Aardappelsalade

24-10-2012 11:21 11 berichten
Ik ben op zoek naar een lekker recept voor een aardappelsalade. Het liefst zonder vlees erin en mét zilveruitjes.
Ik kan me voorstellen dat je zelfgemaakt het lekkerst vindt, maar de kartoffelsalade van de Aldi is om te smullen. Probeer hem eens voor tussendoor. Is dik de moeite waard.
quote:Cateautje schreef op 24 oktober 2012 @ 11:27:

Ik kan me voorstellen dat je zelfgemaakt het lekkerst vindt, maar de kartoffelsalade van de Aldi is om te smullen. Probeer hem eens voor tussendoor. Is dik de moeite waard.thnx, de Aldi is hier niet echt in de buurt maar ik hou het in mijn achterhoofd
Alle reacties Link kopieren
http://www.kookjij.nl/recept-kartoffels ... ppelsalade
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
http://www.kookjij.nl/recept-kartoffels ... ppelsalade
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Gekookte aardappels, flink bieslook, mayonaise, gesnipperd uitje, eventueel gerookte zalmsnippers. Door elkaar scheppen als aardappels nog warm zijn, dat is het lekkerste.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vaak een simpele.

Aardappels-(zilver) ui-bieslook-crème fresh- z&p-olijfolie.

Liefst als de aardappelen nog warm zijn van t koken zodat ze de smaken goed opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het heel anders, zonder mayo.

Aardappels in de schil koken

Nog warm pellen

In plakjes snijden

Een dressing maken van 250 ml warme rundvlees bouillon, 50 ml azijn, 30 ml olie, 1 klein gesneden uitje.

Dressing over de warme aardappels gieten en laten afkoelen!
Saus: mayo, yoghurt, knoflook, veel kerriepoeder

Erin: ui, appel, gekookte eieren
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een aardappelsalade kopen en daar zelf wat extra ingredienten aan toevoegen. Scheel weer wat werk.



Zelf maak ik hem het liefst met gekookte krieltjes. deze halveren, wat mayo, sour crème, lenteuit, bieslook, peper, zout, paprika en gekookt ei erdoor heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ze op zoveel verschillende wijze. Net ook wat ik in huis heb of trek in heb.



Deze vind ik makkelijk te maken, lang goed en overal bij te eten;





Aardappels, (ham of chorizo of vis wat je eruit kan halen), ui, tomaat, ei, veel verse kruiden, halvanaise, druppeltje tomatenketchup, zilveruitjes, augurk heel fijn, heel klein beetje gegrilde paprika. Ui is bij mij of een sjalot, vind ik zo lekkerder, of rode ui. Even kijken welke scherpte je lekker vindt.



Verder heb ik zoveel lekkere dingen zien langskomen mmmmm.

Ik heb nog een aardappel kookboek waar ook wat salades in staan. Als ik het niet vergeet kijk ik nog even wat voor lekkers erbij staat, maak veel uit dat kookboek.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven