Entertainment alle pijlers

Derek Ogilvy

01-05-2008 22:26 406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu zijn 2e show aan het kijken en ik moet zeggen dat ik het toch wel bijzonder vind. Normaal gesproken vind ik dit soort programma's onzin, bijv. char. Veel van dit soort 'paranormale' mensen gebruiken bepaalde technieken om informatie uit mensen te trekken, maar Derek Ogilvy kan ik daar niet op betrappen.

Ik vind het toch wel heel speciaal. Wat vinden jullie van hem?
Hahaaha, proest, het was nog geeneens 12 seconden sinds je vorige postje...... :lmao:
't wordt weer tijd voor Penn en Teller, of was dat Tenn en Peller?
Goede vraag. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer sceptisch als het op dit soort dingen aankomt. Ik vind echter wel dat deze in een andere categorie valt dan bv. char. Ik vraag me af, dat als het waar is over die voorgesprekken, hoe het kan dat dit dan niet uikomt. Als er met 8 x 300 mensen een gesprek wordt gevoerd om kennis op te doen, dan gaat hier toch wel íemand over praten met andere media bv. Of zou het dan waar zijn dat er alleen mensen worden aangesproken die 'bij de show horen'.

En natuurlijk wordt er geknipt, maar das in íeder tv programma. Maarja, als ze echt lef hadden zouden ze het live moeten uitzenden.
anoniem_60102 wijzigde dit bericht op 02-05-2008 01:09
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
mylenevalerie schreef op 02 mei 2008 @ 00:42:

Ik heb een keer gezien hoe dat ging met die olifant, ja die verstop je niet even in een dubbele bodem van 30 cm waar die assistentes in liggen.

Nee joh, die olifant zat gewoon in de hoge hoed.

Nah, ik goa moar to bedde, 't is loat.
Waaaaah , ik zit even bij RTL te kijken hoeveel een kaartje voor die "tour" kost en hoe je je moet aanmelden (ze vragen vast allerlei persoonsgegevens) en toen stuitte ik op dit flimpje: deleted scenes. Te zien is dat Derek wordt aangevallen door geesten. Voor degene onder ons die niet paranormaal zijn: een enorme in het zwart gehulde figuur probeert derek te enteren onderwijl latijnse woorden scanderend. Derek moet het huis uit vluchten, de familie in verbijstering achterlatend. Het huis is bezeten gilt onze schotse held. Ook leuk is de muziek die eronder is gemonteerd...

filmpje deleted scenes....
ik vind het altijd wel bijzonder te zien hoe mensen enorm hun best doen om maar te blijven verdedigen dat het wél waar moet zijn. Het is zoooooo veel waarschijnlijker (voor mij gewoon een feitelijk gegeven) dat het niet waar is.

Maar goed, dat zullen believers omgekeerd wel van mij denken :-P

Maar een Hans Klok die zegt gewoon dat hij illusionist is, hij had ook kunnen zeggen dat hij opperoeghiewoeghie van de blopblopstam is en echt kan toveren.

Het is al zooo vaak gedemonstreerd hoe je kunt readen. Talloze filmpjes op youtube laten zien hoe je dit moet doen. Het is gewoon te leren.

Mooiste voorbeeld is ook weer, 5 mensen kregen na wat indringend kijken en voelen en denken van de helderziende allemaal een helemaal op hun gerichte persoonsbeschrijving.

Ze waren verschrikkelijk verbaasd hoe extreem treffend de beschrijving was. Hoe was dit mogelijk, ze hadden immers totaal niet met hem gesproken en tot in detail stond vanalles over deze mensen beschreven in hun eigen papier...

Mja alle 5 bleken hetzelfde papier te hebben gehad. Geweldig sterk voorbeeld ook weer.

Deze man gebruikt weer wat andere varianten maar het was volkomen helder dat er vooronderzoek is gedaan. Daarbij stonden mensen uitgebreid vanalles te vertellen aan de camera's voor de show, we zagen daarvan maar een klein deel dus ga maar na wat er allemaal nog meer verteld is. Tel daar bij op wat goeie gokjes (sieraden gekregen, brief mee in kist etc) en wat foute dingen wegknippen en HOP het ziet er geweldig uit.

Het is natuurlijk prima als je gelooft dat er "meer" is tussen hemel en aardig maar mensen trap hier toch niet in! :)
Hij pakt er maar 2 uit die driehonderd per aflevering, dus de crew hoeft helemaal geen informatie te hebben van de rest. die twee zijn voldoende. De crew moet alleen maar weten wie die twee zijn en hoe ze ze kunnen onderscheiden van de rest (de nummers?) En als die twee er bij horen, of goedgelovende mensen zijn die net iemand hebben verloren, en dus alles aannemen wat je zegt. dan is het vrij safe natuurlijk. Denk maar even aan onze nationale freak Robert v.d Broecke met zijn zelfgeknutselde geestenfoto's en gegoogelde informatie. Tot op de dag van vandaag geeft deze gek readings aan "gelovigen"
:rofl:

Bekijk net even de deleted scene. Die arme mensen, dat wordt verhuizen geblazen!!
Die vrouw is ook oprecht bezorgd aan het einde
zielig man
meds hehehe wat zou het leuk zijn als hij een verhaal perongeluk aan een ander mens (nummer) zou koppelen hihihi. Dat Henk maar sullig kijkt van "uhh nee, nee hoor, uhhh nee dat klopt niet" en dat Miep ineens opstaat "uhh u bedoeld mijn overleden man hoor!'
Ja simpel dat zegt hij "fokking shit, wrong number" "Ja het is heel moeilijk om te begrijpen wat de geesten zeggen, er is veel ruis op de lijn, de geest van nummer 212 komt later, maar nu moet ik blijkbaar van het hiernamaals naar nummer 38".
Of hij doet zijn aanval door kwade geest stukje, succes gegarandeerd
en dan zenden we dat niet uit, maar plaatsen we het op de website
Char heeft het altijd over de pais en vree in de geestenwereld... nou moet ze de deleted scene van derek eens zien....

"Is there een A in it? of een E? diseased? of living? he wants you to know, he is very happy"
yeah and this one wants to let you know he wants to take over your soul hihihihi Woeps!
Ehm sorry TO, het is niet mijn bedoeling je topic belachelijk te maken! Ik vind jou en je vraag niet belachelijk maar hem. Even voor de duidelijkheid :)
Ik ben ongelovig,ik geloof niet in God.Maar ik ben na de bijna dood ervaring van mijn vader,bijna 30 jaar geleden,wel gaan geloven dat er iets is na je dood.Dat je ziel buiten je lichaam kan treden en zijn eigen leven kan gaan leiden.Heb de documentaire bekeken van Pim van Lommel,heb zijn boek gelezen over bijna dood ervaringen.Toen ik de eerste aflevering bekeek van Derek moest ik op een gegeven moment huilen wat ik het kijken naar Char nooit heb gehad.Char boeid me niet,houdt mijn aandacht niet vast maar Derek wel.Bij de tweede aflevering van Derek kreeg ik het op een gegeven moment steenkoud.Ik geloof wel dat bepaalde mensen met geesten kunnen communiceren,maar je lichaam moet er zich ook voor openstellen anders hoor en voel je hun aanwezigheid niet.Ik denk dat dat net zo is als bij bijna dood ervaringen,sommigen ervaren dat anderen niet.
twompie schreef op 02 mei 2008 @ 02:29:

Ehm sorry TO, het is niet mijn bedoeling je topic belachelijk te maken! Ik vind jou en je vraag niet belachelijk maar hem. Even voor de duidelijkheid :)

Ik heb ook niet gezegd dat ik het allemaal geloof. Ik vind het bijzonder wat hij doet, of het nou echt is of nep. Bij Char heb ik dat gevoel helemaal niet, daar wil ik niet eens naar kijken. Maar toch heb ik nog steeds mijn twijfels..maar ik vind het eigenlijk ook wel een hele leuke man met zijn accent :-$ Misschien daarom dat ik hem graag wil geloven.

Het schijnt trouwens wel zo te zijn dat hij ooit is onderzocht en dat daar echt wel wat uitkwam. Weet zo de details niet, ik zal eens ff gaan googelen
99,7% hogere hersenfunctie dan normaal geloof ik dat het was als hij contact met een geest had,onderzocht door een professor.Laten ze steeds bij elke aflevering even zien.
meds schreef op 02 mei 2008 @ 01:01:

dat zou kunnen maar dat laat alleen maar zien hoezeer er geknipt is in het programma. Want hij begon over ene Kevin en op dat moment zie je de vrouw al in beeld, kreeg zij toen al de zender? Maw wist de crew al dat zij deze Kevin kende?
Ik geloof er niet in, maar die zender heeft ze niet tijdens de sessie (dan wordt gebruik gemaakt van een handheld mic.) Die zender heeft ze om gekregen toen ze haar naar de show nog even interviewden, en dat lijkt me gdus niet perse een aanwijzing voor bedrog
Bijna dood ervaringen zijn bewezen,door degenen die dit nog na konden vertellen doordat ze terugtraden in hun lichaam.Mijn vader heeft dit ook gehad,hij heeft die lichttunnel ook gezien waar de meeste mensen met een bijna dood ervaring het ook over hebben.Als je ziel dit kan meemaken geloof ik best dat er een geesteswereld kan bestaan.Een lichtbol vol energie waar Derek het over heeft ?Of wie zal het zeggen wat er na de dood is......
Hier nog een nuchtere boer.

Die tunnel ervaring heeft volgens mij meer met zuurstof tekort te maken dan met een ziels uittreding.

Ik denk dat als je dood bent je echt helemaal weg bent, het vlammetje is gewoon gedoofd.

Derek heeft net als Char een gave om mensen te overbluffen.

Hoe het werkelijk is merken we vanzelf wel ;-) , hopelijk over een hele tijd!
ElleMichelle ik wil zeker niets af doen aan jou vaders ervaring (ben blij dat het goed is afgelopen!) maar een opvatting is dat wanneer je totaal geen zuurstof meer krijgt, wanneer je dood gaat je hersenen door het zuurstof gebrek nog een laatste forse impuls geven wat waar kan worden genomen als extreem fel licht.

Wat je hersenen misschien ook doen is endorfines aanmaken om je doodstrijd/pijn te verzachten, dat kan dan bv verklaren waarom mensen mooie kleuren zien of bloemen ruiken etc.

Ik pretendeer absoluut niet te kunnen bewijzen wat er na de dood is maar mijn stellige overtuiging (als atheïst) is dat het leven daar ophoudt te bestaan en dat we niet met z'n vijftigmiljoenmiljarden daar vrolijk zitten te wezen.

Sta overigens op het punt om "eindeloos bewustzijn" van cardioloog Pim van Lommel te lezen. Hij geeft in zijn boek een wetenschappelijk visie op de bijna dood ervaring. Ben erg benieuwd!! Beschrijving van het boek:

"In '01 publiceerde cardioloog Pim van Lomel in het gerenomeerde medische tijdschrift "the lancet"over zijn onderzoek naar bijna dood ervaringen bij 344 Nederlandse patienten. Zij hadden een hartstilstand in het ziekenhuis gehad. Van hen bleken er 62 een BDE te hebben meegemaakt. Van Lommels artikel was wereldnieuws. Sindsdien kunnen we bijna niet meer om het verschijnsel "bijna dood ervaring" heen. Het is een authentieke ervaring niet te herleiden tot fantasie, psychose of zuurstoftekort; een BDE verandert mensen blijvend. In eindeloos bewustzijn legt van Lommel stap voor stap uit hoe mensen die klinisch dood zijn toch zo'n indringende ervaring kunnen hebben. Hij doorspekt zijn betoog met verhalen van mensen die een BDE hebben meegemaakt. Met de meesten van hen heeft van Lommel persoonlijk contact gehad. Volgens van Lommel is de heersende, materialistische visie van artsen, filosofen en psychologen op de realtie tussen hersenen en bewustzijn te beperkt om het verschijnsel te kunnen duiden. Er zijn goede redenen om aan te nemen dat ons bewustzijn niet altijd samenvalt met het functioneren van onze hersenen: het kan ook los van ons lichaam ervaren worden.

Ben erg benieuwd, hier wordt meteen al aangegeven dat het toch niet met zuurstoftekort te maken heeft. Hij ligt al een paar dagen op mijn keukentafel maar ga het boek vandaag maar eens beginnen :)
De deleted scene gerobeerd te kijken ik kan het niet hoor, ik loop paars aan van vervangende schaamte. Ongelooflijk dit.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven