Geld & Recht alle pijlers

Verkeersboete delen?

02-11-2012 21:04 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klein dilemma hier.



Tijdje geleden leuk avondje gehad met wat vriendinnen, een van ons was de bob (met haar eigen auto). Ik heb zelf dus niet echt zitten opletten toen we onderweg waren, maar kennelijk heeft mijn vriendin haar gaspedaal iets te ver ingedrukt tijdens de terugweg.



Vorige week ontving ik een berichtje dat ze een boete had gekregen en kreeg ineens het gevoel (nergens op gebaseerd, gewoon een gevoel) dat ze misschien van ons verwacht dat wij mee betalen.



Het is dus een aanname, maar ik was benieuwd wat jullie in zo'n situatie doen? Aanbieden het te splitten? Aan de ene kant vind ik dat wel zo sociaal, aan de andere kant....zij had haar voet op het gaspedaal en ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:buurvrouwvan schreef op 06 november 2012 @ 19:30:

Ik vind dit zo gierig..... eisen dat je medepassagier(s) je boete meebetalen. je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen fouten. als de buschauffeur te hard rijdt ga je toch zeker ook niet de boete betalen...

Ik zou het niet eens durven vragen! bahh hollandse zuinigheid zeker....



Ik heb nergens gelezen dat het geëist werd

Of ik moet er over heen gelezen worden.



En zo te lezen in deze draad zijn een boel "Hollanders" niet zuinig maar heel solidair door aan te bieden gezamenlijk de boete van de chauffeur te betalen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hm ik vind dat als je rijd, je zelf verantwoordelijk bent. De bestuurder maakt de overtreding.



Als je echt iets wil doen zou ik eerder een cadeautje geven met een kaartje erbij. Geld geven zou ik niet doen.
quote:kadanz schreef op 02 november 2012 @ 21:16:

Ik zou het wel delen. Uit pure vriendschappelijkheid. Samen uit, samen thuis.Mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:snaksel schreef op 06 november 2012 @ 19:35:

hm ik vind dat als je rijd, je zelf verantwoordelijk bent. De bestuurder maakt de overtreding.



Als je echt iets wil doen zou ik eerder een cadeautje geven met een kaartje erbij. Geld geven zou ik niet doen.



Het gaat ook om het gebaar toch.



Mijn zus ging een keer namens de hele familie een kado brengen naar een neef, eigenlijk had niemand zin en offerde mijn zus zich op.



Rijdt ze met haar nieuwe auto (waar ze heel zuinig op was) tegen een paaltje de schade was niet zo groot dus hebben we allemaal 50 gulden betaald zodat ze hem kon laten repareren.



Sommige dingen moet je niet te lang over nadenken maar gewoon vanuit je hart doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
ik zou het mijn vriendinnen niet eens laten weten van de boete, lekker belangrijk. gewoon betalen, het zou dan ook tenslotte mijn boete zijn, die ik zelf heb veroorzaakt, wel of geen passagiers in mijn auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de helft betaald, vriendin vond het wat overdreven maar stribbelde niet erg tegen.



Ik ben het alleen helemaal niet eens met jou Hollebollegijs, dat je weet wie je vrienden zijn als je zoiets niet doet. Echt vreselijk, als ik zo'n vriendin zou hebben. Gelukkig heb ik die niet maar ieder z'n mening...
Wat lief dat je mee hebt betaald.

Ik zou in zo'n geval ook wel bereid zijn om een kleine bijdrage te doen, je hebt er tenslotte ook profijt van gehad dat zij de bob wilde zijn.
Mocht jij nou ooit een boete hebben, dan niet vergeten haar ook te smsen he!?
Alle reacties Link kopieren
quote:janneke44 schreef op 02 november 2012 @ 22:01:

Ik zou wel mee betalen.



Lijkt me niet meer dan normaal. Je bent met elkaar uit en dan zou degene die zo aardig is om jullie te rijden de klos zijn. Daarbij komt dat als je het bedrag deelt, het best wel mee zal vallen.Ik zou ook meebetalen. Als autobestuurder kan het gewoon ook echt wel een beetje stomme pech zijn dat je net iets harder rijdt door een gemist bordje. Nogmaals, ik heb het niet over planken, om maar lekker snel thuis te zijn. Maar ik weet dat er situaties zijn die soms op het randje liggen en even niet helemaal opgelet en je rijdt zo 5 km. te hard (zeker midden in de nacht bij uitgestorven wegen). Split je de bon met die vriendengroep, dan valt het per persoon ontzettend mee. En blijft je vriendin niet met een kater zitten na een leuke avond. Samen uit, samen thuis.
quote:schouderklopje schreef op 07 november 2012 @ 12:36:

[...]





Ik zou ook meebetalen. Als autobestuurder kan het gewoon ook echt wel een beetje stomme pech zijn dat je net iets harder rijdt door een gemist bordje. Nogmaals, ik heb het niet over planken, om maar lekker snel thuis te zijn. Maar ik weet dat er situaties zijn die soms op het randje liggen en even niet helemaal opgelet en je rijdt zo 5 km. te hard (zeker midden in de nacht bij uitgestorven wegen). Split je de bon met die vriendengroep, dan valt het per persoon ontzettend mee. En blijft je vriendin niet met een kater zitten na een leuke avond. Samen uit, samen thuis.Helemaal mee eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven