hondenvoer

02-11-2012 08:26 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welk voer is goed?



We geven nu royal canin en nu zei een kennis van ons dat dat geen goed voer is



Ervaringen?
Reken maar dat dit een hele discussie gaat worden over wel of geen brokken/blik of via de barf manier de hond voeren.

( begin alvast maar op barf te googelen.



Blijf vooral letten op je eigen portemonnee ondanks alle goed bedoelde tips.

Oh, en hier word gewoon beetje blik en beetje brokken van winkelmerk gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Wij voeren vers, op Royal Canin deden ze het niet zo goed.



Als we om wat voor reden weer terug zouden moeten naar een brok, zou ik eerst uitzoeken welk voer de minste rotzooi heeft toegevoegd.



Toen we onze herplaatser in huis haalden had hij het supermarkt eigen merk voer en scheet hij 6x op een dag fel oranje...
Alle reacties Link kopieren
Ahahaha, eens met redband. Maar ik moet voor mezelf zeggen (ik heb een kat) dat toen ik zelf zo vers mogelijk ging eten, ik ook met een schuin oog naar de gourmet blikjes begon te staren. Nndussss. Hij krijgt nu Royal Canin droge brok en barf rauw zacht voer als lekker hapje op een dag... :-)
Alle reacties Link kopieren
Kijk naar de drollen van je hond, zijn de solide en mooi bruin van kleur.... Dan is alles prima!



As je hond hele harde drollen heeft, of diraree, met een groen, zwarte of lichtbruine kleur dan is het niet goed..
Ik voer vers, maar ik begrijp heel goed dat mensen dat teveel werk vinden. Brokken vind ík niets, maar ik geloof niet dat het slecht is. Ik zou dan gaan voor Prins of Petfood (geperste brokken). Daarnaast bestaat er ook kant en klaar vers vlees. Dit zijn ingevroren worsten of schijven. Dit is dus wel vers vlees, maar dit hoef je niet meer zelf samen te stellen. Het nadeel ten opzichte van vers vlees is dat het gemalen is en je hond dus niet hoeft te kauwen. Qua kant en klaar vers vlees vind ik Haaksbarf het best, maar Prins en Farmfood hebben volgens mij ook kant en klaar.
Mijn hond doet het prima op Royal Canin. Daarnaast krijgt ze Duck met groente en rundernekpeesjes tussendoor. M'n hond is fit, heeft een mooie natte neus en een glanzende vacht en is altijd vrolijk. Drollen zijn ook mooi en het voer vindt ze heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik voer ook vers. Uit het nest royal canin meegekregen, maar zo zielig, kon of niet poepen of het spoot er in een lange straal uit.Uiteindelijk op pure pens uitgekomen en dat aangevuld met groenten ed.
Ik vind dat honden en ranzige vacht krijgen van Royal Canin. Gaf mijn hond altijd lam en rijst van Prins, dat zijn brokken zonder kleurstoffen en andere meuk. Ik was er erg tevreden over, hij had een mooie vacht en prachtige drollen.



Kookte overigens één keer in de week vegetarisch voor hem en dat was zijn lievelingseten.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je hond goed doet op het voer, is het prima voer.

Zelf heb ik ze jaren kvv gevoerd, maar deze vakantie overgegaan op brokjes. In die periode heeft vooral eentje een veel glanzendere vacht gekregen. Na de vakantie weer overgegaan op kvv, en de conditie werd weer minder.

Er zit wel verschil in brok en brok. Veel merken brokken, bevatten maar zo'n 30% vlees!

Vergelijk hier: brokkenvergelijker , maar eens de brokken.

Ik voer ze Orijen.
Alle reacties Link kopieren
Biofood. Is niet eens veel duurder dan Royal Canin. Lam en rijst. Minder zout e.d.. Mijn hond vind het lekker en het doet hem goed!
Ik geef mijn hond Croc. Ze vind het lekker en nog belangrijker, ze heeft goede stevige bruine drollen. En ze laat zo goed als geen scheten meer. Alleen nog als ze wat van straat heeft gegeten dan merken we dat in huis want dan gaat het fart alert weer af



Ben het met Nettel eens. Kijk naar de poep, dan weet je of je goed voer voor je hond hebt. Onze hond kon bijvoorbeeld helemaal niet tegen Eukaneuba. Altijd diarree of zachte lichtgekleurde drollen.



Eerder kreeg ze brokken van de Bas vd Heijden. Deed ze het ook goed op, alleen dat werd op een gegeven moment niet meer verkocht.
anoniem_84155 wijzigde dit bericht op 02-11-2012 09:41
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Wij geven Bonzo. De drollen zijn prima in orde

Je kan kiezen het als droogvoer te geven, of om warm water toe te voegen. Dan wordt het een zachte warme maaltijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:xxxfamke schreef op 02 november 2012 @ 09:36:

Zolang je hond goed doet op het voer, is het prima voer.

Zelf heb ik ze jaren kvv gevoerd, maar deze vakantie overgegaan op brokjes. In die periode heeft vooral eentje een veel glanzendere vacht gekregen. Na de vakantie weer overgegaan op kvv, en de conditie werd weer minder.

Er zit wel verschil in brok en brok. Veel merken brokken, bevatten maar zo'n 30% vlees!

Vergelijk hier: brokkenvergelijker , maar eens de brokken.

Ik voer ze Orijen.Bedankt voor de link. Zie nu dat wat ik voer (acana) minder goed en duurder is dan Orijen. Min honden doen het er wel geweldig op. Ben ook huiverig om te veranderen want dan heb ik weer een week spuitpoep van 2 liter per keer.
Alle reacties Link kopieren
Alleen brokken is ontzettend eenzijdig en maakt de darmen meestal zwak. Als de hond dan een keertje wat anders krijgt, is hij gelijk van slag.

Daarnaast zijn brokken pure vernachelerij. We weten allemaal dat honden en katten vleeseters zijn. En hoeveel vlees zit er nu helemaal in brokken? Misschien 5!!%.

Ja, granen, die zitten er wel veel in, om het aan te vullen. Alleen zijn zoveel granen helemaal niet goed, ze kunnen het niet verwerken. Vandaar dat veel honden en katten zoveel problemen ondervinden.



Ik zou het aanvullen met rauwvoer, want dat is pas écht goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 02 november 2012 @ 15:58:

Alleen brokken is ontzettend eenzijdig en maakt de darmen meestal zwak. Als de hond dan een keertje wat anders krijgt, is hij gelijk van slag.

Daarnaast zijn brokken pure vernachelerij. We weten allemaal dat honden en katten vleeseters zijn. En hoeveel vlees zit er nu helemaal in brokken? Misschien 5!!%.

Ja, granen, die zitten er wel veel in, om het aan te vullen. Alleen zijn zoveel granen helemaal niet goed, ze kunnen het niet verwerken. Vandaar dat veel honden en katten zoveel problemen ondervinden.



Ik zou het aanvullen met rauwvoer, want dat is pas écht goed.



Technisch gezien kunnen honden prima de granen die in de brokken zitten verteren, omdat ze bewerkt zijn. Door de bewerking onsluit het graan zich en is het prima opneembaar voor honden. Het zijn dan gewoon bruikbare koolhydraten o.a. gebruikt voor energie.



Of het de beste manier is, daar kun je over discussiëren.



Rauw voer heeft vaak veel antibioticaresten in zich en het percentage orgaanvlees is in verhouding hoog bij kant en klare rauw voeders (orgaanvlees is goedkoper dan spiervlees). Dat is ook niet optimaal voor een hond. Je ziet echt verschil tussen honden die kant en klaar rauw voer krijgen of zelf samengesteld rauw voer met meer spiervlees.
quote:Equus schreef op 02 november 2012 @ 17:24:

[...]





Technisch gezien kunnen honden prima de granen die in de brokken zitten verteren, omdat ze bewerkt zijn. Door de bewerking onsluit het graan zich en is het prima opneembaar voor honden. Het zijn dan gewoon bruikbare koolhydraten o.a. gebruikt voor energie.



Of het de beste manier is, daar kun je over discussiëren.



Rauw voer heeft vaak veel antibioticaresten in zich en het percentage orgaanvlees is in verhouding hoog bij kant en klare rauw voeders (orgaanvlees is goedkoper dan spiervlees). Dat is ook niet optimaal voor een hond. Je ziet echt verschil tussen honden die kant en klaar rauw voer krijgen of zelf samengesteld rauw voer met meer spiervlees.Interessant. Is het niet zo dat dieren die behandeld worden niet geslacht mogen worden voor consumptie? Of geldt dat alleen voor consumptie door mensen?
Alle reacties Link kopieren
Ik voer brokken van Wolfsblut. Heel goeie kwaliteit.



Heb al vers gevoerd maar vond het veel gedoen en de hond at het op het laatste niet meer. Wil binnenkort nog es proberen maar ik zie wel...
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet equus dat het brokken zijn die heel vaak de boosdoener zijn in gezondheidsproblemen zoals voedselallergien (wat zich uit in overgeven, diarree, eczeem), nierproblemen en in geval van katten blaasgruis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nomad schreef op 02 november 2012 @ 17:31:

[...]





Interessant. Is het niet zo dat dieren die behandeld worden niet geslacht mogen worden voor consumptie? Of geldt dat alleen voor consumptie door mensen?



Voor zover ik weet is het vlees wat in de kant en klare rauw voeders terecht komt goedgekeurd voor menselijke consumptie. Dus wat je zegt klopt.



Echter blijven er nog steeds AB resten (en bv. sulfonamiden e.d.) in het vlees zitten. Zeker als het vlees van reguliere houderijen komt. Daarbij heb je kans op resistentie. De kleine hoeveelheid bacteriën die honden met het vlees binnenkrijgen kunnen ongevoelig zijn voor AB's en dan krijg je dezelfde problemen als bij mensen met bijv de ESBL of MRSA- bacteriën.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 02 november 2012 @ 17:46:

Vergeet niet equus dat het brokken zijn die heel vaak de boosdoener zijn in gezondheidsproblemen zoals voedselallergien (wat zich uit in overgeven, diarree, eczeem), nierproblemen en in geval van katten blaasgruis.



Ik begrijp heel goed waarom je voor rauw kiest. Dat is ook mijn eerste keuze al 10 jaar lang (toen de meeste mensen niet eens wisten dat je dat kon voeren).

Brok wordt mijns inziens wel te vaak als boosdoener aangewezen. Zeker bij voedselallergieën.
Alle reacties Link kopieren
hier de geperste brok Cavom ... we hadden eerst meadowfield ook een geperste brok maar die ging uit het assortiment helaas... daarna Prins geprobeerd en dat beviel niet (duidelijk te zien aan vacht en ontlasting)... nu ze Cavom krijgt is de ontlasting weer goed en heeft ze ook weer een mooie glanzende vacht...



Voor een geperste brok gekozen vanwege het uit elkaar vallen en het schijnt beter verteerbaar... we hebben een grote hond dus ik vind het wel belangrijk dat ze niet met een klomp brokken in dr maag ronddraaft...
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Eukanuba! Erg goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven