Twijfel over relatie...

28-10-2012 14:34 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik de enige ben die de beslissing kan nemen maar soms is het fijn om dingen van je af te schrijven en meningen van anderen kunnen je soms net dat zetje in de juiste richting geven... Vandaar mijn verhaal...

Ik heb nu 4 jaar een relatie met een hele lieve jongen. We wonen twee jaar samen in ons droomhuis en hebben het fijn samen.

Ik heb wel vaker twijfels gehad gedurende de relatie, maar die gingen altijd na een paar dagen weer weg. Nu heb ik al een aantal weken twijfel en die gaan maar niet weg....

Wat altijd een probleem (voor mij) in onze relatie is geweest dat mijn vriend een laag libido heeft wat betekend dat hij bijna nooit zin heeft in sex. Omdat ik sex/ intimiteit heel belangrijk vind, is dit een beladen onderwerp geworden waardoor we het nog minder zijn gaan doen... De laatste keer was maart denk ik....

Ik merk aan mezelf ook dat ik geen initiatief meer neem omdat ik iemand wil die er van geniet, zich kan laten gaan.

Ik probeer dit te accepteren, maar ik weet niet of ik zonder (goede) sex kan leven...

Als ik heel eerlijk ben, was de eerste kus al niet vol overgave en heb ik altijd een soort van rem bij mijn vriend gevoeld. Hij kan zich niet laten gaan (in meerdere emoties niet) en hij heeft daar geen last van, maar ik begin daar wel last van te krijgen....

Waarom ik dan toch een relatie met hem ben aan gegaan, is omdat ik na twee lastige relatie echt op zoek was naar een lieve en stabiele jongen die mij accepteert, er altijd voor me is, te vertrouwen is en waarbij ik mezelf kan zijn.

Dit is er allemaal en dat geeft een heel veilig en vertouwd gevoel.

Het is zeker een veilige basis, maar soms denk ik, is dit het...?

Soms heb ik het gevoel dat ik iemand nodig heb waar ik meer mee kan delen... Niet alleen sex en passie ( want dat wordt vast altijd minder na 4 jaar...?) maar ook gek doen, lol hebben, toekomstplannen maken.

Voor mijn vriend is het een prima leventje zo met mij en loopt het gewoon lekker...

Afgelopen week heb ik het hem vertelt dat ik twijfels heb. Hij vindt het heel erg en kwam de volgende dag huilend thuis van zijn werk.

Dat vind ik dan zo zielig!!! En dan voel ik dat ik het wel heel fijn heb met hem.

Dus eigenlijk voel ik dat mijn gevoel voor hem steeds minder word, maar omdat het wel fijn is om bij hem te zijn en het loopt gewoon lekker, is de stap om weg te gaan heel lastig...

Daarbij komt ook de paniek voor de toekomst; huis verkopen in deze tijd, andere woning zoeken, financieel, alleen zijn enz.

Iemand dezelfde ervaring of een mening waar ik iets aan kan hebben?

Ik spring nogal van hak op de tak (dat doen mijn emoties ook op het moment....; ))

X
quote:slaapkat66 schreef op 28 oktober 2012 @ 17:56:

Hoi als ik zo lees heb je echt een lieve vriend die heel veel om je geeft. Alleen passionele geile sex zit er niet in. Want die gevoelens kent hij niet? Wat zegt de sexuoloog daar over? Zou het misschien kunnen zijn dat hij daar niets aan kan doen? Heeft hij ook geen erotische gevoelens als je hem masseert?

Je kunt misschien ook voor jezelf een eigen sexleven beginnen met jezelf... (en een vibrator en weet ik veel wat) en ondertussen genieten van jullie liefde voor elkaar. Dat is niet iets wat iedereen in een relatie heeft.

Hij is nog niet bij een sexuoloog geweest dus dat weet ik niet...

Ik denk zelf dat het een soort van prikkelverwerking probleem ook is... Hij heeft echt een hekel aan iets vies aan zijn handen, eet maar weinig dingen omdat hij weinig lust qua smaken, vindt zand vreselijk, doucht met een heel zacht straaltje, als ik hem aanrak, schrikt hij snel als het zachte strelingen zijn enz.

Vibrator heb ik inderdaad maar dat is niet genoeg voor mij... Ik wil het delen met iemand, het genot en me begeerd voelen en ik wil dat ieman geil van me wordt of van wat ik doe
Ik kan mij dat heel goed voorstellen dat je dat wilt. Ik had in een vorige relatie heel weinig goeie sex maar ook een slechte relatie. Dat er zo weinig liefde meer over was vond ik zelf het ergste.

Heb mij toen echt voorgenomen dat ik voor het hele plaatje zou gaan dus voor liefde en vriendschap en tederheid en sex. Maar na vier jaar is het niet meer zoals in het begin was. Dan zie je toch ook minpunten hoe goed de relatie ook is. Mijn vriend weet niet dat ik hier schrijf dus ik voel me vrij om te zeggen wat ik voel,

Ik heb wel eens tijdens een break sex gehad met een oude minaar. Juist ook omdat mijn vriend best wel egoístisch is in bed. En ik soms onzeker over mezelf. Dus ik begrijp je zeker wel. Misschien een gigolo? Dat hoeft hij niet te weten...
Mijn vriend weet niet dat dat gebeurd is toen we na 2 maanden weer bij elkaar kwamen. En daar is echt geen ruimte voor omdat te vertellen. En zelf vind ik het helemaal niet nodig dat hij dat weet. Maar voor mezelf weet ik wel dat ik veel meer van mijn vriend houd. En dat ik verder wil met hem alleen.
quote:loesje80 schreef op zondag 28 oktober 2012 18:15 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="lady_dana in "Twijfel over relatie..."" class="messagelink">lady_dana schreef op 28 oktober 2012 @ 17:22</a>:</b>

Je OP had echt letterlijk door mij geschreven kunnen zijn, maar dan een paar maanden geleden. Wij hebben het dus niet gered. De situatie is ivm een gezamenlijk huis etc nog steeds lastig, maar heb inhoudelijk nog geen spijt van mijn besluit gehad. Alleen die stap zetten is denk ik het moeilijkste dat ik ooit heb gedaan.</div></blockquote>

Wat knap dat je de knoop hebt doorgehakt! Als het nu nog steeds inhoudelijk als de juiste keus voelt, is het dus de juiste beslissing geweest.

Ik ben we benieuwd naar je verhaal... Wat heeft je uiteindelijk echt doen beslissen om de knoop dor te hakken? en hoe ga je om met zijn verdriet.

Je mag me ook een prive bericht sturen (alsdat kan hier... ; ))

als je het liever niet op het forum zet...

Hetzou me erg kunnen steunen, verhalen van anderen...

Privé berichten gaat volgens mij niet. Heb jij anders een anoniem emailadres? Kan je vragen hier maar oppervlakkig beantwoorden nl. Ex weet dat ik hier schrijf en hoewel ik niet denk dat hij mijn gangen nagaat wil ik t risico niet lopen. Bij mij speelde leeftijd ook mee. Ben begin 30 en hoewel we nog lang zo hadden kunnen doorgaan, wist ik dat als ik (en hij ook) nog voldoende tijd wilden hebben iets met een ander op te bouwen ik er nu een punt achter moest zetten. Maar er zijn heel veel periodes van twijfel aan vooraf gegaan.

Zijn verdriet was achteraf overigens minder heftig dan ik vooraf had bedacht. Hoewel dat de eerste dagen natuurlijk niet zo voelde. Hij is een man en denkt wat dat betreft heel zakelijk ofzo. Dat wist ik van tevoren echt niet. Hij was altijd erg verdrietig en bang voor mijn vertrek als we het over de problemen in de relatie hadden.
manamana...tutuutududu
@lady_dana: ik heb een mailadres waaruit mijn naam duidelijk word dus dat is niet zo handig... heb jij een anoniem mailadres?

Zou het leuk vinden om in contact te komen!
Ik heb je een uitnodiging gestuurd om vrienden te worden op viva... Volgens mij kunnen we daarna prive berichten sturen...
Loesje: via gmail kun je heel makkelijk een anoniem mailadres aanmaken. Misschien heb je daar wat aan. Want volgens mij kun je hier via priveberichten niets doorsturen.

En...sterkte. Hoe dan ook is het rot als er iets belangrijks in je relatie ontbreekt.
quote:slaapkat66 schreef op 28 oktober 2012 @ 19:27:

Ik kan mij dat heel goed voorstellen dat je dat wilt. Ik had in een vorige relatie heel weinig goeie sex maar ook een slechte relatie. Dat er zo weinig liefde meer over was vond ik zelf het ergste.

Heb mij toen echt voorgenomen dat ik voor het hele plaatje zou gaan dus voor liefde en vriendschap en tederheid en sex. Maar na vier jaar is het niet meer zoals in het begin was. Dan zie je toch ook minpunten hoe goed de relatie ook is. Mijn vriend weet niet dat ik hier schrijf dus ik voel me vrij om te zeggen wat ik voel,

Ik heb wel eens tijdens een break sex gehad met een oude minaar. Juist ook omdat mijn vriend best wel egoístisch is in bed. En ik soms onzeker over mezelf. Dus ik begrijp je zeker wel. Misschien een gigolo? Dat hoeft hij niet te weten...

Ja volgens mij ishet heel lastig om het complete plaatje te vinden en na 4 jaar is het zeker anders dan in het begin..

Maar er zijn vast altijd wel dingen maar de vraag is of je ze kan accepteren van elkaar of dat het niet gaat werken...

Ik begin open te staan voor anderen... te denken aan hoe het zijn met iemand anders.... dat is een teken voor mij dat het niet meer goed is...

Ik wil geen gigolo... ik wil sex met iemand waar ik van hou en verliefd op ben. Waar ik alles mee kan delen....

Als ik besluit dat ik een ander wil, wil ik eerst mijn relatie stoppen... ook omdat wij elkaar zo vertrouwen, dat wil ik niet verpesten. Dat zou ik zelf ook vreselijk vinden... Ik wil genieten van sex en me niet achteraf schuldig voelen.

Ik veroordeel jou daar niet mee hoor! Het was toen over met je vriend dus groot gelijk!!!!
quote:Marahbloem schreef op 28 oktober 2012 @ 21:34:

Loesje: via gmail kun je heel makkelijk een anoniem mailadres aanmaken. Misschien heb je daar wat aan. Want volgens mij kun je hier via priveberichten niets doorsturen.

En...sterkte. Hoe dan ook is het rot als er iets belangrijks in je relatie ontbreekt.

Bedankt voo de tip!

Dankjewel... is zeker lastig. Ik ben bij een psycholoog om te kijkenof ik iets kan veranderen... Het misschien kan accepteren of misschien de rust niet kan vinden in een relatie...

Wie weet.... Diep va binnen weet ik dat het klaar is... Maar zit nog beetje in de ntkenningsfase geloof ik! ; )
Ik probeerde een gmail aan te maken, maar heb iets verkeerd ingevuld en nu lukt het even helemaal niet meer. Ik zal t morgen opnieuw proberen en dan even hier plaatsen.
manamana...tutuutududu
Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees! Dit heb ik ook meegemaakt.

Ik heb een vriend gehad waarmee ik ook samenwoonde, samen huis gekocht en al. Ook tijdens de relatie twijfels gehad, maar altijd doorgegaan omdat hij lief voor me was en ik dacht dat dit liefde was, mijn eerste relatie.

Ook mijn vriend heeft een laag libido. Meerdere keren daarover gesproken en altijd werd verbeterting beloofd. Ik merkte dat mijn eigen libido er ook gewoon van achteruit. Ik, jonge meid, wil gewoon seks met een man die er wanten van weet.

Uiteindelijk heb ik besloten om er een punt achter te zetten. Daarna heb ik een man leren kennen die qua seks echt het beste bij me naar boven haalt. Heerlijk! Zou het niet willen missen!

Ik zou zeggen, ga aan de slag met je twijfels, anders wordt het echt niks!
quote:schattie schreef op 28 oktober 2012 @ 22:54:

Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees! Dit heb ik ook meegemaakt.

Ik heb een vriend gehad waarmee ik ook samenwoonde, samen huis gekocht en al. Ook tijdens de relatie twijfels gehad, maar altijd doorgegaan omdat hij lief voor me was en ik dacht dat dit liefde was, mijn eerste relatie.

Ook mijn vriend heeft een laag libido. Meerdere keren daarover gesproken en altijd werd verbeterting beloofd. Ik merkte dat mijn eigen libido er ook gewoon van achteruit. Ik, jonge meid, wil gewoon seks met een man die er wanten van weet.

Uiteindelijk heb ik besloten om er een punt achter te zetten. Daarna heb ik een man leren kennen die qua seks echt het beste bij me naar boven haalt. Heerlijk! Zou het niet willen missen!

Ik zou zeggen, ga aan de slag met je twijfels, anders wordt het echt niks!

Maar hoe kan je aan de slag met de twijfels...

Diep van binnen voel ik dat het klaar is... Ik word hier niet gelukkig van... Maar als ik zie hoe verdrietig hij hier van wordt, raakt het me zo...

Was bij jou ook het houden van weg?
Hai Loesje,

mocht je er nog behoefte aan hebben dan kun je me bereiken op vivaladydana@gmail.com
manamana...tutuutududu
hoi Loesje,

Ik kreeg van jou naar aanleiding van mijn berichtje een vriendenverzoek, ik zie geen link om je toe te voegen ?

Wil wel graag eea vertellen aan je.

Gr M
Hoi m,

Ik zie ook geen link...

Heb je een mailadres waar ik je op kan bereiken?
Hoi Loesje,

Wacht even ik verzin iets anders,

Gr M
Ik heb je net een berichtje gestuurd via de site, hoop dat je die kan lezen...
Kreeg je mail, heb je net gemail!

Groetjes !
ja flauw hoor, wordt t net een beetje leuk, ik wilde al een duit in t zakje doen...

gaan jullie een beetje prive zitten chatten... ggggrrrrrrr
die had ik nog nooit gebruikt hier... ik vind m leueuk
Haha hij is ook leuk!

Prive voelt toch net wat fijner als je wat dieper op dingen in wilt gaan... ; )

Maar als je iets toe te voegen hebt, graag!!!!

Ik heb inmiddels wel de knoop doorgehakt om bij mijn vriend weg te gaan...

Heel heftig want wil zo graag dat het werkt... maar het voelt ook als de juiste beslissing...
dat wilde ik dus ook zeggen... sex staat niet op zich, is ook verbondenheid, intimiteit etc... en als hij er geen probleem mee heeft dat jij er wel een probleem mee hebt.... tsjaaa... dat zegt ook iets over hem
en ik gooi m dr nog maar een keer in... je kunt iemand anders niet veranderen, je kunt alleen jezelf veranderen... en dat is ook best moeilijk
Tsja dat heb ik ook geleerd! ; )

Ik wil hem ook niet veranderen... maar ik heb gekeken of ik mezelf kon 'veranderen' of iig kan accepteren hoe ij omgaat met intimiteit en gevoelens... en dat kan ik helaas niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven