Tim ribberink: wat verdrietig

05-11-2012 12:06 665 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is te afschuwelijk voor woorden.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... nid=153050
Volwassenen die pesten? Mijn hemel, dat moeten wel diep intrieste en gefrustreerde mensen zijn.
quote:valentinamaria schreef op 05 november 2012 @ 14:34:

ga je je echt beter voelen door iemand die jou nooit iets gedaan heeft iets aan te doen?

ik ben niet zo,n groepsdier, nooit geweest.

wel vaak gepest als ik voor gepesten opkwam.

ik word altijd kwaad als ik zo,n groep sukkels iemand zie belagen.Blijkbaar. Achteraf snap ik er ook niks van hoor. Maar die hele periode (13 t/m 16 ongeveer) is zoiezo een hele zwarte waas in mijn hoofd. Ik was gewoon heel erg fucked up toen.
Achteraf ontzettend spijt van natuurlijk. Sommige mensen excuses kunnen aanbieden, anderen nooit meer tegen gekomen.
Wat vreselijk.

Wat moet die jongen allemaal hebben doorstaan heel erg, geen woorden voor.

Ik ben in het verleden ook wel eens gepest op de lagere school, omdat ik heel erg verlegen was. Maar gelukkig was er ook een grote groep kinderen die het voor mij opnamen. Dus het gepest was snel over.

Maar ik kan mij wel heel goed indenken dat zo een jongen zich geen raad meer weet.

ook voor de ouders is het vreselijk als je kind gepest word.
quote:waterplant schreef op 05 november 2012 @ 14:39:

Volwassenen die pesten? Mijn hemel, dat moeten wel diep intrieste en gefrustreerde mensen zijn.

Wat denk je van oude mensen in een bejaardentehuis? Enig idee hoe die onderling (kunnen) pesten, mensen uitsluiten etc?

Ik denk dat pesten bij alle leeftijden voorkomt.

On topic: Erg triest dat die jongen geen uitweg meer zag en ook geen manier kon vinden op zich af te sluiten/erboven te staan.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
DeeDee, Verana en Melpomene: dank jullie wel.

Het gaat redelijk met me. Er loopt een diepgaand psychologisch onderzoek en mogelijk komt daar een diagnose uit die ook het pesten enigszins 'verklaart'. Maar dit soort berichten werpt mij altijd even terug in de tijd, ik vind het moeilijk om dit van me af te zetten.

Het lijkt me in deze tijd moeilijker om gepest te worden dan vroeger, en dan was het vroeger al vreselijk! Maar als ik vroeger thuis kwam, dan was ik veilig (sorry voor jou, Verana). Tegenwoordig hebben kinderen al jong een smartphone met Twitter, Facebook, Hyves enz. en wordt er veel gechat. Waar en wanneer ben je dan nog even vrij van je pestkoppen?
Een kind dat pest realiseert zich soms niet wat hij doet, ik spreek uit ervaring. Kan me wel voor mijn kop slaan om wat ik een meisje op de basisschool heb aangedaan. Ik vind dat dit meestal over het hoofd gezien word. Het word altijd maar afgedaan met "pesters zijn zelf onzeker" "pesters zijn zelf ongelukkig" of soortgelijke verhalen. Dat zal vaak waar zijn, maar in mijn geval niet.

Ik was gewoon een hork die niet inzag wat de consequenties waren van wat ik deed. Vraag me ook af of ik die toen had kunnen inzien, ben zelf een keiharde en ook wel eens het mikpunt geweest, maar heb me dat nooit zó aangetrokken. Ook omdat ik nooit alleen ben geweest. Dat vind ik het ergste, het meisje dat ik gepest heb was zo alleen. Dat zag ik gewoon toen niet.

Heb haar meermaals mijn excuses aangeboden, maar denk er nog wekelijks aan terug. Ik zou zo graag terug willen draaien hoe gemeen ik ben geweest.
Wat intens verdrietig.

Ik word er zó boos om. Waarom dat gepest? Waarom niet een beetje meer respect voor elkaar? De maatschappij lijkt steeds harder te worden.

Zouden we gezamenlijk iets kunnen ondernemen om dat vreselijke pesten te stoppen?

Ik ben nooit gepest en heb het zelf ook nooit gedaan. Behalve ooit eén keertje toen we als klas een leraar zó hebben geziekt dat hij huilend wegliep. Daar schaamden we ons toen heel erg voor en hebben later onze excuses aangeboden. Het is daarna nooit meer gebeurd.
Tragisch. Het stuk aan zijn ouders vind ik vooral aangrijpend om te lezen.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:Confiture schreef op 05 november 2012 @ 15:05:

Een kind dat pest realiseert zich soms niet wat hij doet, ik spreek uit ervaring. Kan me wel voor mijn kop slaan om wat ik een meisje op de basisschool heb aangedaan. Ik vind dat dit meestal over het hoofd gezien word. Het word altijd maar afgedaan met "pesters zijn zelf onzeker" "pesters zijn zelf ongelukkig" of soortgelijke verhalen. Dat zal vaak waar zijn, maar in mijn geval niet.

Ik was gewoon een hork die niet inzag wat de consequenties waren van wat ik deed. Vraag me ook af of ik die toen had kunnen inzien, ben zelf een keiharde en ook wel eens het mikpunt geweest, maar heb me dat nooit zó aangetrokken. Ook omdat ik nooit alleen ben geweest. Dat vind ik het ergste, het meisje dat ik gepest heb was zo alleen. Dat zag ik gewoon toen niet.

Heb haar meermaals mijn excuses aangeboden, maar denk er nog wekelijks aan terug. Ik zou zo graag terug willen draaien hoe gemeen ik ben geweest.

Allereerst: Goed dat je excuses hebt aangeboden.

Oprechte vraag: was er in de tijd dat je pestte niemand die je wees op de consequenties van je gedrag?
Vreselijk verdrietig om dit bericht te lezen..

Maar wat een mooie tekst in de advertentie.

Ik heb veel respect dat een deel van de afscheidsbrief is geplaatst. Hiermee wordt nogmaals aangegeven hoe erg pesten is!

Ik hoop dat Tim rust zal vinden en zijn ouders, vrienden en familie dit verlies een plekje kunnen geven..
quote:Melpomene schreef op 05 november 2012 @ 14:27:

[...]

Ik ben zelf ook wel erg gepest in de werksfeer, maar toen was ik tegen de 30. En misschien is dat toch anders, omdat je wat meer levenservaring hebt.Pesten door volwassenen vind ik zo ongelooflijk, evenals pesten in het bejaardentehuis. Dan zou je toch beter moeten weten.
quote:snoopy78 schreef op 05 november 2012 @ 14:59:

DeeDee, Verana en Melpomene: dank jullie wel.

Het gaat redelijk met me. Er loopt een diepgaand psychologisch onderzoek en mogelijk komt daar een diagnose uit die ook het pesten enigszins 'verklaart'. Maar dit soort berichten werpt mij altijd even terug in de tijd, ik vind het moeilijk om dit van me af te zetten.

Het lijkt me in deze tijd moeilijker om gepest te worden dan vroeger, en dan was het vroeger al vreselijk! Maar als ik vroeger thuis kwam, dan was ik veilig (sorry voor jou, Verana). Tegenwoordig hebben kinderen al jong een smartphone met Twitter, Facebook, Hyves enz. en wordt er veel gechat. Waar en wanneer ben je dan nog even vrij van je pestkoppen?

Ik ben blij voor je dat jij thuis wel veilig was!

Over dat je schrijft dat er uit het psychologisch onderzoek misschien een diagnose komt die het pesten "verklaart": misschien kan het ook zo zijn dat je juist door het pesten psychologische problemen hebt gekregen? En dat een psychologisch probleem niet de oorzaak ervan is dat je het pispaaltje werd?
Schelden doet geen pijn. Wat een understatement....
quote:snoopy78 schreef op 05 november 2012 @ 15:15:

[...]

Oprechte vraag: was er in de tijd dat je pestte niemand die je wees op de consequenties van je gedrag?

Je vroeg het niet aan mij, maar toch:

Nee. Mensen zijn kuddedieren, doen liever mee dan er iets van te zeggen.
quote:snoopy78 schreef op 05 november 2012 @ 15:15:

[...]

Oprechte vraag: was er in de tijd dat je pestte niemand die je wees op de consequenties van je gedrag?Nee, alleen dat het niet mocht. Dat het niet aardig was. Nouja, dat wist ik zelf ook al. Dat is geen excuus om je achter te verschuilen, ik denk ook dat je dat als kind niet zelf kan overzien.
Snoopy, hou je haaks. Jouw pesters zijn misschien wel net zulke mensen als ik. Dit kan nooit hun intentie geweest zijn.
Bij mijn kinderen op school doen ze de Vreedzame school. (vast op Google iets over te vinden). Hier leren de kinderen vanaf groep 1 over hun eigen gevoelens en die van anderen, hoe je met conflicten omgaat etc. Hopelijk heeft dit effect.

Verder hebben wij een (Sinterklaas)boekje thuis waar ene Anouk een pester is. Wanneer wij dat lezen kaarten we altijd nog even aan dat wat Anouk doet niet mag. Dochter (6 jaar) kwam laatst thuis van school met een verhaal dat er iemand gepest en geslagen was op school, kinderen kende ze niet, kwamen uit groep 5. Ze zei toen zelf dat dat ene gemene meisje vast Anouk heette.
Poep, wie heeft jou gescheten?
En ik heb zowel op lagere school als op middelbare school de gepesten beschermd en verdedigd. Helaas heb ik diezelfde gepeste op de middelbare school ook wel eens gepest. Daar voel ik me nu nog steeds schuldig over. Ik denk omdat ik altijd aardig voor haar was en het voor haar opnam dat ze erg naar mij trok terwijl ik hier niet mee bedoelde een vriendin te willen zijn. Ik kan vanuit haar wel begrijpen waarom zij dat dacht maar het meisje zelf vond ik eerlijk gezegd ook best irritant. Ze vroeg bij mij enorme aandacht en soms had ik daar genoeg van. Dan trok ik me terug en deed ik onaardig terwijl zij dacht dat ze bij mij veilig was. Daar voel ik me dus behoorlijk schuldig over. dat ik haar soms die veiligheid bood maar soms ook weer niet.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik hoop dat degenen die dit op hun geweten hebben helemaal naar de kloten gaan van de schuldgevoelens. Levenslang.

Maar die zullen hun handen wel wassen in onschuld. En net zoals andere pesters spontaan lijden aan een soort selectieve dementie en de vermoorde onschuld uithangen.
quote:Confiture schreef op 05 november 2012 @ 15:37:

Snoopy, hou je haaks. Jouw pesters zijn misschien wel net zulke mensen als ik. Dit kan nooit hun intentie geweest zijn.Volgens het Nationaal Ouderenfonds komt pesten onderen ouderen vooral voor in de woon-zorgcomplexen. "De verveling slaat toe en daarnaast zie je grote sociale verschillen binnen zo'n complex. Het botst tussen zieke en gezonde mensen, maar ook tussen arm en rijk", zegt directeur Jan Romme.

En de pesters zijn volgens hem dezelfde mensen die 70 jaar eerder al op het schoolplein tekeer gingen. "Maar ze hebben natuurlijk veel levenservaring en doen het nu vaak op een intellectuelere manier; het gebeurt veel geniepiger. Bijvoorbeeld door mensen consequent buiten te sluiten."

Het is te hopen dat alle ex-pesters die zich hier nu melden zich op hun oude dag ook (nog) bewust zijn van wat ze kunnen aanrichten..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:bankje schreef op 05 november 2012 @ 13:34:

Die jongen deed een opleiding voor leraar. Z'n studiegenoten staan straks voor de klas!!!!!!!!!!!

Ik ben een van die studiegenoten. Geef ons aub niet de schuld hiervan!

Wij hebben de afgelopen anderhalf jaar Tim onwijs zien groeien van een onzekere, stille, gesloten jongen naar een vrolijk, bijdehand ventje dat in 1 jaar zijn P heeft gehaald en stoere plannen had voor de rest van zijn studie.

Donderdag ontvingen wij (zijn jaargenoten) het uiterst trieste bericht. Vandaag ontvingen wij het bericht van zijn ouders dat zij ons niets kwalijk nemen en dat zij het idee hadden dat hij op deze studie zijn ei kwijt kon en weer een beetje zichzelf durfde te zijn.

En dan nog dit besluit, het is hartverscheurend en onbegrijpelijk.
quote:schorpioentje28 schreef op 05 november 2012 @ 15:50:

[...]

Het is te hopen dat alle ex-pesters die zich hier nu melden zich op hun oude dag ook (nog) bewust zijn van wat ze kunnen aanrichten..

Ik ben benieuwd hoe Jan dat uitgezocht heeft.

Vind het trouwens nogal raar dat je dit komt melden en mijn bericht daarbij quote. Ik geef juist aan dat ik erg veel berouw heb.
quote:slakkenhuisje schreef op 05 november 2012 @ 15:51:

[...]

Ik ben een van die studiegenoten. Geef ons aub niet de schuld hiervan!

Wij hebben de afgelopen anderhalf jaar Tim onwijs zien groeien van een onzekere, stille, gesloten jongen naar een vrolijk, bijdehand ventje dat in 1 jaar zijn P heeft gehaald en stoere plannen had voor de rest van zijn studie.

Vandaag ontvingen wij het bericht dat zijn ouders ons niets kwalijk nemen en dat zij het idee hadden dat hij op deze studie zijn ei kwijt kon en weer een beetje zichzelf durfde te zijn.

En dan nog dit besluit, het is hartverscheurend en onbegrijpelijk.Sorry, Ik kreeg door alle reacties het idee dat het pesten nog steeds plaats had gevonden.
Heftig voor jullie hoor, slakkenhuisje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven