Actueel
alle pijlers
SGP wil verbod popmuziek
donderdag 24 april 2008 om 14:27
SGP wil verbod popmuziek
ARNHEM - De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil een verbod op popmuziek. Het zou leiden tot drank- en drugsgebruik, meent statenlid Nelis Zondag.
Het statenlid zei dat tijdens een debat over subsidie voor poppodia Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.
Nu mag er al niet zo veel van de SGP (even voortbordurend op de discussie over de koopzondag), maar dit slaat toch werkelijk alles!
ARNHEM - De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil een verbod op popmuziek. Het zou leiden tot drank- en drugsgebruik, meent statenlid Nelis Zondag.
Het statenlid zei dat tijdens een debat over subsidie voor poppodia Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.
Nu mag er al niet zo veel van de SGP (even voortbordurend op de discussie over de koopzondag), maar dit slaat toch werkelijk alles!
vrijdag 25 april 2008 om 15:12
vrijdag 25 april 2008 om 15:42
Tjongejonge Willem, meteen alweer schelden? Moeilijk he, op een normale manier een discussie voeren?
Eigenlijk zou ik er niet eens meer op in moeten gaan, maar het is rustig vanmiddag, dus vooruit maar.
Ik weet dat er in Nederland sprake is van scheiding tussen kerk en staat, zo dom ben ik gelukkig niet Willem. Even een stukje wikipedia speciaal voor jou:
" Van scheiding van kerk en staat is sprake wanneer de kerkelijke macht en staatkundige macht niet in dezelfde handen zijn en zij geen beslissende invloed op elkaar uitoefenen.
Het betekent dat de staat en de kerk ieder hun eigen zaken regelen en zich niet met elkaar bemoeien of elkaar de regels voorschrijven.'
Tja, en bij dat laatste zinnetje gaan we toch een beetje de mist in lijkt me, wanneer we op zondag niet meer mogen winkelen, geen vlag op mogen hangen en popmuziek aan banden moet worden gelegd.
Dit is dus wat ik bedoelde. Dus denk voortaan eerst eventjes na voordat je ongenuanceerd begint te schelden. Komt zo dom over...
vrijdag 25 april 2008 om 15:59
vrijdag 25 april 2008 om 16:09