Costa Rica in december

03-09-2012 11:26 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Ik ga in december 2 weken naar Costa Rica. Ik heb mijn locaties en de meeste hotels etc al gepland maar ik vroeg me af of jullie tips hebben over wat ik allemaal mee moet nemen. Ik ben namelijk nog nooit in een regenwoud geweest. Ik heb bijvoorbeeld nog goede wandelschoenen van een eerder vakantie in Vietnam. Op een ander fora las ik weer dat deze schoenen te zwaar zouden zijn.

En wat betreft kleding, wat raden jullie aan? Het is daar natuurlijk wel warm maar het regent vaak. Ik heb een dunnen wind-regenjack die ik sowieso meeneem en een fleecetrui voor Monteverde, maar verder? Draag je altijd lange broeken in de regenwouden of kan je ook korte broeken dragen?

Hebben jullie verder nog tips?



Alvast bedankt!
Ik heb in de jungle alleen maar lange broeken/mouwen gedragen. (Ook al was het heel warm). Dit ivm de bloedzuigers, muskieten etc. Zou dus zelf gaan voor kleding van dun materiaal, sneldrogend en niet te felle kleuren ivm insecten.



Nu moet ik wel zeggen dat het eraan ligt waar je naar toe gaat. We hebben gezeten in Rara Avis (http://www.rara-avis.com/), en dat was wel echt in de jungle jungle zeg maar. Alleen te voet of met een lange tractortocht te bereiken. Aan mijn wandelschoenen heb ik daar helemaal niets gehad; iedereen kreeg daar regenlaarzen.



Er zijn ook veel (toeristische/kleine) natuurparken aan de rand van steden/dorpen, bijv Cahuita. De paden zijn daar meestal goed begaanbaar. In dit soort parken kan je makkelijk in korte broek rondlopen.



Qua kleding zou ik gewoon van alles wat mee nemen. Iig voldoende wandelsokken. Houdt er rekening mee dat als je midden in de jungle zit (geen wasmachines/drogers in de buurt), het onmogelijk is om je kleding uit te wassen. Alles blijft kleddernat... (spreek ik uit ervaring :D)



Heel veel plezier; ben jaloers!
Leuk, Costa Rica!



Ik had mijn bergschoenen niet mee, maar een paar Palladiums. Ging prima en het scheelt inderdaad een hoop gesjouw. Voor de regen een poncho, lekker luchtig want ook als het regent is het nog steeds warm. En makkelijk mee te nemen.



In de jungle zijn lange broeken sowieso het handigst, tegen insecten, stekelplanten etc. Ook een paar bloezen met lange mouwen zijn hiervoor handig.



Nog een kledingtip: neem veel bloesjes met korte mouwen mee. Hemdjes vond ik niet prettig daar, omdat je schouders razendsnel verbranden.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Alvast veel plezier.



Neem DEET mee!

Tegen de muggen want je word er echt lek geprikt.

Lange mouwen en broeken zijn vooral in de avond vanwege de muggen wel fijn.



Schoenen voor de jungle is erg verschillend per jungle.

Je hebt jungles met goede paden en dan kan je bijna gewoon op je slippers lopen maar op andere plekken is dat zeker niet een heel slim plan. Ik had geen bergschoenen, zwaar en warm. Ik had gewoon een hoog paar sneakers en dat was prima. Tenzij je misschien een trektocht van een week gaat maken dan zijn bergschoenen waarschijnlijk wel fijn.



Ik was er in juli/augustus en vond het toen in Monteverde behoorlijk koud. Het is er ook erg vochtig en mistig.

Weet niet hoe dat in januari is daar.
Alle reacties Link kopieren
De Sint zal je er niet zien!!! Fijne vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik had wandelschoenen en teva's bij. Wandelschoenen zijn fijn bij lange wandelingen en teva's als je rivieren moet oversteken. Ik had een afritsbroek aan tijdens de trips in de jungle. En lange mouwen. Mouwen kun je oprollen.

Wij waren er in april, 1 regenbui gehad in 3 weken. Poncho is niet uit de tas geweest.

Vergeet vooral die dikke trui niet voor monte verde, echt koud daar.



Wat korte broeken en t shirts en 2 hemdjes. Je kan daar in veel dorpjes je kleding laten wassen.



Als je veel natuur gaat bekijken, is een spiegel reflex camera een must. En een goede verrekijker (die hadden wij helaas niet bij)

Wat een heerlijk voorruit zicht!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik ga in november naar costa rica, dus lees mee:)

Als ik iedereen zo hoor kan ik mijn wandelschoenen wel thuis laten.. Zouden hardloopschoenen wel kunnen?
Alle reacties Link kopieren
hoi gewoon schoenen mee nemen waar je lekker op loopt heb daar gelopen met ecco s ben in december geweest wel inderdaad warme kleding voor monte verde . verder gewoon een poncho meenemen , is voldoende want het regent af en toe maar het is daar niet koud . waar ga je allemaal naar toe ? groetjes
het is zoals het is,daar moet je het mee doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven