Werk & Studie alle pijlers

oppassen uurtarief

24-08-2011 15:39 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,



Ik ben in de 30, ben pedagogisch opgeleid en werkzaam (hbo) en ben verpleegkundige (hbo).

Nu overweeg ik om wat uurtjes in de week te gaan oppassen op een jongetje van 5.

Ik pieker me suf over een uurtarief.

Daarom verzamel ik daar meningen over.

Ik heb al op de website van Nibud gekeken maar die bedragen vind ik erg laag...

(maar misschien ben ik niet realistisch)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en gedachtes...
Crea, jij redeneert vanuit de ouders, dat komt ze lekker goed uit zo....



TO - met jouw achtergrond en omdat je het als een bijverdienste ziet en dus niet hard nodig hebt (ga ik vanuit), zou ik niet te laag gaan zitten. Aangezien je geen band hebt met het gezin, kun je ook verder zoeken naar een ander 'soort' oppaskindje, eentje met een handicap bij wie jouw extra kwaliteiten wel relevant zijn en je je dus naar je waarde kunt laten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik "leen" het topic ook even voor mijn vraag..



Stel dat mijn (schoon)zus of (schoon)moeder standaard een dag in de week op mijn 2 kinderen (1 jaar en 3 jaar) zou passen, welk bedrag zouden jullie dan passend vinden qua vergoeding?



Ze zijn geen gastouder, willen dat ook niet zijn, dus het gaat puur om een (zwarte?) vergoeding om de kosten van eten e.d. te vergoeden + een soort van oppasvergoeding.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 10 euro wel normaal..
Alle reacties Link kopieren
Wat een bedragen! ik ben gastouder, al jaren en vraag 4,75 euro per uur. Ik weet dat ik hiermee vrij laag zit, dit is een bewuste keuze, maar bedragen van 7/10 euro per uur vind ik (ik ben ook zelf ouder) erg hoog. Als je dan een dag opvang afneemt ben je al gauw 90/100 euro kwijt. Dan heb ik het nog niet over wanneer je twee of meer kids hebt..
Alle reacties Link kopieren
10 euro ook bij 2 kids..
Alle reacties Link kopieren
Bij n gastouder betaal je ook per kind..Vind oppas van 15 jaar of 30 met hbo opl.-erv. Wel ff verschil
Alle reacties Link kopieren
Sorry lillyrose, ik dacht dat je 10,- per kind bedoelde (als reactie op TO) Maar voor twee kinderen is 10,- een prima bedrag!



Ik krijg idd per uur per kind, bij 4 kinderen loopt dat lekker op ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven