden levens, leiden andere artsen op, bedenken nieuwe behandelingen en methodes. Prima. Als er een topman of topvrouw leiding geeft aan het KWF die ervoor zorgt dat er gigantisch veel geld binnenkomt voor onderzoek én dat goed weet te verdelen onder de onderzoekers, goed toch? Je kunt daar niet iemand neerzetten die geen verstand van zaken heeft anders komt er niks van terecht.



Ik heb meer moeite met de zakkenvullers in de financiële sector die een onderdeel zijn van de kredietcrisis. Ontslagen worden vanwege wanprestaties en nog een zak geld meekrijgen. Maar goed, dat ben ik dan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
@maleficent: even voor de duidelijkheid, ik zou niet durven zeggen dat borstkanker niet belangrijk is, maar andere vormen vind ik ook belangrijk. ( longkanker is bv. enorm opgerukt on de afgelopen decennia bij vrouwen)
Alle reacties Link kopieren
Iemand die minder verdient dan de Balkenende norm die kan geen directeur zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:eldiabonita schreef op 06 oktober 2012 @ 12:43:

Iemand die minder verdient dan de Balkenende norm die kan geen directeur zijn?Als je een topman of vrouw binnen wil halen dan zul je met een goed salaris moeten komen. Bedenk je wel dat zo iemand ook veel binnen kan harken en zodoende het geld waard is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 06 oktober 2012 @ 12:45:

[...]





Als je een topman of vrouw binnen wil halen dan zul je met een goed salaris moeten komen. Bedenk je wel dat zo iemand ook veel binnen kan harken en zodoende het geld waard is.



Oneens, van een directeur van een charitatieve organisatie verwacht ik maatschappelijke betrokkenheid en de bereidheid om minder te verdienen dan in het bedrijfsleven.



Dan hoeft hij/zij het niet voor een modaal salaris te doen, maar meer verdienen dan de minister-president van het land, vind ik waanzin.



Ministers verdienen ook minder en daar zitten ook topmensen bij. Die nemen een aantal jaren genoegen met minder om zich in te zetten voor het maatschappelijke belang. Dat verwacht ik van een directeur van een goed doel ook.



Bovendien, alsof je van een salaris van bijvoorbeeld 100.000 of 75.000 (ruim onder de norm) niet ontzettend fijn kan leven en je gezin laten opgroeien.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Hiltje, wat betreft de salarisniveaus.

De directeur/directrice van een stichting of charitatieve instelling hoeft natuurlijk niet een salaris te verdienen dat in het bedrijfsleven gewoon is.

Want de wereld van de goede doelen is nu eenmaal niet het bedrijfsleven, en daarbij kun je van een salaris dat nog onder de Balkenende-norm ligt prima leven.

Het is ook een kwestie van je op één lijn stellen met je doelgroep en je branche.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldiabonita schreef op 06 oktober 2012 @ 12:31:

Omdat , Saaaar, de meeste bekende goede doelen niet zo barmhartig zijn als ze zelf doen voorkomen.

Hartstichting bijvoorbeeld bleek ook een directeur aan het roer te zitten die meer verdiende als de Balkenende norm.Dat kan natuurlijk echt niet.





Eens. Maar die mensen moeten wel betaald worden. Het is geen liefdadigheidswerk van de directeur zelf.

Maar, ze doen wel wat ze zeggen. Itt Pink Ribbon.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel eens met jullie, maar als blijkt dat je niet de juiste man/vrouw op de juiste plek kunt krijgen dan zul je wel iets moeten als organisatie. Dat zijn al vaak mensen die de klappen van de zweep kennen vanuit de zakenwereld en gewend zijn aan een hoog inkomen.



Als IK het was zou ik wel genoegen nemen met een salaris onder de Balkenende norm.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 06 oktober 2012 @ 13:07:



Maar, ze doen wel wat ze zeggen. Itt Pink Ribbon.Precies. Het is veel erger als de inkomsten allemaal gestopt worden in 'leuke' dure feestjes met roze lopers en Bn-ers, allemaal voor de awareness (jeukwoord), en dat er geen cent naar onderzoek of behandeling gaat.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het absoluut eens dat het belachelijk is dat er veel aan de strijkstok blijft hangen. Dat kan gewoon niet. Ik heb me er nooit in verdiept omdat ik eerder het kwf sponsor dan PR.



Toch wou ik dat er een black ribbon was (melanoomkanker). Niet het geld binnenhalen, maar de bekendheid!

Eigenlijk een makkelijke kanker, je ziet het namelijk (vaak)!

Helaas een erg k... kanker als je er niet op tijd bijbent, tot op de dag van vandaag zijn er namelijk nog geen medicijnen.

Als je met borstkanker je klieren in je oksel heb laten verwijderen kan je elke x maanden een scan krijgen. Heb je dezelfde operatie na een melanoom uitzaaiing, krijg je helemaal niks. Een scan heeft volgens artsen geen zin! Eigenlijk logisch omdat er toch geen medicatie is.



Er is veel te weinig geld voor onderzoek EN er wordt door veel mensen te laks omgegaan met het laten controleren.

Ik wou dat mensen ook meer wisten over andere soorten kanker!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2012 12:08
Reden: reclame
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beste pink ribbon, waarom is er nooit aandacht voor mannen met borstkanker van uit jullie stichting?



Mijn opa heeft borstkanker gehad en ik kan niet de organisastie vinden die zich inzet voor de heren, kan jij mij meer info geven. Zullen ze toch wel weten bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2012 12:07
Reden: reclame
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@stp ik krijg een leeg grijs veld te zien.
Hoe vinden jullie de reactie van mij en anderen dat het zeeer confronterend is zo''n hele maand Pink Ribbon?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2012 12:06
Reden: reclame
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2012 12:06
Reden: reclame
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pink Ribbon,



In het artikel wordt (terecht) gewezen naar 7 miljoen die op jullie bankrekening staat. In het jaarverslag wordt maar minimaal verwezen naar de behaalde doelstellingen (ik heb zo even geen directe onderzoeken kunnen vinden.) In het jaarverslag 2011 wordt uitgebreid gepraat over de realiteit 2012 en 2013 (??) i.p.v. een begroting of een specificatie van 2011. Nergens kan ik vinden naar welke onderzoeken jullie gelden worden gedoneerd, wel welk bedrag is uitgegeven aan 'doelstellingen'. Wat die doelstellingen zijn, heb ik niet gespecificeerd terug kunnen vinden. Hoe geld binnenkomt trouwens wel, evenals de opinie over pink ribbon van vrouwen 25-35 jaar op facebook.



In het jaar 2012 verwachten jullie af te sluiten met een negatief saldo van ¤ 975.718,-. Wat gaat er gebeuren met de overige (even afgerond) 6 miljoen die jullie nog hebben? Wat gebeurd er als jullie, onverwacht, 1.000.000 extra ophalen. Waar gaat dat heen? Waar kan ik inzichtelijk antwoord krijgen op de besteding van jullie gelden?
Alle reacties Link kopieren
Heeft Pink Ribbon een duidelijke lijst met welke onderzoeken worden gesteund, waar die onderzoeken worden gehouden (en door wie) en welk bedrag hier naar toe gaat?



Opgelost. Te vinden in bijlage jaarverslag en in link van Robo hieronder/hierboven.
Alle reacties Link kopieren
quote:stichtingpinkribbon schreef op 06 oktober 2012 @ 15:59:

@bankje We zijn ons bewust dat de aandacht voor en van Pink Ribbon moeilijk is of kan zijn voor mensen die zelf borstkanker hebben (gehad). Natuurlijk willen wij niemand kwetsen. We doen onze uiterste best om een balans te vinden tussen de gevoelens van de borstkankerpatiënten aan de ene kant en het vragen om aandacht voor borstkanker aan de andere kant.



Met vriendelijke groet,

Stichting Pink RibbonKunt u dan wellicht uitleg geven over het volgende. Als bekende Nederlandse vrouwen zich inzetten voor uw doel waarom een aantal van die vrouwen pontificaal met hun (gezonde borsten) lopen te pronken tijdens een gala wat in het teken staat van uw organisatie? Is er dan geen mens die durft te zeggen of bedenken hoe enorm kwetsend dit moet moet zijn voor die talloze vrouwen die door deze vreselijke ziekte hun borsten moeten missen of een gedeelte? Kan er dan werkelijk geen dresscode zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:thomaaas schreef op 06 oktober 2012 @ 16:18:

Heeft Pink Ribbon een duidelijke lijst met welke onderzoeken worden gesteund, waar die onderzoeken worden gehouden (en door wie) en welk bedrag hier naar toe gaat?http://www.pinkribbon.nl/ ... nschappelijkonderzoek.htm
Alle reacties Link kopieren
quote:thomaaas schreef op 06 oktober 2012 @ 16:18:

Heeft Pink Ribbon een duidelijke lijst met welke onderzoeken worden gesteund, waar die onderzoeken worden gehouden (en door wie) en welk bedrag hier naar toe gaat?Daar ben ik zeker benieuwd naar. Als de stichting de gelden kan verantwoorden kan dat een hoop negativiteit wegnemen, beginnen bij dit forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven