Gevulde eieren maken

10-11-2012 08:47 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil vandaag voor een verjaardag gevulde eieren maken.



Ik heb alleen altijd dat de dooier in het ei naar één kant toe zakt, waardoor je dus maar één helft van het ei kunt vullen. Is er iets wat je daar aan kan doen?



Ik heb ook wel eens begrepen dat het te maken heeft met hoe lang ze staan, maar ik heb het ook met eieren die ik net gekocht heb. Ik heb deze eieren gisteren gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Met een eierkoker staan ze recht op, zou dat helpen?
Alle reacties Link kopieren
Je moet de eieren van te voren draaien/keren zodat het eigeel in het midden zit. Nu misschien al een beetje te laat maar ik zou ze meteen op zijn kop in de doos doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
De eieren op hun zij bewaren en regelmatig keren.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Klopt eieren regelmatig draaien in het doosje. Wat ook helpt tijdens het koken op de helft omdraaien.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Nee, nog nooit gehad. Ze staan bij mij rechtop in de koelkast maar ik kook ze wel ouderwets met water met zout erin.



Ik snij overigens nadat ik ze gekookt hebt, de eieren in de breedte door, omdat mijn ervaring is dat je dan inderdaad vaak ruimte genoeg hebt om te vullen. En ik heb een eierschaal gekocht, dan vliegen ze niet alle kanten op.



Waar ik ook benieuwd naar ben, waar vullen jullie ze mee? Ik met eigeel, ui, zout, peper, kerrie, maggie en ketjap. Zorg er alleen wel voor dat het niet te zout is. Ik heb laatst een zoete vullling gehad (met zilveruitjes) dat vond ik ronduit NIET LEKKER brrrrrrr.



succes!
Alle reacties Link kopieren
Koken in ruim water.
Alle reacties Link kopieren
Als je ze opzet in koud water, en misschien het vuur ook nog eens niet voluit zet, garen ze heeel langzaam, waarbij de dooier gaat zakken.

Dus ik zou zeggen, probeer het iets sneller te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze nu gekeerd in de doos. Ik kook er wel een paar extra en dan zie ik wel hoever ik kom.



Ik heb een recept voor de vulling van het forum gehaald, volgens mij met kerrie en mayo. Erg lekker.
Eigeel, mayo en piccalilly, zout, peper.

De eieren net een draadje (klosgaren) doormidden snijden wil wel helpen dat de

helften niet kapot gaan.
Alle reacties Link kopieren
ik heb laatst de tip gezien om als je de eieren in het water doet een draaikolkje te maken, dan zou de dooier heel mooi in het midden komen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Dat draaikolkje ken ik alleen van gepocheerde eieren.
Alle reacties Link kopieren
Gezellige eimutserij op de zaterdagmorgen .
Alle reacties Link kopieren
ik ook Yasuko, daarom heb ik het ook onthouden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ga er mee aan de slag. Ik heb ze gekeerd in de doos, en ik ga nog draaikolkjes maken en keren in de pan.
Alle reacties Link kopieren
als je nou nog geen mooie gevulde eitjes krijgt.......
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mmmm lekker, gevulde eitjes. Ik maak ze ook altijd met kerrie: heerlijk. En ik keer ze ook in de doos. Fijne dag Tinkeldel!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd hoe je eitjes zijn geworden en of de dooier in het midden zat
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Het is ook erg lekker om er tonijn (uit een blikje) of zalm door te doen. Nog een tip: als je een beetje boter smelt en je doet dat door het mengsel wat hierboven genoemd werd, dan stijft dat later mooi op. Wat heb ik nu zin in gevulde eieren, zeg...
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn heel goed gelukt!
Alle reacties Link kopieren
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Mogen we proeven!
Alle reacties Link kopieren
donderdag ook gevulde eieren gemaakt en er groene pesto door gedaan. Was ook heerlijk! En wat roomboter zoals neves al zei.



De anderen met kerrie idd.



En ik heb ze ook wel gevuld met die zakjes voor dipsaus en daarbij dan mayo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven