Waar wonen?

24-08-2012 21:26 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een nieuwe baan gekregen in Boxmeer en nu zoek ik huisvesting in de buurt. Welke plaats adviseren jullie? Boxmeer of Cuijk of nog ergens anders?



*ben voorlopig afhankelijk van openbaar vervoer, fiets en m'n benen*
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Ik kom vaak in Cuijk en ik vind het een leuke plaats. Snap de negatieve reacties dan ook niet. Heeswijkse Kampen is een prachtige wijk met veel water. In het centrum leuke winkels en de snelweg is vlakbij. Kwartiertje rijden en je bent in Nijmegen. Station met elk half uur een trein naar Nijmegen of naar Boxmeer.
Alle reacties Link kopieren
Kijk voor het vliegen ook eens over de grens. Bij Asperden in duitsland ligt een veld met motor- en zweefvlieg baan (lsv Gogh) Alternatief voor zweefvliegen is malden (Nijac)
Alle reacties Link kopieren
Leuk Sjno! Gefeliciteerd! Krijg je geen spijt van denk ik. Laat je nog eens weten hoe het bevalt?

Succes met de overtocht!
Alle reacties Link kopieren
quote:ch4rlie schreef op 27 augustus 2012 @ 22:09:

Kijk voor het vliegen ook eens over de grens. Bij Asperden in duitsland ligt een veld met motor- en zweefvlieg baan (lsv Gogh) Alternatief voor zweefvliegen is malden (Nijac) leuk! Ga ik in m'n oren knopen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 27 augustus 2012 @ 22:19:

Leuk Sjno! Gefeliciteerd! Krijg je geen spijt van denk ik. Laat je nog eens weten hoe het bevalt?

Succes met de overtocht!



Uiteraard laat ik het weten (geen topic met open einde ).

Dank je wel.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je in Boxmeer gaat wonen!



Mocht je nog ooit willen switchen :-), ik kwam nog een promofilmpje over Cuijk tegen. Misschien geeft dit nog een wat ander beeld dan dat je nu misschien hebt.



http://www.cuijk.nl/index.php?mediumid=8



Veel woonplezier in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tataaa schreef op 27 augustus 2012 @ 22:47:

Leuk dat je in Boxmeer gaat wonen!



Mocht je nog ooit willen switchen :-), ik kwam nog een promofilmpje over Cuijk tegen. Misschien geeft dit nog een wat ander beeld dan dat je nu misschien hebt.



http://www.cuijk.nl/index.php?mediumid=8



Veel woonplezier in ieder geval!



Dank je wel.



Mijn idee van Cuijk is dat het een schattige dorpskern heeft en pal aan het water ligt. Dat het niet zo'n goede naam had/heeft heb ik hier pas gehoord. Ik denk dat ik de eerste maanden in het weekend gewoon de trein pak en de omgeving/omringende stadjes onveilig ga maken.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Cuijk: daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden. Eigenlijk vind ik daar in de buurt alleen Uden leuk. En Nijmegen, maar dat is nog wat verder weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:snjokorn schreef op 25 augustus 2012 @ 10:11:

[...]





Het volgende topic zou dus "help wat betekent dit" kunnen zijn Als je Duits kunt verstaan, dan moet het Boxmeerse dialect ook te doen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:snjokorn schreef op 27 augustus 2012 @ 21:54:

Ik kreeg vandaag een mailtje met de mededeling dat er een huurcontract opgemaakt gaat worden .... het appartement staat in hartje Boxmeer.

Als je 'n mini-kapelletje voor je deur hebt, dan zijn mijn ouders je bovenburen

No worries, ik woon heel ver weg in Rotterdam en zal je niet stalken
Alle reacties Link kopieren
quote:chartreuse schreef op 31 augustus 2012 @ 21:41:

[...]



Als je 'n mini-kapelletje voor je deur hebt, dan zijn mijn ouders je bovenburen

No worries, ik woon heel ver weg in Rotterdam en zal je niet stalken







Ik ga op de bovenste verdieping wonen dus....
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
quote:chartreuse schreef op 31 augustus 2012 @ 21:40:

[...]



Als je Duits kunt verstaan, dan moet het Boxmeerse dialect ook te doen zijn.M'n duits is heel erg ver weg gezakt toen ik ijslands leerde.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
quote:snjokorn schreef op 31 augustus 2012 @ 23:39:

[...]









Ik ga op de bovenste verdieping wonen dus....Als je wil kan ik wel vragen of ze 'n nieuwe buuf krijgen, dan heb je 'n aanspreekpunt. M'n ouders zijn erg op zichzelf (als in niet bemoeizuchtig en roddelen kennen ze niet) maar wel behulpzaam, en staan midden in het (dorps-)leven. Kennen het dorp als hun broekzak.
Alle reacties Link kopieren
quote:snjokorn schreef op 31 augustus 2012 @ 23:39:

[...]





M'n duits is heel erg ver weg gezakt toen ik ijslands leerde.Boxmeers dialect is goed te verstaan volgens mij, het is geen Limburgs of Fries qua moeilijkheidsgraad. En wat eerder al werd geschreven: nagenoeg iedereen kan ook gewoon Nederlands spreken. Ik hoorde van anderen wel altijd dat het dialect ze aan de duitse taal deed denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:chartreuse schreef op 31 augustus 2012 @ 23:53:

[...]



Als je wil kan ik wel vragen of ze 'n nieuwe buuf krijgen, dan heb je 'n aanspreekpunt. M'n ouders zijn erg op zichzelf (als in niet bemoeizuchtig en roddelen kennen ze niet) maar wel behulpzaam, en staan midden in het (dorps-)leven. Kennen het dorp als hun broekzak.



Lief, dank je wel.

Ik heb een appartementje toegewezen gekregen in een nieuwbouwproject in de binnenstad. Tips en een aanspreekpunt zijn altijd handig!
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Boxmeer ziet er leuk uit Snjokorn! Kom je weer naar Nederland? Spannend

Ik hoop dat je een hele leuke baan en tijd gaat krijgen!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:snjokorn schreef op 01 september 2012 @ 00:07:

[...]





Lief, dank je wel.

Ik heb een appartementje toegewezen gekregen in een nieuwbouwproject in de binnenstad. Tips en een aanspreekpunt zijn altijd handig!Nieuwbouw, dan zullen mijn ouders niet je buren zijn Ik zit te denken welk project dat kan zijn, cryptische omschrijving is het enige dat me te binnen schiet. Leuke kroegen op loopafstand, winkels bij de hand, er zijn slechtere locaties te bedenken. Maar ik zal ze morgen even bellen, voor ik van alles toe ga zeggen. Mailen is misschien handig?
anoniem_134796 wijzigde dit bericht op 01-09-2012 11:09
Reden: mailadres verwijderd en omschrijving weggehaald
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Enn.



Chartreuse. , je gaat door voor de wasmachine. Heb je mailadres genoteerd.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Snjokorn, heb m'n ouders gesproken en ze willen wel 'n aanspreekpunt voor je zijn (doen ze vaker trouwens). Als je me mailt dan kan ik jullie in contact brengen.
Alle reacties Link kopieren
*bericht van Snjo*



Snjo heeft nog steeds geen internet (en dit kan ook nog wel even op zich laten wachten) en heeft mij gevraagd jullie te laten weten dat de verhuizing goed is gegaan en ze het erg naar haar zin heeft in de nieuwe woonplaats.



Zodra ze weer online is meldt ze zich zelf weer
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa, snjo is weer online en heeft het (tot nu toe) erg naar haar zin in het dorp en omgeving.



Chartreuse: ik heb je nog niet gemaild omdat ik liever met gerichte vragen kom dan alleen met vragen om te vragen. Ben je zeker niet vergeten hoor.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Fijn je weer te lezen Snjokorn!! En fijn dat je het naar je zin hebt (*ietwat jaloers*)!



Voel je niet verplicht om te mailen hoor Het ging mij er meer om dat e.e.a. net je verhuizing gekruist leek te hebben. Maar je bent weer online en dat is 'n goed teken

Veel plezier daar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven