Schoonmoeder praat haar mond voorbij...

28-10-2012 09:54 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of ik nu overgevoelig ben...

Ik ben ruim 10 weken zwanger en aankomende week hebben we dé echo. Het gaat allemaal hartstikke goed maar ik vind het echomoment ontzettend spannend..



Vrij vroeg hebben we onze ouders verteld dat er een kleine op komst is en mijn 2 beste vriendinnen.



Deze week heeft mijn vriend het aan zijn zus verteld. Hij heeft een goede band met haar en we vonden het ook gewoon leuk om te delen. Zijn ouders waren hier bij.



Nu heeft schoonmoeder het verteld aan zoon die nog thuis woont...Ik vind dat helemaal niet leuk..Ik had het leuk gevonden als vriend het zelf had kunnen vertellen na de echo..



Schoonmoeder vertelde dit aan mij vrij nonchalant. Ik heb nog niet gereageerd maar eigenlijk wil ik dit nog wel doen..Vriend vind het ook jammer maar hij vindt het niet zo nodig om er iets van te zeggen..."Het is nu toch al gebeurt"...



Wat vinden jullie?



(liever niet quoten ivm herkenbaarheid zal ik wat details weghalen)
De enige reden waarom je je schoonmoeder erover aan wil spreken is om je gelijk te halen. Verder schiet je er namelijk niks mee op. En dat vind ik heel kinderachtig, een pot gezeik gaan openen terwijl je er niks mee opschiet, alleen maar om te zeuren of je gelijk te halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hgjb schreef op 28 oktober 2012 @ 09:58:

Ik vind het raar dat jullie het wel vertellen aan zus en schoonouders, maar niet aan een nog thuiswonende broer.Idd, waarom?
Alle reacties Link kopieren
TO: hebben jullie al je excuses aan broertje en schoonmoeder aangeboden? Aan broertje omdat hij het van zijn moeder moest horen ipv zijn grote broer en aan schoonmoeder dat jullie haar in zo'n onmogelijke situatie hebben gebracht dat ze het geheim moet houden voor haar thuiswonende (!) zoon.
Alle reacties Link kopieren
2 keer hetzelfde bericht
anoniem_165116 wijzigde dit bericht op 29-10-2012 11:45
Reden: dat was 2 keer..
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Allereerst, gefeliciteerd! Leuk zeg.



Jammer dat je schoonmoeder haar mond voorbij heeft gepraat, maar zij was natuurlijk ook erg blij! En dan krijg je zulke situaties! Ik zelf, had het ook gewoon de gehele familie tegelijk verteld met de nadruk op mond houden tegen iedereen buiten de familie. Dan krijg je ook niet zulke toestanden.



Ag, ik zou er geen punt van maken. Volgende keer duidelijk zijn als je niet wil dat iemand het door verteld.



Geniet van je zwangerschap.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!



De reden dat we het nog niet aan thuiswonende broer hebben verteld is dat hij 9 van de 10 keer niet thuis is en broers niet zo'n superband hebben.. Schoonzus zou het dan 2 dagen eerder weten. Haar zien we wat regelmatiger en toevallig dit weekend live..



Het heeft me wel aan het denken gezet over het in delen aan de familie vertellen...



Maar ik vind nog steeds dat het aan ons is om te vertellen..

(Ik weet dat het merendeel vind dat ik er een probleem van maak enz..) Het voelt gewoon zo voor mij...
Alle reacties Link kopieren
quote:Sssenta schreef op 29 oktober 2012 @ 11:36:

TO: hebben jullie al je excuses aan broertje en schoonmoeder aangeboden? Aan broertje omdat hij het van zijn moeder moest horen ipv zijn grote broer en aan schoonmoeder dat jullie haar in zo'n onmogelijke situatie hebben gebracht dat ze het geheim moet houden voor haar thuiswonende (!) zoon.Nee, gaat niet gebeuren...Zoals je wellicht al heb gemerkt sta ik hier anders in dan de meeste mensen van het forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet echt een punt van maken. Je kunt wel terloops zeggen: Ik had het hem graag zelf verteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:commotion schreef op 29 oktober 2012 @ 15:03:

Ik zou er niet echt een punt van maken. Je kunt wel terloops zeggen: Ik had het hem graag zelf verteld.Ik wilde er ook absoluut niets groots van maken...Als het ter sprake zou komen dan zou ik het gewoon kort benoemen..
Alle reacties Link kopieren
Als je hier al druk om maakt, maak je borst dan maar nat met je schoonmoeder.
Alle reacties Link kopieren
quote:2010viva schreef op 29 oktober 2012 @ 15:10:

Als je hier al druk om maakt, maak je borst dan maar nat met je schoonmoeder. Schoonmoeder is een schatje hoor!
Alle reacties Link kopieren
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
wat een kulreden om hem er buiten te houden, bah!
Alle reacties Link kopieren
Dat je het om die reden zelf niet verteld hebt...prima, maar dat je dan niet snapt dat schoonmoeder dat met haar kind wil delen? Dat snap ik dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ksenija schreef op 29 oktober 2012 @ 16:37:

wat een kulreden om hem er buiten te houden, bah!



Sorry hoor, we wilden het 2 dagen later vertellen...Na een goede echo..

Klaar!

Dat mag jij een kulreden vinden...
Alle reacties Link kopieren
En hoe was de echo?
Alle reacties Link kopieren
quote:Orzoo schreef op 29 oktober 2012 @ 16:56:

Dat je het om die reden zelf niet verteld hebt...prima, maar dat je dan niet snapt dat schoonmoeder dat met haar kind wil delen? Dat snap ik dan weer niet.Misschien dat het kwartje valt als TO zelf oma wordt en een van haar kinderen nog thuis woont.
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf zou het eigenlijk niet eens als een belediging opvatten als ik het wat later zou horen dan een andere zus oid van me.

Wel waren mijn man en ik teleurgesteld dat we pas bij dertig weken via de mail te horen kregen van een zus van hem dat ze zwanger was.

We wonen weliswaar in het buitenland, maar zo erg moeilijk is het niet om te skypen en pas met dertig weken...we kregen er een beetje een uit het oog uit het hart gevoel van.



Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven