Actueel
alle pijlers
SGP wil verbod popmuziek
donderdag 24 april 2008 om 14:27
SGP wil verbod popmuziek
ARNHEM - De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil een verbod op popmuziek. Het zou leiden tot drank- en drugsgebruik, meent statenlid Nelis Zondag.
Het statenlid zei dat tijdens een debat over subsidie voor poppodia Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.
Nu mag er al niet zo veel van de SGP (even voortbordurend op de discussie over de koopzondag), maar dit slaat toch werkelijk alles!
ARNHEM - De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil een verbod op popmuziek. Het zou leiden tot drank- en drugsgebruik, meent statenlid Nelis Zondag.
Het statenlid zei dat tijdens een debat over subsidie voor poppodia Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.
Nu mag er al niet zo veel van de SGP (even voortbordurend op de discussie over de koopzondag), maar dit slaat toch werkelijk alles!
maandag 28 april 2008 om 17:32
Ik vind, als niet-ouder, dat ouders hun kinderen fatsoenlijk op moeten voeden, en dus voorbereiden op een rare wereld, vol clips met halfnaakte sletjes, ssssssschatje slissende Mocro's en foute makelaars met matjes en een Jordanese schaterlach.
Vind het nogal simpel om de schuld van (tijdelijk) ontspoorde pubers te leggen bij MTV.
Vind het nogal simpel om de schuld van (tijdelijk) ontspoorde pubers te leggen bij MTV.
maandag 28 april 2008 om 17:41
Het is misschien een klein onderdeel van de opvoeding, maar dergelijke clips verbieden is in elk geval een stap in de goede richting. Het gaat echt veel en veel te ver.
Daarom ben ik dus ook zo blij met die kindvriendelijke muziekzender van Nickelodeon. Qua clips dan, ik kan die liedjes inmiddels niet meer horen!
Daarom ben ik dus ook zo blij met die kindvriendelijke muziekzender van Nickelodeon. Qua clips dan, ik kan die liedjes inmiddels niet meer horen!
maandag 28 april 2008 om 18:14
Kan ik hieruit concluderen dat jij deze clips als educatief beschouwd? Apart...
Pubers voorbereiden is iets anders dan ze een vertekend beeld van de werkelijkheid meegeven. Dat vrouwen alleen stukken vlees zijn en graatmager moeten zijn om mee te tellen. Dat uiterlijk vertoon met veel bling bling het belangrijkste op de wereld is en dat geweld een geweldige oplossing zou zijn. Vooral dat vrouwen gedeelte...dat wil ik mijn dochters echt niet meegeven!
Pubers voorbereiden is iets anders dan ze een vertekend beeld van de werkelijkheid meegeven. Dat vrouwen alleen stukken vlees zijn en graatmager moeten zijn om mee te tellen. Dat uiterlijk vertoon met veel bling bling het belangrijkste op de wereld is en dat geweld een geweldige oplossing zou zijn. Vooral dat vrouwen gedeelte...dat wil ik mijn dochters echt niet meegeven!
maandag 28 april 2008 om 19:26
dat begon al in de jaren 50, toen er massaal indo's ons land kwamen instromen, The Blue Diamonds , twee indo broertjes die wat rammelden op een gitaar, het hek was van de dam, dat kwam maar binnen en ging ook nog rotzooi trappen.
Ramona!!!!
Schokkend liedje.
gevold met een Nederlands antwoord, "zij dronk Ranja met een rietje , mijn sofietje!!!!
En jaren 60 /70, ja ja het werd steeds gekker,
Patricia Paay, de slet... hoor wat zij zong..
Je bent niet hip je bent niet knap
je drinkt geen bier maar tomaten sap...
O my god, de wereld ging echt bergafwaarts.
En Bach maakt dus al danige kolereherrie dat ie doof werd he!!!
Ach joh, Kedeng a deng , de smurfen, de vogeltjesdans, we hebben het allemaal overleefd.
Het is sowieso een stomme uitlating om "popmuziek" te verbieden , want alles is popmuziek,
alles wat aanhang heeft is pop.
Blijft over...
dank u voor deze nieuwe morgen , dank u voor deze nieuwe dag.
dinsdag 29 april 2008 om 07:57
dinsdag 29 april 2008 om 10:21
[quote]
[...]
Dan mag je beginnen met alle kinderboeken veranderen. Steppe steppe stap heet dan slikke snuife spuit. De Dolle Tweeling de Geile Mocro's en noem zo maar op.[/quote]
Zeg Jolietje , hoe kom je aan die wijsheid en gore uitlatingen, is dit weer een aantoonbare referentie naar ,Altijd is kortjakje ziek , midden in de week maar zondag niet, vrij vertaald: doordeweeks ben ik een beest, zondag doe ik boete en is het leed weer geleden.
:[...]
Dan mag je beginnen met alle kinderboeken veranderen. Steppe steppe stap heet dan slikke snuife spuit. De Dolle Tweeling de Geile Mocro's en noem zo maar op.[/quote]
Zeg Jolietje , hoe kom je aan die wijsheid en gore uitlatingen, is dit weer een aantoonbare referentie naar ,Altijd is kortjakje ziek , midden in de week maar zondag niet, vrij vertaald: doordeweeks ben ik een beest, zondag doe ik boete en is het leed weer geleden.