Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 18

07-11-2012 11:06 2508 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor ons geen:

Zwangerschapsbuiken/tepelkloven/totaalrupturen/huilende babies die 's nachts moeten eten/Zwitsal/poepluiers/snottebellen/etc. etc. etc.

Waar wij wel aan doen:

- Volle buiken van al het lekkere eten dat wij maken voor onszelf en eventuele partner

- REIZEN, voor sommigen geldt: hoe verder hoe beter

- ME-time (sauna, sporten, you name it!)

- Een heel weekend in pyama in huis doorbrengen en niemand zien of spreken, gewoon omdat het kan

- Lieve huisdieren om het greintje moedergevoel dat misschien aanwezig is op af te reageren

- In de kroeg hangen en minstens tot de volgende middag uitslapen

- Al het andere goede in het leven!

Voor ons ook geen lijstjes of tabellen, iedere kindvrije of sympathisant is welkom!
I would rather shit in my hands and clap
quote:koekie1980 schreef op 10 november 2012 @ 23:18:

zoooo das geluk hebben zeg!

een nieuwe ticket boeken vanuit sydney is niet voor drie tientjes gedaan.... heb je ook (zoals ik) een jaar gereisd met working holiday visum?

Neeee.... ik ben een luxe-poes, remember? Ben er toen zo'n 4 maanden op vakantie geweest (tussen 2 studies). Heb er familie wonen en heb aardig wat zomervakanties daar gespendeerd.

Mijn vriend heeft er wel een jaar gereisd/gewerkt - hij heeft er vooral baantjes in de horeca gehad, van relaxte strandtent tot zeer luxe oord waar de crème de la crème van Australië kwam. Mooie verhalen, leuke foto's, maar het zou niets voor mij zijn...
quote:koekie1980 schreef op 10 november 2012 @ 23:45:

[...]

haha sauna ding in limburg... als het maar niet dat therminaal-bad is waar ik al over gepost heb....

Nee, wees gerust. Hoe het er wel uitziet heb ik geen idee van, maar ik heb er zin in!

framblij, wat was jij vroeg! Goedemorgen! Mijn feestje was een latertje (voor mijn doen), dus ik heb lekker uitgeslapen.
Oeh, Lizzl, Australië! Een van de weinige plekken waar ik echt nog eens heel graag naar toe zou gaan.
quote:viennas schreef op 11 november 2012 @ 04:29:

*gaat slapen nu* daag.

Was het weer gezellig?

En hoe gaat het nu, mevrouw Viennas?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het is erg mooi weer hier dus na een luie ochtend gaan we zo even naar buiten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 11 november 2012 @ 11:34:

[...]

Was het weer gezellig?

En hoe gaat het nu, mevrouw Viennas?

Je was me voor

Lizzl: Ja, helaas geen plaatjes zonder toestemming van de mods. Je moet ze mailen.

Koekie: Nee, geen bakkie pleur hier. Hier gaan we 'om een koppie'

En verder wat Hiem zegt, wat is het heerlijk buiten!
Hebben jullie de stekker al uit de bel gehaald?

Of gaan jullie met een hele bak snoep bij de deur zitten? Als het mooi weer blijft kan het hier meestal wel gezellig worden met de buurtjes. Heb dus een bak snoepjes gehaald (en een flesje wijn voor als het gezellig zou worden buiten)
quote:Missundastood schreef op 11 november 2012 @ 13:58:

Of gaan jullie met een hele bak snoep bij de deur zitten? Als het mooi weer blijft kan het hier meestal wel gezellig worden met de buurtjes. Heb dus een bak snoepjes gehaald (en een flesje wijn voor als het gezellig zou worden buiten)Hier is die ongein morgen Miss, dus wij vluchten na het eten naar de sportschool
Ik woon in een kindvrije buurt. Hier komen dus nooit kinderen aan de deur. Ik haal voor de zekerheid altijd wel wat maar dan vooral iets wat we zelf ook lusten

Leenkind wordt straks weer gehaald door zijn moeder dus daar hebben we ook geen gedoe van.
Oh ja... Sint Maarten, Sint Maarten.... rot op. Ik doe gewoon niet open
Whaha, Silver!
Lekker verwarrend Gier, hier waren wat dorpen die het gister deden.

Hier gelukkig gewoon op de dag zelf. Vind het nooit zo erg. Die paar uurtjes, ach... Zelf vond ik het ook altijd wel leuk om zo veel mogelijk snoep op te halen.
quote:silvershadow schreef op 11 november 2012 @ 14:23:

Oh ja... Sint Maarten, Sint Maarten.... rot op. Ik doe gewoon niet open
Eigenlijk is het best apart... Als je tijdens St.Maarten snoep geeft, dan is het prima. Als je het een andere dag zou geven, dan zou het zomaar kunnen zijn dat je met argusogen bekeken wordt
quote:Missundastood schreef op 11 november 2012 @ 13:58:

Of gaan jullie met een hele bak snoep bij de deur zitten? Als het mooi weer blijft kan het hier meestal wel gezellig worden met de buurtjes. Heb dus een bak snoepjes gehaald (en een flesje wijn voor als het gezellig zou worden buiten)

De bel doet het al heel lang niet, lekker makkelijk.

*en anders heb ik hier wel mandarijntjes liggen*
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Lizzl schreef op 11 november 2012 @ 16:12:

Eigenlijk is het best apart... Als je tijdens St.Maarten snoep geeft, dan is het prima. Als je het een andere dag zou geven, dan zou het zomaar kunnen zijn dat je met argusogen bekeken wordt Nu ook hoor, daarom krijgen kinderen tegenwoordig alleen nog maar verpakt snoep. Want stel je voor...
Volgens mij doelt ze op kinderlokkers, niet op onhygienisch verpakt snoep

Hier doet men niet aan St. Maarten, misschien alleen iets van de noordelijke provincies?

Grappig dat 't eigenlijk 'n soort halloween is met lampions en verkleed snoep ophalen, maar dat 't niet op halloween zelf gevierd wordt.
Ik snapte het Nien, maar de argusogen zijn er evengoed, dat bedoelde ik. Weliswaar voor iets anders maar toch

En alhoewel Halloween en Sint Maarten op elkaar lijken qua gebruik zijn het echt twee heel verschillende feesten. En dus ook niet op dezelfde datum
Halloween is een heidens feest van oorsprong (maar heeft ook weer raakvlakken met allerheiligen als ik het goed heb)

Sint Maarten is dan weer een christelijk feest (11e van de 11e enzo)
hier in oost brabant geen st maarten

en zo wel: dan heb ik een goeie oplossing... met burostoel in de gang ze laten zingen en als ze echt mooi gezongen hebben draait de stoel en krijgen ze een snoepje. zo niet... ADIOS
ben trouwens net terug van die 1e keer zwafffelhoeve.... druuuuuuuk maar t eten was prima!
Ik ben weer boven water. Feestje overleefd, zonder al te grote kater de kinderverjaardag ook. Ik dacht heel optimistisch dat er alleen het jarige kind zou zijn......WRONG! Stuk of vijf andere kinderen waren er ook. Gelukkig konden ze allemaal nog niet praten, helaas wel lopen en alles vast grijpen.
Nu de bank op voor een dutje. Even wat slaap inhalen. Vriend kookt, goed geregeld!
Mijn moeder ingeschakeld voor Sint Maarten. Handig wel. Ik heb soms even zitten lachen in de keuken als ik haar 'Adoeoeoeoeoe wat heb jij mooi gezongen voor oma!' hoorde zeggen . Die kinderen zijn op geen enkele manier familie van ons maar Indische mensen zeggen tegen iedereen 'oom' en 'tante' en als ze oud zijn zoals mijn moeder 'oma'.
quote:elninjoo schreef op 11 november 2012 @ 17:10:

Hier doet men niet aan St. Maarten, misschien alleen iets van de noordelijke provincies? Ik word er geen wijs uit. Hier in Noord Limbabwe krijgen we ze het ene jaar wel aan de deur en het andere jaar niet. Bij mijn broer in Arnhem wordt het voor de kleintjes van school uit geregeld. In Amsterdam kreeg ik ook dan wel en dan weer niet kinderen aan de deur. Heb een keer dure bonbons staan uitdelen bij gebrek aan snoep in huis. Maar dat doe ik niet meer want ze schijnen snoep dat niet ingepakt zit niet te mogen eten (neefjes en ik hoor er meer ouders over). Ik zorg rond 11/11 wel voor ingepakte lollies en kleine doosjes snoep in huis. Dat lusten neefjes ook, dan komt het ook wel op als er geen kinderen met lampionnetjes aan de deur komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven