Wat is nu écht een origineel kraamcadeau

09-07-2012 09:41 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen....,



Binnenkort gaat mijn vriendin bevallen van een meisje. Ik wil haar graag een leuk kraamcadeau geven natuurlijk. Maar ze barst inmiddels al van de kleertjes, beertjes, speelgoedjes, muziekmobieltjes e.d.



Heeft iemand een idee voor iets origineels??
Alle reacties Link kopieren
Er zijn hier al een heleboel topics met de vraag naar een origineel kraamcadeau, misschien kun je daar ook nog wat inspiratie uit halen.



Maar ik vraag me net als sommige anderen af: waarom moet het per se origineel zijn? Dat je niet iets wil geven waar ze al 10 stuks van heeft dat snap ik, maar ik zou haar gewoon vragen of ze nog bepaalde wensen heeft. Eventueel doe je haar een paar suggesties en vraag je of ze dat leuk vindt / al heeft.



Wat ik zelf leuk zou vinden van de bovengenoemde dingen zijn de fotoshoot, het helpen voor 1 dag en een mooi kinderboek. Knutsels en frutsels zou ik alleen doen als je heel goed weet wat haar smaak is en zeker weet dat ze dat zal waarderen. Heeft ze al meer kinderen trouwens? Als het de eerste is dan kun je evt. ook iets op de groei kopen: houten speelgoed, loopfietsje, fietszitje, slaapzakje in wat grotere maat, etc.
Ik vraag gewoon aan de ouders of ze suggesties hebben. Vaak zijn dat kleertjes in een bepaalde (grotere) maat, of iets zoals houten speelgoed, badspeeltjes, boekjes van nijntje. Zo krijgen ze dus iets wat ze willen, maar heb je als gever nog genoeg vrijheid om er zelf een draai aan te geven.



Daarnaast houden vriend en ik van koken, dus gaan we inderdaad ook standaard langs met een krat boodschappen en koelbox, om een lekkere en gezonde 3 gangen maaltijd te koken voor de nieuwe ouders. Dat wordt altijd erg gewaardeerd, en nog lang over nagepraat!
quote:ankie87 schreef op 09 juli 2012 @ 10:38:

een oude wets kastje die je aan de muur moet hangen die waarscheindelijk je oma heeft gehad... met van die ruitjes.. meestal waren ze donker eiken..

die schilderen in de kleur van hun inrichting een behangetje aan de binnen kant er tegen aan boven in een buisje en een kleding hanger er bij doen..

zodat ze het eerste pakje van de kleine meid daar in op kunnen hangen in hun woonkamer of slaapkamer of iets dergelijks..



is wel even werk maar wel heel erg leuk..

z'n kastje bedoel ik...



http://www.google.nl/imgr ... ed=1t:429,r:20,s:55,i:309



Sorry, maar dat vind ik helemaal niet leuk.

Past niet in mijn inrichting, en ik wil me niet verplicht voelen om dat ding op te hangen omdat jij er zoveel werk aan hebt gehad.



Mag ik alsjeblieft gewoon een cadeau-bon?
Alle reacties Link kopieren
Speelgoed voor grotere kinderen is voor een eerste ook leuk inderdaad, de loopauto die wij kregen is uiteindelijk veel en veel intensiever gebruikt dan alle knuffeltjes, knisperboekjes en rammelaars bij elkaar!
Alle reacties Link kopieren
LOL@maisy - Ik zou het ook niet willen.



Wat ik als relatief nieuwe moeder die net voorbij de kraamcadeaus is kan aangeven als tip: inderdaad praktische cadeaus zijn het fijnst.



Heb van een vriendin een ontzettend leuk papbord/lepeltje/kommetje gekregen. Daar ben ik het meest blij mee. Met zorg uitgezocht en over een paar maandjes hartstikke handig.
Ik heb een spaarpot gekregen die bedrukt was met het geboortekaartje. Dat vond ik echt een heel leuk cadeau!
Alle reacties Link kopieren
ik ben het meest blij geweest met de kado's die ik zelf gevraagd heb: mooie wikkeldeken, draagdoek, luiertas. En ik werd ook blij van de kinderkleertjes die ik kreeg van mensen met dezelfde smaak als ik. Wat ik dan leuk vond waren de kleertjes die nét wat duurder waren dan ik zelf uitzocht, kwam dan vaak neer op iets van mexx ofzo. Kocht ik zelf niet zo snel, want natuurlijk zijn ze er zo uitgegroeid, en natuurlijk zijn die duurder dan de -ook leuke- kleertjes van de hema. Maar leuk!!! (Voorwaarde is wel dat je zeker weet dat je vriendin dat leuk vindt, anders is het zonde. En denk goed na over wat je koopt voor welk seizoen: een dikke trui die past in augustus is een beetje jammer...
Alle reacties Link kopieren
Als ze echt alles al heeft is misschien een donatie aan een goed doel voor kinderen uit haar naam een leuk idee? Dat dankzij de geboorte van haar dochter een kindje met minder mazzel ergens op de wereld naar school kan. Ik vind het heel mooi maar je vriendin moet er wel een bepaald type voor zijn, sommige mensen vinden dit helemaal niet leuk dus dat zou je zelf moeten beoordelen!

Lief van je dat je zoveel moeite doet voor een leuk kado.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teddy82 schreef op 09 juli 2012 @ 10:04:

[...]





Wat ontzettend leuk.



En ontzettend duur! Jammer hoor.



Wij hebben ook de meest originele kado's gehad. Leuk hoor, dingen met naam erop: bestek, spaarpot, rammelaar, armband, jurkje noem het maar op. Ook dingen met een afbeelding van het geboortekaartje. Maar het fijnst vond ik toch, als iemand vroeg wat we wilden hebben. En het aller fijnst, zoals al eerder genoemd, een cadeaubon.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel eens gegeven heb:



bestek setje

sprookjesboek

armbandje met naam

ander boek

ontbijt set



Werd altijd met blijdschap ontvangen ( weet natuurlijk niet of ze echt blij waren )
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus had van het geboortekaartje een schilderij laten maken. Zeer leuk. Maar ik was ook zeer blij met de bonnen en de andere praktische dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nike schreef op 09 juli 2012 @ 11:25:

[...]





En ontzettend duur! Jammer hoor.

.Ik vind hem eerlijk gezegd helemaal niet mooi, maarja, smaken verschillen.
Alle reacties Link kopieren
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-11-2012 10:05
Reden: *reclame verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-12-2014 09:19
Reden: Spam
% gewijzigd
Pluk de dag!
Alle reacties Link kopieren
Deze broccoli die we hadden gekocht was vorige week een groot succes

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30195746/
Alle reacties Link kopieren
Het dikke Jip en Janneke boek. Daar hebben ze nog jaren plezier van en evt. Broertjes en zusjes ook.
Ik ben totaal niet origineel, maar heb denk ik toch wel wat leuks gekocht. Een eend waar je op het hoofd moet duwen en dan gaat hij lopen. Wij hebben zelf iets met eenden, dus dit moest even terugkomen haha! Liep er toevallig tegenaan verder een woezel met muziekje die je in de box of ledikant kan hangen. Onze dochter heeft dezelfde en is er zo aan gewend, elke avond dat muziekje en ze word daar rustig van. Al bijna 3 jaar lang. Vond het dus wel leuk om dan die te geven aan mijn beste vriendin. En ik heb een badspeeltje gekocht. Drijvend ding met een glijbaantje en visjes die daar vanaf kunnen en een ding om te duwen en dan sproeit hij water. Ze hebben een bad, dus leek me wel leuk om daar iets voor te geven. Daar denkt ander bezoek vast niet aan en ik heb tijdens de zwangerschap al kleertjes gegeven enzo en dat krijgen ze vast genoeg al.

Nu is het wachten tot het geboren is. Weten het geslacht ook niet dus ik ben zo nieuwsgierig!! Kan elk moment gebeuren, ze loopt al over de uitgerekende datum heen momenteel!
Een pak luiers en oordoppen.
Skippy koe!
Spannend, DH! Leuke dingen heb je gekocht. Baby wordt gelijk al goed verwend



Het allermooiste cadeau dat ik kreeg was een brief van m'n jongste zusje.



Ik was blij met allerlei bonnen, maar ook met kleertjes in wat maatjes groter en vooral pyjamaatjes en schoenen. En speelgoed en voorleesboeken (daar heb je nooit genoeg van). Ik kreeg ook zo'n treintje met z'n naam, vond ik ook erg leuk! En een bon om een foto op canvas te bestellen. Ja, we zijn echt wel verwend ook!
quote:ketller schreef op 23 december 2014 @ 08:15:

Skippy koe!Die hebben wij gekregen van mijn broer en schoonzus toen! Idd een heel leuk kado, dochter is gek op die koe haha! Hij moet mee op de trampoline, in het speelhuisje, het zwembadje en van de glijbaan
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van me kreeg babyzwemmen cadeau, dat vond ik nou echt een leuk (en origineel) idee van de gever!
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen een dinerbon inclusief oppas, met de suggestie die in te zetten als ons kind in een moeilijke periode zou zitten, als ze tandjes kreeg ofzo. Dat vond ik erg leuk bedacht.
Waarom moet het perse origineel zijn?, praktisch lijkt me veel fijner.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik verschrikkelijk vond waren de zelf geknutselde borden, kastjes en andere troep. Vaak té lelijk en weg doen kan niet want de gever 'die er zo druk mee is geweest' vraagt er ook nog vaak naar.



Leuke praktische dingen na kleding en speelgoed in verschillende prijscategorieën:

Bonnen van Gift4two voor de ouders

Bonnen van Prenatal of HEMA

Bon voor cursus (babyzwemmen, babymassage etc.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven