Wie kijkt er live mee naar parachute-record ?

14-10-2012 16:39 761 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spannend



Kijk live mee met Felix Baumgartner die vandaag om 16.45 uur Nederlandse tijd op 36 kilometer hoogte per parachute naar de aarde springt met een snelheid van 1110 kilometer uur.
Alle reacties Link kopieren
@lizl, haha ja zo klink ik vast maar ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je zoiets doet. Maar ik ben dan ook een zwangere vrouw met al een zoontje van 2 en ik ben 1 keer in een achtbaan geweest, onder druk van anderen, dat doe ik nooit meer. Dus deze man is mijn ogen echt een man met een doodswens. En ik zie het nut niet, behalve de recordpoging, waarom in godsnaam zou je je leven riskeren. Is het leven dan zo slecht en de wereld niet mooi genoeg van een veilige afstand bekeken dat je zoiets gaat doen. Ik vind zwanger zijn en bevallen al een hele beproeving.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lekker hapje, die Felix
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je hoor, Ambrosia



Zwanger zijn en bevallen vind jij "al" een beproeving. Ik vind het hebben van kinderen en ze opvoeden ook al een beproeving :s Ik heb geen kinderen, maar als ik me inleef in het moeder zijn, dan ga ik sneller zweten dan toen ik gisteren bij het kijken naar hoe Felix B. op dat randje stond, zweethanden kreeg :s



Wat het nut is? Tja, niet eigenlijk. Althans... ik kan niets bedenken. Maar dat kan ik ook niet met bijvoorbeeld zo'n Six Flags attractie. Ja, plezier. Mensen halen er plezier uit. Ik niet en Felix zal waarschijnlijk in slaap vallen in de achtbaan maar er zijn zat mensen die het geweldig vinden.

Het gaat om persoonlijke drijfveren (zoiets....) en dat vind ik wel vaker moeilijk te begrijpen of iets waarin ik mijzelf absoluut niet in terug kan vinden.



Ik ken iemand die bij de recherche werkt. Als ik zijn verhalen hoor, dan krijg ik "zelfs" klamme handen van spanning Dus een parachutesprong is sowieso uitgesloten, met of zonder kinderen. Ik ben gewoon een watje
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzl schreef op 15 oktober 2012 @ 11:34:





Wat het nut is? Tja, niet eigenlijk. Althans... ik kan niets bedenken. Maar dat kan ik ook niet met bijvoorbeeld zo'n Six Flags attractie. Ja, plezier. Mensen halen er plezier uit.Het nut van de stratosjump wordt hier omschreven:

http://www.redbullstratos.com/science/s ... ic-values/



Ik kan me voorstellen dat het echt wel nut heeft voor de toekomst. Zoals ook omschreven wordt in de link kan het bijdragen aan de toekomst van het ' ruimtereizen'. En het doorbreken van de geluidsbarriere is is spectaculair. Alleen waarvoor precies, dat weet ik niet, dat is te ingewikkeld voor mijn simpele hersenen..
http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/ ... tner.dhtml
Alle reacties Link kopieren
Ah, kijk... Het is dus niet alleen voor het plezier
Alle reacties Link kopieren
quote:jeleny schreef op 15 oktober 2012 @ 10:20:

@ rozehanddoek,



ik vroeg me eerst ook af of het wel goed zou aflopen. Totdat ik zag dat mr Kittinger in 1960 (!) al vanaf 31 km hoogte was gesprongen.



Idd,de zwart-wit beelden zijn best wel indrukwekkend van die poging.Is 1 van m'n YT favorieten.

Nog indrukwekkender was dat Kittinger sprong,ondanks een scheur/opening in z'n handschoen.Hij wist niet niet wat het effect precies zou zijn.Maar kans op het verlies van hand/arm was reeel.Toch gesprongen..

Felix heeft ballen,Kittener heeft stalen ballen
Hey Lord,don't ask me questions
Alle reacties Link kopieren
quote:Robin4ever schreef op 15 oktober 2012 @ 16:49:

[...]





Idd,de zwart-wit beelden zijn best wel indrukwekkend van die poging.Is 1 van m'n YT favorieten.

Nog indrukwekkender was dat Kittinger sprong,ondanks een scheur/opening in z'n handschoen.Hij wist niet niet wat het effect precies zou zijn.Maar kans op het verlies van hand/arm was reeel.Toch gesprongen..

Felix heeft ballen,Kittener heeft stalen ballen



Dat van die handschoen wist ik nog niet eens?!

.



Erg leuk ook dat Kittinger er nu ook bij was (alleen nu vanuit de controlekamer) met zn " attaboy" haha
Alle reacties Link kopieren
quote:jeleny schreef op 15 oktober 2012 @ 17:11:

[...]





Dat van die handschoen wist ik nog niet eens?!

.



Erg leuk ook dat Kittinger er nu ook bij was (alleen nu vanuit de controlekamer) met zn " attaboy" haha

Yep,tijdens opstijgen zwol z'n hand naar 2x gewone omvang omdat ie handschoen niet goed afsloot.Kittinger besloot gewoon door te gaan.Overigens had ie al eerder (minder hoge) sprongen gedaan,waarvan 1 hem bijna fataal werd.Heb groot respect voor Felix,maar persoonlijk nog meer voor Kittinger.

Mooi ook dat Kittinger de enige was die radiocontact met Felix zou houden tijdens z'n recordpoging (uit soort eerbetoon ,naar wat ik begreep).
Hey Lord,don't ask me questions
Alle reacties Link kopieren
Die test jumpen die op YT staan zijn ook leuk om te zien.. die 36km is achteraf een eitje voor hem geweest
Alle reacties Link kopieren
quote:Zespri79 schreef op 15 oktober 2012 @ 17:30:

Die test jumpen die op YT staan zijn ook leuk om te zien.. die 36km is achteraf een eitje voor hem geweest

Grijns,ja zo lijkt het wel beetje,Zespri

Boeiende aan zowel Kittinger als Felix vind ik persoonlijk hun jarenlange secure en geduldige voorbereiding .Ze wisten beiden heel goed waar ze mee bezig waren,voor ze zich eraan waagden.

En beseften dus goed wat er allemaal wel niet mis kon gaan.Ondanks de nauwkeurige voorbereiding.
Hey Lord,don't ask me questions

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven