SGP wil verbod popmuziek

24-04-2008 14:27 442 berichten
SGP wil verbod popmuziek

ARNHEM - De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil een verbod op popmuziek. Het zou leiden tot drank- en drugsgebruik, meent statenlid Nelis Zondag.

Het statenlid zei dat tijdens een debat over subsidie voor poppodia Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.

Nu mag er al niet zo veel van de SGP (even voortbordurend op de discussie over de koopzondag), maar dit slaat toch werkelijk alles!
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef op 25 april 2008 @ 15:59:

[...]

Mag ik je er even aan helpen herinneren wat jouw reactie was:

Scheiding tussen kerk en staat aub en dan het liefst zo ver mogelijk doorvoeren die handel.

Dan kan je wel met wiki stukken aankomen waarin je je eigen ongelijk bewijst, maar dat staat wel erg dom hoor, fisto.

Nou, weerleg het dan eens, met al je intelligentie Willem!

Want die laatste zin van Wikipedia, zo werkt het helaas nog echt niet in Nederland.

Er is géén ondubbelzinnige scheiding van kerk en staat, was het maar waar!

Voor alle duidelijkheid, deze zin dus: Het betekent dat de staat en de kerk ieder hun eigen zaken regelen en zich niet met elkaar bemoeien of elkaar de regels voorschrijven.'

Als je de C van christendom in je partijnaam hebt, je opeens de zondagsrust terug wil en gaat lopen morrelen aan zaken als euthanasie en abortus, kun je geen hond wijsmaken dat de kerk géén invloed heeft op ons land, als staat.
stout1975 schreef op 25 april 2008 @ 14:12:

Heej, Jolietje is er weer!!!!!!!!!!!!!

Kussie lieverd!!! (zonder tong he, mag niet)
Heej, stout, gaattie? Nog lekker rondgevlogen op je lucifer?
willem1959 schreef op 25 april 2008 @ 15:59:

[...]

Mag ik je er even aan helpen herinneren wat jouw reactie was:

Scheiding tussen kerk en staat aub en dan het liefst zo ver mogelijk doorvoeren die handel.

Dan kan je wel met wiki stukken aankomen waarin je je eigen ongelijk bewijst, maar dat staat wel erg dom hoor, fisto.

Dat ik schrijf 'scheiding tussen kerk en staat aub' wil helemaal niet zeggen dat ik dan beweer dat die scheiding er niet is. Dat maak jij ervan. Ik zeg daarmee alleen maar dat ik wil dat dat beter, meer doorgevoerd wordt.

Voorbeeldje: Ik zit thuis patat te eten. Vervolgens zeg ik tegen mijn vriend 'patat aub'. Dat wil niet zeggen dat ik geen patat heb en graag patat wil hebben. Dat wil in dit geval zeggen dat ik meer patat wil.

(fantastisch voorbeeld inderdaad, maar kan zo snel niks anders verzinnen).

En waarom ineens Fisto? Daar liggen mijn interesses nou niet direct hoor.
Liv schreef op 25 april 2008 @ 16:10:

[...]

Nou, weerleg het dan eens, met al je intelligentie Willem!

Want die laatste zin van Wikipedia, zo werkt het helaas nog echt niet in Nederland.

Er is géén ondubbelzinnige scheiding van kerk en staan, was het maar waar!

Voor alle duidelijkheid, deze zin dus: Het betekent dat de staat en de kerk ieder hun eigen zaken regelen en zich niet met elkaar bemoeien of elkaar de regels voorschrijven.'

Als je de C van christendom in je partijnaam hebt, je opeens de zondagsrust terug wil en gaat lopen morrelen aan zaken als euthanasie en abortus, kun je geen hond wijsmaken dat de kerk géén invloed heeft op ons land, als staat.
Dank. That's my point.
Dan hebben jullie het beiden niet begrepen.
Jolietje79 schreef op 25 april 2008 @ 16:11:

[...]

Heej, stout, gaattie? Nog lekker rondgevlogen op je lucifer?

Maak je me nou voor heks uit, of maak je me uit voor Lucifer?

Beledigen mag hoor, graag zelfs, maar wel een beetje duidelijk..
Willem, kom dan eens met wat meer argumentatie dan die korte zinnetjes van je. Leg eens uit wat wij dan zogenaamd niet begrepen hebben. Want volgens mij is het eerder andersom.
lees diezelfde wiki pagina maar.
stout1975 schreef op 25 april 2008 @ 16:37:

[...]

Maak je me nou voor heks uit, of maak je me uit voor Lucifer?

Beledigen mag hoor, graag zelfs, maar wel een beetje duidelijk..
Dat mag jij helemaal lekker zelf bepalen. Ben ik nou niet aardig? :smile:
Ja best wel, heb je zin in een wilde date toevallig?
Laat maar lekker zitten Willem. Na het lezen van die pagina denk ik er namelijk nog steeds hetzelfde over, want zo IS het namelijk gesteld momenteel in Nederland. Heb van jou nog niet een zinnig woord gehoord hierover.
Ik hoef voor jou het internet niet uit te pluizen om jou voorbeelden te geven.

Laat ik het kort zeggen, dat er politieke partijen zijn met religie als uitgangspunt is heel iets anders dan het niet gescheiden zijn van kerk en staat.

Vraag bijvoorbeeld maar in Iran.
Je hoeft helemaal niks uit te pluizen Willem, ik wil gewoon je mening onderbouwd zien, anders zegt die mening mij namelijk helemaal niks.

Je kunt nu wel de overdreven vergelijking maken met landen waarin een zware religieuze dictatuur heerst, maar dat doet er m.i. niet zoveel toe.

Feit is dat we momenteel 3 partijen hebben zitten, waarvan er 2 een 'C' in hun naam hebben. Deze partijen (en andere waaronder de SGP) hebben standpunten gebaseerd op hun religieuze opvattingen (naast andere standpunten). Wanneer een van deze standpunten wordt doorgevoerd is er wat mij betreft geen sprake meer van een duidelijke scheiding. Wanneer er bijvoorbeeld weer gediscussieerd gaat worden over zaken als euthanasie, abortus, homohuwelijk, indeling van de zondag etc. (op basis van religie bedoel ik dan uiteraard) dan vind ik dat een zeer kwalijke zaak.

Op welke manier vind jij dan nog dat die scheiding er strikt is? Want die is er dus niet (altijd) naar mijn mening.
Weet je Willem, eigenlijk discussieer jij nooit he, je roept een wat, en als je dan van repliek wordt gediend, dan begin je gewoon ergens anders over.
Waarom mogen partijen bijvoorbeeld niet vinden dat bijvoorbeeld de indeling op zondag ook wel wat minder kan? Dat is ook een SP standpunt. Maar als mensen daar een godsdienstige reden voor hebben mag dat natuurlijk. Dat betekent in het geheel niet dat er, als mensen op godsdienstige basis een besluit vormen, op dat moment geen scheiding van kerk en staat meer zou zijn. Aan ieder ander dat weer om te draaien.

Dat er scheiding tussen ker en staat is laat zich bijvoorbeeld zien in het feit dat het burgerlijk huwelijk voor het kerkelijk huwelijk gaat. Meer voorbeelden? Of kun je ze inmiddels zelf wel verzinnen?
Ik heb nog een leuke Willem. Waarom wil het kabinet ineens gemoedsbezwaarde ambtenaren van de burgerlijke stand toestaan, dat is toch een puur religieuze beslissing vanuit de overheid?

Ach... zal wel weer te moeilijk voor je zijn om inhoudelijk op te reageren.
Nee hoor, want het blijft toch mogelijk als homo stel in het huwelijk te treden? Ik vind het juist goed dat er ookaan mensen met gemoedsbezwaren wordt gedacht.
Maar dat is dan toch geen scheidind van kerk en staat?

Want die ambtenaren moeten gewoon de wet uitvoeren, daar zijn ze voor. En toch maken ze dan ineens een uitzondering voor gristenen?

Als ik vanwege mijn religie tegen snelheidsbekeuringen ben, dan mag ik toch ook niet bij de politie?
willem1959 schreef op 25 april 2008 @ 17:28:

Nee hoor, want het blijft toch mogelijk als homo stel in het huwelijk te treden? Ik vind het juist goed dat er ookaan mensen met gemoedsbezwaren wordt gedacht.
Ik vind het belachelijk dat ambtenaren van de burgelijke stand de wet naast zich kunnen neerleggen en mensen mogen discrimineren. En dan kun je wel zeggen dat een MM-stel of VV-stel bij een andere ambtenaar terecht kan, maar zou je dat ook zeggen als een cafe een bordje zou hebben "Joden niet gewenst"?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Nog even, voordat je met nog meer stomzinnige voorbeelden aankomt: politieke regelgeving op basis van geloofsovertuiging is natuurlijk iets heel anders dan bemoeienis van 'de kerk' met regelgeving in ons land. De ChristenUnie is niet 'de kerk' maar een vereniging van mensen met dezelfde uitgangspunten.
Ga eens heel snel de uitgangspunten van SGP en Gristenunie lezen dan, want die zijn allemaal gestoeld op de bijbel.

Waarom is politieke regelgeving op basis van geloofsovertuiging volgens jou dan wel in orde?

Dat is dan toch een soort sharia van de lage landen?
willem1959 schreef op 25 april 2008 @ 17:28:

Goed dat er ook aan die mensen wordt gedacht? Het is triest dat die mensen er uberhaupt zijn! Dat is verdorie gewoon pure discriminatie en bij mijn weten is artikel 1 van de grondwet nog altijd dat discirminatie in welke vorm dan ook verboden is. Geen homo's willen trouwen komt op hetzelfde neer als geen negers willen trouwen. Mensen die zo in elkaar steken mogen van mij per direct ontslagen worden.
Natuurlijk is Jolietje het niet eensch met deze SGP-dwaling, zij wilde immers dat muzikanten op zondag wèl werkten, zodat zij aan cultuur kon doen.
Deze SGP-lieden willen jou je brood ontnemen, Zammie. Lekker volkje.
Hihi, Willem poogt jammerlijk aan te tonen dat er een prima scheiding is tussen kerk en staat in een land dat geregeerd wordt door gristenen, die om de haverklap trachten de burger de meest stompzinnige regeltjes door de strot te duwen vanuit hun geloofsovertuiging. En dan zegt-ie doodleuk: 'De Gristenunie is niet de kerk'. Mag ik een zakdoekje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven