Oud en nieuw in Parijs

31-10-2012 23:17 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!



Samen met twee vriendinnen heb ik gister een hotel geboekt midden in Parijs.

We vertrekken op 28 december en blijven tot 2 januari.

Uiteraard ontzettend veel zin in.



Nu lezen we op internet de meest uiteenlopende verhalen. Van mensen die de beste oud en nieuw van hun leven hebben gehad tot mensen die veel geweld op straat zagen en bendes rond zagen lopen.



Nu is het sowieso niet ons plan om rond de eiffeltoren te hangen tijden de jaarwisseling maar om vooraf een goed restaurant te reserveren en de nacht daarna in een leuke club door te brengen.



Heeft iemand tips mbt restaurant/clubs? Of iemand toevallig ervaring met oud en nieuw in Parijs?

We weten bijvoorbeeld dat je op 1 januari kunt schaatsen op de eerste verdieping van de eiffeltoren! Naar dat soort leuke tips zijn we op zoek!



Dank je wel alvast
Alle reacties Link kopieren
Calculeer in dat een leuk feestje een flinke duit gaat kosten, ik heb het over zo'n ¤50 entree en drankjes van >¤10.
Alle reacties Link kopieren
Oud en Nieuw 2008 / 2009



Mijn Jonge God en ik sliepen in een heerlijk chique hotel, uitzicht op Pont Neuf, hartje centrum dus. We willen iets gaan eten, we lopen door het quartier latin... vol vol vol. Niets gereserveerd, beetje stom van ons. We wandelen en wandelen, een hele koude avond, maar helder en mooi. Met rode wangen belanden we in een vage eettent met Gyros schotels en TL-lampen. Echt in een hoekje zaten we samen, helemaal gelukkig te zijn, lekker broodje...... Niet het diner wat we voor ogen hadden, maar dat gaf helemaal niets. We gaan daarna even terug naar ons hotel. Trekken onze dikke kleren aan, handschoenen aan, hoedje op, sjaal om, champagne mee. We pakken rond 22.30 uur de metro richting de Eifeltoren. Het is al behoorlijk druk, maar het ging prima. Bij de Eifeltoren uitgekomen lopen we naar buiten en zien de mensen. Man, dit lijkt koninginnedag in Amsterdam wel. Compleet met cola blikjes verkopende arabieren en broodjes hamburger en zo. We wandelen een stukje door, alle mensen om ons heen, zo vrolijk, gezellig. het is koud maar droog en helder. We lopen rond en genieten eigenlijk volop. We vinden een plekje, met nog wat meer mensen om ons heen.



Dan wordt er afgeteld...... en om 00.00 uur flikkeren alle lichtjes op de Eifeltoren. Wauw, zo gaaf! We wensen elkaar gelukkig nieuwjaar. ..... Hier en daar een mini vuurpijl, maar het draait niet om vuurwerk, dat zie je ook bijna niet. Vond ik eigenlijk wel jammer.



We gaan lopen, ontkurken onze fles champagne, plastic champagne glazen bij ons, lekkere chocolaatjes etc. We zitten, proosten, zwaaien naar andere mensen, kletsen, dansen op muziek van een groepje mensen.... na enen wandelen we terug naar Pont Neuf, langs de Seine.. her en der stoppen we, drinken we weer een glaasje, zitten op een bankje langs de Seine, trekken nog een fles open, praten met wat andere mensen, hebben interactie met de clochards Ergens tegen drieeen komen we bij ons hotel aan, daar pakken we nog een fles champagne en lopen weer terug naar Pont Neuf, daar zitten we in een nisje. Overal lopen nog mensen, veel toeristen, de sterren schitteren prachtig aan de hemel, de champagne smaakt verrukkelijk, mijn gezelschap is het beste gezelschap ooit en mijn kont voelde nooit zo koud en bevroren aan....



Rond half 5 gaan we naar onze kamer en worden we warm..





Mennnn wat een geweldige Oud en Nieuw.... alleen dat diner, dat hadden we anders moeten doen.





Geen club tips, geen restaurant tips maar ook geen verhalen over rellen, problemen, toestanden...... gewoon 1 van de heerlijkste nachten uit mijn leven!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Oja, dat etentje wat op 31 dec niet zo liep zoals we bedacht hadden, maakte mijn Jonge God helemaal goed op 1 januari, we aten toen bij Kong, restaurant op de kop bij Pont Neuf, glazen dak, waanzinnig uitzicht, tyfus duur, maar zo geweldig! (overigens wel al weken van tevoren gereserveerd vanuit NL)
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Djoels wat een ongelooflijk romantisch verhaal zeg!

Maakt Parijs wel echt op en top romantisch haha!



Goed om zo'n positieve ervaring te horen!
Alle reacties Link kopieren
Niet dat je op zo'n romantisch verhaal zit te wachten als je met drie vriendinnen Paris onveilig gaat maken.
DTEEZ!
Ik ben in parijs geweest met o & n en vond er niets aan. Eiffeltoren daar waren rellen. Daarna geen taxi meer te krijgen. Helemaal geen leuke avond gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 01 november 2012 @ 07:37:

Ik ben in parijs geweest met o & n en vond er niets aan. Eiffeltoren daar waren rellen. Daarna geen taxi meer te krijgen. Helemaal geen leuke avond gehad.Het is maar net wat je er zelf van maakt he...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in 2010 met oud en nieuw in Parijs geweest. Wij hadden een hotel op montmartre en zijn rond 23.30 naar de sacre coeur gegaan, in de hoop het vuurwerk vanuit het hoogstgelegen punt te bekijken.

Uiteindelijk was het zo mistig dat we geen vuurwerk hebben gezien maar het was daar zo beregezellig. Meer mensen hadden dit idee opgevat en uiteindelijk stonden we daar met een honderdtal mensen gezellig van de eigen meegenomen drank te genieten. Sommigen hadden kaarsen en vuurwerk meegenomen. Het was zo knus en vredelievend. Heerlijk feestje gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik was twee jaar geleden in Parijs, het viel me zwaar tegen. Ik was op de Champs-Elysees en er werd niet afgeteld, er was geen entertainment, niets georganiseerd. Vuurwerk is verboden, dus er waren volgensmij twee vuurpijlen en dat was alles. Glaswerk meenemen was ook verboden, dus geen champagne en geen glazen.



Als ik jou was zou ik zorgen voor kaarten voor een feest, dat is wat de Parijzenaren zelf ook doen. Of zoals 3wieler zegt, naar de Sacre Coeur.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in 1999 met oud en nieuw op de Champs-Elysees geweest met nog duizenden anderen...

We stonden helemaal verdrukt, maar toen het 24.00 uur was gooide iedereen gewoon zijn vuurwerk omhoog. Doodeng en hartstikke gevaarlijk. We zijn de metro ingevlucht en om 00.30 zaten we op de kamer. Het was een belevenis, maar voor mij hoeft het niet meer.

Vorig jaar oud en nieuw in de efteling gevierd, dat was een aanrader, dit jaar weer!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met de eeuwwisseling in Parijs geweest. We werden door onze reisleider midden in Parijs afgezet, maar niet meer opgehaald. Het vuurwerk bij de Eiffeltoren meegemaakt, was super! Wel druk! Uiteindelijk snachts met veel mazzel weer in het hotel beland met een taxi. Niet iedereen van onze groep had dat geluk:-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven