SGP wil verbod popmuziek

24-04-2008 14:27 442 berichten
SGP wil verbod popmuziek

ARNHEM - De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil een verbod op popmuziek. Het zou leiden tot drank- en drugsgebruik, meent statenlid Nelis Zondag.

Het statenlid zei dat tijdens een debat over subsidie voor poppodia Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.

Nu mag er al niet zo veel van de SGP (even voortbordurend op de discussie over de koopzondag), maar dit slaat toch werkelijk alles!
Alle reacties Link kopieren
Dat doet toch iedereen? Of is jouw plaatje er door Viva bijgegeven?
trio onbenul met 0 humor
Dank je.

Ben trouwens enorm benieuwd wat het volgende plannetje van onze Veluwevrienden gaat worden.
stout1975 schreef op 25 april 2008 @ 10:54:

Dank je.

Ben trouwens enorm benieuwd wat het volgende plannetje van onze Veluwevrienden gaat worden.

Ws. alle horeca sluiten, een avondklok op zaterdagavond en op zondag iedereen verplicht 2x naar de kerk. Maak je borst maar nat! X-D

Ben trouwens ook tegen het voorstel van de SGP, wat een gelul!
En zo snel ook! Roostervrije vrijdag ook? Het is wat met die scholen tegenwoordig he...
Oh wacht effe, ik lees nu daadwerkelijk wat je post......waaaaaaaaaaaaaaat O_O ben je het niet eens eensch met de SGP Joliet?
Ben je tegen, Joliet????! En waarom dan? Loop jij op zondag graag heerlijk door de lege (want winkels gesloten) straten met je MP3-spelerT vol met popmuziek, ofzo?
Heej, Jolietje is er weer!!!!!!!!!!!!!

Kussie lieverd!!! (zonder tong he, mag niet)
Ik vind het altijd weer enorm amusant waar partijen als de SGP mee op de proppen komen. Stelletje mafkezen.

Mag van mij nu echt weleens afgelopen zijn met politieke partijen met een 'C' of 'G' in de naam. Scheiding tussen kerk en staat aub en dan het liefst zo ver mogelijk doorvoeren die handel.
Fausto schreef op 25 april 2008 @ 15:12:

Ik vind het altijd weer enorm amusant waar partijen als de SGP mee op de proppen komen. Stelletje mafkezen.

Mag van mij nu echt weleens afgelopen zijn met politieke partijen met een 'C' of 'G' in de naam. Scheiding tussen kerk en staat aub en dan het liefst zo ver mogelijk doorvoeren die handel.
Er IS in Nederland scheiding tussen kerk en staat, dombo.
Krachtterm Willem, poeh........

En ik denk (moet jij ook eens proberen: denken) dat Fausto doelt op het feit dat de gristenpolitici hun bijbelse denkbeelden tot maatstaf nemen.
Ik weet niet wat zij bedoelt. Zij beweert dat er in nederland geen scheiding is tussen kerk en staat en dat is pertinent onwaar.
Zolang bijzonder onderwijs nog gesubsidieerd wordt is er geen scheiding van kerk en staat nee.

Ook vind ik dat als je een werkelijke scheiding van kerk en staat wilt, partijen gestoeld op religieuze grond niet thuishoren in de regering.
Wat Liv zei, dat wilde ik dus ook net zeggen.
willem1959 schreef op 25 april 2008 @ 15:13:

[...]

Er IS in Nederland scheiding tussen kerk en staat, dombo.

Tjongejonge Willem, meteen alweer schelden? Moeilijk he, op een normale manier een discussie voeren?

Eigenlijk zou ik er niet eens meer op in moeten gaan, maar het is rustig vanmiddag, dus vooruit maar.

Ik weet dat er in Nederland sprake is van scheiding tussen kerk en staat, zo dom ben ik gelukkig niet Willem. Even een stukje wikipedia speciaal voor jou:

" Van scheiding van kerk en staat is sprake wanneer de kerkelijke macht en staatkundige macht niet in dezelfde handen zijn en zij geen beslissende invloed op elkaar uitoefenen.

Het betekent dat de staat en de kerk ieder hun eigen zaken regelen en zich niet met elkaar bemoeien of elkaar de regels voorschrijven.'

Tja, en bij dat laatste zinnetje gaan we toch een beetje de mist in lijkt me, wanneer we op zondag niet meer mogen winkelen, geen vlag op mogen hangen en popmuziek aan banden moet worden gelegd.

Dit is dus wat ik bedoelde. Dus denk voortaan eerst eventjes na voordat je ongenuanceerd begint te schelden. Komt zo dom over...
willem1959 schreef op 25 april 2008 @ 15:20:

Ik weet niet wat zij bedoelt. Zij beweert dat er in nederland geen scheiding is tussen kerk en staat en dat is pertinent onwaar.
Als je niet eens weet wat ik bedoel, slaat het compleet nergens op om mij meteen voor dombo uit te maken of wel?
Ach.... het is Willempie...
Haha, vast wel! Ik bedoelde stout natuurlijk, maar dat stoer kwam hier ook zooo vaak voorbij.... pfffff :-$
Hahaha, er is ook nog zoiets als een forumruzie ontstaan over die hilarische gereformeerde pannenkoek met zijn politieke losse floddertjes... Geweldig.
stout1975 schreef op 25 april 2008 @ 15:44:

Ach.... het is Willempie...
Is ook zo, maar het is dan wel weer extra wrang om door die malle Willempie uitgescholden te worden :-)
Ik wil vriendjes met hem worden maar hij accepteert mij niet.

Wat een arrogante man is dat zeg!

En als ik dus ergens een enorme hekel aan heb, dan zijn het arrogante mannetjes, bah bah bah (driewerf dus voor de duidelijkheid)
Fausto schreef op 25 april 2008 @ 15:43:

[...]

Als je niet eens weet wat ik bedoel, slaat het compleet nergens op om mij meteen voor dombo uit te maken of wel?

Mag ik je er even aan helpen herinneren wat jouw reactie was:

Scheiding tussen kerk en staat aub en dan het liefst zo ver mogelijk doorvoeren die handel.

Dan kan je wel met wiki stukken aankomen waarin je je eigen ongelijk bewijst, maar dat staat wel erg dom hoor, fisto.
misschicken schreef op 25 april 2008 @ 13:54:

En zo snel ook! Roostervrije vrijdag ook? Het is wat met die scholen tegenwoordig he...
Toevallig wat meerdere dagen achter elkaar vrij. Daar is een naam voor, hoe heet het ook alweer, o ja! Vakantie. En nee, niet iedereen werkt aan een stuk door en spaart al z'n vakantiedagen op..... X-D
misschicken schreef op 25 april 2008 @ 13:54:

Heb jij maar weer geluk mee hè, zoveel vrij van school. Nou, geniet er maar lekker van!
mastermind schreef op 25 april 2008 @ 13:57:

Ben je tegen, Joliet????! En waarom dan? Loop jij op zondag graag heerlijk door de lege (want winkels gesloten) straten met je MP3-spelerT vol met popmuziek, ofzo?
het gaat hier niet over gesloten winkels het gaat hier om popmuziek om maar even ontopic te blijven. :smile: En ik vind dat popmuziek niet verboden mag worden ja, dat klopt. Dus nu een keer niet eensch met de SGP. Je kun het ook niet overal mee eensch zijn. ;-]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven