Écht een beetje dom..

21-09-2012 15:59 241 berichten
Ik verveel me en heb allerhande belangrijke dingen te doen waar ik geen zin in heb.. Dus eerst maar eens een vivatopic..



Ik ben benieuwd naar domme dingen in het dagelijks leven die ons overkomen. In de categorie: je 2x aan dezelfde steen stoten. Heb je een grappig verhaal? Vertel!





Ik was zonet met een sigaret aan het roken nadat ik lipgloss opgesmeerd had. Bij een van de laatste trekjes blijft mijn sigaret hangen tussen mijn lippen, glijd door mijn vingers en ik verbrand me dus vól aan het brandende deel. Dit is me wel eens vaker overkomen ..
Ik was op weg naar huis na een bezoek bij kennissen. Ik zet mijn telefoon aan, tik mijn PIN-code in; geweigerd. Ik zal wel een fout hebben gemaakt, denk ik. Nog een keer proberen; geweigerd. WTF. Nog één keer, geweigerd. Toestel geblokkeerd. Eenmaal thuis kijk ik op mijn bureau: daar ligt mijn telefoon.



Inderdaad, één van die kennissen had precies dezelfde telefoon. Blijkbaar had ik die zien liggen en meegenomen. Het stomme is overigens dat ik me dus niet *kan herinneren* dat ik hem gepakt heb.



Gelukkig was e.e.a. snel op te lossen. Toch apart.
quote:gevondenvoorwerp schreef op 24 september 2012 @ 11:17:

Ik was een jaar of 16 op weg van school naar huis. Mijn rechter handrem was van mijn stuur afgekomen, schroefje eruit ofzo. En ik dacht dat als ik die dan gewoon in mijn rechter hand houd, terwijl ik ook het stuur vasthoud, dan moet het goed komen. Thuis zou ik dan wel zien hoe ik de handrem weer aan mijn stuur zou maken. Dus ik fietsen..ging prima. Totdat die losse handrem uit mijn hand viel, in mijn voorste wiel terecht kwam. Dat wiel stopt er dan dus per direct mee, terwijl de achterband met vaart mij over de kop sloeg. Ik weet nog hoe verbaasd ik was dat ik onder mijn fiets lag terwijl de fiets op z'n kop bovenop mij stond, in dezelde houding als dat je een band gaat verwisselen.

Gelukkig niets aan over gehouden dan wat tranen van de schrik en een slag in het wiel.. En het slimme besef dat als je handrem niet meer vast zit aan je fiets..dat je dan maar beter niet kunt fietsen.Oei, die fout heb ik als 13 jarige ook gemaakt. Handrem van mijn voorwiel inderdaad was losgeraakt (geen idee meer hoe) en ik was vergeten het tegen mijn vader te zeggen. Dus ik doodleuk naar school (hield die kabel ook niet eens vast :') ) en dat ging allemaal prima. Op de terugweg dus niet. Net als jij fiets over de kop. Hoe ik het gedaan heb weet ik niet, maar ben optijd van mijn fiets af gekomen. Heb de fiets weer opgepakt en ben naar huis gefietst, kabeltje in de hand Zou zoiets tegenwoordig niet eens in mijn hoofd halen, wat enorm dom.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net al mijn gordijnen gewassen. Gordijnen van de rails, haakjes eraf en wassen. Had ze allemaal op een hoop zodat ik tijdens het kijken van uitzending gemist van de afgelopen dagen alle haakjes er in een keer weer in kon prutsen.



Ben dus net klaar en wil m'n eerste gordijn ophangen, haakjes verkeerd om! Ik snel naar mijn andere gordijnen kijken, heb ik verdorie álle haakjes verkeerd om erin gedaan. Dat geloof je toch niet! Ik had de haakjes geteld en er zijn 6 gordijnen met 15 en 1 gordijn met 35. Echt zó dom! En ik weet wat ik de rest van de middag aan het doen ben.....
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Vanochted was het weer zover. Tandpasta op mijn electrische tandenborstel gedaan, met borstel in de hand proberen de dop op de tandpasta te draaien, per ongeluk op het startknopje van de tandenborstel gedrukt. De tandpasta vloog om mijn oren.



Dit gebeurt ongeveer eens in de 2 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Agenda in de koelkast leggen en er vervolgens de hele dag naar zoeken...
Alle reacties Link kopieren
Theezakje uit zijn verpakking halen en dan de verpakking in je theekop stoppen en t theezakje weggooien.



Je auto lekker op de parkeerplaats dichtbij parkeren want t is vakantie en dus lekker rustig. En dan 's middags op de parkeerplaats ver weg waar je normaal parkeerd staan panieken omdat je auto 'gejat' is.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Ristretto schreef op 24 september 2012 @ 16:47:

Ik heb al zeker 5 glazen deksels van hapjespannen versleten; allemaal kapot laten vallen....Ik zit nu dus met 5 pannen zonder deksels.Ik gebruik tegenwoordig een metalen antispatdeksel als deksel voor mijn hapjespan, want ik vond het toch wel erg zonde om die pan helemaal niet meer te kunnen gebruiken waarvoor ´ie bedoeld is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ristretto schreef op 24 september 2012 @ 16:47:

[...]



Ik heb al zeker 5 glazen deksels van hapjespannen versleten; allemaal kapot laten vallen....Ik zit nu dus met 5 pannen zonder deksels.Deksels kun je soms los kopen, of kijk eens bij de kringloop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompadoer schreef op 28 september 2012 @ 15:12:

Vanochted was het weer zover. Tandpasta op mijn electrische tandenborstel gedaan, met borstel in de hand proberen de dop op de tandpasta te draaien, per ongeluk op het startknopje van de tandenborstel gedrukt. De tandpasta vloog om mijn oren.



Dit gebeurt ongeveer eens in de 2 maanden. Thee over mijn scherm. Geweldig. Zie het helemaal voor me.
Niets onhandigs is mij vreemd, dus veel van wat hier al geschreven is komt mij heel bekend voor....



Ik struikel over alles en loop overal tegenaan. Zelfs op de fiets weet ik nog wel eens een lantaarnpaal te raken, het is echt een wonder dat ik wel normaal kan autorijden zonder dingen te raken.

Ook laat ik van alles uit mijn handen vallen, stoot ik regelmatig glazen om en leeg ik glazen in mijn decolleté in plaats van in mijn mond. (en als ik ongesteld ben is dat nog tien keer erger)



Aan deurkrukken blijf ik ook hangen met alles dat mogelijk is, jassen, tassen, lusjes aan mijn broek enzovoort.



Zo gebeurt het me dus ook dat ik tijdens het witten in het bakje verf ga staan, uitglij en met mijn hand in de emmer beland.



De helft van mijn leven besteed ik volgens mij met het onnodig zoeken naar dingen, de telefoon die ik in mijn hand heb, de zonnebril op mijn hoofd, of de bos sleutels die ik onnadenkend met de rest van de boodschappen in de koelkast heb gelegd.



Als het me eens lukt om mijn nagels iets langer te laten groeien dan snij ik ze er per ongeluk af als ik groente aan het snijden ben, of verbrand ik ze als ik kaarsjes aansteek.



Met ritsen heb ik een haat-liefde verhouding, ik hou van ze omdat ze niet zoals knopen altijd van mijn kleding afvallen, maar ik haat ze omdat álles er altijd tussenkomt, sjaals, truitjes, sokken, broeken, haar....
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwke_theelepel schreef op 24 september 2012 @ 17:52:

Een andere keer, was ik vroeg wakker en dus maar een uurtje eerder naar het werk gegaan. Lekker weer, dus op de scooter, met helm. Ik had net nieuwe oorbellen, niet met zo'n knopje, maar een soort van hangend haakje, wilde mijn helm afzetten, of zeg maar gerust afrukken, bleek dat haakje op de een of andere manier in de binnenvoering vast te zitten, met mijn oorlel er gedraaid tussen. Helm zat muurvast en ik moest hem zelfs een beetje omhoog blijven houden, want dat oorlelletje deed onwijs veel pijn anders. Heb dus ruim 3 kwartier (half panikerend omdat ik vastzat) met die helm op achter mijn bureau zitten wachten tot er een collega binnen kwam wandelen.



Of die keer dat ik voorhoofdsholteontsteking had die ondanks antibiotica maar niet echt weg wilde, na de laatste pil legde ik de lege strip op aanrecht en riep vriendlief verschrikt; wat doe jij nou?

Had ik dus heel de week wormentabletjes van de hond lopen slikken. Zowel de huisartsassistente als dierenarts kwamen niet meer bij toen ik belde of dat kwaad kon.



Hahahaha, ik moet dit echt niet meer op mijn werk lezen, kan m'n lachen bijna niet inhouden!

Ik zie je al zo achter je bureau zitten!
Alle reacties Link kopieren
Een beetje spannend/geil smsje naar je vriendje willen sturen en die per ongeluk naar je baas verzenden. Dan een week later knallende ruzie hebben en een smsje met nogal wat verwensingen naar je inmiddels exvriendje willen sturen en die dan ook naar je baas verzenden. En dan een smsje van je baas terug krijgen dat hij de eerste leuker vond en dat zijn vrouw er rare dingen van gaat denken.
Alle reacties Link kopieren
Kaasdoos meegeven naar school, gevulde broodtrommel in de koelkast terugleggen...

De knop voor 2 koffie indrukken op de Senseo, terwijl er 1 kopje onderstaat...

Een X aan het eind van een sms naar mijn baas, omdat ik tegelijkertijd met een vriendin aan het sms-en was. (hij kon er wel om lachen)
Alle reacties Link kopieren
Net een nieuwe bakfiets voor onze 2 meiden. Haal ik de kinderen op van school en neem 2 vriendinnetjes mee. Dacht nog, wat fietst het retezwaar met 4 kinderen!!!! De longen uit m'n lijf gefietst! Had ik de rem er op staan....



En voor m'n werk, netjes in pak, hoge hakken, naar een klant midden in een winkelcentrum. Struikel ik over m'n eigen benen. Plat op m'n buik.... En natuurlijk de nodige omstanders eromheen ;)



En alweer een tijdje geleden, fiets ik met een sporttas over een schouder naar school. Blijf ik met het losse hengsel haken achter een paaltje. Ik werd dus van de fiets getrokken en m'n fiets reedt nog twee meter door.... Handig joh...
Oh, wat herkenbaar allemaal! (vooral die deurklinken)



Jaren geleden, op de fiets (had nog geen auto maar had ook op man kunnen wachten achteraf...) naar de intratuin, het was glad maar als ik wat wil hebben moet dat meteen. Ik wilde nieuwe kerstballen dus een hele berg gekocht en mijn fietsmand en tassen volgestopt en voorzichtig richting huis.

Jullie raden het al...........daar ging ik me toch onderuit.

En het waren glazen ballen



Er waren er dan ook niet veel meer heel dus thuis gekomen, die paar die nog heel waren veilig weggelegd en later met man in de auto maar weer nieuwe ballen gaan kopen, zijn uiteindelijk nogal dure kerstballen geworden op deze manier
Alle reacties Link kopieren
Net nog: even lekker de wc soppen. De pot, het wasbakje enzo zijn schoon. Ik denk: Ik doe die kleine rothoekjes achter de pot ook maar meteen. Ik zet het teiltje met sop op de dichte wc, buk om met het doekje in het verste hoekje te kunnen en hang met mijn tieten ín het teiltje. En dat was niet de eerste keer dat dit me gebeurd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven