e-reader welke?

24-10-2012 17:59 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een grote leek in het digi gebeuren. nu was ik op vakantie en mensen hadden een e reader. Dat scheelt met gewone boeken in een koffer ! Maar wat is het beste merk ,met zonder lichtje en vooral de e books downloaden.Hoe doe je dat. Had wel al gekeken op bol.com dat het vrij simpel zou moeten kunnen gaan .alle informatie welkom .
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op vergelijk.nl, dan zie je ook gebruikersreviews! En daarbij kan je ook prijzen vergelijken.

Ik hou het nog even bij echte boeken :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar maanden een Sony TRS-P1. Bevalt heel goed.

Het scherm geeft zelf geen licht (zoals een I-Pad), dus je hebt wel altijd licht nodig bij het lezen, zowiezo ook anders vermoeiend voor je ogen.



Nu lees ik altijd in de trein of thuis met een lamp aan, anders kun je een hoesje kopen met een lichtje erin.

De batterij gaat erg lang mee, en hij ligt lekker in de hand.



Voor mij een goede keuze, hoop dat ik je ermee kan helpen!
Alle reacties Link kopieren
ok dank voor jullie reacties ik ga eens op zoek . ....
Ik heb de Omnia Icarus met ingebouwd licht. Hiervan kan je zelf de helderheid bepalen. Ik vind het ideaal.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me ook aan het orienteren en kwam ook uit op de Nexus (of soortgelijk). Voordeel is dat je er meer mee kan dan alleen lezen. Internetten bijvoorbeeld. Ik denk ook dat reisgidsen enzo het beter doen als je ook kleur hebt.

Maar nu twijfel ik dus of ik dan niet beter een grote telefoon kan kopen zoals de Galaxy Note . Dat scheelt dan weer een apparaat (en oplader). Of de Nokia 900 of 920, dan zit er ook nog een 'TomTom' in.
.
Alle reacties Link kopieren
..
Als het je echt om lezen gaat zou ik er een met een e-ink scherm kopen. Dat benadert papier het best en leest het lekkerst, veel fijner dan welke tablet of telefoon dan ook. Bovendien gaat de batterij eindeloos mee (4-6 weken i.t.t. een paar uur zoals bij een tablet).

Zelf vind ik het ook juist wel fijn dat ik niet weer de mail en het internet binnen handbereik heb (kan wel, maar is traag en onhandig). Lezen is lezen en niets anders, lekker rustig.



Zelf heb ik een Kindle van Amazon. Met het programma Calibre kun je alle boeken die je niet bij Amazon hebt gekocht omzetten naar het goede formaat (een paar seconden werk per boek). De simpelste Kindle is erg goedkoop (en erg goed, met een fantastisch scherm), maar heeft geen touchscreen.

Sony en Kobo zijn ook goed, en hebben wel een touchscreen. Kobo loopt alleen nogal eens vast als je er te veel boeken opzet.



Op dit moment verschijnen de eerste e-readers met front-light (ingebouwd licht dat niet van achteren maar van voren over het scherm schijnt, zodat het niet vermoeiend voor je ogen is zoals bij een tablet of telefoon). Het zijn kleine ledjes, zodat het nauwelijks ten koste gaat van de batterijduur. Ik heb er een gezien, en dat ziet er geweldig uit. Kobo heeft er een, en Kindle ook (maar die is helaas nog niet te koop in Nederland, anders had ik hem al )
Alle reacties Link kopieren
Ja die nieuwe Kobo Glo, dat zou mijn keus zijn als ik voor een echte e-reader ga. Maar omdat ik dat ding vooral interessant vind voor onderweg (trein) en op reis, vind ik 1 apparaat voor alles eigenlijk wel zo efficient.
.
Alle reacties Link kopieren
wat een informatie .Maar ben er heel blij mee .Het gaat idd alleen om het lezen.Dus ik denk dat ik voor een e- ink ga .Iemand ook ervaring met boeken downloaden ? Bv van bol.com ofzo .?
Alle reacties Link kopieren
Er staat een stukje naar onderen nog een ereader topic.

Ik ben heel bij met mijn Kobo Touch.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Kobo Touch. Ik ben er super blij mee. Alleen lezen. Er zit ook wifi op en je kan dus zo een boek online kopen.

E-ink scherm. Geen kleuren. Zwart wit en grijzen. Voor mijn geen probleem. Scherm is lekker rustig voor je ogen. In daglicht en volle zon buiten is het scherm perfect te lezen. Voor de avond heb ik een hoesje met een lampje erin gekocht (gecko). Ik ben niet kapt vind dit specifieke lampje, maar ik kan er in het donker toch goed mee lezen.

Ik hang eigenlijk altijd mijn Kobo aan mijn laptop als ik boeken erop zet. Ik download ze via NZB's en ik koop de nieuwere exemplaren op bol.com of via KOBO. Via NZB's sleep ik ze van laptop naar mijn Kobo. Als ik online koop gaat het automatisch.



Het scheelt bergen ruimte op vakantie. E-reader had ik jaren eerder moeten kopen! Als ik onderweg wil internetten, dan heb ik een smartphone.



Persoonlijk zou ik puur voor het lezen gaan en een echte e-reader kopen. Wil je veel online dan kan je denk ik beter een Ipad kopen.
Alle reacties Link kopieren
Maar met een Ipad kun je niet in de zon lezen en die is twee keer zo groot en 10 keer zo zwaar als een e-reader.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Oddjob, ik hoef niets meer hoor. Ben heel blij met mijn Kobo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb intussen 3 versies van de Sony.. en die bevalt me het beste.. Schoonzus heeft een kindle die is op zich ook fijn.. En mijn moeder heeft een BeBook.. ook niet verkeerd.. maar ik vind mijn sony toch echt het allerfijnste lezen en in gebruik..
Alle reacties Link kopieren
O en niet gaan lezen met een tablet.. Dan heb je backlight.. leest heel vermoeiend..
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je in hemelsnaam tijdschriften willen lezen op je ereader ? Je leest een boek op een ereader.. Tijdschriften lees je als tijdschrift en als je het echt niet laten kan om dat digitaal te lezen dan lees je het via je tablet (niet via je telefoon.. men.. dat kleine kut scherm..)...



Ik heb op vakantie alleen maar mijn e reader mee vol met boeken, en mijn telefoon voor internet etc.. Tijdschriften ook maar dan als tijdschrift.. die gooi ik na lezen weg of leg in de gemeenschapsruimte van de camping..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven