SGP wil verbod popmuziek

24-04-2008 14:27 442 berichten
SGP wil verbod popmuziek

ARNHEM - De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil een verbod op popmuziek. Het zou leiden tot drank- en drugsgebruik, meent statenlid Nelis Zondag.

Het statenlid zei dat tijdens een debat over subsidie voor poppodia Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.

Nu mag er al niet zo veel van de SGP (even voortbordurend op de discussie over de koopzondag), maar dit slaat toch werkelijk alles!
Straks wil de SGP dat ook verbieden.

Orde, Regelmaat en Saaiheid, dat is wat we nodig hebben of zo....
De Saaie Grefo Partij.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste dochter kijkt graag naar de kindvriendelijke muziekzender van Nickelodeon, haar klasgenootjes ook. En dat vind ik ook wel best zo voorlopig.

Persoonlijk ben ik niet kapot van die clips, met die rappers. Kan niet wachten tot die muziek eindelijk eens verdwijnt....
tangerine schreef op 26 april 2008 @ 10:54:

Heb je de nieuwe, hele slechte, dansfilms ook Loomii?
Ehhhh....dat denk ik niet (wilde gok). Welke is/zijn het? Ik ga straks woest uit shoppen, misschien is het wel een leuke impulsaankoop.
Zie de rest van het bericht ;-)

Centerstage is trouwens écht goed, maar dan weer nauwelijks te krijgen in Nederland...
Zamirah schreef op 24 april 2008 @ 22:58:

Inderdaad, ontaarde kunst... O_o
Ontaarde kunst... ontaarde kunst... Even kijken. Er was een Duits woord dat daarop lijkt: Entartete Kunst. Ik geloof dat de SGP terug wil naar het nazi-tijdperk.
World of Warcraft: Legion
willem1959 schreef op 25 april 2008 @ 15:13:

Er IS in Nederland scheiding tussen kerk en staat, dombo.
Nu nog wel. Maar niet lang meer als de SGP het voor het zeggen heeft.
World of Warcraft: Legion
Tangerine, ken je Bring it On? Ook zo'n heerlijke draak. En save the Last Dance vind ik persoonlijk erg leuk...! Maar dan alleen deel 1. Deel 2 is walgelijk.
Ik lag net in de zon. Lekker te genieten, beetje warm, drankje erbij.

Ik schaam me dood om het toe te geven, maar er dreven dus onzedelijke gedachtes in mijn ziel.

Dus als meneer Zondag nog tijd heeft van de week, kunnen we dan ook wellustig weer verbieden?
Ik vind save the last dance ook leuk ;-)

Maar deel 2 is inderdad gewoon pijnlijk voor je ogen.

Bring it on ken ik niet, nog nooit in de van leest tussen de films gezien? (Daar scoor ik vaak mijn filmpjes)

Ik zal wel proberen hem te downloaden.
tangerine schreef op 26 april 2008 @ 12:12:

Zie de rest van het bericht ;-)
Owja, nu zie ik ze..... :-$
mastermind schreef op 24 april 2008 @ 15:54:

Ik zag de titel van het topic en vroeg me meteen af of Jolietje er al was, om te bepleiten waarom die duivelse popmuziek toch echt verboden moet worden ("omdat ík niet van popmuziek hou") maar neu, ze is er (nog) niet....

*wacht geduldig af*
Goh, is dat zo belangrijk voor je, wat ik ervan zou vinden, mens, er zijn belangrijker dingen! Maar verdoe je tijd lekker op dit topic. veel plezier nog!
Jolietje79 schreef op 28 april 2008 @ 12:11:

[...]

Goh, is dat zo belangrijk voor je, wat ik ervan zou vinden, mens, er zijn belangrijker dingen! Maar verdoe je tijd lekker op dit topic. veel plezier nog!
http://www.hondenhuys.nl/forumsmilies/slaapgaap.gif
mastermind schreef op 25 april 2008 @ 13:57:

Ben je tegen, Joliet????! En waarom dan? Loop jij op zondag graag heerlijk door de lege (want winkels gesloten) straten met je MP3-spelerT vol met popmuziek, ofzo?
Waar slaat dat nou weer op?! Dus volgens jou moet je perse als je tegen koopzondagen bent dan maar ook meteen tegen popmuziek zijn, helemaal als je ook christelijk bent? Waarschijnlijk heb je een ding nog niet geleerd: Je hebt zwart en je hebt wit. En daar tussenin zit kleur! Met andere woorden: er zijn ook mensen die wel tegen koopzondagen zijn maar niet tegen popmuziek. Of ben jij zo'n zwartwitkoekeloerder Mastermind?
stout1975 schreef op 25 april 2008 @ 16:46:

Ja best wel, heb je zin in een wilde date toevallig?
Denk je nou werkelijk dat ik daar een serieus antwoord op ga geven.
Zamirah schreef op 25 april 2008 @ 19:28:

Natuurlijk is Jolietje het niet eensch met deze SGP-dwaling, zij wilde immers dat muzikanten op zondag wèl werkten, zodat zij aan cultuur kon doen.
En dat jij dan toevallig moet werken is pech voor jou. Ja, had je maar een kantoorbaan moeten nemen. Jij legt nu jouw probleem bij mij neer. Zo ken ik er nog wel een paar..... (nee, en dan bedoel ik geen mensen maar opmerkingen voor het geval dat dit weer verkeerd wordt geinterpreteerd).
Zamirah schreef op 25 april 2008 @ 20:40:

Ik denk eigenlijk dat het slim is om de SGP te verbieden. Volgens mij zijn daar wel juridische gronden voor.
:rofl: LOL! Wens je veel succes! En doe ze de groeten daar in Den Haag! X-D
Liv schreef op 25 april 2008 @ 20:45:

[...]

Tja, tis maar net hoe het Jolietje uitkomt he?

Jij mag wel werken (voor haar plezier), iemand in een winkel niet.....(want Jolietje vind winkelen stom.)
Dat heb ik dus helemaal niet gezegd, je loopt lekker vooroordelen uit te kramen terwijl je niet eens de moeite neemt om mijn post te lezen waarin ik uitleg waarom ik tegen koopzondagen ben! En nu suggereer je dingen die gewoon helemaal niet kloppen. Ik ben hier niet van gediend en ik wil je nu vriendelijk vragen deze posting te laten verwijderen.
Hee Mischick! Jij vermaakt je ook wel zo te zien op dit topic! Veel plezier nog! Ik ga weer!
Jolietje79 schreef op 28 april 2008 @ 12:21:

[...]

Waar slaat dat nou weer op?! Dus volgens jou moet je perse als je tegen koopzondagen bent dan maar ook meteen tegen popmuziek zijn, helemaal als je ook christelijk bent? Waarschijnlijk heb je een ding nog niet geleerd: Je hebt zwart en je hebt wit. En daar tussenin zit kleur! Met andere woorden: er zijn ook mensen die wel tegen koopzondagen zijn maar niet tegen popmuziek. Of ben jij zo'n zwartwitkoekeloerder Mastermind?
Dat vind ik nu juist het vreemde en ongeloofwaardige aan dat hele geloof. De een vindt dat iets wel mag en ander is er tegen. Als je allemaal in dezelfde god en bijbel gelooft dat zou je zeggen dat je er ook dezelfde 'regels' op nahoudt toch? Maar nee, in de praktijk blijkt dat elke gelovige z'n eigen regels bepaalt. Totaal ongeloofwaardig voor mij dus.
Jolietje79 schreef op 28 april 2008 @ 12:42:

[...]

Hee Mischick! Jij vermaakt je ook wel zo te zien op dit topic! Veel plezier nog! Ik ga weer!
Leer jij eerst maar om mijn naam foutloos over te tikken.
Jolietje79 schreef op 28 april 2008 @ 12:28:

[...]

En dat jij dan toevallig moet werken is pech voor jou. Ja, had je maar een kantoorbaan moeten nemen. Jij legt nu jouw probleem bij mij neer. Zo ken ik er nog wel een paar..... (nee, en dan bedoel ik geen mensen maar opmerkingen voor het geval dat dit weer verkeerd wordt geinterpreteerd).

Nee, hoor dat is helemaal geen pech voor mij. Ik ben in hart en nieren zangeres en werk met liefde op welke dag dan ook. Het is nl geen rotwerk, het is fantastisch om je geld te mogen verdienen met een uit de hand gelopen hobby. Dus nee, die kantoorbaan die je daar aanbiedt, daar bedank ik vriendelijk voor. :)

Dan word ik nl net zo zuur als Jolietje.
Jolietje79 schreef op 28 april 2008 @ 12:34:

[...]

Dat heb ik dus helemaal niet gezegd, je loopt lekker vooroordelen uit te kramen terwijl je niet eens de moeite neemt om mijn post te lezen waarin ik uitleg waarom ik tegen koopzondagen ben! En nu suggereer je dingen die gewoon helemaal niet kloppen. Ik ben hier niet van gediend en ik wil je nu vriendelijk vragen deze posting te laten verwijderen.
:rofl:
Jolietje79 schreef op 28 april 2008 @ 12:11:

[...]

Ik vraag mij dan toch serieus af, waarom jij hier iedere keer maar weer blijft terugkomen! Meid: er zijn belangrijker dingen dan iedere keer maar weer op een paar mensen die je niet eens kent te reageren.....Leef toch es naar je woord!

(en nee, je hoeft de bal dit keer niet terug te kaatsen: ik vermaak me hier prima!)
Jolietje79 schreef op 28 april 2008 @ 12:23:

[...]

Denk je nou werkelijk dat ik daar een serieus antwoord op ga geven.

Verdomme, dat doet zo onbeschrijflijk veel pijn, zo'n blauwtje, iedere keer maar weer....

:~)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven